PDA

Bekijk de volledige versie : Blu-ray speler advies



destroy81
02-01-2009, 17:21
Dag waarde kenners. Ik heb de knoop nu al een tijdje geleden doorgehakt, de speler moet er komen. Vervolgens loop ik echter tegen een muur van opties en functies op, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. In meerdere winkels blijkt het kennisniveau echter keer op keer bedroevend laag ("Het verschil tussen die van 200e en 1000e? Het beeld is ietsje mooier!" "Het geluid? Dat doe je met deze rode en witte tulp-stekkers..."), zodat ik niet op het advies van de verkoper durf af te gaan. Ik heb een H&K-5.1 versterker met coax& optische ingangen en een philips 37PF9830/10 met hdmi-ingangen. Beide wil ik graan ten volle benutten, en de speler moet ook klaar zijn voor een mogelijk nieuwe betere versterker als ik die over een jaar ofzo koop. De TV moet wel nog even mee!
Mijn budget is zo'n 300, maar da's geen harde grens. Het valt me wel op hoe snel de prijzen dalen de laatste weken?

Anyway, jullie advies en tips zijn zeer welkom. Waar moet ik iig op letten? Mocht meer info gewenst zijn, dan hoor ik het wel!

thx,
Des

Nyarlathotep
03-01-2009, 20:21
De Panasonic BD-55 is denk ik een goede keuze. De heeft naast een hdmi aansluiting ook nog analoge uitgangen, zodat hij moeiteloos gekoppeld kan worden aan je huidige versterker.
Wanneer je dan een nieuwe versterker koopt, kan deze gekoppeld worden met de hdmi aansluiting :)

Momenteel is de prijs geloof ik iets van 370 euro.

Niels Simons
03-01-2009, 20:44
de samsung bdp 1500 lijkt me ook een goeie speler,die heb je al vanaf 300 euro nieuw met een paar titels.

heb em via optical aangesloten op de versterker en via hdmi op de plasma.

werkt perfect,en ziet er goed uit.

ik doe em echter weg,mocht je geinteresseerd zijn...

zitten 8 blurays bij,oa batman begins en terminator

mazzel,niels

Michael Hamers
03-01-2009, 23:55
De Sony-BDP-S550 is nu bij veel internet winkels te koop voor net iets meer dan 300 euro. Dan heb je een hele knappe speler voor dat geld. Ook met analoge 7.1 output zodat je ten volle van de nieuwe audio standaarden kunt genieten. (TrueHD, DTS MA, PCM 7.1)

Oakey
04-01-2009, 10:51
Ik heb hetzelfde probleem als topicstarter (ik ga het ook maar eens proberen), dus heb hier ook veel aan. Wat ik echter niet snap is waarom erop gewezen wordt dat je erop moet letten dat je BR-speler ANALOGE audio-uitgangen moet hebben. Kun je hem anders niet met een gewone DD/DTS-5.1-versterker gebruiken via de digitale uitgang? Ik snap dat je dan geen TrueHD-geluid hebt, maar de DD5.1-sporen die op eenBR-disc staan analoog doorsluizen maakt het per definitie niet meer digitaal natuurlijk, lijkt me dus een achteruitgang t.o.v. DVD. Wie helpt?

Alexander D
04-01-2009, 10:54
Uiteindelijk wordt het geluid altijd analoog.... Verschil is alleen waar het wordt omgezet, in de speler of in de de receiver.

Oakey
04-01-2009, 11:00
Uiteindelijk wordt het geluid altijd analoog.... Verschil is alleen waar het wordt omgezet, in de speler of in de de receiver.

Dat snap ik, ons oor vangt alleen trillingen op en kan (nog) geen bitjes decoderen :) Maar toch wil je natuurlijk dat de DA-conversie zo laat mogelijk gebeurt om allerlei storing en ruis te minimaliseren.
Maar een HD-speler kan dus niet via een optische of coax digitale kabel op een normale 5.1-versterker worden aangesloten?

Alexander D
04-01-2009, 11:04
Dat snap ik, ons oor vangt alleen trillingen op en kan (nog) geen bitjes decoderen :) Maar toch wil je natuurlijk dat de DA-conversie zo laat mogelijk gebeurt om allerlei storing en ruis te minimaliseren.
Maar een HD-speler kan dus niet via een optische of coax digitale kabel op een normale 5.1-versterker worden aangesloten?

Jawel, tuurlijk kan dat. Maar dan krijg je dus gewoon DTS en DD. Zo'n kabel heeft z'n beperkingen.

Als je een speler hebt met uitgebreide instelmogelijkheden is het ook helemaal niet erg om deze analoog aan te sluiten. Moet je wel afstand, crossover enz goed kunnen instellen. Wil je het signaal zo lang mogelijk digitaal houden en van de nieuwe formaten genieten is HDMI de enige optie.

johanhoitink
04-01-2009, 14:37
aanvullend op alexander:
bij analoge uitgang van pana-bd55 kan het hd geluidspoor van hd-audio kwaliteit blijven.
als je dit via coax/cinch of optisch aansluit wordt dit het gewone oude dts of dolby ipv
de nieuwe dolby true hd en dts hd ma.

Of jij vind dat deze voorsprong in kwaliteit te niet gedaan wordt door het verlies over het analoge traject t.o.v het digitaal houden bij optisch enzo, dat is aan jouw.

Oakey
04-01-2009, 14:46
aanvullend op alexander:
bij analoge uitgang van pana-bd55 kan het hd geluidspoor van hd-audio kwaliteit blijven.
als je dit via coax/cinch of optisch aansluit wordt dit het gewone oude dts of dolby ipv
de nieuwe dolby true hd en dts hd ma.

Of jij vind dat deze voorsprong in kwaliteit te niet gedaan wordt door het verlies over het analoge traject t.o.v het digitaal houden bij optisch enzo, dat is aan jouw.
Hallo Johan, bedankt voor de uitleg. Mijn vraag komt voort uit gebrek aan kennis over de audiokant van BD. Dus bij de digitale out heb je per definitie geen HD-geluid als ik het goed begrijp (vanwege de beperkte bandbreedte van een optische kabel?), daarvoor moet hij dus analoog worden aangesloten. Prima, dan zal ik erop letten dat de speler een analoge audio uitgang heeft.

Dan nog een domme vraag: ik heb mijn oog nu laten vallen op de Sony BDP-S550B, maar die heeft een 7.1 analoge uitgang. Mijn versterker is (nog) 5.1, maakt dat nog uit, of kan ik dan 2 kanalen 'uitzetten' op de speler? Heeft deze nog voor-/nadelen t.o.v. de eerder genoemde Panasonic BD-55 (of de Sony BDP-350)?

Michael Hamers
04-01-2009, 14:58
Hallo Johan, bedankt voor de uitleg. Mijn vraag komt voort uit gebrek aan kennis over de audiokant van BD. Dus bij de digitale out heb je per definitie geen HD-geluid als ik het goed begrijp (vanwege de beperkte bandbreedte van een optische kabel?), daarvoor moet hij dus analoog worden aangesloten. Prima, dan zal ik erop letten dat de speler een analoge audio uitgang heeft.

Dan nog een domme vraag: ik heb mijn oog nu laten vallen op de Sony BDP-S550B, maar die heeft een 7.1 analoge uitgang. Mijn versterker is (nog) 5.1, maakt dat nog uit, of kan ik dan 2 kanalen 'uitzetten' op de speler? Heeft deze nog voor-/nadelen t.o.v. de eerder genoemde Panasonic BD-55 (of de Sony BDP-350)?

Je kunt idd in de speler aangeven of je surround back kanalen gebruikt. Dus die kun je idd uitzetten. Of er voor of nadelen zijn t.o.v. de Pana durf ik niet te zeggen.

Alexander D
04-01-2009, 14:59
Dat hoef je niet uit te zetten. Je geeft aan welke speakers je hebt.

johanhoitink
04-01-2009, 15:25
Hallo Johan, bedankt ...... Dus bij de digitale out heb je per definitie geen HD-geluid als ik het goed begrijp (vanwege de beperkte bandbreedte van een optische kabel?), daarvoor moet hij dus analoog worden aangesloten. ...

Let wel dat de digitale HDMI aansluiting dit allemaal wel kan natuurlijk.
maar volgens mij begreep je dit wel.

Oakey
04-01-2009, 16:52
Let wel dat de digitale HDMI aansluiting dit allemaal wel kan natuurlijk.
maar volgens mij begreep je dit wel.
Yep, ik bedoelde inderdaad gewoon een optische of coax-uit.

destroy81
04-01-2009, 22:15
De Panasonic BD-55 is denk ik een goede keuze. De heeft naast een hdmi aansluiting ook nog analoge uitgangen, zodat hij moeiteloos gekoppeld kan worden aan je huidige versterker.
Wanneer je dan een nieuwe versterker koopt, kan deze gekoppeld worden met de hdmi aansluiting :)

Momenteel is de prijs geloof ik iets van 370 euro.

Ik had inmiddels het hele BD-55 topic doorgeploegd en was zelf ook tot die conclusie gekomen. Zelf was ik (als onwetende) altijd voor optical verbinding gegaan via bijvoorbeeld een samsung 1500 en in de toekomst een nieuwe versterker gekocht voor HDMI, dus die tip van je speler laten decoderen en dan analoog uit is briljant! Was ik zelf nooit opgekomen. Scheelt me weer nieuwe versterker... erger vind ik dat je dat dit soort noodzakelijke informatie dus in geen enkele winkel hoort ookal vraag je ernaar. :x Verkopers lullen maar wat.


Ik ga eens kijken wat de prijs van een BD-55 doet komende weken. Zeer veel dank voor alle info! (y)

Mr_Parker
05-01-2009, 12:11
Let er wel even op dat het beschikken over 7.1 analoge uitgang niet altijd zomaar betekend dat je ook daadwerkelijk via die weg alle hd audio kwaliteit hebt. De speler moet dan ook over de juiste decoders beschikken. Bij dvd spelers zat hier bijvoorbeeld wel vaak een DD decoder in maar geen DTS, hoe het bij BD is durf ik niet te zeggen, maar het een wil niet altijd het ander garanderen.

johanhoitink
05-01-2009, 12:29
Let er wel even op dat het beschikken over 7.1 analoge uitgang niet altijd zomaar betekend dat je ook daadwerkelijk via die weg alle hd audio kwaliteit hebt. De speler moet dan ook over de juiste decoders beschikken. Bij dvd spelers zat hier bijvoorbeeld wel vaak een DD decoder in maar geen DTS, hoe het bij BD is durf ik niet te zeggen, maar het een wil niet altijd het ander garanderen.

Paniekzaaier, kijk dan even zelf voor je dit betwijfelt.
http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/panasonic/dmp-bd55/235688/

alles aan boord!

Mr_Parker
05-01-2009, 12:59
Ik wilde geen paniek zaaien, ik wilde alleen potentiƫle kopers hierop wijzen dat het niet zomaar voor alle apparaten geldt.
Ik ga er wel vanuit dat de kennis van de advies gevers hier ver genoeg gaat om hierop te letten. Maar er zijn zat mensen die vervolgens in het wilde weg gaan zoeken en er dan een tegenkomen die analoge uitgangen heeft en dan zomaar aannemen dat alles werkt en dan na aanschaf zich bedrogen voelen. Geen paniek zaaien maar even op volledigheid wijzen dus.

johanhoitink
05-01-2009, 13:21
excuus, ik was in de verondestelling dat het nog uitsluitend over de pana 55 ging.

destroy81
01-04-2009, 22:14
Zoals ik jullie natuurlijk niet hoef te vertellen is de BD 55 inmiddels nergens meer te krijgen. :-( Is de BD 80 een goede vervanger die jullie mij aan kunnen raden? Heeft die ook alle goede decoders aan boord? De analoge 5.1 uitgang die ik dus moet hebben wel zag ik, maar die decoders gaat mij wat boven de pet vandaar de vraag aan de kenners.:)

thx!

Des.

promat
02-04-2009, 09:26
iemand ervaring met deze?
Voor een instapmodel geen geld.
Wat zouden de evt nadelen zijn?

http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?cPath=51&products_id=642 (http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?cPath=51&products_id=642)

DVDProfilersFilmgek
02-04-2009, 23:59
iemand ervaring met deze?
Voor een instapmodel geen geld.
Wat zouden de evt nadelen zijn?

http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?cPath=51&products_id=642 (http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?cPath=51&products_id=642)

Sharp is op het gebied van Blue Ray spelers helaas geen toppertje, matige prestaties verdienen dan ook een lage prijs.

Als je toch niet teveel wilt betalen en toch kwaliteit wilt, ga dan eens kijken voor de LG BD300 of de BD370 die ook nog eens een leuke optie heeft:idea:

Nog iets duurder, maar wel een produkt met een goede naam en dito prestaties is de Panasonic 35, deze heeft een opvolger en kan momenteel voor ca 215 euro bij je thuis staan.:idea:

Die Sharp zou ik zelf laten staan, ook voor dat lokprijsje van 149 euro.

DVDProfilersFilmgek
03-04-2009, 00:03
iemand ervaring met deze?
Voor een instapmodel geen geld.
Wat zouden de evt nadelen zijn?

http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?cPath=51&products_id=642 (http://www.smitsarnhem.nl/ws/product_info.php?cPath=51&products_id=642)

BTW.....

Je zou als je helemaal een perfect passend advies wil, ook even moeten vermelden waarom je keuze naar bovengenoemd uitgaat.... is het de 5.1 analoge uitgang? of is het de prijs? is het de rest van je apparatuur waar je hem op aan wilt sluiten en waarom... etc etc

HUYG
03-04-2009, 00:14
Prijzen van die Samsung (1500) en Panasonic (35) beginnen steeds meer te dalen. Die Pana is iig een uitstekende speler.

DVDProfilersFilmgek
03-04-2009, 00:41
Prijzen van die Samsung (1500) en Panasonic (35) beginnen steeds meer te dalen. Die Pana is iig een uitstekende speler.

Die Samsung is ook niet zo'n geweldige speler:sad: maar weer wel een tikkeltje beter dan de Sharp.

rvvnr1
06-04-2009, 20:06
Zoals ik jullie natuurlijk niet hoef te vertellen is de BD 55 inmiddels nergens meer te krijgen. :-( Is de BD 80 een goede vervanger die jullie mij aan kunnen raden? Heeft die ook alle goede decoders aan boord? De analoge 5.1 uitgang die ik dus moet hebben wel zag ik, maar die decoders gaat mij wat boven de pet vandaar de vraag aan de kenners.:)

Ja de 80 is een hele complete speler, al de benodigde decoders heeft bij aan boord. Alleen voor sommige exotische DTS varianten, die heel zelden worden gebruikt, haalt hij niet t onderste uit de kan. Dit omdat gebruik wordt gemaakt van DTS-HD MA Essential.

Op de site van DTS staat daar dit over:
"DTS-HD Master Audio | Essential (http://www.dts.com/Technology/DTS-HD_Master_Audio.aspx) provides lossless audio that matches, bit-to-bit, the original studio master soundtrack, and is fully backward compatible with all DTS decoders. In Blue-ray format, does not decode Neo: 6. In DVD format, does not decode DTS | 96 /24, DTS | ES, ES Matrix, and DTS Neo: 6. "

Hier staan nog twee zeer lovende, Engelstalige, reviews over de 80:
Trustedreviews (http://www.trustedreviews.com/home-cinema/review/2009/03/22/Panasonic-DMP-BD80-Blu-ray-Player/p1)
BigPictureBigSound.com (http://www.bigpicturebigsound.com/Panasonic_DMP-BD80_Blu-ray_Disc_Player.shtml)

johanhoitink
07-04-2009, 05:34
Ja de 80 is een hele complete speler, al de benodigde decoders heeft bij aan boord. Alleen voor sommige exotische DTS varianten, die heel zelden worden gebruikt, haalt hij niet t onderste uit de kan. Dit omdat gebruik wordt gemaakt van DTS-HD MA Essential.

Op de site van DTS staat daar dit over:
"DTS-HD Master Audio | Essential (http://www.dts.com/Technology/DTS-HD_Master_Audio.aspx) provides lossless audio that matches, bit-to-bit, the original studio master soundtrack, and is fully backward compatible with all DTS decoders. In Blue-ray format, does not decode Neo: 6. In DVD format, does not decode DTS | 96 /24, DTS | ES, ES Matrix, and DTS Neo: 6. "

Geld dit zelfde ook voor dts-es enzo bij de pana 55?

destroy81
19-04-2009, 14:54
Ja de 80 is een hele complete speler, al de benodigde decoders heeft bij aan boord. Alleen voor sommige exotische DTS varianten, die heel zelden worden gebruikt, haalt hij niet t onderste uit de kan. Dit omdat gebruik wordt gemaakt van DTS-HD MA Essential.

Op de site van DTS staat daar dit over:
"DTS-HD Master Audio | Essential (http://www.dts.com/Technology/DTS-HD_Master_Audio.aspx) provides lossless audio that matches, bit-to-bit, the original studio master soundtrack, and is fully backward compatible with all DTS decoders. In Blue-ray format, does not decode Neo: 6. In DVD format, does not decode DTS | 96 /24, DTS | ES, ES Matrix, and DTS Neo: 6. "

Hier staan nog twee zeer lovende, Engelstalige, reviews over de 80:
Trustedreviews (http://www.trustedreviews.com/home-cinema/review/2009/03/22/Panasonic-DMP-BD80-Blu-ray-Player/p1)
BigPictureBigSound.com (http://www.bigpicturebigsound.com/Panasonic_DMP-BD80_Blu-ray_Disc_Player.shtml)


Ok, top bedankt voor je advies! :-P(y)'k Ga maar eens kijken waar hij goedkoop te krijgen is. Ben wel toe aan blu-ray inmiddels, ik heb al maanden 4 discs klaarliggen... :? Maar geen speler... Ik dacht die discs zorgen er voor dat ik snel de knoop doorhak. Viel tegen :shock:...