PDA

Bekijk de volledige versie : Eerste review van DVD Star Wars



Arnold van Oostrum
11-09-2001, 14:38
Eerste review van DVD Star Wars



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=108)

Marty vanluit
11-09-2001, 14:55
OF ik heb er overheen gelezen, OF ik heb echt niet gezien dat het een DTS-track is geworden ipv een dolby digital -ex track...

als George er ECHT iets van had willen maken had hij er toch een DTS-track bijgedaan, of ligt dit nou aan mij?:(

Geert Kranendonk
11-09-2001, 15:44
Ook The Digital Bits (http://www.thedigitalbits.com/articles/starwars1dvd/index.html) heeft nu een review, en daarnaast een groot interview met allerlei medewerkers van de DVD productie, inclusief George Lucas zelf.

En ook
DVD File (http://www.dvdfile.com/news/special_report/inside_the_disc/starwars/episode_1/index.html) heeft een uitgebreide coverage van de release.

Kortom, genoeg leesplezier voor de echte Starwars liefhebbers !

Léon Bolweg
11-09-2001, 15:51
het klopt dat star wars niet in DTS is....helaas Dit komt vanwege vriendjespolitiek. de mensen van THX hebben namelijk samen met de mensen van dolby het formaat Dolby Digital Surround Ex op de markt gebracht. daarom wordt deze film in dit formaat uitgebracht, de exacte reden waarom geen dts erbij weet ik niet, maar ik denk dat dit wel in de richting komt.

Als iemand hier beter van op de hoogte is dan wil ik het graag horen !!!!!!

Cenobite
11-09-2001, 16:22
Wat een gelul :mad: , de enige ECHTE reden waarom er geen DTS track is toegevoegd , is vanwege ruimte gebrek op de DVD. Er was gewoon geen
plaats meer voor een DTS track. Dit is absoluut geen probleem want deze Dolby Digital 5.1 (EX) is volgens diverse reviewers veruit de BEST klinkende Dolby Digital 5.1 OOIT op DVD.

Kudos to George Lucas & His Team :D for releasing the DVD THIS year !!

Een hoge sales rep op de grote bijeenkomst op de Skywalker Ranch liet tussen neus en lippen "onofficieel" weten dat de DVD Release voor Episode II op de planning staat voor October/November 2002. :D

en vergeet niet Willow Spec Ed met een release (R1) van Nov 2001 :D

C-Jtje
11-09-2001, 20:41
wat maakt het uit !!!!!

een van de gaafste films komt op
dvd en jullie zeiken over een dts track

George Lucas kennende zal de DD 5.1 EX goed
zat klinken


By de weg komt de dvd release niet in
gevaar door de aanslagen in Amerika

Léon Bolweg
11-09-2001, 20:47
C-tje, je hebt eigenlijk wel gelijk.....

Dit zal wel de beste DDtracht zijn die er ooit is uitgebracht. Ik las dit al in een review van de DVD. De reviewer zij dat hij nog nooit zo'n goede dolby digital track had gehoord.
Dat gezeur over die dts track is dus eigenlijk wel overdreven.....maar ja, je bent audiofiel en wilt natuurlijk altijd meer.
Met thx-certificaat, dus het zit wel goed, zullen we maar zeggen.

Arnold van Oostrum
11-09-2001, 22:17
Na al het verschrikkelijk nieuws over Amerika, waar je toch een beetje onwezenlijk naar zit te kijken, zocht ik een beetje afleiding op het internet.

En wat zag ik....

Tja, een review op onze site zou natuurlijk het beste zijn. Maar wij hebben de DVD nog niet. Waarom vraag je je af, want in Australië, regio 4, is ook al een uitgebreide bespreking beschikbaar. En veelal zien we dat de regio 4 editie (nagenoeg) gelijk is aan onze regio 2.

Dus ik zou zeggen, lezen maar:
http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=475

Arnold van Oostrum
12-09-2001, 08:13
Kijk nou eens. Onze oosterburen hebben ook al een review.

Sehen sie mal unter diesen link:
http://www.areadvd.de/dvdreviews/starwarsep1.shtml

Nu wij nog.

Eric van Ballegoie
12-09-2001, 08:49
Wat een gelul :mad: , de enige ECHTE reden waarom er geen DTS track is toegevoegd , is vanwege ruimte gebrek op de DVD. Er was gewoon geen
plaats meer voor een DTS track.

Helaas is het weldegelijk een resultaat van 'vriendjespolitiek'. George Lucas (Lucasfilm) en THX werken zeer nauw samen met Dolby en hebben samen met Doklby het Surround EX formaat ontwikkeld. DTS is een concurrent van Dolby en dus is het niet meer dan logisch dat er geen DTS track op de DVD van SW EP1 te vinden is, Lucas wil zijn relatie met Dolby graag goed houden.

marcel
12-09-2001, 11:14
goh , wel een hoop sterren bij die duitse site
is die omzetting naar DVD dan echt zo strak?
Er gaan ook geruchten dat elke keer dat je de DVD opstart je een andere achtergrond krijgt.
Is dit al bevestigd?

Geert Kranendonk
12-09-2001, 11:18
Volgens mij is dat van die wisselende menu achtergronden ondertussen wel bevestigd, het staat in meerdere reviews.

Op DVD Shrine (http://www.dvdshrine.com/reviews/show.shtml?id=992) staat bv. het volgende :

To call the menus, each presented in anamorphic widescreen and Dolby Digital 2.0, "film-themed" and "interactive" would be doing them a great disservice. What the viewer is presented with is a much more evolved, elaborate, and interactive set of sub-menus created, according to Ling, from equal parts existing footage from ILM and images created especially for the DVD.

They take place in one of three locations: the planet of Naboo, Tatooine, and Coruscant. Each location will be visited in subsequent viewings of the disc. (Or, should you wanna be like moi and cheat, simply eject the disc, pop it back in and have it restart.)

Cenobite
12-09-2001, 11:52
Wel een beetje flauw Eric , dat je nu George Lucas loopt af te zeiken :mad:

Iemand hoeft maar een verkeerd woord over RCV ( sponsor ?? ) te zeggen en je springt al meteen op de bres voor ze. Waarschijnlijk zullen ze wel goed betalen voor je diensten... :D

Eric van Ballegoie
12-09-2001, 16:07
Wel een beetje flauw Eric , dat je nu George Lucas loopt af te zeiken :mad:

Iemand hoeft maar een verkeerd woord over RCV ( sponsor ?? ) te zeggen en je springt al meteen op de bres voor ze. Waarschijnlijk zullen ze wel goed betalen voor je diensten... :D


Wat wil je met deze post bereiken?

Ik zeik Geogre Lucas niet af, ik gaf volgens mij totaal geen negatief waardeoordeel in mijn post dus je punt slaat de plank totaal mis. Het enige wat ik schreef is dat ik het 'helaas' vind dat de situatie zo is dat Lucas geen DTS tracks gebruikt op zijn DVD's / LD's.

Dat RCV ons zou sponsoren is klinkklare onzin en als je een beetje op onze site rondkijkt dat zul je ook nergens reclame of banners voor RCV zien, dus wederom sla je de plank mis. Voor alle duidelijkheid nogmaal: RCV sponsort ons niet, en heeft dat ook nooit gedaan.

Met mijn opmerken over RCV (hier te vinden (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=609) voor geinteresseerden) ging ik alleen in op ONGEGRONDE kritiek op een maatschappij die de laatste tijd steeds betere producten levert. Als ik je op je tenen heb getrapt omdat ik je niet-op-feiten-gebaseerde mening heb aangevallen dan zij dat zo.

Arnold van Oostrum
12-09-2001, 16:44
Okay mensen, laten we weer even on-topic teruggaan.:D

Diverse (vooral Amerikaanse) sites hebben reviews staan van deze zeer gewilde DVD. Helaas is de DVD in Nederland, ook voor reviews, nog niet beschikbaar. Op het moment dat dit zo is, kunnen jullie snel een review van ons verwachten.

In de tussentijd kun je je talenkennis op de buitenlandse sites los laten.;)

Hakker
12-09-2001, 21:07
Ik begrijp het gedoe niet helemaal tussen het DTS vs. DD princiepe.

De codering van DD is wat sterker en ja als je verdomd goed luisterd tussen een DTS track en DD zou je het verschil kunnen horen maar geloof het is niet veel. Het gaat erom hoe de mix is. Iedereen staart zich maar blind op DTS terwijl het merendeel het verschil niet eens zal horen tussen een DTS track of een DD track.

Ik wil gewoon Star Wars hebben en zal rond 2005 ook heus wel die super mega vet coole ultra megabox gaan halen waar Geroge Lucas constant over zat te kletsen.

Enric Batista
12-09-2001, 22:11
Een Super-Mega-Box van Lucas? In 2005? Wat denk je Hakker...zal ik alvast beginnen met geld opzij te zetten? Lucas kennende wordt het een Xpensive Box....

Wat zal daar zoal in zitten? Alle Episode's????

Tell Me!

Léon Bolweg
13-09-2001, 07:47
Zet je oren eens open hakker. Het verschil is wel te horen. Als is de een wel beter dan de ander ja, maar je kan eigenlijk wel zeggen dat dts nét iets voller klinkt.

C-Jtje
13-09-2001, 21:05
we kunnen allemaal wel kritiek hebben maar
Ik denk dat ik wel kan zeggen
dat we hem toch wel allemaal zullen
kopen. Het is tenslotte een starwars
film

Bite
14-09-2001, 17:26
Uiteraard kan ik niet over deze DVD oordelen (ik heb em nog niet gezien/gehoord) maar ik hoor wel degelijk een hoop verschil tussen DD 5.1 en DTS 5.1 (zowel standaard als EX & ES) Ik heb dit verschil onder andere getest met Terminator2 (R1), Seven, Menace II Society en U-571 en ik vind in alle gevallen dat de DTS track ruimer klinkt. In een scene in Seven (Special edition) hoorde ik zelfs geluiden die ik onder de DD 5.1 EX versie helemaal niet hoorde.

Ik heb geen idee of dit alleen met de mix te maken heeft of werkelijk met de mogelijkheden maar het is toch wel opvallend.

Hoe dan ook zal ik Star Wars op DVD kopen!

Bite

Léon Bolweg
14-09-2001, 18:25
Bite,

je hebt gelijk, maar hoe het nou zit met; de kwaliteit van de mix zelf of de mogelijkheden van het geluidsformaat (dus optimale benutting daarvan).... heb ik eigenlijk ook geen idee wat het is. Ik heb soms het idee dat er veel meer gedaan kan worden met de dolby 5.1 mix. Volgens mij zijn de geluidsmixer ook een grote factor. Maar inderdaad, dts is gewoon beter.


Léon

Anonymous
15-09-2001, 15:41
Http://film.clubs.nl/Jackal Reply

Beste mensen

Wel degelijk vriendjespolitiek, of beter gezegd
een soort van burenruzie ! DTS en THX/Lucas Arts
zijn niet bepaald goeie maatjes van elkaar.Let
ook maar op dat 20th century fox titels die er
zijn en komen gaan geen DTS soundtrack zullen
bevatten en alleen het rare systeem van Lucas,
genaamd THX, wat tot nu toe een van de weinige
audio/visuele bedrijven zoals bijvoorbeeld Denon,
gebruiken in hun versterkers en geluidsystemen.
Wel mooi dat de DvD EX is maar DTS had ik liever
gezien, hopelijk is die "burenruzie" flink opgelost
als de 6-box over een aantal jaartjes van Star Wars
uitkomt op DvD.

GrTx Jackal^

marcel
15-09-2001, 23:08
Waar ik vanavond achter kwam is dat de bioscoop release WEL dts is.
Tenzij alle filmposters liegen en dit voor de lol erop gezet is.
Volgens het onderschrift weliswaar " in selected theatres", maar waarom dan geen DTS track op de DVD?
Je zou inderdaad bijna denken aan ruimte gebrek op DVD 1.

Marco
16-09-2001, 01:36
Ik dacht dat het al bekend was. Schijnbaar weten de meesten nog steeds niet dat er geen DTS track op komt vanwege de vriendjes politiek omtrend Dolby en THX. Wat Eric (en anderen) opschreven over die vriendjespolitiek is echt waar.

Trouwens DTS in de bioscoop is totaal anders dan DTS op DVD. Zo wie zo al een andere bitrate en DTS bioscoop heeft een ook andere codec. Dus Star Wars I bioscoop versie mag wel een DTS track hebben, wil niet zeggen dat de DTS track ook (automatisch) op DVD zal verschijnen. Star Wars I is zelf in SDDS (van Sony) verschenen.

Anonymous
16-09-2001, 18:40
Helaas moet ik mededelen dat de DTS in de bioscoop vanaf hetzelfde bedrijf komt als de DTS op de DvD's, maarrrrrrrr.....

Waarom de bioscooprelease dan wel DTS heeft , heeft weer te maken met verschillende rechten ! Hoe of wat dat weet ik ook niet, maar dat zal er waarschijnlijk achter zitten :)

Groetjes

Jackal^

Http://film.clubs.nl/Jackal

bobby d
17-09-2001, 00:30
De regel, THX en DTS gaan niet samen vanwege vriendjespolitiek gaat niet op.
De regio 1 versie van Terminator 2 heeft degelijk DTS en THX, de intros voor de film van beiden volgen elkaar zelfs op.

bobby d
17-09-2001, 00:38
Het maakt mij ook niet zo uit of er wel of niet dts opzit, maar ik moet wel zeggen dat het vreemd is dat lucas het er niet op zet, want hij streeft in zijn werk perfectionisme na.

Edwin V
17-09-2001, 07:32
Hype Hype Hype

Anonymous
17-09-2001, 12:57
Klopt wat je zegt , maar T2 is daarentegen geen release van 20th century fox maar van new line cinema en rcv in nederland.
20th century fox -> THX -> DTS gaan niet samen vanwege enige vriendjespolitiek en/of ruzie.

Groetjes

Jackal^ :)

Marco
17-09-2001, 17:58
[b]20th century fox -> THX -> DTS gaan niet samen vanwege enige vriendjespolitiek en/of ruzie

Werkelijk? Volgens mij heeft 20th Century Fox weinig met Lucas en co te maken.

Voorbeeldje:
Die Hard: Special Edition - Five Star Collection heeft wel degelijk THX en DTS (en ook nog eens Dolby Digital).
Voor de goede orde Die Hard wordt uitgegeven door 20th Century Fox.

Anonymous
17-09-2001, 18:51
Dat ik niet wisten deed Marco...

Maarruh ..... Five Star Collection ? Heb je het nu wel over regio 2 want dit is regio 1 waar jij het nu over heb :)

Groetjes Jackal^:)

Marco
17-09-2001, 23:25
Maarruh ..... Five Star Collection ? Heb je het nu wel over regio 2 want dit is regio 1 waar jij het nu over heb :)
Op dit moment Regio 1. In 2002 wordt deze special edition in ieder geval in de UK uitgebracht. Afwachten of de DTS track voor de Regio 2 versie er wel opblijft. Maar goed das pas voor later.

Anonymous
18-09-2001, 13:37
Hoi Marco

Dat dacht ik dus al :)

Het heeft met van alles en nog wat te maken ,maar er is tussen 20th century fox/Lucas Arts en DTS een duidelijk meningsverschil en vooral vriendjespolitiek door het THX geluidssysteem ontwikkeld door Lucas Arts.Heel stom is ook dat inderdaad bijvoorbeeld de T2 in Regio 2 wel THX en DTS bevat, en waarom
alle titels regio 2 van 20th century fox die er zijn en uitkomen
geen DTS bevatten ?

Laten we het er maar op houden....Tis raar allemaal !!!!!!!!!!!

Groetjes

Jackal^

Marco
18-09-2001, 18:27
Heel stom is ook dat inderdaad bijvoorbeeld de T2 in Regio 2 wel THX en DTS bevat, en waarom
alle titels regio 2 van 20th century fox die er zijn en uitkomen
geen DTS bevatten ?
Waarom de regio 2 DVD van 20th Century Fox geen DTS bevat. Ook daar heb ik antwoord op. Beter gezegd officiele antwoord van Fox home video naar aanleiding van Titan A.E. (nog zo'n voorbeeld dat THX en DTS wel samen gaat maar dit terzijde)

De Regio 1 versie van Titan A.E. Special Edition is in THX, DTS 5.1 (Engels), DD 5.1 (Engels) DD 2.0 (Engels), DD 2.0 (Frans).
De Regio 2 versie (en voor het gemak neem ik de Benelux/Franse versie) DD 5.1 (zowel Engels als Frans) en DD 2.0 (Nederlands).
De extra's zijn gelijk (alleen Regio 1 heeft een DVD-Rom sectie).
Hou je hart maar vast, want hier is het antwoord van 20th Century Fox/Fox Home Video. Waarom is er geen DTS (en THX??) op Titan A.E. regio 2??

"De reden waarom de DTS track er niet op staat is omwille van het plaatsgebrek. Er wordt echter wel aan gewerkt om in de toekomst dit wel te kunnen toevoegen." aldus het antwoord van Fox

Geen ruimte vanwege andere talen e.d bla, bla. Wat Fox niet verteld is geld kwestie (reden nummer 1). Er moet namelijk een speciale DTS-mix gemaakt worden (wat uiteraard niet gratis is) en ongetwijfeld wil het DTS bedrijfje ook geld zien (duh!). Men kan de Regio-1 DTS-track niet zomaar overnemen vanwege het snelheidsverschil tussen PAL/NTSC.

Oh ja wist dat je Steven Spielberg wat aandeeltjes heeft in het DTS bedrijfje. Niets voor niets was JP de 1e met DTS in de bios.

Euh ik heb nu mijn zegje wel gedaan....denk ik.
Al wil ik nog wel ff kwijt dat het voor mij niks uitkomt dat er geen DTS bij TPM DVD erop zit. Het schijnt dat de DD EX track al een referentie is geworden m.b.t. surround topkwaliteit.

Anonymous
18-09-2001, 18:32
Maar....Het eenvoudige gebrek aan plaats op de DvD schijf is op te lossen door een dubbele schijf te produceren...Zoals bij Star Wars en bij bijvoorbeeld Independence Day...Allebei dus 2 disc uitgave is plaats zat, waarom kan het anders bij T2 wel en bij die dan niet ? :)

Wat een discussie en ontwikkelingen he :)

hahahahahaha

GrTx Jackal^

Eric van Ballegoie
18-09-2001, 18:53
De regel, THX en DTS gaan niet samen vanwege vriendjespolitiek gaat niet op.
De regio 1 versie van Terminator 2 heeft degelijk DTS en THX, de intros voor de film van beiden volgen elkaar zelfs op.


Niemand beweerd dan ook dat dit waar is.... De regel Lucasfilm, THX en DTS gaan niet samen gaat echter wel op, en dat deze DVD (toevallig) door FOX wordt uitgegeven zegt niets, fox geeft de DVD alleen uit, Lucasfilm heeft hem gemaakt.

Geloof me, Luca$film en DTS ga je (voorlopig) echt niet samen op het hoesje van welkde DVD dan ook zien staan ;)

Eric

Anonymous
18-09-2001, 18:59
Juist Eric,

Dat is dus de eerste goeie uitleg, zo bedoelde ik het dus ook alleen ik formuleerde het verkeerd :)

Groetjes Jackal^

Marco
18-09-2001, 20:14
Maar....Het eenvoudige gebrek aan plaats op de DvD schijf is op te lossen door een dubbele schijf te produceren.
Dubbele schijf is op te lossen. Maar dubbele schijf is echter 2 x keer kosten. Wil Fox dat wel 2x keer zoveel uitgeven. Niet iedere film "verdient" een 2 disc specia edition behandeling. Je moet het tenslotte toch terug verdienen. Dus breng wat S.E. spul uit daarna weer rotzooi, daarna weer S.E. ach you win some, you lose some. Tja het draait weer om de (Euro)centen hé. :(



Wat een discussie en ontwikkelingen he :)
hahahahahaha.
Nou zeker :D

Marco
18-09-2001, 20:16
Dat is dus de eerste goeie uitleg, zo bedoelde ik het dus ook alleen ik formuleerde het verkeerd :)
Vandaar dat ik er ff tussendoor kwam (inclusief voorbeelden).

Anonymous
18-09-2001, 20:19
Zoals Star Wars 2 discs, zat ruimte voor die DTS track, dan snap je zo'n man als Lucas gewoon niet :) En let op, dadelijk worden ze vriendjes en over 4 jaar hebben we die 6 box van Star Wars en ken je weer alles opnieuw kopen, Wat moeten we met deze man ? Gevaarlijke terrorist is het in DvD wereld pfffffffffffffff

Hehehehe Groetjes :)

Jackal^

Anonymous
18-09-2001, 20:20
Mag hoor Marco, ik probeer ook alleen maar interessant over te komen met het nieuws wat ik weer te horen krijg :)

WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Groetjes Jackal^

Marco
19-09-2001, 19:21
Zoals Star Wars 2 discs, zat ruimte voor die DTS track, dan snap je zo'n man als Lucas gewoon niet :)
Luca$h: he works in mysterious ways.




En let op, dadelijk worden ze vriendjes en over 4 jaar hebben we die 6 box van Star Wars en ken je weer alles opnieuw kopen, Wat moeten we met deze man ? Gevaarlijke terrorist is het in DvD wereld pfffffffffffffff
Volgens houdt hij is hij van Abba. Naast dat deze groep belastingduikers waren, hadden ze ook een grote hit ten tijde van Star Wars A New Hope: "Money, Money, Money".

Je zou TPM gewoon kunnen kopen en later weer verkopen. Genoeg gekken op de wereld die de "normale" S.E. versie van TPM willen kopen. Maar dat moet je tegen die tijd wel zien. Voor hetzelfde geld zegt Ome George in een exclusief interview: "Oh!!! die Star Wars DVD box...dat was een geintje". Je weet het niet wat er gaat gebeuren en zeker niet met deze man.

bobby d
20-09-2001, 21:33
Het zal me niets verbazen dat de rede van lucas is om TPM zonder DTS uit te brengen, om dat over een jaartje te doen (mischien wel met de episode 2 hype) om zo alleen maar meer geld te verdienen, want waarschijnlijk kopen de fans hem toch wel weer.

Hij heeft het ook geflikt met de vhs special edition re-release, inclusief de episode 2 making off.

Maar ik ben wel blij dat ie komt volgende maand, met of zonder DTS.

Martin van Tuijl
20-09-2001, 21:46
Hoeveel experts moeten er nu nog aan te pas komen die je uitleggen dat Lucas en DTS geen optie is? Lees deze thread eens goed door, met name de posts van Eric, en je weet het.. ;)

En zo als Marco al opmerkte, DTS is absoluut niet nodig. De track is van zeer hoge klasse!

bobby d
20-09-2001, 21:59
let op me woorden, Spielberg + DTS goeie vrienden,
Spielberg + Lucas goeie vrienden. Uiteindelijk DTS + Lucas goeie vrienden. Nieuwe versie van TPM + DTS.
Uiteindelijk draait het allemaal om geld voor die gasten, vooral Lucas, anders had hij nooit zo snel tpm released, welke pas geplanned was na episode 3 om uit te komen.

Ze noemen hem niet voor niets George LuCASH

Anonymous
21-09-2001, 07:12
Nou BobbyD, dit is echt geen geldkwestie (ergens ook wel weer natuurlijk :) ) maar de voornaamste reden moet je maar even de posts doornemen in het forum.

En inderdaad is de Track al van zeer hoge klasse, maar....

DTS blijft DTS :)

Groetjes Jackal

(Ps.Ben ook wel blij dat SW nu eindelijk komt hoor )

Martin van Tuijl
26-09-2001, 03:58
The Dolby Digital 5.1 EX soundtrack is certainly just as impressive as the video, as it should be…especially considering that this is the film for which the THX EX format was created. Anyone looking for showcase audio material will certainly find quite a bit to work with here. From the moment just after that short silence ("A long time ago…" it still sends shivers down my spine), right as the words Star Wars blast onto the screen, this track is unadulterated, pants-wetting excitement from beginning to end. Certainly, as we all remember from the film's theatrical exhibition, the Podrace sequence offers up some of the most impressive digital audio ever created, with deep and forceful low frequency effects and aggressive usage of the surround channels. The other action sequences in the film certainly take advantage of the rear soundstage to full effect as well, most notably the attack on the Republic Cruiser at the beginning of the film and the Battle of Naboo, but the entire mix suits the film, and works for it. More quiet moments also reveal a carefully crafted sound experience that lets the viewer know, even without looking, exactly where the plot is unfolding, whether it be the crowded streets of Mos Espa, the underwater city of Otoh Gunga, or the infinite cityscape of Coruscant. Dialogue is never compromised, and even considering the fact that most lines are looped (ADR), none of it sounds processed or unnatural, except where it should, and John Williams' majestic score is rendered with all of the strength and clarity that befits it. DTS? Bah…who needs it? If you must, just turn the volume up a click or two.

[bron: http://www.dvdangle.com/reviews/review.php?Id=1882]




;)

bobby d
26-09-2001, 10:03
Kan niet wachten tot half oktober

Edwin V
27-09-2001, 07:47
Een software update voor de Denon A1SE schijnt ook een THX post processing the hebben voor DTS 6.1 discrete ES. Luca$ ziet hier straks ook wel $$$ in.