PDA

Bekijk de volledige versie : Breaking News! Holy shit! Mega ramp in New York



Martin van Tuijl
11-09-2001, 14:13
Zet CNN aan! Twee vliegtuigen zijn het World Trade Center in gevlogen!

Remco de Swart
11-09-2001, 14:44
Er schijnt ook een brand te zijn in het Pentagon en het witte huis wordt ontruimt!!!

Martin van Tuijl
11-09-2001, 14:48
Ik zag het net! Jezus! Als dat maar goed gaat :(
Er schijnt ook een winkelcentrum in de fik te staan!

Martin van Tuijl
11-09-2001, 14:54
Ook een vliegtuig op het pentagon!!
cnn.com ligt helemaal plat, althans ik kom er niet door heen..

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:03
1 van de twee torens is ingestort !!!

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:09
Ligt het nou aan mij?? www.telegraaf.nl ligt plat www.ad.nl ligt plat...

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:12
Dit word oorlog! Wie hier verantwoordelijk voor is word door de US van de kaart geblazen :o

Remco de Swart
11-09-2001, 15:22
Met dit soort rampen liggen alle sites die enigzins met nieuws te maken hebben plat. Probeer CNN maar eens. Planet Internet en Omroep.nl

De twin tower is niet meer. De toren is nu alleen!!!

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:22
Ligt het nou aan mij?? www.telegraaf.nl ligt plat www.ad.nl ligt plat...

Volgens mij liggen alle belangrijke nieuwsbronnen op het net plat...

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:29
2de toren net ingestort !! Holy Shit !!

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:33
Met dit soort rampen

Dit soort rampen zijn 'out of this world' !
Dit kan een heleboel ellende opleveren....

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:39
Palestijnen schijnen masaal de straat op te gaan met hun geweren in de lucht te schieten. Er schijnt nog ergens een boeing 747 te zijn gecrasht !!

Remco de Swart
11-09-2001, 15:47
Er schijn nog een gekaapt vliegtuig onderweg te zijn na het Pentagon. Als dat maar goed gaat. Met het verdwijnen van de Twin tower zal de aanblik van New York drastisch gewijzigd zijn.

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:47
Een 2e gekaapt vliegtuig is onder weg naar het Pentagon zegt CNN !

Martin van Tuijl
11-09-2001, 15:57
Die post was op het zelfde moment denk ik..
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me wel een beetje zorgen begin te maken nu..

Remco de Swart
11-09-2001, 16:02
Mag ook wel! Voor deze aanslag heb maar relatief weinig mensen nodig. Met een stuk of 10 mensen ben je al een eind. Ook de reactie van de VS naar de daders toe zal ongenadig hard zijn. Met de kans op een kettingreactie!

Martin van Tuijl
11-09-2001, 16:05
Ik stop nu met dit 'live report' want ik denk dat de hele wereld nu aan de buis zit...
Ben benieuwd hoe de wereld er morgen uit ziet, want dit is zeer ernstig...

Remco de Swart
11-09-2001, 16:06
Nederland 2
RTL 5
SBS 6
CNN
BBC World

Zijn allen constant in de lucht met het laatste nieuws

Remco de Swart
11-09-2001, 16:27
Het hiervoor genoemde vliegtuig die op weg leek te zijn naar het Pentagon is niet aangetroffen.

Dennis Veldhuizen
11-09-2001, 17:40
dit is echt heel erg!
voor het laatste nieuws, info een beelden ga naar:
http://www.entertain-dom.com

Ronin
11-09-2001, 17:55
Wat een hoop ellende zeg ......
We weten al lang dat er in die heethoofden geen greintje verstand noch geweten zit ........:confused:
Wat zullen de gevolgen hiervan zijn !!!!!!!!!!

Remco de Swart
11-09-2001, 18:13
Wat zullen de gevolgen hiervan zijn !!!!!!!!!!

Sommige gevolgen zijn nu al duidelijk:

De prijs van olie is gestegen

De koersen van aandelen zijn gedaald (komende dagen is het afwachten wanneer Wallstreet weer Back in Business is. Vele effectenhuizen waren gevestigd in en rondom het World Trade Center. En zijn dus voorlopig zoniet definitief uitgeschakeld.

Ook de represailles van de VS tegen de daders zullen ongekend hard zijn. En de reactie daarop mogelijk ook.

Het is ook gebleken dat aanslagen met zo'n impact relatief eenvoudig te plegen zijn. Dit kan tot gevolg hebben dat andere groeperingen iets soortgelijks willen uithalen

Alexander de Mol
11-09-2001, 18:55
...................

Alexander
(geschokt)

Bob
11-09-2001, 19:51
Volgens BBC.com is het 7de vliegtuig miischien onderweg naar Europa...Ik hoop dat die Engelse er goed naast zitten...

Ruben J.
11-09-2001, 20:00
De rust lijkt teruggekeerd te zijn wat de terrorist attacks betreft...

Dit is niet zomaar een nationale ramp in de US, maar ik denk dat we dit zonder meer kunnen betitelen als internationale ramp...

Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers van deze ongelovelijke ramp.

Martin van Tuijl
12-09-2001, 00:28
Ik sluit me daar volledig bij aan...

Vanaf vandaag is de wereld een andere wereld. Wat wij altijd op film/dvd zien, en daar lekker met een bak popcorn naar gaan zitten te kijken, is vandaag dus werkelijkheid geworden.
Ik heb nu nog steeds het idee dat ik naar een film zit te kijken, maar de popcorn is vanavond niet te vreten...

Wat een wereld...

Alex van den Berg
12-09-2001, 00:38
:eek: :rolleyes: :confused: :mad:

Martin van Tuijl
12-09-2001, 00:46
:eek: :rolleyes: :confused: :mad:

Dat is wat heel veel mensen hebben/hadden vandaag denk ik..

Alex van den Berg
12-09-2001, 00:56
Ik rook er nog maar eentje...uche...uche... :mad:

Bob
12-09-2001, 00:59
ja, wat moet je anders doen om 2 uur 's nachts...

Alex van den Berg
12-09-2001, 01:01
ja, wat moet je anders doen om 2 uur 's nachts...

Werken... :(

Martin van Tuijl
12-09-2001, 01:02
Ik rook er nog maar eentje...uche...uche... :mad:

Mag ik ook een trekje!? :)

Bob
12-09-2001, 01:03
Jij ook al aan het werk. Ben blij dat er nog iemand is om mee te lullen.

Alex van den Berg
12-09-2001, 01:10
Ben blij dat er nog iemand is om mee te lullen.

Zoals ik al zei; Ik moet werken... maar daar ben ik te geshockt voor... en geluld heb ik ook al teveel... :rolleyes:

Bob
12-09-2001, 01:24
en nu? Nog maar een peukie opsteken?

Alex van den Berg
12-09-2001, 01:27
Nog maar een peukie?

Goed idee :D

Martin van Tuijl
12-09-2001, 01:31
Ik mot dus ook nog werken :(
Redden jullie 3 uur nog? Ivm met de toespraak van Bush?
Dit is , hoe erg ook, het grote examen voor die 'eikel'..

Bob
12-09-2001, 01:34
Hij is nu aan het oreren.

Martin van Tuijl
12-09-2001, 01:41
Hij is nu aan het oreren.

Ik zei toch dat tie een eikel was? De hele wereld zet de wekker om 3 uur, en wat doet George?

Alex van den Berg
12-09-2001, 01:45
...en wat doet George?

Hmmmm... Independance Day nog maar eens kijken...
Sorry voor deze opmerking, maar ik moest effe spanning afblazen :D

Bob
12-09-2001, 01:45
Haha...

Heel de wereld. Dan hebben ewr niet veel mensen de toespraak gehoord, denk ik.

Al die mensen hebben niet veel gemist b-the-way. George Dubbel Joe had niet echt veel te melden geloof ik...

Alex van den Berg
12-09-2001, 01:48
....niet echt veel te melden geloof ik...

Amerika kan straks veilig gaan slapen en ze zijn nog steeds heel erg sterke grote jongens.... of zoiets... :rolleyes:

Bob
12-09-2001, 01:55
...Nuke 'm...

Martin van Tuijl
12-09-2001, 02:00
Amerika kan straks veilig gaan slapen

Mooi, dan ga ik ook naar bed. Boudewijn de Groot slaapt ook al ;)
Tot morgen.

Bob
12-09-2001, 02:01
mazzel...

Alex van den Berg
13-09-2001, 01:42
Yasser Arrafat die bloed geeft voor de Amerikaanse slachtoffers!!
Laat de gehele mensheid een voorbeeld aan deze symbolische daad nemen!! :) :) :)

Martin van Tuijl
13-09-2001, 03:01
Het is niet te geloven waar mensen toe in staat zijn...

Martin van Tuijl
13-09-2001, 03:13
Ik schrijf zo af en toe columns voor websites en andere 'sources'.
Om deze thread een beetje af te sluiten voor mezelf (ik dank dvd.nl voor het begrip voor deze thread..), post ik bij uitzondering mijn column een keer op dit forum.
(spelling, woordkeuze en zinsopbouw is nog niet gecontroleerd door de geleerden ;) )



New York

Duncan and Robinson.
Het zijn twee grote namen uit het Amerikaanse basketbal. Voor de liefhebber, ze spelen bij de San Antonio Spurs. Het zijn twee geweldige spelers die elkaar met de ogen dicht vinden. Als zij samen in het veld staan dan huivert de tegenstander. Samen hebben ze een lengte van 4.43 meter. Geen doorkomen aan...
Er is nu wel een probleempje. Ze hebben een bijnaam. 'The Twin Towers' worden ze liefkozend genoemd in de Verenigde Staten.

Het is een voorbeeld van vreemde gedachten die ik altijd heb tijdens gebeurtenissen zoals in New York.
Toen ik het tweede vliegtuig live het gebouw in zag vliegen zat ik 10 minuten later 'A Heart In New York ' van Simon and Garfunkel te neuriën:

New York -- to that tall skyline I come
Flyin' in from London to your door
New York -- lookin' down on Central Park
Where they say you should not wander after dark

Ik kan er niets aan doen, maar dit prachtige nummer zal voor mij, en vele New Yorker's nooit meer zijn wat het ooit was.

Het zijn misschien belachelijke dingen die in mij opkomen tijdens dit soort situaties, maar wat is er nu nog eigenlijk belachelijk?
Ik was een uur lang er van overtuigd dat de derde wereld oorlog was begonnen. Maar dat was natuurlijk grote onzin. Die is al jaren aan de gang. De wereld is al jaren een grote brandhaard.
Met het grootste respect en mijn diepste medeleven, maar als deze gebeurtenis 'ons' nu pas wakker maakt dan is er iets goed mis in onze Westerse Wereld.
Heel misschien was het instorten van de 'Twin Towers' daar wel het bewijs van.
Ik ben alleen erg bang dat wij net zo in elkaar zitten als die kamikaze piloten.
Wij hebben gelijk, altijd, overal, hoe dan ook. "We will hunt you down!!"

Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en hun familie, in New York, maar ook naar alle slachtoffers en familie in al die landen waar al jaren miljoenen doden te betreuren zijn, en waar ik heel vaak erg weinig iets over zie op CNN.

De ramp in New York heeft de wereld voorgoed veranderd, voor mij wel in ieder geval, maar als ik en de rest van de wereld beter om ons heen hadden gekeken, dan hadden we dat al veel eerder moeten zien.

August, die she must
The autumn winds blow chilly and cold
September I'll remember
A love once new has now grown old

[Simon and Garfunkel - 'April Come She Will']

Marty vanluit
13-09-2001, 09:41
Knappe regisseur die zo'n "film" als deze in elkaar draait! Independence Day is werkelijkheid geworden... Helaas dit keer zonder special effects en Dolby Digital!
Wat een drama voor de Amerikaanse bevolking zeg... Duizenden doden en honderden bedrijven in rook opgegaan... Je moet voor de gein eens kijken naar het aantal bedrijven wat zich in die gebouwen gevestigd had... Je slaat steil achterover.
Maar niet alleen de Amerikaanse bevolking is getroffen, als dit uitloopt op een Derde Wereldoorlog zullen er errug veel landen (via de NAVO) bij betrokken worden, waaronder uiteraard ook Nederland.
Maargoed, de tijd zal het leren...

Ik ben niet gelovig, maar op dit moment zou ik bijna willen bidden voor de slachtoffers en nabestaanden.

Marty

Nathan Strik
13-09-2001, 10:48
Ik vroeg me af wat hier het nut van is... de vliegvelden zijn nog steeds gesloten, dus hoe krijg je dat spul dan snel naar Amerika?!?



Yasser Arrafat die bloed geeft voor de Amerikaanse slachtoffers!!

Ruben J.
13-09-2001, 11:43
Het is symbolisch bedoelt...

Eric van Ballegoie
13-09-2001, 14:35
Het is symbolisch bedoelt...

inderdaad... Arrafat heeft parkinson, ik vraag me af of zijn bloed uberhaupt wel gebruikt zou worden.

JvdM
13-09-2001, 19:00
http://www.netgen.de/wtc/wtfisthat.jpg

"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb, The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Video te zien op cnn.com de tweede filmpje.

JvdM

Bob
13-09-2001, 19:07
Best slim van Arafat....leuk toneelspelletje opvoeren en heel de werled vindt het geweldig. Ik vertrouw die trillende gek voor geen meter!

Alex van den Berg
13-09-2001, 19:08
Arrafat heeft parkinson...
Volgens mij is dat erfelijk, maar niet besmettelijk...

Alex van den Berg
13-09-2001, 19:09
Arafat....Ik vertrouw die trillende gek voor geen meter! [/B]


Hmmm... Ik moet zeggen dat ik meer vertrouwen in HEM heb, dan in menig andere leider...

Bob
13-09-2001, 19:13
Meer dan Bush?

Alex van den Berg
13-09-2001, 19:14
Meer dan Bush?
Yep... :)

De Amerikaanse columnist Joseph Sobran publiceerde het volgende:

September 12, 2001
The Unknown Enemy by Joseph Sobran

It was predictable. For years I've been writing that the U.S. Government has been making more enemies than Americans really need, all over the globe,and that one of these days some of them would have a nasty surprise for us.

In fact it nearly happened a few years ago, when Islamic radicals tried to blow up the World Trade Center. But of course they made a botch of it and got caught.

This time, though, someone pulled off what must have been an extremely cunning conspiracy, a criminal feat for the ages. They managed to execute a secret plan calling for four simultaneous hijackings of airplanes. Those who committed these coordinated deeds - in spite of all security measures - also had the determination to die in hitting their targets.

This wasn't "terrorism." This was war. It wasn't a random attempt to scare people with an arbitrary atrocity, like the bombing of a pizza joint; it was a serious attempt to kill as many people and do as much material damage as possible at two strategic targets, the World Trade Center and the Pentagon.

But, as I write, hours after the attacks, we don't know who is at war with us. We may never know. Who has reason to hate this country? Only a few hundred million people - Arabs, Muslims, Serbs, and numerous others whose countries have been hit by U.S. bombers.

Imagine hating a country so much that you were willing to cross an ocean and carry out an elaborate revenge against its people, killing yourself in the process. This is something far more than the sort of ideological anti-Americanism that leads student mobs to throw stones at U.S. embassies abroad; that's kid stuff. This is an obsessive, fanatical, soul-consuming hatred.

Foreigners aren't quite real to Americans, and most Americans are unaware of how profoundly their government antagonizes much of the human race. We are easy-going people who generally have no idea how bullying we seem to foreigners. Until now, we have had no experience of what the U.S. Government has so often inflicted on others. Now, at least, we have an inkling of what it feels like.

Government spokesmen have responded with their usual cant of "cowardly attacks" by "terrorists" who "hate democracy and freedom." Rubbish. A fanatic who is ready to die is the opposite of a coward, and nobody can "hate" such abstractions as "democracy and freedom" with that kind of intensity.

It's dangerous to belittle your enemy, especially when his courage and cunning have already proved as formidable as his hatred and cruelty. The first question you should ask about your enemy is why he is your enemy in the first place.

You may be deluding and flattering yourself if you assume he hates you for your virtues. But our "leaders" assure us that our enemies are unnaturally evil people who hate us only because we are so wonderful. And they manage to utter this nonsense with an air of tough-minded realism.

True realism, on the other hand, doesn't mean blaming Americans for bringing these horrifying and truly evil acts on themselves. It does mean trying to imagine alien perspectives from which our government's conduct might appear so intolerable that some people might be driven to take atrocious revenge.

"To understand all is to forgive all," says the French aphorism. Not true. But understanding all can at least teach you how to avoid making enemies, and avoiding making enemies is the best defense - better than a $300 billion "defense" budget that didn't defend the World Trade Center.

The great director Jean Renoir was once asked why there were no villains in his films. He answered simply: "Everyone has his reasons." Your bitterest enemy may have his reasons for hating your guts. You may not think they are good or sufficient reasons, but you'd better take them into account. If he has any brains, he may find a way to hurt you.

The United States is now a global empire that wants to think of itself as a universal benefactor, and is nonplussed when foreigners don't see it that way. None of the earlier empires of this world, as far as I know, shared this delusion; the Romans, the Mongols, the British, the Russians and Soviets didn't expect to rule and to be loved at the same time. Why do we?

Wurzel
13-09-2001, 19:56
"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb, The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654


Verzin je dat nou zelf of heeft ie dat echt gezegd?(geschreven).
Het klinkt behoorlijk spooky. (Derde wereldoorlog)

Enric Batista
13-09-2001, 20:34
Michel de Notre dame, oftewel Nostradamus heeft een bijzondere rol in de geschiedenis gespeeld toen hij leefde. Hij heeft niet alleen als enige tegenstand kunnen bieden aan de pest, die toen in Europa heerste, maar was ook bevaamd voor zijn reeds op vroegtijdige leeftijd ontwikkelde gave om de toekomst te voorspellen. Hij is de ziener bij uitstek en heeft niet alleen heel veel levens gered toen hij leefde maar ook veel rampspoed voorspeld! Na zijn dood heeft Nostradamus echter nog meer invloed achtergelaten. Hij schreef namelijk de "Centuries". Een verzameling kwatrijnen, waarin hij criptisch zijn bevindingen over de toekomst heeft verwerkt.

Tijdens zijn leven heeft hij nauwkeurig de dood van de Franse Koning voorspeld. Daarmee kwam hij onder de bescherming van de koningin van frankrijk die zelf dol was op het occulte.

Terug naar de feiten: Helaas heeft nog nooit iemand de sleutel van Nostradamus gekraakt. Je kunt namelijk bij iedere kwatrijn een datum decoderen. Vele mensen zijn dichtbij geweest....

Een heleboel mensen zeggen dat het allemaal nonsens is. Als het nonsens is heeft deze man wel zijn hele leven gewijdt aan deze nonsens, met gevaar voor eigen leven.

De kwatrijn die hier van toepassing is valt volgens mij als volgt te vertalen:

"In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb, The third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654

Uitleg:
In the city of GOD there will be a great thunder

(Een donderslag [van de Islam] uit het land/stad van god, Israel, Palestina enz. Allemaal gebieden die met de bijbelse god te maken hebben),

Two brothers torn apart by Chaos

(spreekt voor zich...het WTC)

while the fortress endures

(terwijl het Pentagon [the fortress, het best bewaakte kantoor ter wereld] het uithoudt, verdraagt, in stand blijft)

the great leader will succumb

(De grote leider [Amerika] bezwijkt)

The third big war will begin when the big city is burning"

De derde wereldoorlog zal beginnen wanneer de grote [big city....BIG APPLE] brandt!

Hoe vinden jullie dit?

Alex van den Berg
13-09-2001, 20:45
De grote leider die bezwijkt, kan ook duiden op de financiele positie die de VS dankzij Manhattan had...

Tot nu toe is de stad nog niet aan het branden... wel aan het instorten... het WTS was een Big City op zich...

Twee van de kaper-piloten blijken broers te zijn... en die waren in hun hoofd zeker weten verscheurd door chaos...

Zelfs op 1 situatie kun je zo'n kwatrijn op meerdere manieren uitleggen...
Helaas... Tot nu toe zijn de voorspellingen van Nostradamus altijd pas verklaard nadat iets allang voorbij was... :)

Bob
13-09-2001, 20:45
Dit is al de -tigste keer dat ik dit lees. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar om de toekomst van deze wereld door eem 17de eeuwse 'ziener' te laten voorspellen....


Ook nog...

IN the City of God there will be a great thunder
-- NY is veel, maar niet een stad van God.

Two brothers torn apart by Chaos
-- Waren de 2 torens wel verbonden met elkaar?

Big City is burning
-- En als de branden zijn geblust?

Alex van den Berg
13-09-2001, 20:56
Daar komt nog eens bij dat Nostradamus zei dat hij slechts 1 van de mogelijke gevolgen van bepaalde situaties zag... Het waren zeker geen voorspellingen, maar visioenen...

Hoe het werkelijk zou gaan aflopen hing volgens hem af van hoe de rest van de wereld zou reageren...
En gelukkig hoor ik nu steeds meer mensen die zich afvragen WAAROM de VS zo 'vernederd' worden...

marcel
13-09-2001, 20:59
Het is net zoals Alex al zegt, het is maar net hoe je het leest en wat je wil lezen.
een horoscoop is in meerdere visies te lezen.
Het is maar net hoe het in jouw straatje past.

Overigens heb ik de franse teksten gelezen.
en nergens en maar dan ook nergens staat iets over 2 broers.

Zie volgend stukje tekst:
I p 250 (cVI-97)

In WWWIII many existing diplomatic ties between nations will be broken
and realigned. One that will continue to hold however is the alliance
between France and the U.S. A force aligned with the Antichrist will
send a bomb aimed at New York City. It will be spotted and tracked as
it approaches. The U.S. defense system will feverishly concentrate on
diverting or disabling the bomb, and the U.S. will not be able to
retaliate. As proof of their loyalty the French are asked to
retaliate, which they do with several bombs and weapons.

Lees dit nu eens goed, en zie dat bepaalde dingen kloppen maar toch ook weer niet.


en hij komt uit de 16e eeuw overigens

Enric Batista
13-09-2001, 21:08
Rustig Bob,

Ik geloof ook niet 100% in Nostradamus. Maar net als zovele dingen....zien is geloven.

Toch geloven heel veel mensen in god, hoewel die ook niet zichtbaar is. En het fanatisme in dat geloof is eigenlijk de grote rotte appel in ons bestaan. We maken elkaar af om elkaar iets te bewijzen waar we niet zeker van zijn! belachelijk!

Maar city of god....daar zie ik juist niet New York in. Ik vertaal dat als de Islam (die wonen in het gebied waar de goddelijke taferelen zich afspelen in de bijbel, en Israel zie ik eigenlijk meer als de stad van god en zijn zoon Jezus. Jezus kwam overigens uit Palestina!). Het zegt eigenlijk voor mij dat de islamitische wereld een donderslag heeft toegedeeld aan Amerika! Deze terreurdaden kwamen in ieder geval echt als een dondersleg voor velen.

Hecht niet teveel waarde aan voorspellingen. Of ze juist zijn of niet je hebt er niet veel aan in een wereld als het onze. Maar zeg ook niet gelijk dat het niet waar kan zijn...er is meer tussen hemel en aarde...of is het allemaal echt toeval?

De dag dat de ramp gebeurde was op SBS6 de film "Earthquake in New York gepland. Is natuurlijk niet uitgezonden. Maar wel grappig niet? Of toeval?

Ik ben een stripliefhebber en ik koop altijd de strip "Spawn" van Image. Ik had net de laatste editie gehaald. Ik zal je zeggen wat er op pagina 1 is getekend: Je ziet de held Spawn...in de achtergrond zie je een neerstortend vliegtuig dat half in brand staat. Het verhaal begint met de tekst "Een heldere avond in New York". Op pagina 2 zie je het vliegtuig neerkomen en helemaal uit elkaar spatten en de titel van het verhaal: Wraak in het kwadraat!

Het zijn allemaal kleine dingetjes die je soms opvallen. ik zoek er verder ook niks achter....je kunt er je hoofd over breken. Maar zijn deze dingen die vaker voorkomen dan je denkt allemaal kleine toevalligheden? Ik weet het niet en ik ga niemand proberen te overtuigen dat het anders is....maar...soms (hoop) denk ik wel...ja, misschien is er wel iets....

Bob
13-09-2001, 21:12
Twee van de kaper-piloten blijken broers te zijn... en die waren in hun hoofd zeker weten verscheurd door chaos...

Volgens mij hebben de kapers alleen de paspoorten van deze 2 broers gebruikt. De ene is vorig jaar al overleden, de andere is opgepakt en verleent alle medewerking aan de FBI (alsof hij een keus heeft...)

Bron, CNN geloof ik anders USA Today

Alex van den Berg
13-09-2001, 21:14
Manhattan is 'de stad' van het geld.... onze belangrijkste 'god' in deze tijd... :D

Mensen .... zo kunnen we nog uren doorfylosoferen... Laten we deze topic vooral wijden aan de huidige gebeurtenissen, en niet aan allerlei 'wazige aanhangsels'... :)

Remco de Swart
13-09-2001, 21:19
Een andere opmerkelijkheid is de datum dat het gebeurde. De ramp voltrok zich op 11 september. Als je de Amerikaanse datum aanduiding aanhoudt dan draai je de maand en dag om je krijgt dan 09/11 haal het streepje weg en je hebt 911. Is dit toeval of hebben de daders hiermee een boodschap willen geven? Voor degene die het niet weten, wat bij ons 112 is en bij de Amerikanen 911.

Alex van den Berg
13-09-2001, 21:21
AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGHH!! :)

Bob
13-09-2001, 21:22
Er gebeuren inderdaad wel meer van die bizarre dingen ja. Zo zijner ook mensen die geloven dat alles is voorbestemd door de Grote Regelaar. Wil ook wel eens een babbeltje met die kerel maken, misschien dat er wat te regelen valt....

Ik geloof best dat er meer is 'tussen hemel en aarde'maar dat er een soort God zou zijn...ik weet het niet.

Zou hij (sorry Hij) al deze ellende (en al die andere ellende in Afrika bijvoorbeeld) toestaan?

Enric Batista
13-09-2001, 21:23
Ik reageer even op jou Marcel.

De voorspelling die jij bedoelt is geen voorspelling van nostradamus zelf. De originele kwatrijnen staan vast en het zijn er 500 geloof ik. Nostradamus legt uit dat er een sleutel is om de verzen dusdanig te combineren dat de voorspellingen dus helemaal kloppen ook wat tijdstip betreft. Hij heeft ze dus in een puzzel-vorm gesmeed. Dit o.a. omdat hij bang was op de brandstappel te eindigen.

De centuries zijn dan ook de enige betrouwbare verzen. Degene die jij hebt opgenoemd is gebasseerd op werk van mensen die de kwatrijnen proberen te kraken. Iedere keer menen ze de sleutel gevonden te hebben, maar de meeste voorspellingen komen niet uit! Het probleem is dat deze nieuwe varianten door mensen zoals jij en ik zijn vertaald die Nostradamus zijn leer bestuderen, en wij de mens, maken nou eenmaal fouten. ze zijn dus niet betrouwbaar. En een voorspelling zet je al snel naar je eigen hand.

Ik kan je ook een voorbeeld geven van een merkwaardig voorval. toen President Bush senior zich verkiesbaar had gesteld voor een volgende periode, kwam uit een gecodeerde kwatrijn, volgens een bepaalde sleutel/theorie dus, naar voren dat hij weer herkozen zou worden. er stond namelijk iets van Bush (of het bos) zal weer regeren. Na de verkiezingen werd de vertaler van de kwatrijn breed uitgelachen en ook hij moest toegeven dat hij het bij het verkeerde eind had.

Maar jaren later komt de voorspelling toch uit. Zijn zoon Bush junior wordt President.

Ironisch nietwaar? Alleen jammer dat de voorspelling ons niet gewaarschuwd heeft over het feit dat deze president echt een flapdrol is die in mijn ogen nog niet heeft kunnen overtuigen van enige leiderschap.

Wat een sukkel zeg...ik heb al eerder gezegd, deze man kan wel eens de gevaarlijkste man op aarde worden. Hij is geen President, hij is een Cowboy!

Enric Batista
13-09-2001, 21:25
Ik ben het met Open Mind eens....laten we het onderwerp Nostradamus maar vallen, want je komt er toch niet uit.

Let's stick to the fiction of today!!!!!

Remco de Swart
13-09-2001, 21:29
Ik sluit me wat de mening over Bush betreft aan bij Enric. Deze man is absoluut niet geschikt voor het presidentschap van het op papier machtigste land ter wereld. In deze tijden heb je meer aan mensen als Clinton of vader Bush. Clinton's priveleven mag dan wel een zooitje zijn maar als president was hij voor de wereld een stuk beter.

Ik hoop nog steeds dat een paar Amerikanen achter de aanslag zitten. Dit klinkt hard maar het zou voor de wereld beter zijn.

Martin van Tuijl
13-09-2001, 21:32
Ben je er even niet bij, loopt de boel volledig uit de klauwen hiero!
:D

Enric Batista
13-09-2001, 21:37
Dit is wat ik denk jongens.....

Amerika wil nu zielsgraag gaan hakken! Ook al zegt heel Europa "niet doen", Bush wil graag zijn speelgoed uitproberen.

Het is een kwestie van tijd. Volgens mij weten ze al wie het gedaan heeft! Komop 50 identiteiten vastgesteld!!! Wat is de link tussen die 50 mensen? Allemaal Arabisch en ze hebben ook banden met Bin Laden of zijn broer. (juist, de broer van Bin Laden) Getver, hebben we het weer over twee broers.

Anyhow...Bin Laden alleen is inderdaad waarschijnlijk niet in staat om zoiets alleen te doen. Hij heeft eerder al aanslagen voor Saddam Hossein gepleegd. Saddam haat ook Amerika. Die heeft hem namelijk in de weg gezeten toen hij ff de belangerijkste moslim-leider wilde worden.

Dit is dus wat ik denk: Verantwoordelijken zijn Saddam, Laden en waarschijnlijk nog een paar van die gestoorde Nerds.

Amerika wil nu nog even het bewijsmateriaal verzamelen zodat straks de VN of Europa niet kunnen zeggen dat ze twijfelen....

It's gonna be WAR!!!!

Alex van den Berg
13-09-2001, 21:38
Ik hoop nog steeds dat een paar Amerikanen achter de aanslag zitten

Ze mochten willen dat ze zelf 'hun jongens' zo gek konden krijgen om met een Boeing op een paar paleizen van 'vriend Saddam' te duiken...

Wat ome Bush betreft... Als hij niet snel wat meer openheid en eerlijkheid aan zijn volk geeft en daarnaast niet kan laten zien dat hij behalve een politieke positie ook nog een menselijke positie kan bekleden, dan denk ik dat 'de grote leider gaat bezwijken' onder zijn eigen arrogantie.

Bob
13-09-2001, 21:40
Remco,

ff over die datums....dan wordt het bij ons 1 december of 11 februari dus ook ff spannend?

Enric Batista
13-09-2001, 21:40
Deel van het vliegtuig dat neerstortte in Pittsburg is op andere locatie gevonden. Duidt op neerschieten van het toestel door USAF!!!

Remco de Swart
13-09-2001, 21:42
Laten we het hopen van niet. Voor de zekerheid laat het internationaal gerechtshof en het tribunaal links liggen die dagen. Dit lijken mij in Nederland de meest waarschijnlijke doelen.

Bob
13-09-2001, 21:43
Enric,

dat weten we toch al lang.

Ik zag deze week eerst de opname van dat vliegtuig, daarna de F16 erachteraan. Komt er zo'n RTL gup inbeeld en zegt met een ijzere smoel: ; Het is niet zeker of het vliegtuig is neergestort of neergehaald...DUH!!!

Enric Batista
13-09-2001, 21:46
Oh, ik had het niet gezien, maar wel gedacht!!!!

Enric Batista
13-09-2001, 21:52
De eerste beelden van het tweede vliegtuig dat zich in de WTC boort, waren spectaculair maar je kon niet echt zien wat er precies gebeurde omdat de andere toren ervoor zat.

Later zijn natuurlijk steeds meer amateurbeelden erbij gekomen.

Vanochtend zag ik dus de duidelijkste opname tot nu toe. JEZUS wat een klap. ik had ook verwacht dat zo'n vliegtuig tegen het gebouw klapt en dan naar beneden valt. De realiteit is nog erger!!!

Je ziet letterlijk heel het toestel naar binnen vliegen. HET VERDWIJNT KOMPLEET!!! Verwazingwekkend en afschuwelijk tegelijk!

Er zijn momenten deze dagen, dat mijn gedachten afdwalen en ik niet helder kan denken. Dat is normaal in deze omstandigheden geloof ik....

Enric Batista
13-09-2001, 21:59
Beetje lullig om hierover te beginnen misschien. Maar deze gebeurtenissen hebben dus ook gevolgen voor ons als filmsliefhebber. Ik hoorde dus dat de nieuwste film van Arnold Zwarzenegger is uitgesteld. hij zou binnenkort in premiere gaan. De trailer van Spiderman is niet meer te downloaden. Je weet wel, hij vangt een helikopter met zijn spinneweb tussen de twee torens van het WTC.

Er gaan ook geruchten dat andere films waarin explosies of terroristische aanslagen voorkomen uit de bioscoop roulatie zijn gehaald.

Is dat niet iewat overdreven?

Nathan Strik
13-09-2001, 22:04
Jazeker, ze waren verbonden met een loopbrug op een van de lagere verdiepingen.
Ze werden ook de "Twin Towers" genoemd. Dus dat zou dat over die broers verklaren.

[QUOTE]Originally posted by Bob
Two brothers torn apart by Chaos
-- Waren de 2 torens wel verbonden met elkaar?

Remco de Swart
13-09-2001, 22:06
De films zullen waarschijnlijk over niet te lange tijd weer in roulatie komen. Dat ze nu tijdelijk eruit zijn is begrijpelijk. Het is lullig voor spiderman dat de film nu wat minder realistisch overkomt aangezien de gebouwen waar hij tussen hangt niet meer bestaan. Er gaan steeds meer geluiden op om de Twin Towers te herbouwen. Dit lijkt mij vragen om problemen. Wie wat kwaads in de zin heeft weet nu wat hij met twee vliegtuigen kan uitrichten. Helaas zijn gebouwen tegen dit soort aanslagen niet te beveiligen. Daarnaast wil er dan nog iemand in het gebouw werken?

Enric Batista
13-09-2001, 22:17
Pas op! Amerikanen zijn natuurlijk wel trotse mensen. Ik zie ze wel voor aan om de nieuwe gebouwen nog groter en beter te maken. Mijn suggestie: Een doe-het zelf parachute-pakket in ieder kantoor voor iedere medewerker.

Bob
13-09-2001, 22:19
Remco,

ik denk dat heel America het liefst morgen nog 2 nieuwe torens gaat bouwen. Al is het allemaal maar om een daad te stellen :
Amerika is door niemand klein te krijgen, wat je ook probeert!

Bob
13-09-2001, 22:39
Zwarte dozen gevonden!!

Volgens CNN is de zwarte doos van het vliegtuig dat neerstortte in Pennsylania gevonden

Updated: 05:18 p.m. EDT (2118 GMT) -- 13 September 2001
BREAKING
NEWS Flight data recorder found from hijacked plane in Pennsylvania, Justice Department says. Details soon.

--Flight recorder found
Investigators searching through the debris from the hijacked airliner that crashed in Pennsylvania found the plane's flight data recorder today, the Justice Department reported. Meanwhile, President Bush earlier today said, "My resolve is steady and strong about winning this war that has been declared on America."

Volgens nu.nl zijn ze ook op het spoor van de zwarte doos uit het vliegtuig dat op het Pentagon neerstortte:

Net nu ik dit typte is het bericht weer weggehaald....


:confused:

Enric Batista
13-09-2001, 22:39
Oh..oh...

Ik hoor net op tv dat de Amerikaanse regering oorlogstuig (bommen-werpers) in staat van paraatheid heeft gebracht op de Maledieven en in de buurt van India. Waarchijnlijk is het hele zooitje gericht op Pakistan.

Shit is gonna hit the fence!

We zitten natuurlijk met het tijdsverschil! ik vind het klote dat ik morgenochtend opsta en dan misschien moet horen dat de oorlog is begonnen!

Enric Batista
13-09-2001, 22:43
Klopt Bob,

Er zijn berichten dat tussen het puin van het WTC de signalen zijn opgepikt van een zwarte doos (die overigens oranje van kleur is).

En ook in het Pentagon zou dit het geval zijn.....

Nu nog de voice-recorder....want die schijnt apart te zitten.

Bob
13-09-2001, 22:43
Usatoday.com:




09/13/2001 - Updated 05:19 PM ET

Black box signal picked up at Pentagon

WASHINGTON (AP) — Searchers found the black box of one hijacked airliner in Pennsylvania and received a signal from the black box of the plane that crashed at the Pentagon, officials said Thursday. Attorney General John Ashcroft said the FBI was working on "thousands and thousands of leads" in the investigation of Tuesday's terror attacks. Search crews will not be able to retrieve the black box at the Pentagon, which could contain information about the last minutes of the hijacked commercial jetliner, until they are able to enter the collapsed area of the Pentagon, where the plane's fuselage rests

Alex Biezemans
14-09-2001, 01:43
Iedereen wijst als de enige schuldige van deze ramp Dhr. Bin Laden aan. Ik denk dat we ook zeker niet Saddam moeten vergeten. Deze psychopaat heeft gezworen dat ie America nog eens geweldig zal treffen.

Pejo
14-09-2001, 01:56
Hallo allemaal ,

Those bastards hebben ook zeer appart gevoel voor humor want kijk maar eens naar de datum 9-11 wordt 911

in america komt de maand eerst wat krijg je dan (call 911)


en het was mooi weer, ok. maar zeker niet te ver gezocht.


voor de rest heb ik er geen woorden voor....................


Pejo

Alex van den Berg
14-09-2001, 02:02
kijk maar eens naar de datum 9-11 wordt 911

Die datum hadden we al bekeken (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=3505#post3505)... maar leuk dat je effe binnenwipt... :)

Martin van Tuijl
14-09-2001, 02:05
Those bastards hebben ook zeer appart gevoel voor humor want kijk maar eens naar de datum 9-11 wordt 911



Ligt het aan mij, of heb dit al gelezen?
Niet om je te pesten, maar dit is al uitgebreid aan de orde geweest.

Iets anders, welkom aan boord! :)

Martin van Tuijl
14-09-2001, 02:07
Die datum hadden we al bekeken (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=3505#post3505)... maar leuk dat je effe binnenwipt... :)

Wil je me in het vervolg eerst ff bellen voor dat je het zelfde doet als ik doe? :D

Pejo
14-09-2001, 02:09
ja ik zag het net

wait niet dat er nog meer paginas waren


maar ja ik ben groen


ps wel leuk die forums lekker actueel

oh ja

hoe zit dat met die tijd hier ??

het is nu 03:09

Alex van den Berg
14-09-2001, 02:12
maar dit is al uitgebreid aan de orde geweest

Daar hadden we het OOK al over gehad (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=3556#post3556) :D

Pejo
14-09-2001, 02:14
o ja waar dan ?

Martin van Tuijl
14-09-2001, 02:14
... maar leuk dat je effe binnenwipt... :)

Over binnen wippen gesproken, wat heb je met die foto van jou gedaan! Ik schrik me de kolere als je bij mij ff de monitor uitspringt!

:D

Alex van den Berg
14-09-2001, 02:19
wat heb je met die foto van jou gedaan!
Ach... effe kijken wat er binnen de regels van het forum allemaal WEL mogelijk is met creativiteit :)

Martin van Tuijl
14-09-2001, 02:23
Een andere opmerkelijkheid is de datum dat het gebeurde. De ramp voltrok zich op 11 september. Als je de Amerikaanse datum aanduiding aanhoudt dan draai je de maand en dag om je krijgt dan 09/11 haal het streepje weg en je hebt 911. Is dit toeval of hebben de daders hiermee een boodschap willen geven? Voor degene die het niet weten, wat bij ons 112 is en bij de Amerikanen 911.

Scheelt weer een hoop gezoek...

Martin van Tuijl
14-09-2001, 02:31
Ach... effe kijken wat er binnen de regels van het forum allemaal WEL mogelijk is met creativiteit :)

Hmm, sinds de basketbal thread is de tekst aangepast in:

General Chat:
In dit forum kunnen berichten over alle overige onderwerpen in relatie tot beeld en geluid geplaatst worden.

Dus mag je wel uitkijken!

:D

Maar als we snel weer on-topic komen hier, dan gelden deze regels voor deze thread ook natuurlijk... ;)

Alex van den Berg
14-09-2001, 02:31
Eeeeeuh... Pejo.... Die onderstreepte dingskes zijn meestal links naar het onderwerp... Efkes een klikje met je linkermuisknop en voila... :)

Alex van den Berg
14-09-2001, 02:35
in relatie tot beeld en geluid geplaatst worden.
Dus mag je wel uitkijken!
Hoezo? Ik ben toch goed in beeld zo? :D

Martin van Tuijl
14-09-2001, 02:43
Hoezo? Ik ben toch goed in beeld zo? :D

:D
Maar het blijft wennen die zonnebril ineens zo vlak voor mijn giechel :)

Laatste nieuws uit de US, geen nieuws...

:o Welterusten allemaal, hopen dat er morgen geen Breaking News meer is...

Remco de Swart
14-09-2001, 06:50
Vijfde kaping vannacht verijdelt. Houdt het dan nooit op?

Martin van Tuijl
14-09-2001, 10:25
Ik ben bang van niet. Het is al veel gezegd, maar de wereld is door deze aanslag voorgoed veranderd. Er lopen nu eenmaal heel veel gekken op de aardbol rond, en die hebben nu gezien dat zelfs het almachtige Amerika kwetsbaar is. Met een stanleymesje en een bereidwillige piloot kom je een heel eind...

Wurzel
14-09-2001, 11:42
Zou er ook zoveel (wereld wijde) aandacht worden geschonken aan een terroristische aanslag op de euromast?

Ik vind het persoonlijk nogal overtrokken allemaal.
(hopelijk schop ik hiermee niemand tegen de schenen).

Wurzel
14-09-2001, 11:51
Het is allemaal heel triest natuurlijk, maar met dat artikel 5 gebeuren gaat de VS er hoogstwaarschijnlijk van uit dat ze worden gesteund door de VN. Maar als die daar aan meewerken zouden ze (in mijn ogen) behoorlijk gestuiterd zijn, aangezien de VS een betalings achterstand heeft van meer dan twee miljard dollar.
En het word steeds meer, want betalen doen ze niet, maar ze verwachten wel van alles.

Daar kan ik behoorlijk pissig over worden.

Martin van Tuijl
14-09-2001, 13:21
Zou er ook zoveel (wereld wijde) aandacht worden geschonken aan een terroristische aanslag op de euromast?



Reken maar van yes! Helemaal nu. Natuurlijk gebeuren er op de wereld veel verschrikkelijke dingen waar weinig aandacht voor is, maar ik denk jij nog niet beseft wat deze aanval inhoud. Het is indirect ook een aanval op jou en de hele westerse wereld...

martin
15-09-2001, 10:17
Laatste nieuws:

Iedere arabische land die achter de U.S staat wordt aangevallen door Afganistan.

Nu vraag ik je ????

Ik denk dat dit hele gedoe echt uit de klauwen gaat lopen.
zelf in rotterdam vinden ze van die gasten met een kamer vol wapens, het is dichterbij dan je denkt.

Alex van den Berg
15-09-2001, 18:56
Spammers maken misbruik van rampsituatie
Vrijdag, 14 september 2001 - Het Rode Kruis waarschuwt voor valse e-mailtjes waarin opgeroepen wordt geld te doneren voor de slachtoffers van de terroristische aanvallen.

Lees hier verder (http://www.webwereld.nl/nieuws/8534.phtml)

Martin van Tuijl
16-09-2001, 02:06
Uit de (digitale) Telegraaf:

"De Amerikaanse onderminister van Defensie, Paul Wolfowitz, heeft ronduit verklaard dat de VS aan de vooravond staat van een lange en moeizame strijd, niet alleen tegen terreurbolwerken, maar ook tegen regeringen en staten die het terrorisme steunen. Hij noemde daarbij de Iraakse president Saddam Hoessein 'een onderdeel van het probleem' en sprak letterlijk over het 'beëindigen van staten' die terreur sponsoren."

Het beëindigen van staten...

Ik slaap al een tijdje niet lekker, en dit helpt niet echt mee...

Pejo
16-09-2001, 02:26
Laten we hopen dat jou dromen uitkomen

Martin van Tuijl
16-09-2001, 02:44
Laten we hopen dat jou dromen uitkomen

Omdat de complete tekst iets te lang is als signature, hier de volledige tekst:

Last night I had the strangest dream
I ever dreamed before
I dreamed the world had all agreed
To put an end to war
I dreamed I saw a mighty room
The room was filled with men
And the paper they were signing said
They'd never fight again

And when the papers all were signed
And a million copies made
They all joined hands and bowed their heads
And grateful prayers were prayed
And the people in the streets below
Were dancing round and round
And guns and swords and uniforms
Were scattered on the ground

Last night I had the strangest dream
I ever dreamed before
I dreamed the world had all agreed
To put an end to war

Martin van Tuijl
16-09-2001, 02:52
Ligt het nu aan mij, of hebben meer mensen last van een 'verward gevoel'? Ik heb af en toe het gevoel dat de wereld op het punt staat van iets... ja van wat eigenlijk. Ik ben nog steeds in de war. Boos, verdrietig, bang, verbaasd, emoties etc etc

Ben benieuwd naar jullie gevoelens in deze ongeloofelijke toestand waar de wereld zich nu in bevind..

martin
16-09-2001, 08:59
Tuurlijk is het een impact op je leven, ook ik zie/denk er vaak over. aan de ene kant hoop je gewoon dat het met een sisser afloopt maar aan de andere kant kan je het ook niet over je kant laten gaan. waar dit eindigd?? in een eindeloose situatie als vietnam, maar dan in een helegrote zandbak met bergen.

Ik ben wel blij dat grote landen als rusland en china ook achter de U.S staan het zijn toch landen met kernwapens zoals ook Pakistan.

In Pakistan zal het ook wel tot onrusten aankomen er heerst nu al een verdeeldheid tussen de regering en de taliban.

Ik zal er niet gek van op staan tekijken als er dalijk in Europeese landen ook bomaanslagen of gijzelingen aan de orde komen.
Ook in europa zullen ze er aan moeten geloven om veel invallen tedoen om mogenlijke terroristen aan tehouden, de regels moeten gewoon worden versoepeld om het de politie/leger het makkelijker temaken om tekunnen werken.

Nathan Strik
16-09-2001, 09:26
Het is gewoon zo´n raar gevoel dat die Twin Towers er niet meer staan... Als je in New York bent zijn die dingen zo enorm aanwezig, dat het moeilijk voor te stellen is, dat ze er niet meer staan.
Er mist inderdaad iets in de wereld nu en ik ben benieuwd of we met z´n allen de komende tijd hier wel overheen kunnen komen. De dreiging van een dikke oorlog helpt inderdaad niet erg mee...

Wurzel
16-09-2001, 15:54
"Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken, die moeilijk zijn door te komen. Want de mensen zullen zichzelf liefhebben, het geld liefhebben, zullen aanmatigend zijn..............zonder natuurlijke genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers, zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede.
- 2 Timotheüs 3:1-3

En er kwam een ander te voorschijn, een vurig gekleurd paard; en hem die erop zat, werd gegeven de vrede van de aarde weg te nemen, zodat zij elkaar zouden afslachten; en hem werd een groot zwaard gegeven. :eek:
- Openbaring 6:4

Alex van den Berg
16-09-2001, 16:13
- 2 Timotheüs 3:1-3
- Openbaring 6:4
Goh, naar de kerk geweest vanochtend en je hoofd gek laten praten door ome dominee?

Mensen, mensen... Stop toch eens om al die oude voorspellingen, visioenen en profetieen uit de kast te trekken.
We zijn toch allemaal weldenkende mensen die ondertussen zouden moeten begrijpen dat we allemaal ons eigen leven in de hand hebben?
Waarom moet er in tijden van ellende altijd een 'hogere macht' aan te pas komen om de gang van zaken te verklaren?!
Zijn we soms te bang en onzeker om op onszelf te vertrouwen!? :confused:

Wurzel
16-09-2001, 16:21
Het enige waar je, wat ons zelf betreft, op kan vertrouwen is het feit dat de mens er zeer goed in is zichzelf naar de klote (sorry) te helpen. :o

martin
16-09-2001, 16:51
De meeste ellende begint juist met het geloof.

Alex van den Berg
16-09-2001, 17:57
cnn.com
The Pakistani government will ask the Taliban, Afghanistan's rulers, to hand over suspected terrorist Osama bin Laden in three days or face massive military action led by the United States

"Three days"...... Hmmm... Hebben de Pakistanen meer specifieke informatie over de Amerikaanse plannen ?!?!

Lees verder op CNN: America under attack (http://www.cnn.com/2001/US/09/16/gen.america.under.attack/)

Hmmm... even verder speculeren voor de 'zieners' onder ons... Was 19-9 niet de officiele release datum voor Armageddon? :D
O.k.... Ik sommige winkels lag hij al op 13-9, maar dat was dan ook toevallig de dag dat Bush meer rechten van de senaat kreeg en dat de NAVO zich als 1 blok achter de VS schaarde... :D

Martin van Tuijl
20-09-2001, 01:43
13-9

Gelukkig dat dat een donderdag was, anders was ik echt dingen gaan denken...:o :D

Martin van Tuijl
21-09-2001, 00:09
Bush: "Wij zullen elk middel dat tot onze beschikking staat, alle diplomatieke mogelijkheden, alle informatiediensten, alle instrumenten van de wet, alle financiële invloed en elk noodzakelijk oorlogswapen gebruiken om het wereldwijde terroristennetwerk te ontwrichten en te vernietigen."

Amerika is heel hard wakker geschud. Ik begin me wel een klein beetje af te vragen of het misschien niet beter was geweest om ze nog even te laten dromen...

Alex van den Berg
21-09-2001, 01:13
De dader is geidentificeerd!! :D
Bekijk de bijgesloten foto...

Alex van den Berg
21-09-2001, 01:15
De westerse propaganda draait op volle toeren!!

Bin Laden in aktie! :D

Remco de Swart
21-09-2001, 06:18
Zo moet Bin Laden zich op dit moment voelen.

martin
21-09-2001, 15:17
Hoi Ik weet niet of deze al bekend is. maar probeer maar eens uit.

Osama Bin Laden heeft geheimtaal gebruikt om z'n mede bandieten tot actie te laten overgaan



Type in Word Q33NY dit is het vluchtnummer van een van de gecrashte vliegtuigen.

Selecteer dit ( let op hoofdletters) zet het lettertype bijv. op 36 neem als lettertype wingdings en dan . . . . .

Is dit ook werkelijk het vluchtnummer geweest ???

martin
21-09-2001, 15:23
is dit gerechtigheid ??

martin
21-09-2001, 15:24
Als we dan toch bezig zijn.

martin
21-09-2001, 15:25
en de laatste.........

Nathan Strik
21-09-2001, 18:22
Nee.

Voor nog meer gein, typ in NYC i.p.v. NY... :eek:



Type in Word Q33NY dit is het vluchtnummer van een van de gecrashte vliegtuigen. Is dit ook werkelijk het vluchtnummer geweest ???

Remco de Swart
23-09-2001, 09:50
Daar gaan we weer... (Bron ANP/Planet Internet)

VS waarschuwen voor tweede terreurgolf
Gepubliceerd op 23 september 2001 10:09
TOKIO/WASHINGTON (ANP) - De Verenigde Staten hebben hun bondgenoten gewaarschuwd voor een mogelijke tweede terreurgolf. Dat heeft het persbureau Jiji zondag gemeld op basis van Japanse regeringsbronnen.
De VS zouden aan het einde van deze week aanslagen op een grotere schaal dan die van 11 september verwachten. Volgens de regeringsbronnen die Jiji citeert zijn de NAVO-deelstaten en Pakistan de meest voor de hand liggende doelwitten.

SpaceWolve
23-09-2001, 12:33
ik heb ook nog wel meer van die plaatjes::D

SpaceWolve
23-09-2001, 12:34
en:

SpaceWolve
23-09-2001, 16:46
hier zijn er nog en paar::p

SpaceWolve
23-09-2001, 16:48
+, ik weet dat het ergens best zielig is wat ik doe i.v.m. de slachtoffers in america, maar wat moet je anders

R. Schaap
09-09-2002, 13:02
Woensdag zijn we een jaar na dato van de meest verschrikkelijke aanslag ooit gepleegd op Amerikanen.

Ik vind het ronduit belachelijk dat de CIA Bin Laden nog steeds niet te pakken heeft, ze jagen nu al tien jaar op hem. Echt weird hoor, dat zo'n machtig apparaat niet is opgewassen tegen de berggebieden van Afghanistan en Pakistan.

Luther Hartog
09-09-2002, 13:13
Hallo,

wil je deze thread niet oprakelen...toen ik hem zo hoog zag staan dacht ik dat er weer een ramp is gebeurd.

R. Schaap
09-09-2002, 13:17
Hallo,

wil je deze thread niet oprakelen...toen ik hem zo hoog zag staan dacht ik dat er weer een ramp is gebeurd.
haha nee man! Ik dacht er alleen opeens aan dat het woensdag alweer zover is.

Trouwens, ik sluit niet uit dat er woensdag gewoon weer een aanslag gepleegd zal worden. Het zou voor Bin Laden de perfecte datum zijn....

Steven Maas
09-09-2002, 13:17
Hallo,

wil je deze thread niet oprakelen...toen ik hem zo hoog zag staan dacht ik dat er weer een ramp is gebeurd. Idem hier.

Steven Maas
09-09-2002, 13:20
Het zou voor Bin Laden de perfecte datum zijn.... Valt wel mee denk ik. 11-09-2001 was de datum precies 60 jaar na de opening van het Pentagon. (Jaja, het WTC was niet het enige complex dat getroffen werd)
Ik denk dat precies 61 jaar niet zo heel erg veel uitmaakt.

Hanna
09-09-2002, 13:23
Idem hier.

en ik wil niet lullig zijn, maar ik viel ook bijna mn bed uit :p....:mad:!!!!

M Balje
09-09-2002, 14:01
Laten we hier verder gaan...

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=11088

Dit om de mensen hier minder schrik aan te jagen.

Remco de Swart
09-09-2002, 14:49
Verstandig want toen ik toen ik vandaag een mailtje binnenkreeg dat iemand in deze thread had gepost dacht ik bijna het ergste. Ik wilde bijna de TV aanzetten om het laatste nieuws te volgen. Gelukkig bleek het dit keer mee te vallen. Al is de kans natuurlijk groot dat we 11 september weer een aanslag kunnen verwachten. Het is Osama er natuurlijk alles aan gelegen om de wereld te laten weten dat hij nog niet verslagen is. :(

Martin van Tuijl
09-09-2002, 16:40
Toch vreemd. How time flies.... Ik herinner me als de dag van gister dat ik deze thread opende...

Lex v/d Moolen
09-09-2002, 16:41
Verstandig want toen ik toen ik vandaag een mailtje binnenkreeg dat iemand in deze thread had gepost dacht ik bijna het ergste.Ik schrok ook even toen ik de header las, pfff:o

martin
09-09-2002, 17:49
wat kan er nu nog gebeuren, tegen maatregelen zijn toch al getroffen. ik voel me best veilig nu alles onder controle is.:rolleyes: :rolleyes:

boudewijn
09-09-2002, 19:59
Als dat maar goed gaat :(





ik wil bij deze bovengenoemde uitspraak (post nr. 3) nomineren tot 'top-quote van de thread'. dank.

Martin de Goeij
09-09-2002, 20:44
Hallo,

wil je deze thread niet oprakelen...toen ik hem zo hoog zag staan dacht ik dat er weer een ramp is gebeurd. Idd...ik dacht ook heel ff dat er weer zo'n ramp was gebeurd:rolleyes: :nono: 11/9/02 is een dag om de slachtoffers te herdenken. Het gaat mij een beetje ver om deze draad op te rakelen vanwege de hypothetische mogelijkheid v.e nieuwe aanslag..dan beter een een draad. Dit was ff schrikken, hoewel dat niet de bedoeling was van Rein.

Edit: zo'n draad is er al: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=11088

Point7
10-09-2002, 15:18
Hallo,

wil je deze thread niet oprakelen...toen ik hem zo hoog zag staan dacht ik dat er weer een ramp is gebeurd.

Ik ook. :(

Point7
10-09-2002, 15:23
wat kan er nu nog gebeuren, tegen maatregelen zijn toch al getroffen. ik voel me best veilig nu alles onder controle is.:rolleyes: :rolleyes:

Als ik Osama was, zou ik nu niks met vliegtuigen doen, want dat verwachten ze.
Meer iets met treinen of schepen ofzo. Of zelfmoord commando's met bommen op diverse plaatsen loslaten :( :(

Anonymous
12-09-2002, 06:43
Als ik Osama was, zou ik nu niks met vliegtuigen doen, want dat verwachten ze.
Meer iets met treinen of schepen ofzo. Of zelfmoord commando's met bommen op diverse plaatsen loslaten :( :(

Als ik Osama was zou ik helemaal niets doen.

Maar ik heb gisteravond dus de documentaire gezien op
RTL4 die rond de 2 uur duurde en dat was, tja, mooi ?
De documentaire was mooi en gaf een heel mooi beeld
van hoe het zou zijn als jij daar stond en hoeveel mensen
zich hebben opgeofferd om zoveel mensen te kunnen
redden.In ieder geval sloot ik gisteravond af met een
brok in mijn keel waarop mijn reactie tegen mijn vriendin
was dat ik blij was dat wij in nederland niet van die
achterlijk hoge gebouwen hadden op een paar na.

Point7
12-09-2002, 14:12
Maar ik heb gisteravond dus de documentaire gezien op
RTL4 die rond de 2 uur duurde en dat was, tja, mooi ?
De documentaire was mooi en gaf een heel mooi beeld
van hoe het zou zijn als jij daar stond en hoeveel mensen
zich hebben opgeofferd om zoveel mensen te kunnen
redden.

Was dat de documentaire die door een brandweerman was gemaakt?

Ik heb geen RTL4, maar heb een lange documentaire gezien op VRT (België) en dat was met unieke beelden die ik nog niet gezien had.

Anonymous
12-09-2002, 19:53
Was dat de documentaire die door een brandweerman was gemaakt?


Klopt, dit waren tevens de enigste beelden die de vliegtuig
rampen goed in beeld brachten.