PDA

Bekijk de volledige versie : Beeld problemen met nieuwe Blu-ray Speler (Sony BDP-550)



KunDun
03-01-2009, 01:17
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Blu-ray Speler, de Sony BDP-550.
Vind het een zeer leuk ding, zeker in vergelijking met mijn Oude Samsung speler.
Alleen Merkte ik vandaag, de eerste keer dat ik een hele blu-ray film keek op de nieuwe speler,
Een aantal irrante dingen. Althans twee irrante dingen om precies te zijn.
Ten eerste het "zwart" niveau, Als het een Scene betreft in dag licht is Zwart netjes Zwart.
Alleen als je in de Film in een Kelder komt waar er zowat geen licht is (Voorbeeld : The Orphanage)
Dan is wat Zwart moet zijn gewoon Rood, en soms zo erg dat je bijna niks meer ziet.
Heb de Handleiding van voor naar achter door gelezen en voor me gevoel alle instellingen doorgenomen,
Maar krijg het niet weg. Met mijn Samsung speler had ik hier geen last van.
En het tweede probleem is dat bij een film waar ik Zwarte balken boven en onder heb, bij veel scenes
de Zwarte balken "mee kleuren" met de scene. Niet dat ze opeens blauw worden ofzo, Maar opeens worden ze inplaats
van Diep zwart, opeens lichter zwart, en dan weer donkerder, en daar weer heel licht Zwart etc...
Dit is heel erg vervelend, En zou absoluut niet moeten gebeuren.
Ik heb mijn Blu-ray Speler Met een Van-Den Hul HDMI Kabel aan mijn Plasma TV hangen (LG 42PX3RVA)
Hoop dat iemand raad weet, alvast bedankt.

Michael Hamers
03-01-2009, 10:07
Klinkt heel erg vreemd allemaal. Zeker wat die balken betreft. Want op het moment dat een film zwarte balken boven en onder heeft zou daar geen signaal moeten komen en dus ook niet telkens moeten veranderen. Het lijkt eerder op een probleem van de televisie. Is de televisie gecalibreerd?

Is het misschien mogelijk om de speler op een andere televisie te testen om te kijken of het probleem in de speler zit?

Ben benieuwd wat dit probleem veroorzaakt. De kabel lijkt mij niet het probleem te zijn.

KunDun
03-01-2009, 15:34
Klinkt heel erg vreemd allemaal. Zeker wat die balken betreft. Want op het moment dat een film zwarte balken boven en onder heeft zou daar geen signaal moeten komen en dus ook niet telkens moeten veranderen. Het lijkt eerder op een probleem van de televisie. Is de televisie gecalibreerd?

Is het misschien mogelijk om de speler op een andere televisie te testen om te kijken of het probleem in de speler zit?

Ben benieuwd wat dit probleem veroorzaakt. De kabel lijkt mij niet het probleem te zijn.

Nee de Tv is niet gecalibreerd, Heb vandaag nog vele instellingen geprobeerd nog steeds geen geluk helaas. Als ik het probleem niet verholpen krijg binnen een dag of twee, dan sleep ik de lcd tv van boven even naar beneden om te kijken of die het probleem ook heeft.

Mocht iemand nog aan iets denken dan hoor ik dat graag.