PDA

Bekijk de volledige versie : Werken met 1 afstandbediening



Capo Sjors
03-01-2009, 19:00
Ik heb een aantal producten gekocht die ik met 1 afstandbediening wil gaan gebruiken. Het gaat om Pioneer PDP-LX5090 tv, Pioneer LX01 home entertainment, Humax IRHD-5000c HD digitale decoder, een Sony Playstation 3 en Logitech Squeezebox (voor internet muziek). Nu is het mij wel gelukt om met de afstandbediening van de tv de digitale decoder te koppelen (niet alle mogelijkheden doen het). Het meest voor de hand ligt de afstandbediening van de home entertainment, maar daar lukt het weer niet mee om de digitale decoder te koppelen. Het is wellicht een illussie om de Playstation (blue tooth) en de Logitech Squeezebox (wifi) werkend te krijgen op één afstandbediening. Ik wil echter uitsluiten dat het niet lukt voordat ik overstap op plan B en de Logitech Harmony 1000. Dit is een zeer uitgebreide universele afstandbediening maar voordat ik daar ook geld aan ga uitgeven....... Heeft iemand ervaring met mijn vraagstuk?

Alvast bedankt:grin:

rrjobse
03-01-2009, 20:26
Voor de PS3 zijn er dacht ik 2 producten te verkrijgen die Bluetooth omzetten naar IR, weet alleen niet meer welke dat zijn. 1 was in elk geval beperkt o.a. doordat je 'm niet aan/uit kon zetten. Ik heb zojuist de PS3 omgeruild voor een standalone BR-speler, mede wegens het feit dat ik een Harmony 1000 heb.

Ook dezelfde Humax decoder gaat bij prima met de Harmony.

Of de Squeezebox met de Harmony te bedienen is weet ik niet. Zelf heb ik een Sonos en dat gaat niet, eveneens Wifi (mesh network, eigen variant of zo van Sonos).

Mijn ervaring met de Harmony is dat als het niet 100% werkt, je het niet gebruikt. En voordat het 100% werkt, ben je wel een paar keer met Logitech support bezig. Ze zijn overigens erg behulpzaam en het gaat allemaal echt wel werken, zolang het IR betreft.

Edgar Smit
03-01-2009, 20:51
Ik gebruik zelf een philips universele AB, maar ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk nooit gebruik. Waarom niet? Als ik het vlume iets wil bijstellen tijdens een film of een DVD wil puazeren, moet ik eerst de A op dat apparaat gaan zetten en dan pas kan ik dat doen, met de meegeleverde AB's vind ik alles blindelings en dat gaat dus eigenlijk gewoon sneller.

Zolang het IR betreft zal denk elke universele AB met leermogelijkheden alles kunnen bedienen, maar zoals rrjobse al aangeeft, zal de buetooth en de wifi het knelpunt worden. Er is wel een module om bluetooth om te zetten naar IR geloof ik maar die is volgens mij ook niet goedkoop.

Er is wel een andere oplossing die zowel wifi, IR als bluetooth kan bedienen maar ik weet niet f dat erg handig is, maar dat zijn de zogenaamde smartphones. Ik weet dat er voor verschillende doeleinden speciale AB software voor te krijgen is, maar of dat ook voor BT en WiFi geld weet ik niet zeker, als je uberhaupt een telefoon als AB wilt gebruiken (staat natuurlijk wel ubercool (6).

Roy de Jong
03-01-2009, 21:42
Ik ben ook een tijd aan het tobben geweest om alles te bedienen met de AB van mijn reciever.
Hier ben ik uiteindelijk mee gestopt omdat het niet naar mijn zin ging en mijn vriendin er al helemaal niet mee overweg kon.

Toen was daar de de Logitech Harmony 785.
Tot vandaag helemaal geen spijt van mijn aankoop, alles werkt perfect met elkaar.
Enige nadeel is het wennen aan de software, lukt het nou niet om alles werkend te krijgen dan staat de servicedesk perfect voor elkaar en deze is van prima kwaliteit.

Ook is het jammer dat de PS3 alleen via Bluetooth werkt, de Harmony serie werkt alleen met Infrarood.
Wel is er een USB-bluetooth adapter te krijgen die je in 1 van de USB aansluitingen aan de voorkant van je PS3 kan doen, dan werkt het weer wel.

EDIT: Het probleem wat Edgar aangeeft m.b.t. het regelen van het geluid is bij de Haromy niet van toepassing.
Je kunt bij de setup van de Harmony instellen hoe je alles hebt geregeld, wat aan moet staan bij de verschillende activiteiten en dus ook hoe het geluid geregeld dient te worden.

Roy de Jong
03-01-2009, 21:59
1 topic is wel genoeg, bij deze ook even samengevoegd ;)

Capo Sjors
06-01-2009, 07:45
Members bedankt voor jullie reactie. Ik ga dus voor de Logitech Harmony 1000. Ik heb nu alles weggewerkt in een kast. Om dit te bedienen kan ik werken met de RF Wireless extender van Logitech. Ik heb van Marmitek de informatie achterhaald van de invisible control. Hier hebben zij het (en jullie ook in je berichten) over IR EYE. Are we talking about the same?
Cool om te horen dat de PS3 met een USB-bluetooth adapter ook te converteren naar werking met de Harmony 1000. Als ik niets vind voor de squeezbox is het op zich geen ramp. Bij deze orginele AB zie je de album illustraties alá itunes op je scherm. Dit zoekt weer makkelijk voor mijn vrouw en kinderen.

Roy je hebt het over instellingen voor geluid e.d Ik heb ook begrepen dat als je commando's gaat programmeren op je universele AB om bv als je op 1 knop drukt de dvd speler aangaat, tv op dvd kanaal je dan te maken hebt met vertrageingen waardoor de AB in de stress raakt. Klopt dit? Is dit op te lossen met de Logitech apparatuur?

Roy de Jong
06-01-2009, 09:28
Ik heb nog nooit gehad dat mij AB in de stress raakte.
De commando's voor het wisselen van de ene naar de andere activiteit (bv van "tv kijken" naar "radio luisteren") worden tijdens de installatie ingesteld en tijdens het gebruik zet hij de apparatuur uit die niet gebruikt wordt (dit is ook appart in te stellen) en alles op de het juiste kanaal.

Het programmeren van de diverse knoppen met commando's gaat vrij eenvoudig, al is het in het begin wel even zoeken.

Je kunt er op vertrouwen dat dit (eenmaal goed ingesteld) allemaal naar behoren werkt, heb je er problemen mee, schroom dan niet om de servicedesk te bellen, zij zullen je prima helpen ;)

googlefreakje
06-01-2009, 18:20
http://tweakers.net/nieuws/57655/logitech-onthult-harmony-afstandbediening-met-3-komma-5-inch-touchscreen.html
Dus als je persé het nieuwste van het nieuwste in huis wil halen xD

Iwan M
22-03-2009, 08:13
Members bedankt voor jullie reactie. Ik ga dus voor de Logitech Harmony 1000. Ik heb nu alles weggewerkt in een kast. Om dit te bedienen kan ik werken met de RF Wireless extender van Logitech. Ik heb van Marmitek de informatie achterhaald van de invisible control. Hier hebben zij het (en jullie ook in je berichten) over IR EYE. Are we talking about the same?
Cool om te horen dat de PS3 met een USB-bluetooth adapter ook te converteren naar werking met de Harmony 1000. Als ik niets vind voor de squeezbox is het op zich geen ramp. Bij deze orginele AB zie je de album illustraties alá itunes op je scherm. Dit zoekt weer makkelijk voor mijn vrouw en kinderen.

Roy je hebt het over instellingen voor geluid e.d Ik heb ook begrepen dat als je commando's gaat programmeren op je universele AB om bv als je op 1 knop drukt de dvd speler aangaat, tv op dvd kanaal je dan te maken hebt met vertrageingen waardoor de AB in de stress raakt. Klopt dit? Is dit op te lossen met de Logitech apparatuur?

Ik neem aan de je deze ab inmiddels in gebruik hebt genomen ? Hoe bevalt hij (ik heb hem zelf ook op het oog) ?

johanhoitink
22-03-2009, 16:38
las dit net op gadgetzone.nl:
Logitech Harmony-adapter voor PlayStation 3 (http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6083)
http://www.gadgetzone.nl/images/spacer.gif
(http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6083) http://www.gadgetzone.nl/images3/icondate3.gif 21.03.09 | Logitech komt met een PlayStation 3-adapter voor zijn Harmony-afstandsbedieningen. Dankzij de adapter kun je met je Harmony-afstandsbdiening ook je PS3 volledig bedienen. Dit zal niet ten koste gaan van een USB-poort, hetgeen betekent dat de adapter waarschijnlijk slechts het infrarood-signaal naar een Bluetooth-signaal omzet. De prijs is nog onbekend.

Capo Sjors
24-03-2009, 12:04
Hoi Iwan, in principe bevalt deze, echter ik ga Humax iHDR-5050c HDTV kabelontvanger aanschaffen waardoor ik weer alle kan bedienen met mijn Pioneer LX-01 afstandbediening. Ik verkoop deze dus weer. Je mag hem voor 175 euro hebben (uiteraard compleet met doos e.d.) Tevens heb ik dan de RF extender niet meer nodig. Die mag voor 75 euro weg. Ik ben bereikbaar op 0611904563 voor vragen. Gr. capo Sjors




Ik neem aan de je deze ab inmiddels in gebruik hebt genomen ? Hoe bevalt hij (ik heb hem zelf ook op het oog) ?

Sicco
25-03-2009, 17:25
las dit net op gadgetzone.nl:
Logitech Harmony-adapter voor PlayStation 3 (http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6083)
http://www.gadgetzone.nl/images/spacer.gif
(http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=6083) http://www.gadgetzone.nl/images3/icondate3.gif 21.03.09 | Logitech komt met een PlayStation 3-adapter voor zijn Harmony-afstandsbedieningen. Dankzij de adapter kun je met je Harmony-afstandsbdiening ook je PS3 volledig bedienen. Dit zal niet ten koste gaan van een USB-poort, hetgeen betekent dat de adapter waarschijnlijk slechts het infrarood-signaal naar een Bluetooth-signaal omzet. De prijs is nog onbekend.

oeh dat zou heeeeel mooi zijn! :)