PDA

Bekijk de volledige versie : Sony DVP S535 en CDR's lezen



ThAzOnE
10-09-2001, 13:19
Hellow,

Ik heb ff een vraagje. Ik beschik over een Sony DVP S535 en ben er een tijdje geleden achter gekomen dat mijn speler geen cdr's leest. Dit is natturlijk jammer ivm met divx-en enzow :D

Ik zou graag deze beveiliging eraf willen hebben, kan ik dit op een of andere manier doen?

Of is deze beveiliging er af als je er zo'n chip inbouwt van bijvoorbeeld dvdplus?

Alvast bedankt!

Alex van den Berg
10-09-2001, 13:33
Probeer inplaats van CD-R eens een CD-RW :)
Vaak willen Sony spelers die wel accepteren... wordt zelfs in de handleiding van mijn DVP-CX860 genoemd.

Tot nu toe heb ik goed ervaring met schijfjes van 'That's Write' en 'More' welke zeker niet tot de hoogste kwaliteit behoren.
Andere merken heb ik (helaas..) nog niet getest.

ThAzOnE
10-09-2001, 13:39
Thnkx, ik ga het vanavond ff proberen ( zit nu op mijn werk :P ). Ik kwam trouwens ook een ander probleem tegen met deze speler. Wanneer er namelijk van layer wordt veranderd blijft de film even hangen. Ik heb begrepen dat dat wel eens voor zou kunnen komen, maar ik heb het bij al mijn titels (stuk of 40). Weet iemand toevallig of er een voorleesoptie bestaat op dvd-spelers, bijvoorbeeld dat hij 30 seconden vooruit leest zodat de speler "voorbereid" is op de layerverwisseling?

Thnkx

Alex van den Berg
10-09-2001, 13:52
...van layer wordt veranderd blijft de film even hangen.... een voorleesoptie bestaat op dvd-spelers, bijvoorbeeld dat hij 30 seconden vooruit leest...

Iedere film met een speelduur van meer dan ongeveer 100 minuten heeft twee layers op de DVD nodig.
Dit heeft te maken met de hoeveelheid data die opgeslagen wordt... Een minder gecomprimeerde film (hoge kwaliteit) kan dus al bij minder tijd een hele layer nodig hebben...
Iedere DVD layer kan zo'n 4 Gigabyte bevatten en beide zijden van een DVD kunnen 2 layers bevatten.

Het vooruitlezen zou een prachtige optie zijn, maar daar stuiten we weer op een 'data-drempel'

Als ieder 100 minuten ongeveer 4 Gigabyte gebruikt, dan is er voor 1 seconde ruim 0.6 Megabyte buffergeheugen nodig om nog maar niet te spreken over de extra processorkracht (tegelijk opslaan EN weergeven)...

Ik vermoed dat zulke opties nog niet worden toegepast vanwege extra kosten, maar ik denk dat ze binnen niet al te lange tijd zullen opduiken in nieuwe spelers, aangezien geheugen en processorkracht steeds goedkoper worden.

Voorlopig moeten we het doen met een pauze van 1 of 2 seconden bij de laagwisseling, welke in het mooiste geval in een 'zwartbeeld' tussen twee scenes wordt geplaatst.

ThAzOnE
10-09-2001, 14:42
Weer bedankt voor de info. Ik heb overigens gelijk even geinformeerd bij dvdplus over die cdr-etjes:

Helaas zorgt de module er niet voor dat ook de CD-R en CD-RW afgespeeld
kunnen worden. Maar gebruik eens het merk Princo dit werkt op de 535 prima!

Toevalig krijg ik net het volgende mailtje van een van onze klanten binnen:
----------
Ik heb bij blokker in de aanbieding VIVASTAR CD-R gekocht (80 minuten) die
het prima doen in de Sony.
Puur toeval, maar ik probeer altijd zelfgemaakte muziek cd's even in de
DVD-speler... Je weet maar nooit.
En deze doet het dus ..... Ook CDV

Tis maar eventjes wat info :p