PDA

Bekijk de volledige versie : Gladiator 2



HEGO
01-07-2002, 16:59
De uitvoerend producent van 'Gladiator 2' zegt dat het werk aan de sequel begonnen is.
Gladiator was een van de grootste financiele successen van 2000 en won bovendien tal van oscars, dus kan ook een sequel niet uitblijven. De producenten pikken het verhaal terug op 15 jaar na de dood van 'Maximus' en dat betekent vanzelfsprekend dat Russell Crowe niet kan terugkeren in zijn rol van heldhaftige Gladiator. Het is wel mogelijk dat de Oscarwinnaar een cameo krijgt in de sequel maar echt veel informatie over het verhaal werd nog niet vrijgegeven...

PJ van der Holst
01-07-2002, 18:37
Heb je hier ook een bron voor?

Als je op imdb kijkt is daar nog niets bekent over Gladiator 2 terwijl zij wel vaak 1 v/d eersten zijn.

Nou ja, mocht ie komen dan is ie er niet voor 2006 :D

King Dingeling
01-07-2002, 18:47
Hoe kan dat nou ???

Maximus is toch dood gegaan in deel 1 ?

Christiaan Sauer
01-07-2002, 18:48
ik kan me zowieso niet goed voorstellen dat die net zo goed wordt als de eerste: krijgen ze nog een hele kluif aan. Maar ik wens ze wel veel succes alvast:D

Sander Dubbeldam
01-07-2002, 18:48
dan kan je toch nog wel een deel 2 maken?? ook al is hij dood.

Hanna
01-07-2002, 18:55
Hoe kan dat nou ???

Maximus is toch dood gegaan in deel 1 ?

maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel...
een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!

Anonymous
01-07-2002, 18:58
De spits van ergens vorige week heeft duidelijk gemaakt dat er
een sequel komt van Gladiator en hoogst waarschijnlijk in 2004
of 2005.Hierin zal de jonge Lucius het verhaal gaan oppikken
met nog meer strijd en bedrog.Maximus is overleden en zal
als flashbacks terugkeren in het 2de deel.

mark t
01-07-2002, 19:06
maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel...
een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!

Je bent in de war met een PREquel.

Hoe dan ook: Dit is niet bijster origineel van het toch al niet al te originele Hollywood. Laten we hopen dat er niet al te geforceerd een link wordt gelegd met het eerste deel, want dat verhaal is gewoon afgerond.

Anonymous
01-07-2002, 19:08
Zoals episodes 1 2 en 3 :confused:

Matthijs Foppele
01-07-2002, 19:09
maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel... een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!

nee dat is een Prequel, een Sequel is een verhaal wat op het eerste door of verder gaat. :)

Greetz Matthijs

Nathan Strik
01-07-2002, 19:14
De uitvoerend producent van 'Gladiator 2' zegt dat het werk aan de sequel begonnen is. Ik hoop maar dat dit een geintje is, want films als deze hebben gewoon geen sequel nodig.
Maar goed, mij verbaast tegenwoordig niets meer en zelfs 2001: A Space Odyssey heeft een (toegegeven, erg slechte) sequel gekregen. Maar dat wil dus nog niet zeggen dat ik het een goed idee vind.

Louis Bouduin
01-07-2002, 19:17
Zoals de papegaai in Aladdin zou zeggen: Why am I not surprised?

Anonymous
01-07-2002, 19:20
Ik hoop maar dat dit een geintje is, want films als deze hebben gewoon geen sequel nodig.


Als het een beetje slim wordt aangepakt dan zou het wat kunnen
worden.Maar goed, aangezien er alleen dollar tekens in het hoofd
ronddwalen van de makers van deze sequel zal het waarschijnlijk
niet slim aangepakt worden :p

Luther Hartog
01-07-2002, 19:53
Hoe dan ook, het is belachelijk dat een klassieker in spé, een vervolg krijgt...laten we hem met z'n allen gaan boycotten

M_KOS
01-07-2002, 20:03
ze kunnen beter een re-make maken van ceasar sakespeare al willen ze toch een romeinse film.


want een tweede deel is bijna nooit goed....

Werner
01-07-2002, 20:06
Slecht idee! Zo'n mooi afgerond geheel als Gladiator een sequel aandoen is vragen om problemen.

Louis Bouduin
02-07-2002, 10:54
Slecht idee! Zo'n mooi afgerond geheel als Gladiator een sequel aandoen is vragen om problemen.

Het gaat zich niet om het idee. Een aantal luitjes hebben uitgeteld wat een vervolg zou kunnnen opbrengen en that's it.

Luther Hartog
02-07-2002, 11:01
Het gaat zich niet om het idee. Een aantal luitjes hebben uitgeteld wat een vervolg zou kunnnen opbrengen en that's it. Dat is het probleem van al die Hollywoodfilms:mad:

R. Schaap
02-07-2002, 11:15
het wordt een verhaal dat zich 15 jaar later afspeelt. Maximus en Russel Crowe komen er dus zeker NIET in terug, ook niet met flashbacks.

Jammer, want hij was de grote kracht achter Gladiator. Nu is het maar hopen dat deel 2 goed wordt, ik betwijfel het.

Mark de Jong
02-07-2002, 11:25
het wordt een verhaal dat zich 15 jaar later afspeelt. Maximus en Russel Crowe komen er dus zeker NIET in terug, ook niet met flashbacks.

't Kan wel.

R. Schaap
02-07-2002, 11:29
't Kan wel.

maar zal niet gebeuren, dat las ik ergens op een movie site in een nieuwsbericht. Ik zal het nog eens opzoeken vanavond, nu ga ik naar mijn werk.

Hanna
02-07-2002, 15:13
nee dat is een Prequel, een Sequel is een verhaal wat op het eerste door of verder gaat. :)

Greetz Matthijs


sorry voor de domme opmerking:o
en bedankt voor het bijleren:)

groetjesss

Lex v/d Moolen
02-07-2002, 18:14
het wordt een verhaal dat zich 15 jaar later afspeelt. Maximus en Russel Crowe komen er dus zeker NIET in terug, ook niet met flashbacks.

Jammer, want hij was de grote kracht achter Gladiator. Nu is het maar hopen dat deel 2 goed wordt, ik betwijfel het. Ik vrees dat het dezelfde kant op gaat als Speed II, Predator II, Robocop II, enz. enz. Maar je weet het natuurlijk nooit. Die Hard II vond ik wel goed, al was de eerste de beste

Tommy Brok
02-07-2002, 18:19
Ik vrees dat het dezelfde kant op gaat als Speed II, Predator II, Robocop II, enz. enz. Maar je weet het natuurlijk nooit. Die Hard II vond ik wel goed, al was de eerste de beste Laten we hopen dat het net zo wordt als Back to the future 2, die vind ik alledrie erg gaaf!:D!

Lex v/d Moolen
02-07-2002, 18:20
Laten we hopen dat het net zo wordt als Back to the future 2, die vind ik alledrie erg gaaf!:D! Die was ook goed, het kan dus wel. Maar zonder de hoofdacteur wordt het toch moeilijk.

Tommy Brok
02-07-2002, 18:21
Die was ook goed, het kan dus wel. Maar zonder de hoofdacteur wordt het toch moeilijk. ja zeker, we zullen zien!

Anonymous
02-07-2002, 18:22
sorry voor de domme opmerking:o


Als je iets niet weet ben je nog niet dom, dus het is
geen domme opmerking.Op deze manier heb je er
juist weer wat bijgeleerd ;)

Matthijs Foppele
03-07-2002, 16:58
Op deze manier heb je er weer wat bijgeleerd ;)

zo bedoelde ik het ook :cool:

Greetz Matthijs

Kaplan
03-07-2002, 19:36
Billy Wilder zei eens over sequels:

"In's hemelsnaam geen sequels, geen Romeinse cijfers, niet in je eigen braaksel rondwentelen, vergeet het allemaal en schrijf iets nieuws. Schrijf geen Rocky II omdat je er van tevoren zeker van denkt te zijn dat het publiek erop af zal komen omdat ze ook naar Roccky I zijn gekomen. De meeste regisseurs spelen op veilig. Wat ze maken is niet geweldig, maar ook geen complete flop, zodat ze zich hun villa met zwembad kunnen veroorloven en hun kinderen kunnen gaan studeren. Ze werken als het ware constant met een veiligheidsnet onder zich."

Alphawolf
30-07-2002, 10:55
Ik dacht dat jullie een geintje maakte over 'Gladiator 2' ...

Zie echter http://movies.go.com/movies/G/gladiator2_2003/index.html

Die eikels menen het ook nog !

Jeroen Driessen
30-07-2002, 11:16
Die eikels menen het ook nog ! Dit is dus wat ze zeggen:
Producer Doug Wick says the follow-up is "certainly something being discussed, but there's been no decision made. We're looking at lots of options. Russell has a lot of voltage on screen." But Wick insists money won't be the motivation for doing another movie. "You don't finally do something like that unless you have a dazzling story to tell. What we certainly won't do is some shadow of the first one to grind out a few bucks." (IMDb, Movie Headlines)

Dat ze dan een compleet nieuwe film gaan maken en het niet Gladiator II gaan noemen... Ben het helemaal eens dat dit een afgeronde film is en ze moeten er niet mee gaan knoeien.

mark t
30-07-2002, 15:23
http://movies.go.com/movies/G/gladiator2_2003/index.html[/url]Hier is dus wel sprake van een PREquel. Nou wordt het vaag: Het verhaal speelt zich dus af VOORDAT Maximus gladiator wordt. En ze noemen hem GLADIATOR 2.:confused:
Nou ja, er zal toch brood op de plank moeten...
Er moet toch genoeg stof voor spektakelfilms uit de klassieke oudheid zijn zonder dat je de link naar Gladiator legt? (Er schijnen nota bene 3 (!) verschillende studio's rond te lopen met plannen voor een film over Alexander de Grote.)

Glenn Smits
30-07-2002, 16:19
het lijkt mij drie keer niks. Ik vind het ook grote nonsens dat tegenwoordig op haast alles een vervolg wordt gemaakt. Als ze nou eens een coole piratenfilm ofzo gaan maken.

Dave
30-07-2002, 19:12
het lijkt mij drie keer niks. Ik vind het ook grote nonsens dat tegenwoordig op haast alles een vervolg wordt gemaakt. Als ze nou eens een coole piratenfilm ofzo gaan maken.

Ja dat lijkt mij ook wel gaaf ja, een soort kruising tussen The Goonies en Robinson Crusae!? lijkt me wel geinig!

kaptein Pikaard
31-07-2002, 11:02
ik mag toch hopen dat dit een van de vele geruchten is ?
want een 2e deel zou toch misstaan hoor!:mad:

Jobe
31-07-2002, 14:10
Lekker is dit. Ik vraag me sowieso af hoe ze het willen doen: hoe je het wendt of keert, een sequel kan niet (hij is dood) en een prequel is nou ook niet echt mogelijk (Maximus is van adel en alleen slaven en idioten werden gladiator).

Dan zou je dus een film krijgen met een jonge Maximus (dus niet gespeeld door Russel Crowe), die gaat kijken in het colloseum en die een of ander liefdesscenario heeft met Lucilla. Alleen ik meen me te herinneren dat Maximus Rome nog nooit heeft gezien (dit werd gezegd in de film). Wat hieraan zou zijn, mag iemand mij vertellen. En getuige de andere opinies op dit forum, zit niemand er echt op te wachten...

Ik zie ook liever inderdaad een Oscarwinnende film over een tijdperk dat nog niet in een film als setting heeft gefungeerd.

Het idee van die piraten is goed, ontdekkingsreizen kan ook, of iets over veldslagen in de Middeleeuwen (verfilming van het boek Baudolino van Umberto Eco misschien?)

Alphawolf
31-07-2002, 20:19
Als je het internet afschuimt, blijkt dat Gladiator 2 nog steeds een gerucht is maar dat het wel degelijk om een sequel zal gaan (met een geestesversie van Maximus) en niet om een prequel.

Ik heb daarom nog even in de literatuur nagezocht over de reeks Romeinse machthebbers ná Commodus (180 - 192 na Chr) die geschikt zouden zijn voor een optreden in deel 2:

Pertinax (193 na Chr.)
Vermoord

Didius Julianus (193 na Chr.)
Verslagen door Septimus Severus

Septimus Severus (193-211)
Gewelddadig bewind maar stierf natuurlijke dood.

De beruchte Caracalla (211-217)
Despoot, liet z’n broer Geta vermoorden, werd vermoord door de prefect van de Praetoriaanse Garde Macrinus.

Macrinus (217-218)
Despoot, afgezet door complot.

Elagabalus (218-222)
Despoot, vermoord door Praetoriaanse garde.

Severus Alexander (222-235)
Vermoord door z’n eigen troepen.

Maximinus Thrax (235-238)
Vermoord.

Gordianus I en Gordianus II (238)
Zelfmoord en vermoord.

Het gehele lijstje bekijkend is Caracalla, wiens schrikbewind niet onder deed voor Caligula, Nero of Commodus een zeer geschikte kandidaat. Ook gezien de tijdsspanne: 19 jaar na Commodus.

mark t
31-07-2002, 20:43
Waarom niet een stapje terug in de tijd? In De Vita Caesarum (in vertaling onder de titel Keizers van Rome uitgegeven) van de Romeinse geschiedschrijver Suetonius staan prachtige beschrijvingen over het doen en laten van de Romeinse keizers. Niet allemaal even accuraat, maar wel vermakelijk en stof tot aardige verfilming. Met Caligula heeft men geprobeerd een realistische film te maken over de gelijknamige keizer (expliciete sex en bloederige scènes). Niet helemaal geslaagd, maar toch.
Vooralsnog blijf ik wat historische films betreft het meest uitkijken naar de drie Alexander de Grote-projecten. Deze lijken me interessanter dan Gladiator 2. N.b.: Baz Luhrmann(!) schijnt het verste te zijn met zijn Alexander-project.

Jobe
31-07-2002, 22:18
Niet allemaal even accuraat, maar wel vermakelijk en stof tot aardige verfilming.

Eenfilm over het Rome in de hoogtijdagen lijkt me zeker boeiend (het colloseum vol water om een zeeslag te spelen met gladiatoren!!!), maar ik betwijfel of dat werkt als prequel van Gladiator. dan moeten ze bijna alle kenmerken van de eerste film droppen en alleen de tijdsetting handhaven.

Als het een sequel wordt, dan wordt het verval van het Romeinse Rijk wellicht een belangijker thema in de film. Een paar van de deleted scenes in de oorspronkelijke Gladiator gingen dieper in op de politieke moeilijkheden (senator Gracchus in het bijzonder).

Zoals Alphawolf terecht opsomt, is er nog een rijtje keizers die in aanmerking komen, maar het is allemaal net niks naar mijn mening. Septimus Severus heeft nog een triomfboog (op het Forum Romanum toch, iemand?), maar daarna stelt het allemaal weinig meer voor.
Wat dat betreft, als het een sequel wordt, zet ik ook mij geld op Caracalla, dat is het verhaal dat het meeste aanspreekt en daarbij werden de Praetorians in de eerste Gladiator ook al redelijk geprofileerd.

Alphawolf
01-08-2002, 19:50
De fraaiste vertelling over Rome vond ik overigens wel de BBC-serie 'Claudius' met Derek Jacobi en John Hurt naar de boeken van Robert Graves.
Maar dat is inmiddels alweer 24 jaar geleden ! :( :( :(

M_KOS
01-08-2002, 21:03
ze kunnen ook het boek goud voor rome nemen.

of een vervolg van ben-hur maken wie het boek heeft gelezen. Staat op het eind dat hij crist. is geworden en dat hij naar rome gaat om cris mensen te beschermen voor nero.

Daar kan je dan mooie beelden in doen van het verbranden van rome.
charlton heston zal mischien dan wel nog een keer er in kunnen kruipen in de rol van juda.
Want het is dacht ik uit mijn hoofd dertiog jaar later dan de kruisiging van jezus.

mark t
02-08-2002, 19:42
De fraaiste vertelling over Rome vond ik overigens wel de BBC-serie 'Claudius' met Derek Jacobi en John Hurt naar de boeken van Robert Graves.
Maar dat is inmiddels alweer 24 jaar geleden ! :( :( :( Je bedoelt het geweldige 'I, Claudius'. Jammer genoeg heb ik geen regiovrije speler. Hij schijnt namelijk in R1-versie verkrijgbaar te zijn.

Mike Philippens
26-08-2002, 01:11
Je bedoelt het geweldige 'I, Claudius'. Hij schijnt namelijk in R1-versie verkrijgbaar te zijn.
Nee hoor...kijk hier (http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000072057) maar eens. Ik kon me al niet voorstellen dat een BBC productie alleen als R1 verkrijgbaar zou zijn...

Said Oufkir
28-08-2002, 13:27
(y) Ik zie er niet veel heil in, tenzij het een prequel wordt. Gladiator was een sterke film omdat Maximus dood gaat aan het einde. Zie overigens de nut niet van een Gladiator 2, voor je het weet wordt het een franchise film. deel 3, 4 etc dan is het einde zoek.

p.s ik ben nieuw op het forum dus gaarne verneem ik reacties van jullie allen

Said Oufkir
28-08-2002, 13:39
....

mark t
26-08-2003, 11:16
Fragment uit een interview met Ridley Scott op latinoreview.com:

What about the rumors of you doing Gladiator 2?
Ridley: Yeah, that’s well in process.
Are you directing it?
Ridley: Yeah, probably for 2005.
Will John Mathieson be filming that for you?
Ridley: Depends if he’s available or not.
Will Russell Crowe be in it?
Ridley: No, he died.
But we heard he’s in flashbacks?
Ridley: Um, maybe.
Or that the character Lucius comes back as he’s son?
Ridley: No
Would Russell want to come back?
Ridley: I don’t think so, I think he’s done.
What kind of storyline are you gravitating towards?
Ridley: It’s just a natural evolution, next generation. Which is the intelligent way to go.
Do you have any casting ideas?
Ridley: No

The Scratcher
14-09-2003, 13:00
Prequel, sequel? Wat wordt het nu?
Hier staat weer wat nieuwe info: Gladiator II (http://www.filmfocus.com/news/nieuwsbericht.asp?id=4738&ma_id=0)

Persoonlijk weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken. Het feit dat de dragende kracht Crowe niet meer mee doet vind ik toch wel een erg groot gemis. Misschien dat de film op zich best wel goed wordt maar dat men beter een andere titel had kunnen kiezen en dus geen link had moeten leggen met de Gladiator I. Zo voorkom je ook dat mensen steeds gaan vergelijken en gaan concluderen dat de eerste met Crowe toch veruit beter was...

Arnold Bomers
14-09-2003, 13:35
Ik vind het maar niks dat er een tweede deel van komt. Jammer hoor.

Jerry2
14-09-2003, 14:57
Van mij mag Ridley Scott gerust een nieuwe film over het oude Rome maken. Het mag zelfs over Lucius gaan, als het plot maar een beetje goed is. In het artikel staat er dat politiek en veldslagen centraal zullen staan, wat mij heel interessant lijkt. Maar waarom moet dit in hemelsnaam 'Gladiator 2' zijn? Dat klinkt als een goedkope hollywood-sequel, wat ik niet graag heb, zeker niet in dit genre. En dat Maximus terug moet komen in flashbackscenes is ook echt weer iets om die titel te rechtvaardigen en om publiek te lokken. Dit is echt nergens voor nodig. Dit zal zowiezo op zich eigenlijk een apart verhaal zijn, de eerste gladiator-film heeft daar niets bij te zoeken. Ze mogen deze film gerust maken van mij, maar het stoort me wel dat ze het 'gladiator 2' willen noemen, en er per se maximus in willen hebben in flashbackscenes, dat zijn gewoon idiote hollywood-truuken om publiek te lokken.

Renny Collard
14-09-2003, 22:02
Billy Wilder zei eens over sequels:

"In's hemelsnaam geen sequels, geen Romeinse cijfers, niet in je eigen braaksel rondwentelen, vergeet het allemaal en schrijf iets nieuws. Schrijf geen Rocky II omdat je er van tevoren zeker van denkt te zijn dat het publiek erop af zal komen omdat ze ook naar Roccky I zijn gekomen. De meeste regisseurs spelen op veilig. Wat ze maken is niet geweldig, maar ook geen complete flop, zodat ze zich hun villa met zwembad kunnen veroorloven en hun kinderen kunnen gaan studeren. Ze werken als het ware constant met een veiligheidsnet onder zich."

Billy Wilder was een wijze man :wink:

Star_Fresh
14-09-2003, 22:23
Een sequel zal zeker menig producent niet slecht in de oren klinken als je naar dit financiele succesvolle rijtje kijkt:

Bad Boys II
The Two Towers, Return Of The King
Reloaded, Revolutions
American Pie
Austin Powers
Tomb Raider
T3

Et'jammer genoeg'cetera..............

Mandragore
14-09-2003, 22:46
Een sequel zal zeker menig producent niet slecht in de oren klinken als je naar dit financiele succesvolle rijtje kijkt:

Bad Boys II
The Two Towers, Return Of The King
Reloaded, Revolutions
American Pie
Austin Powers
Tomb Raider
T3

Et'jammer genoeg'cetera..............
Mee eens, wat de producenten betreft. Echter, een aantal films uit jouw opsomming zijn nog niet uit, dus we weten nog niet zeker of het kassuccessen zullen worden...nou ja, kan eigenlijk haast niet anders.

Hoe dan ook, The Lord Of The Rings van Tolkien is echt één verhaal. Dus daar kan je, wat mij betreft niet echt van sequels spreken.

Zelfs The Matrix en Reloaded en Revolutions schijnen oorspronkelijk één verhaal/script van de broertjes te zijn. Alhoewel ik daar een beetje mijn twijfels over heb. Maar dat maakt niet uit, want ik vind het geweldige films.

Net zoals George Lucas ook een episch verhaal in z'n hoofd heeft van zijn Star Wars universum. Naast de drie "originele" films volgen nu de drie prequels, maar er blijken nog verhaallijnen van 7, 8 en 9 te zijn. Ik dacht in een interview met Lucas gehoord te hebben dat hij die niet wilde verfilmen :cry:

Renny Collard
15-09-2003, 00:11
Lord of the Rings zie ik ook als één verhaal. Verder zie ik alleen Godfather II als een goeie sequel (misschien omdat het grotendeels een prequel is).

Star_Fresh
15-09-2003, 23:50
Lord Of The Rings is inderdaad niet een 'echte' sequel zoals de andere in het rijtje.

Oudgebruiker3
16-09-2003, 19:50
Ik denk dat het best wel wat kan worden... ik zie namelijk wel iets in een drama waarin corruptie en bedrog centraal staan, met Lucius als hoofdfiguur.

Het enige minpuntje is dan wel de titel: wat heeft Gladiator er in hemelsnaam mee te maken?

Rut
17-09-2003, 08:37
Gladiator was als film klaar net zoals Braveheart. Hoofdfiguur sterft aan het eind van de film. Het zal moeilijk worden om hier een passend vervolg op te maken en een film met flashbacks zit ik persoonlijk niet op te wachten.

Mike Philippens
17-09-2003, 09:36
Ik zit hier niet bepaald op te wachten. The Gladiator is dood en met hem is de hele aanleiding van het verhaal én het hele verhaal ten einde. Een vervolg maken is onzin. Het kan best dat er een aardige film uit komt, mar ze zouden zichzelf een plezier doen als ze 'm anders zouden noemen zodat je niet naar de film gaat kijken met de verwachting van een herhaling van zetten uit de eerste.

Maar ja...ik ben een van de weinigen die niet vol verwachting op sequels (van welke film dan ook) zit te wachten.

Jerry2
17-09-2003, 13:28
Het enige minpuntje is dan wel de titel: wat heeft Gladiator er in hemelsnaam mee te maken?

Dat is gewoon niet meer dan een publieklokker en dat vind ik wel zielig.

Henk Heideveld
17-09-2003, 16:33
nee dat is een Prequel, een Sequel is een verhaal wat op het eerste door of verder gaat. :)

Greetz Matthijs


sorry voor de domme opmerking:o
en bedankt voor het bijleren:)

groetjesss
Prequel of Sequel, ik vind het jammer dat na een goeie film men in herhaling vervalt met delen 2,3,4 enzovoort. Laat het er bij en verzin iets nieuws.
Eerst kwam de Mummy, wel een aardige amusementsfilm voor het hele gezin. Bij deel was ik al behoorlijk teleurgesteld. Toen maakte men er de Scorpion King achter aan. Wat moest ik toen huilen :cry: :cry: :cry:

Star_Fresh
18-09-2003, 14:35
GLADIATOR 2 DOOR RIDLEY SCOTT.

15 september 2003 - Regisseur Ridley Scott, bekend van zijn films ‘Balde Runner’, ‘Alien’ en ‘Gladiator’, heeft bekend gemaakt dat het vervolg op ‘Gladiator’ geschreven is. De film concentreert zich op de Romeinse politiek en conflicten en niet meer op gladiatoren. Russel Crowe keert in de film dus niet terug als gladiator. Scott zegt dat het vervolg op ‘Gladiator’ begin 2005 in de bioscopen te zien is.

Bron: www.mtv.nl

WhiteElessar
18-09-2003, 15:42
waarom noemen ze hem dan nog GLADIATOR , t gaat niet meer over gladiators....

Henk Heideveld
18-09-2003, 15:52
waarom noemen ze hem dan nog GLADIATOR , t gaat niet meer over gladiators....
Puur commercieel!!!!!! :?
Een titel "Politics in old Rome" doet niks. :lol:

HiddeV
01-08-2004, 21:25
al meer bekend over dit? staat nog steeds niets op IMDB. wel gezien in de bios release lijst.

Tom L.
02-08-2004, 00:07
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.

Neo
02-08-2004, 01:09
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.


:?: :shock: :shock: :shock: :?:

WTF?

Tom L.
02-08-2004, 12:00
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.


:?: :shock: :shock: :shock: :?:

WTF?

Iedereen zijn eigen mening hé :wink:

Henk Heideveld
02-08-2004, 12:52
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.
Een kopie van Braveheart? :shock: :shock: :shock: Hoe kijk jij in godsnaam naar een film. Omdat beiden een rokkie dragen??? :shock: :shock:

Tom L.
02-08-2004, 13:12
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.
Een kopie van Braveheart? :shock: :shock: :shock: Hoe kijk jij in godsnaam naar een film. Omdat beiden een rokkie dragen??? :shock: :shock:

Nou als ik ff wat overeenkomsten moet noemen:
[spoiler:d7924edee9]
- Van beide woord vrouw vermoord
- Beide vechten voor vrijheid
- Beide gaan dood op het einde
- Beide zien hun vrouw vlak voordat ze doodgaan/als ze dood zijn
- Beide zo'n mengeling van actie en drama
- Beide winnaar van aantal oscars
[/spoiler:d7924edee9]

Rob Eric Blank
02-08-2004, 13:25
Hoe kan dat nou ???

Maximus is toch dood gegaan in deel 1 ?

maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel...
een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!
Nee dat is een PREQUEL, dat zijn films die zich afspelen voor het origineel en sequels spelen na het orgineel (dus is het een vervolg). Was ff een detail , maar we weten wat je bedoeld.
Misschien kunnen ze een film maken van de Gladiator die Maximus gekocht had en later zijn vrijheid gegeven. Lijkt me een goede prequel.
Of doe maar niet van deze film.....laten zoals het is. Ooit een prequel gezien van StarWars..........dus doe maar geen prequels meer.

martini
02-08-2004, 13:29
Ze wilden toch een film maken over het hiernamaals. Daar geloofden de Romeinen namelijk in. Tenminste dat las ik ergens.

Henk Heideveld
02-08-2004, 13:30
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.
Een kopie van Braveheart? :shock: :shock: :shock: Hoe kijk jij in godsnaam naar een film. Omdat beiden een rokkie dragen??? :shock: :shock:

Nou als ik ff wat overeenkomsten moet noemen:
[spoiler:d4d4766730]
- Van beide woord vrouw vermoord
- Beide vechten voor vrijheid
- Beide gaan dood op het einde
- Beide zien hun vrouw vlak voordat ze doodgaan/als ze dood zijn
- Beide zo'n mengeling van actie en drama
- Beide winnaar van aantal oscars
[/spoiler:d4d4766730]
Ach ja, ergens ruim gezien heb je wel gelijk, beide films barsten van de cliché's!!!! Maar dat geldt voor zo veel films. Welke film is nou echt vernieuwend? Zelfs in de LOTR films zit jatwerk en plagiaat. :cry:

David L.
02-08-2004, 13:32
De Romeinen geloofden niet in het hiernamaals. Ze doen geloven van wel in de film, maar het was echt niet zo....Je leeft maar 1x volgens hun overtuiging, vandaar al die decadente bachanalen die de elite altijd had :mrgreen: :bier:

David L.
02-08-2004, 13:36
Ze wilden toch een film maken over het hiernamaals. Daar geloofden de Romeinen namelijk in. Tenminste dat las ik ergens.

Als ze dit dan dus echt tot onderwerp van een sequel willen gaan maken koop ik alle filmfootage ervan om in Rome te verbranden :twisted: Wie helpt me om een lening af te sluiten 8).
Een geschiedenisles hoeft het niet te worden, maar dit is blasfemie!! :evil: :x

jan smets
02-08-2004, 13:42
Wat een gelul tis net of je nog een extra LOTR deel wilt maken op Spartacus 2 ofzo.

Henk Heideveld
02-08-2004, 13:49
Wat een gelul tis net of je nog een extra LOTR deel wilt maken op Spartacus 2 ofzo.
Ja de zoon van Spartacus.
En dan 10 jaar later Opa Spatacus en de kleinkinderen 1 tot en met 4. :wink: :wink: :x

David L.
02-08-2004, 13:56
Wat een gelul tis net of je nog een extra LOTR deel wilt maken op Spartacus 2 ofzo.
Ja de zoon van Spartacus.
En dan 10 jaar later Opa Spatacus en de kleinkinderen 1 tot en met 4. :wink: :wink: :x
LOL zo ken ik er nog wel 1:
Een film over die gast die naast hem hangt aan het kruis op het eind. Kun je nog even doorgaan met al die gekruisigde slaven :twisted: Ruikt er al iemand geld? De hoofdrol mag voor Rob Schneider zijn :mrgreen:

HiddeV
02-08-2004, 17:32
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.

:shock: :shock: :shock: :shock:

Tom L.
02-08-2004, 19:02
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.

:shock: :shock: :shock: :shock:

Lang leven het land waar vrijheids van meningsuiting niet is toegestaan :?

Harry stadman
02-08-2004, 19:13
De Romeinen geloofden niet in het hiernamaals. Ze doen geloven van wel in de film, maar het was echt niet zo....Je leeft maar 1x volgens hun overtuiging, vandaar al die decadente bachanalen die de elite altijd had :mrgreen: :bier:

Dit is historisch niet geheel correct.
Er zijn recentelijk weldegelijk gemummificeerde romeinen gevonden.
zie discovery channel etc.

Ook in het oude rome waren diverse geloofsstromingen. :wink:

achja,
bij gebrek aan voldoende creativiteit wordt meestal naar zo'n noodgreep gezocht. ze gaan ervan uit dat door het succes van deel 1, deel 2 ook wel zou kunnen slagen. Aangezien het handjevol goede sequels heb ik hier een hard hoofd in. :wink:

yannick
02-08-2004, 20:59
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.

:shock: :shock: :shock: :shock:

Lang leven het land waar vrijheids van meningsuiting niet is toegestaan :?
Euhm jawel, jij hebt jouw mening geuit, en Scarface heeft met die emoticons zijn mening geuit.

Weet je, het recht op vrije meningsuiting is een recht dat vaak zelf wordt opgeëeist maar zelden aan anderen wordt verleend.

Marco Dubbeldam
07-09-2004, 21:31
http://www.latijnpage.com/index.php?p=extra/gladiator2


Lijkt mij nou niet echt bepaald een geslaagd idee :? Het 'Gladiator' verhaal is met deel 1 gewoon goed afgerond, dus schrappen die sequel!
:wink:

jan smets
07-09-2004, 21:37
Geef die film dan een andere naam en schriijf erbij van de makers van "Gladiator" en verpest het mooie Gladiator niet door zoiets.

Pieter Kleine
07-09-2004, 22:44
Henk,

Er is een film over de zoon van Spartacus. Stelde overigens niet veel voor. :)

mark t
08-09-2004, 07:46
http://www.latijnpage.com/index.php?p=extra/gladiator2Dit is oud nieuws. Het is precies dezelfde informatie die lang geleden al opdook. En volgens mij is het intussen achterhaald, want bij Scott staat deze film nog steeds niet in de officiële planning (wel twee andere 'epics'; Kingdom of Heaven (http://www.imdb.com/title/tt0320661/) en Tripoli (http://www.imdb.com/title/tt0384621/). Samen met twee andere projecten zit z'n agenda daarmee tot minstens 2007 vol. Zie o.a. z'n pagina op imdb (http://www.imdb.com/name/nm0000631/).

Oud en achterhaald nieuws dus.

Kees Hoekerd
08-09-2004, 19:58
Vond deel 1 een boutfilm, en op een vervolg zit ik ook totaal niet te wachten. Vond deel 1 maar een goedkope kopie van braveheart in ander tijdperk, en braveheart stond me ook al niet aan.

:shock: :shock: :shock: :shock:

Lang leven het land waar vrijheids van meningsuiting niet is toegestaan :?
Tuurlijk mag je een eigen mening geven,maar jij doet net of het een boutfilm is vanwege die cliches en de vergelijkingen met Braveheart.Dan zou ik ook wel wat films opnoemen,maar dan hoef ik ze niet gelijk slecht te vinden.Vond je de film dus ook niet boeiend,saai enz? :wink:

Dennis Vansant
22-11-2005, 23:41
De Romeinen geloofden niet in het hiernamaals. Ze doen geloven van wel in de film, maar het was echt niet zo....Je leeft maar 1x volgens hun overtuiging, vandaar al die decadente bachanalen die de elite altijd had :mrgreen: :bier:

Ahum, je verwart de Romeinen met de Chinezen :) deze geloofden/geloven weldegelijk niet in een hiernamaals. Vandaar dat Chinezen tot op de dag van vandaag de reputatie van onverbeterlijke pessimisten met zich meedragen :)
Veel filosofen en hele gemeenschappen geloofden inderdaad niet in een hiernamaals, wat de bacchanalen verklaart.
Ik moet je wel gelijk geven dat de Etrusken en vroege Romeinen geen geloof in het hiernamaals hadden, maar daarna hebben ze dat van de Grieken overgenomen.
Om verder te gaan over deze sequel, ik zie er helemaal niets van komen, maar aangezien de geruchten recent toch blijken aan te zwellen, hier mijn theorie:
Lucius, dat kind van Lucilla (of hoe heet Connie Nielsen in de film? :p), zal waarschijnlijk nog wel uitgroeien tot de held van het verhaal, of misschien Cicero, de dienaar van Maximus, die een soort rebellenoorlog start tegen het Rome dat zijn meester het leven kostte?
Of misschien wordt Lucilla wel de regentes over Rome en wordt ze zelf vertroebeld door corruptie, wanorde en grootheidswaanzin?
Of... of... of... ?
(En ja, deze topic krijgt na meer dan een jaar weer een nieuw leven, dankzij de link in die andere Gladiator 2 topic :))

hollywood star
23-11-2005, 17:31
Hoe kan dat nou ???

Maximus is toch dood gegaan in deel 1 ?

maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel...
een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!
Dat kan ook ja :wink:

superman
23-11-2005, 18:31
Hoe kan dat nou ???

Maximus is toch dood gegaan in deel 1 ?

maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel...
een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!
Dat kan ook ja :wink:Kan niet, want hij is dood

Eric B.
23-11-2005, 19:09
Hoe kan dat nou ???

Maximus is toch dood gegaan in deel 1 ?

maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel...
een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!


zoiets heet een prequel :wink:

SE7ENid
23-11-2005, 20:28
Hoe kan dat nou ???

Maximus is toch dood gegaan in deel 1 ?

maximus kan natuurlijk wél terugkeren in een sequel...
een sequel is het verhaal vóór de eerste film!!
Dat kan ook ja :wink:Kan niet, want hij is dood
Gladiator II - The Death And Return Of Maximus :)

Ron kars
23-11-2005, 20:48
Deze film zou een zeer slecht idee zijn.

1der
23-11-2005, 20:50
Deze film zou een zeer slecht idee zijn.

Ga ik in mee.

Martijn Beunk
24-11-2005, 07:39
Deze film zou een zeer slecht idee zijn.

Absoluut, sommige films moet je met rust laten en al helemaal geen vervolg op maken, Gladiator is daar een prima voorbeeld van

Peter van 't Wout
24-11-2005, 08:11
Deze film zou een zeer slecht idee zijn.

Ben ik het helemaal mee eens:
Er is maar 1 Gladiator!!!