PDA

Bekijk de volledige versie : Coax



Bob
11-09-2001, 18:47
Kan iemand mij vertellen waar ik een goede kwaliteit coax kabel kan kopen? Liefst in Breda e.o. of op het web.

Ik heb sinds kort een Philips 28PW8206 breedbeeld, maar wordt redelijk gestoord van die sneeuw/digitale ruis op mijn beeld.

Ik heb me op een ander formu laten vertellen dat dit misschien te maken heeft met mijn huis-tuin-en-keuken coax kabeltje.

Andere tips om dit probleem te verhelpen zijn ook altijd welkom.

Alvast bedankt!

G.O.D.
12-09-2001, 16:58
Volgens mij heeft bijna iedereen zo'n standaard huis tuin en keuken coax kabeltje van de muur naar de tv.

Maar als je toch iets beter wilt, moet je bij RAF kijken.
Daar hebben ze vergulde en/of dubbel afgeschermde kabels in alle soorten en maten, je moet er alleen wat voor over hebben, want goedkoop zijn ze niet.

Arnold van Oostrum
12-09-2001, 18:35
Ik weet niet of je breedbeeld een 100Hz tv is. Maar in het algemeen geldt wel dat dan hogere eisen gesteld worden aan je 'antennekabeltje'. Koop hier echt een goede voor, kabels uit één stuk met een 'verdikking' (=filter) aan beide uiteinden vlak bij de stekker. Zo'n kabeltje hoeft niet duur te zijn. Als de kern maar van massief koper is (beetje stijve kabel) en de afscherming dubbel (vlechtmatje en zilverfolie).

Wil je goed beeld, bezuinig dan zeker niet op je bekabeling. Dat geldt voor je interlinks tussen de verschillende apparaten maar ook voor je antenne-aansluiting.

Nu zijn de moderne televisie wel veel gevoeliger voor storingen in het beeld en 'slechte' signalen. Omdat ze zo goed zijn, geven ze dit dus genadeloos weer. Een ruisonderdrukker op je televisie kan een beetje helpen.
Maar zorg ervoor dat je antenne aansluiting in de muur ook van goede kwaliteit is. In moderne huizen ben je zelf verantwoordelijk voor de antenne kabel van de meterkast naar de kamer (tenminste bij mij). Bij oude huizen zit dit vaak anders.

Ook hier geldt het gezegde van de zwakste schakel. Je kunt nog zo'n mooie televisie hebben, nog zo'n goede antennekabel kopen. Als het signaal niet goed binnenkomt of de aansluiting is niet goed, dan helpt de rest niks.

Bob
12-09-2001, 18:44
Arnold,

het is inderdaad een 100hz. Ik hoop dat niet dat het aan de kabel tussen de meterkast en de huiskamer ligt. Ik zou niet weten hoe ik daar een nieuwe in moet krijgen.

Ik zal inderdaad eens kijken naar mijn antennesdoos in de huiskamer. Ik ga ook zeker een nieuwe kabel kopen van de doos naar mijn TV. Moet nu alleen nog een adres weten in Breda/internet waar ze een goede kopel verkopen. Bij Staffhorst staat er niets op de site, misschien heb jij een advies?

Arnold van Oostrum
12-09-2001, 19:05
Staffhorst is een goede winkel en zij kunnen je zeker aan een goede (en echt geen dure) antennekabel helpen. Vertel er bij dat je een 100 Hz televisie hebt.

vvo
12-09-2001, 19:06
Hoi,
Voor een verbeterde beeldkwaliteit moet je COAX12 kopen.
Dat is een dubbel afgeschermd coax kabel ... wordt ook gebruikt bij kabelmodems. Het stukkie coax dat ik toen overhield heb ik gebruikt voor mijn t.v.! Ik heb wel normale connectoren gebruikt, wellicht zal het gebruik van kwaliteitsconnectoren de verbetering nog meer omhoog krikken.

Johan.

Eric van Ballegoie
12-09-2001, 23:53
Wat ook helpt is om zelf ferrietring(en) rond je coaxkabel te plaaten en om er verder voor te zorgen dat je eventuaal te lange coax niet in een nette lus oprolt. Zorg er bovendien voor (als het even kan) dat je de coax kabel niet parallel laat lopen aan netkabels.

Danny
13-09-2001, 09:12
Ik heb die Coax 12 ook gebruikt bij onze Sony 100 HZ breedbeeld.
Was absoluut een verbetering.