PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: *Nerazzurri*



Jordy van Buel
25-01-2009, 19:50
Hieronder volgt het interview met *NERAZZURRI*

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat *NERAZZURRI* zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

*NERAZZURRI*
26-01-2009, 13:05
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
- Mijn echte en volledige voornaam is Bo. Dat is tevens m’n enige naam en dus ook roepnaam. Geen idee wat het betekent. Komt in ieder geval uit Zweden en wordt tegenwoordig ook veel als
meisjesnaam gebruikt (met dank aan Bo Derrek) terwijl het toch echt een jongensnaam is.
Even snel opgezocht en het betekent blijkbaar ‘De wilskrachtige speerstrijder’.

- Wat is je geboortedatum?
- 09-09-1983

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
- Ben geboren in het ziekenhuis in Leiderdorp, maar getogen in Leiden. Een historische stad, waar o.a. Rembrandt is geboren, met een mooi, omsingeld centrum waar het uitstekend vertoeven is. Het is geen gehucht waar iedereen elkaar kent maar het is wel een gezellige, knusse stad waar iedereen zich snel thuis voelt. Heb inmiddels wel een kamer gevonden in Amsterdam, waar ik vanaf het voorjaar waarschijnlijk intrek.

- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
- Al weer een tijdje single.

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
- Ik studeer sinds kort psychologie in Amsterdam. Ondanks m’n leeftijd is het pas m’n eerste jaar en tevens m’n eerste studie. Na m’n middelbare school heb ik nogal ‘geleefd’ zegmaar :razz: Dat wil zeggen: geen school/studie, weinig werken (zo nu en dan een broodnodig baantje), veel feesten en slapen. Op ’n gegeven moment toch de draad maar weer eens opgepakt want het begon wat uitzichtloze vormen aan te nemen.

- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
- Eehm, nou ja. Ik ben voetbalgek, game af en toe en vertoef graag avondjes met m’n vrienden. Verder lees ik tegenwoordig weleens een boek (geen fictie, dat vind ik tijdverspilling, liever over zaken waar je nog wat van opsteekt). Eigenlijk het meest cliché leventje dat je je maar voor kunt stellen. Wel altijd een seizoenkaart gehad bij Ajax, maar sinds dit seizoen niet meer. Het reizen slokte vaak m’n hele zondag of zaterdagavond op, plus het feit dat ik vrijwel nooit m’n andere favoriete ploeg kon zien. Volgend seizoen woon ik in Amsterdam dus ga waarschijnlijk met een rits vrienden opnieuw een kaart halen.

Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
- De eerste film waar ik echt volledig gek van was is toch echt een jeugdsentiment. Robin Hood, van Disney uiteraard, met Nederlandse stemmen (Paul Haenen is briljant als Slis). Destijds tot in den treure bekeken en ik kan er nog steeds enorm van genieten. De eerste aanraking met het wat serieuzere werk (niets ten nadele van Robin Hood) was toen m’n vader aankondigde dat Once Upon A Time In The West op televisie kwam en me op een stoel voor de TV plantte. Ik gok dat ik een jaar of twaalf was en ik kan me nog steeds de overdonderende indruk herinneren die de sfeer, de muziek en Claudia Cardinale op me gemaakt hebben. Tot op de dag van vandaag m’n absolute nummer 1, al is daar later wel 2001: A Space Odyssey bijgekomen.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
- Zie hierboven

- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
- Eigenlijk heb ik in m’n puberteit amper films gekeken, behalve wat mainstream werk zo nu en dan, maar het werd zo rond m’n 18e wat serieuzer toen ik Once Upon A Time In The West weer zag (de rode draad in m’n filmleven :razz:). Ook toen niet meteen vol er op gedoken maar wel steeds frequenter films gaan kijken die wat afwijken van de grote stroom. Toen ik eenmaal dvd.nl en enkele andere sites doorkreeg rolde ik er al snel in.


- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
- Een mix van beide. Er zijn films waar de pure genialiteit vanaf druipt maar die je niet aanzet op een doorsnee avondje omdat het emotioneel, qua lengte of qua inhoud zware kost is. Aan de andere kant is er weinig leukers dan je hersenloos in een ander wereldje laten zuigen voor 90 minuten.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
- Niet. Het is een leuke bijzaak en ik mis het niet graag, maar heeft verder geen enkele importantie.

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
- Style over substance is helaas steeds vaker de norm. Hoe bombastischer het beeld en geluid, hoe groter een film commercieel lijkt te kunnen worden. Dat is een slechte trend in mijn ogen. Gelukkig worden er tussen de blockbusters door nog genoeg werkjes gemaakt voor de liefhebbers (al moet ik bekennen dat ik de laatste twee jaar erg weinig nieuwe films gezien heb).

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
- Neuh niet echt. Heb wel ooit onderzocht wat de mogelijkheden waren met een filmstudie, maar ik was er al snel uit dat acteren, regisseren of over louter films schrijven niet echt iets voor mij is. Ik hou het liever bij een hobby.

Film Algemeen:
- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
- Zoals reeds besproken Once Upon A Time In The West. De perfecte samensmelting van acteren, sfeer, vrouwelijk schoon, strijd, eer, muziek en emotie. Ook A Space Odyssey is briljant. Een tentoonstelling van Kubrick’s filosofische inslag. Een visie op onze wereld die waarschijnlijk pas achterhaald wordt als we de grootste vragen des levens kunnen beantwoorden :D

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
- Geen idee. Elke genre heeft z’n charmes. Ik had altijd wat moeite met horror (ik kon nooit begrijpen waarom men zich bewust de stuipen op het lijf liet jagen) en musicals, maar die generalisaties heb ik ook moeten nuanceren na het zien van Singin’ In The Rain en enkele jaren geleden o.a. The Shining. Al kan ik het gros van de musicals nog steeds niet uitstaan.

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
- Ook hier is het aanbod te divers om er een uit te pikken, maar ergens bovenin staat toch altijd Jack Nicholson. Waarom? Omdat de man de verpersoonlijking is van cynisme en z’n onvoorstelbaar ondeugende en schijnheilige tronie geweldig is om naar te kijken. Z’n beste films zijn Chinatown, One Flew en The Shining.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
- Ik twijfel tussen Lynch, Leone, Kubrick, Tarkovsky, Hitchcock, Wong Kar Wai, Coppola en Scorsese. Afijn, wederom keuze te over. Denk dat ik momenteel toch voor Lynch ga, met Inland Empire als beste film uit z’n oeuvre en Twin Peaks als beste serie.

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
- Scarlett Johansson. Puur en alleen voor de seks.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
- Hmm, dan neig ik direct naar een of andere foute guilty pleasure, maar er schiet me niks te binnen.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
- Citizen Kane. Ongetwijfeld technisch briljant en z’n tijd ver vooruit, maar als de film tergend saai is heb ik daar geen boodschap aan. Het moet wel functioneel zijn, en in de tegenwoordige tijd voegt het weinig toe. Verder kan ik pretentieuze, quasi-intellectuele troep als The Fountain niet uitstaan en heb ik vaak erg veel moeite met typisch Amerikaans, speekselklierstimulerend patriottisme en films met vervelende, eindeloos herhaalde boodschappen over religie, wereldvrede en overdreven mooie eindes met aanzwengelende vioolorkesten, eindtoespraken en slotkussen. Hypocriete rommel.

Kijk, die ging me een stuk makkelijker af dan de vorige vraag :)

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
- Het einde van Umberto D. was echt hartverscheurend, maar huilen is een groot woord. Ontroerd ligt dichter bij de waarheid.

- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
- Inkoppertje: Once Upon A Time In The West en A Space Odyssey. Zoals ik al zei de perfecte samensmelting van beeld en geluid (in beide gevallen).

- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
- Niet echt een film, maar heb als laatste Religulous gezien. Een komische schop tegen de schenen van gelovigen. Dat is altijd goed :twisted: Ben nou eenmaal een ********, sorry.

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
- Films kijk ik het liefst alleen, met als uitzondering comedy’s. De lach van anderen werkt altijd aanstekelijk.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
- Reclame blokken.

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
- Geen idee.


- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
- Het is toch ‘hoe anders dan VHS was het’? :wink: Eerste DVD weet ik niet meer, weet nog wel dat het iets mooier was dan VHS….. (….)

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
- Tegenwoordig koop ik amper nog DVD’s. Zo nu en dan een Blu-Ray en een enkele keer een DVD. Ik gok gemiddeld één per maand. Dat is wel eens anders geweest. Heb momenteel zo’n 150 DVD’s/boxen en 10 Blu-Rays, schat ik.

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
- Ja, maar die is miniem. Volgens mij een film of twintig, waarvan een groot deel uit verzamelboxen komt (Hitchcock en Powell & Pressburger collecties). Verder nog Some Like It Hot, La Dolce Vita en wat gratis films van Filmvalley die me totaal niet aanspreken (ik vergeet steeds een film te kiezen die me wel boeit). Ook die kijkachterstand is wel eens anders geweest.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
- In eerste instantie de film. Toen ik veel DVD’s kocht en echt verzamelgek was vond ik ook de verpakking en extra’s belangrijk, maar tegenwoordig vind ik beeldkwaliteit, de prijs en -bij de wat interessantere films- de extra’s belangrijk.


- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
- M’n Criterions (bijzondere films, vaak de beste beeldkwaliteit), Twin Peaks (volledige serie), de Hitchcock boxen, m’n Kubricks en natuurlijk Once Upon…

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
- Daar ben ik al mee bezig, alhoewel ik ‘overstappen’ wel erg radicaal vind klinken. Bovendien is het aanbod nog lang niet goed genoeg om alles direct te kunnen vervangen (en ik denk niet dat ik dat überhaupt ooit van plan ben).


- Heb je een Home Theater setup thuis?
- Neuh, gewoon een goede televisie, een PS3 die DVD’s upscalet, Blu-Rays afspeelt en een stereo installatie met een paar verrotte boxen (alles beter dan TV-geluid). Een Home Theater zou ik het niet willen noemen.

- Welke merken zitten daarin?
- Panasonic (televisie), Sony (PS3), Kenwood (versterker).

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
- Misschien dat ik op den duur wat beter geluid koop, maar dat staat erg laag op m’n to do lijstje.

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
- Nee hoor, die staat gewoon in m’n kamer :)

- Ben je al High Definition proof?
- Yep.

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
- Ben toch wel erg content met m’n 42 diagonale inches aan plasmacellen.


De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
- Registratiedatum: 28-03-2005

- Hoe ben je hier terecht gekomen?
- Al sla je me dood.

- Wat heb je geleerd van deze site?
- Ik ben op het spoor gekomen van bijna al m’n huidige favoriete films, dus heel veel.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
- Het feit dat ieder aspect van film hier behandeld wordt, de ‘welke film heb je onlangs gekeken’-thread en natuurlijk de voetbalthread.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom
wel/niet?
- Nee. Ben ik veel op te opvliegerig voor en ik denk dat ik mensen er veel te snel uit zou trappen. Ook geen zin in en geen tijd voor.

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
- Bespaard!

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
- Sowieso altijd wel op voetbaldagen, maar als ik achter de computer zit hoort het wel bij de routine (bijna dagelijks dus).

- Ben je verslaafd aan deze site?
- Nope.

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
- Nee.

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
- Ik denk dat ik van de meeste mensen liever het positieve beeld hou dat ik nu van ze heb :lol: Zonder dollen: Nee, geen behoefte aan.

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
- (y)

- Vraag van Daan: Wat vind jij nou de beste film allertijden en waarom?
- Volgens mij staat die vraag ook hierboven :razz:

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
- Pascal Barroso!

- Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
- Wanneer krijgen we eindelijk weer eens ’n Klassieker die het kampioenschap bepaalt?

Steffertje
26-01-2009, 13:12
- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
- Scarlett Johansson. Puur en alleen voor de seks.

Eindelijk een verstandig antwoord! :wink:

Kendorjia
26-01-2009, 14:23
^ idd, zo ken ik je wel, en als jij ermee klaar bent, mag ik dan een keer? :mrgreen:

Dennis Oosterhuis
26-01-2009, 14:55
Haha, een mooi en eerlijk interview, zoals we van je gewend zijn! (y)

Claudio Santulli
26-01-2009, 16:36
Leuk interview (y)

Maareuh, loopt er onderbewust toch ook een italiaanse draad door je leven? ;-)

Once upon a time in the West?
Sergio?
Claudia Cardinale?
De Donkerblauwen?
Calcio?

Dat van Scarlet gaat niet lukken...., achteraan aansluiten graag!!
En ha.., binnenkort woon je opeens wel heel erg dichtbij.., maar je bent voor Ajax en hebt dus je hebt niks te vrezen!
Hopen dat je weer een sezioenskaart kunt bemachtigen!

Lex v/d Moolen
26-01-2009, 16:47
Idd weer een vermakelijk stukje :)


Eehm, nou ja. Ik ben voetbalgekGoh, dat was ons nog niet opgevallen :mrgreen:


- Scarlett Johansson. Puur en alleen voor de seks(y):D

Melzz
26-01-2009, 17:02
What da hell is nu eigenlijk een NERAZZURRI??

Daan de G.
26-01-2009, 17:08
Leuk interview Nerra! Eindelijk de man achter de legende... ;)

Mijn vraag voor jou was inderdaad een beetje debiel :D

EmDee
26-01-2009, 17:15
:wink:
What da hell is nu eigenlijk een NERAZZURRI??
Vraag m eens naar zn favoriete cluppie ;)

Leuk interview Nera :bier:

Lex v/d Moolen
26-01-2009, 17:29
:wink:
Vraag m eens naar zn favoriete cluppie ;)Of gewoon googlen :smile:

*NERAZZURRI*
26-01-2009, 17:30
Maareuh, loopt er onderbewust toch ook een italiaanse draad door je leven? ;-)

Nah, het is meer stromend bloed dan een lopende draad :razz:


What da hell is nu eigenlijk een NERAZZURRI??

Het betekent letterlijk 'zwart-blauwen' wat een verwijzing is naar het tenue van Inter, een Italiaanse voetbalclub :wink:

joostpolletje
26-01-2009, 17:43
Algemeen gedeelte:

- Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
- Wanneer krijgen we eindelijk weer eens ’n Klassieker die het kampioenschap bepaalt?

:bier:

Claudio Santulli
26-01-2009, 18:22
Nah, het is meer stromend bloed dan een lopende draad :razz:

:wink:

Paesano :-)

Claudio Santulli
26-01-2009, 18:23
Mijn vraag voor jou was inderdaad een beetje debiel :D


De eerste stap tot genezing is zelf toegeven (6)

Pascal Barroso
26-01-2009, 18:54
Leuk interview. Er zullen vast mensen zijn die niet tegen dat directe kunnen met die grote muil maar ik mag dat wel (y)

Je mening over Once Upon a Time in the West deel ik uiteraard net als vele anderen maar ook wat betreft Robin Hood en dan met name Paul Haenen ben ik met je eens.

Zal ook proberen een zo intelligent mogelijk antwoord te geven op je vraag aan mij aangezien ik toch DE persoon ben met een beetje voetbalverstand hier :lol: not

Daan de G.
26-01-2009, 19:55
De eerste stap tot genezing is zelf toegeven (6)

Pff You talk the talk...

;)

Dennis Oosterhuis
26-01-2009, 22:51
Zal ook proberen een zo intelligent mogelijk antwoord te geven op je vraag aan mij aangezien ik toch DE persoon ben met een beetje voetbalverstand hier :lol: not
't Is dat je zelf al moest lachen om dat flauwe grapje... (6)

Claudio Santulli
26-01-2009, 22:53
En er in geheimschrift not << achter zet :mrgreen: ;-)





Pff You talk the talk...
;)

I find your lack of faith disturbing :confused: (6)

Mr. Incredible
27-01-2009, 13:14
Leuk interview (y)
Maar geen woord over Inter :confused:

steven van dijk
27-01-2009, 16:08
Grappig interview, alleen ben ik het niet eens over The Fountain, maar zijn mening over David Lynch maakt een hoop goed:-P

*NERAZZURRI*
27-01-2009, 21:37
Leuk interview (y)
Maar geen woord over Inter :confused:

't Is een INTERview, lijkt me wel voldoende (y)


Kunnen de persoonlijke vetes tussen Claudio en Daan elders uitgevochten worden? (6)

Daan de G.
27-01-2009, 22:27
Kunnen de persoonlijke vetes tussen Claudio en Daan elders uitgevochten worden? (6)

Nou geef eens een voorbeeld :-P

EmDee
28-01-2009, 16:59
't Is een INTERview, lijkt me wel voldoende (y)
Haha, erg scherp :lol: