PDA

Bekijk de volledige versie : Receiver schakelt zichzelf uit



Henk-Jan
31-01-2009, 20:14
Hoi

Wanneer er veel volume uit mijn luidsprekers (Merk BNS) komt dan schakelt de receiver zichzelf uit. Volgens mij ligt dit aan de luidsprekers, omdat hij dit doet bij mijn nieuwe receiver (Onkyo 606) en bij mijn oude receiver (JVC).
VB Bij de film Kung Fu Panda is er na 119 minuten een scene waarin de Panda een Kung Fu truukje toepast. Wanneer ik het volume dan hoger ingesteld heb dan 30 dan schakelt de receiver zichzelf uit.

Ik heb ook andere luidsprekers (KEF) op de reciever aangesloten en dan schakelt de receiver zichzelf niet uit. Het ligt dus echt aan de BNS speakers.

Ik ben best voor een geluidsbeveiliging, maar volume 30 is niets. Is er een manier om deze beveiliging op te heffen of te verruimen?


Bij voorbaat dank Henk-Jan

Michael Hamers
01-02-2009, 10:08
Hoi

Wanneer er veel volume uit mijn luidsprekers (Merk BNS) komt dan schakelt de receiver zichzelf uit. Volgens mij ligt dit aan de luidsprekers, omdat hij dit doet bij mijn nieuwe receiver (Onkyo 606) en bij mijn oude receiver (JVC).
VB Bij de film Kung Fu Panda is er na 119 minuten een scene waarin de Panda een Kung Fu truukje toepast. Wanneer ik het volume dan hoger ingesteld heb dan 30 dan schakelt de receiver zichzelf uit.

Ik heb ook andere luidsprekers (KEF) op de reciever aangesloten en dan schakelt de receiver zichzelf niet uit. Het ligt dus echt aan de BNS speakers.

Ik ben best voor een geluidsbeveiliging, maar volume 30 is niets. Is er een manier om deze beveiliging op te heffen of te verruimen?


Bij voorbaat dank Henk-Jan

Die beveiliging zit er niet voor niets op. Waarschijnlijk hebben je speakers een te lage weerstand. Ik weet niet binnen welk Ohm bereik je receiver werkt en hoeveel Ohm je speakers zijn. Te lage weerstand betekent dat je receiver dan op sommige momenten meer vermogen moet leveren zonder dat ie dat aankan en dan klapt ie uit. Zoals bij plotseling hardere stukken...

Gerco Stuivenberg
01-02-2009, 15:24
Ik zou als ik jou was, de BNS luidsprekers m.b.v. een universeelmeter doormeten of de weerstand niet lager is dan 4 Ohm. Dit moet je wel doen wanneer de luidsprekers niet aangesloten zijn op de receiver.

DVDProfilersFilmgek
01-02-2009, 15:51
Hoi

Wanneer er veel volume uit mijn luidsprekers (Merk BNS) komt dan schakelt de receiver zichzelf uit. Volgens mij ligt dit aan de luidsprekers, omdat hij dit doet bij mijn nieuwe receiver (Onkyo 606) en bij mijn oude receiver (JVC).
VB Bij de film Kung Fu Panda is er na 119 minuten een scene waarin de Panda een Kung Fu truukje toepast. Wanneer ik het volume dan hoger ingesteld heb dan 30 dan schakelt de receiver zichzelf uit.

Ik heb ook andere luidsprekers (KEF) op de reciever aangesloten en dan schakelt de receiver zichzelf niet uit. Het ligt dus echt aan de BNS speakers.

Ik ben best voor een geluidsbeveiliging, maar volume 30 is niets. Is er een manier om deze beveiliging op te heffen of te verruimen?


Bij voorbaat dank Henk-Jan

Heb je je receiver wel ingesteld op 4 Ohm?

Michael.W
01-02-2009, 17:15
Controleer voor de zekerheid of de luidsprekerkabels goed in de terminals zitten.
Het kan namelijk ook kortsluiting zijn wanneer er (koper)draadjes van de luidsprekerkabel uit de terminal van de versterker uitsteken.

M.v.g.

Michael

Henk-Jan
02-02-2009, 21:03
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de receiver nu ingesteld op 4 OHMS, maar dan schakelt hij zichzelf nog uit.

Alexander D
04-02-2009, 08:34
Er kan ook een kabelbreuk van toepassing zijn. Die hoeft niet altijd een probleem te geven.

Wat je kunt proberen:

Die scene opzoeken waar hij op dat volume altijd stop met spelen en dan telkens een speaker afkoppelen. Zo kun je uitsluiten dan het probleem niet bij 1 speaker zit.

DVDProfilersFilmgek
04-02-2009, 16:08
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de receiver nu ingesteld op 4 OHMS, maar dan schakelt hij zichzelf nog uit.


Even checken zoals Alexander zegt.... je hebt toch niet 2 speakers op 1 aansluiting staan? , dat kan ook een oorzaak zijn!

Henk-Jan
06-02-2009, 18:57
Ik heb de kabels van de BNS speakers vervangen voor dunne "dropveter" kabels. Dan heb ik het probleem niet. Dus met dun kabeldraad kunnen de BNS boxen wel het hoge volume aan. Met dik kabeldraad kunne ze het niet aan. Weet iemand waar dat door komt?

Alexander D
06-02-2009, 19:02
Ik heb de kabels van de BNS speakers vervangen voor dunne "dropveter" kabels. Dan heb ik het probleem niet. Dus met dun kabeldraad kunnen de BNS boxen wel het hoge volume aan. Met dik kabeldraad kunne ze het niet aan. Weet iemand waar dat door komt?

Heb je m'n post niet gelezen of zo????? :roll:

Henk-Jan
07-02-2009, 19:02
Ik heb je post wel gelezen. Alleen vraag ik me af of het komt doordat er een breuk in de kabel zit of doordat de speakers niet met het dikkedraad overweg kunnen.

Alexander D
07-02-2009, 19:04
Ik heb je post wel gelezen. Alleen vraag ik me af of het komt doordat er een breuk in de kabel zit of doordat de speakers niet met het dikkedraad overweg kunnen.

Het is onmogelijk dat een speaker niet met dikke draad overweg kan..... ;)

Michael Hamers
08-02-2009, 10:12
Ik heb je post wel gelezen. Alleen vraag ik me af of het komt doordat er een breuk in de kabel zit of doordat de speakers niet met het dikkedraad overweg kunnen.

Grofweg kun je zelfs zeggen: hoe dikker hoe beter. Er zit natuurlijk wel een grens aan, maar dat je nu juist dunnere hebt aangesloten en daar is het probleem mee weg, dat zegt al genoeg. Er zat dus waarschijnlijk een kabelbreuk in...

Marcellow
20-04-2009, 15:52
Als ik het zo lees, hebben jou speakers te weinig vermogen voor je reciever. Dat je reciever zichzelf uitschakeld is bescherming, zou deze dit niet doen blaast deze zichzelf op.

Michael Hamers
20-04-2009, 17:40
Als ik het zo lees, hebben jou speakers te weinig vermogen voor je reciever. Dat je reciever zichzelf uitschakeld is bescherming, zou deze dit niet doen blaast deze zichzelf op.

Dit is niet helemaal waar. Heeft meer met de weerstand van de speakers te maken. Als de weerstand van de speakers te laag zou zijn, kan het zijn dat de receiver uitschakeld.

DVDProfilersFilmgek
20-04-2009, 17:57
Dit is niet helemaal waar. Heeft meer met de weerstand van de speakers te maken. Als de weerstand van de speakers te laag zou zijn, kan het zijn dat de receiver uitschakeld.(y)

Marcellow
20-04-2009, 18:53
Dit is niet helemaal waar. Heeft meer met de weerstand van de speakers te maken. Als de weerstand van de speakers te laag zou zijn, kan het zijn dat de receiver uitschakeld.

Ben ik met je eens.
Als je deze lijn doortrekt, kun je zeggen dat de reciever zijn vermogen niet kwijtkan!

Michael Hamers
20-04-2009, 19:20
Ben ik met je eens.
Als je deze lijn doortrekt, kun je zeggen dat de reciever zijn vermogen niet kwijtkan!

Dat is iets anders dan speakers met te weinig vermogen.

Wanneer je speakers met een lager max belasting dan je receiver aansluit en je zet em te hard dan blaas je alleen je speakers op en niet je receiver.

Sluit je speakers aan met een hoge max belasting, maar een te lage weerstand dan blaas je de eindtrap van je versterker op als je em te hard gaat zetten.

Is dus iets anders...

Gerco Stuivenberg
20-04-2009, 21:23
Bij dikker draad kan het probleem eerder optreden dan bij dropveter omdat dikkere draad beter geleid en de eindtrap een hogere stroomsterkte kan leveren. De kans op overbelasting is daarom bij dikker draad groter dan bij dunne.

Wat Marcellow waarschijnlijk bedoelt is dat het ook kan zijn dat de receiver geen voldoende mogelijkheden heeft om zijn warmte kwijt te raken omdat er bvb nog een speler op staat. Warmte is thermische energie en gedeeld door de tijd in secondes is dus vermogen. :-P

Dat wordt dus nog even zoeken. :D

Geef anders ook even de specs van de luidsprekers en hoe de receiver geplaatst is. Misschien komt het wel door een combinatie van weinig ventilatie, moeilijk aanstuurbaarheid en te hoge belastbaarheid. :?