PDA

Bekijk de volledige versie : Ergernis oude threads



Jeroen Klaassen
03-07-2002, 22:03
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen;

ik vind het echt SUPERirritant als mensen (vaak junior's) een oude thread opzoeken en dan gaan reageren. Ik bedoel dan niet een thread van 1 of 2 weken oud, maar ik praat over maanden oude threads, waarvan niemand eigenlijk meer het bestaan van wist.. :mad: Dan heb ik bijvoorbeeld 6 maanden geleden gereageerd op een recensie van Shrek en dan komt er iemand en die reageert dan ineens van: "nou, zo goed vond ik Shrek eigenlijk niet!" Of sommigen stellen a.d.h.v. de thread een nieuwe vraag.. --> open lekker een nieuwe thread met een duidelijke titel en dan weet je tenminste zeker dat je antwoord krijgt en graaf geen oude threads op waar inmiddels al stof op ligt!!

Zo, dat wilde ik even kwijt.. Misschien helpt t als mensen dit lezen.. :(

Greetz,

Jeroen

Skidip
03-07-2002, 22:20
Ja en dan lekker de melding krijgen van:

"Goh, zeker compleet nieuw in de wereld van internet en forums, waarop zoek je niet eerst even daar het antwoord voordat je opnieuw de vraag stelt."

Mijn mening over sommigen op het forum is dat ze iets te veel mening hebben, te weinig benul dat het allemaal zo erg nog niet is en er veel, maar dan ook veel ergere dingen dan dat zijn.

Het forum is voor een ieder en er is een lijn uitgezet waarvoor je het kunt gebruiken en gelukkig is ieder een eigen persoon en heeft een ieder ook een eigen interpretatie en inzicht in het gebruik van elk gereedschap.

Just relax en click on to the next subject....

Alex van den Berg
03-07-2002, 22:25
open lekker een nieuwe thread met een duidelijke titel en dan weet je tenminste zeker dat je antwoord krijgt en graaf geen oude threads op waar inmiddels al stof op ligt!!Bij deze bombarderen we Jeroen tot de oorzaak van alle toekomstige dubbele threads!! :D

Ik heb er absoluut geen probleem mee wanneer iemand weer eens een oude thread opgraaft... Integendeel, ik geef er zelfs de voorkeur aan... Al was het maar om een wildgroei aan dubbele threads te voorkomen!!
Daarnaast kan het soms best wel leuk zijn om weer eens een onderwerp uit "de oude doos" te behandelen... Kan voor veel mensen zelfs "nieuw" en interessant zijn.

Alexander de Mol
03-07-2002, 22:25
Jeroen,

Hier moet ik het toch even met je oneens zijn.
Het is volstrekt logisch dat men reageert in de recensie thread van een bepaalde titel om iets over de film of de DVD te zeggen. Dat hier soms een tijd tussen zit kan gebeuren. Titels kunnen bijvoorbeeld weer interessant worden om over te discussieren vanwege een aanbieding. Een logische plek is dan (mits er een recensie bestaat) het recensie subforum.

Daarnaast prediken wij het gebruik van de zoekfunctie omdat juist in oude threads vaak al antwoord wordt gegeven op specifieke vragen. Hierop kan dan weer een vraag volgen. Het is ook hier logisch om diezelfde thread weer te gebruiken.

groet,
Alexander

rink
04-07-2002, 10:19
Ik vind het ook niet zo erg dat er oude threads opgehaald worden. Jeroen zegt het al het zijn meestal de junior members die het doen. Waarom doen ze het dan.

Omdat ze net aangemeld zijn en een beetje door de forum heen lezen en iets zien wat ze wel aanstaat en daarop reageren omdat ze dat nog niet gedaan hadden.

Kijk nou naar de thread met die zonnebrillen van Neo (matrix)
is twee maanden niet opgereageerd en nu wel weer in 1 keer maar ik had die thread nog niet eens gelezen maar nu wel en ook zo'n zonnebril besteld. dus blijf lekker doorgaan waar je mee bezig bent juniors en het komt allemaal wel goed. Als je een nieuwe thread geopend had was er wel weer een smart guy geweest die had gezegd. He deze thread is al eens voorbijgekomen had eerst ff goed gelezen en had dan die thread opgepakt.

dit is eigenlijk wat ik er over kwijt wou.

groetjes Rink

starbuck
04-07-2002, 12:52
idd, liever oude threads weer bovenaan dan weer een nieuwe, ik doe het zelf ook wel eens, het kan namelijk zo zijn dat je een dvd pas ziet maanden nadat er hier over een thread liep, mooi toch dat je dan nog kan reageren, beter dan een nieuwe thread waarin dezelfde meningen nog een keer worden gepost.

PlaneTeeR
04-07-2002, 16:48
Ik ben het alleen eens met jeroen over het overgaan in een ander onderwerp in dezelfde thread. Als je naar een specifiek onderwerp zoek en je vind het niet terwijl het er wel staat onder een andere thread is dat wel irritant, dan moet je hele threads gaan uitspitten om te komen bij het antwoord op je vraag! Of dan maak je er een nieuwe thread over, zijn er weer van die leuke gasten die zeggen dat het al besproken is in een andere thread. Misschien zouden hun dan een quote kunnen plaatsen ofzo in de nieuwe thread, maar ga niet zeggen dat het in een andere staat en niets erbij. Maarja, ik vind het best, ik stoor me er niet zo aan. Is er niet iets van een zoekfunktie om in de threads te zoeken op specifieke woorden ofzo? Of heb ik dat nog nooit gezien :D.

Ernest Hamstra
04-07-2002, 17:17
Is er niet iets van een zoekfunktie om in de threads te zoeken op specifieke woorden ofzo? Of heb ik dat nog nooit gezien :D.

Wat dacht je hiervan (http://www.dvd.nl/forum/search.php)?:rolleyes:

Alex Bel-Gy-Bel
04-07-2002, 18:05
Jij lijkt op mijn vrouw Jeroen, Als ik een oude DVD opzet dan zegt zij ook wel eens: "Die heb je toch al gezien, zet toch een nieuwe op"
:D ;)
P.S. Ik bedoel hier bij niet dat je lichamelijk op haar lijkt want anders krijgen jullie nog verkeerde gedachten van mij:rolleyes:

PlaneTeeR
04-07-2002, 19:26
Haha

PlaneTeeR
04-07-2002, 19:30
Wat dacht je hiervan?

Dankje, niet goed gekeken dus :o

Tossie
07-07-2002, 17:21
Vind ik ook.
Juist handig dat er geen nieuwe thread wordt aangemaakt.

Door in de 'oude' thread te posten is de context van je post ook duidelijk, zonder dat je daar een heel verhaal van moet maken in een nieuwe thread.



Jeroen,

Hier moet ik het toch even met je oneens zijn.
Het is volstrekt logisch dat men reageert in de recensie thread van een bepaalde titel om iets over de film of de DVD te zeggen. Dat hier soms een tijd tussen zit kan gebeuren. Titels kunnen bijvoorbeeld weer interessant worden om over te discussieren vanwege een aanbieding. Een logische plek is dan (mits er een recensie bestaat) het recensie subforum.

Daarnaast prediken wij het gebruik van de zoekfunctie omdat juist in oude threads vaak al antwoord wordt gegeven op specifieke vragen. Hierop kan dan weer een vraag volgen. Het is ook hier logisch om diezelfde thread weer te gebruiken.

groet,
Alexander

Godbluff
07-07-2002, 20:32
Wat ik wel ergerlijk vind is dat op de home page verwijzingen naar threads staan waar geen recente (voor mij ouder dan 3-4 maanden) posts meer instaan. Wat is het nut daarvan eigenlijk?

marije van der mark
07-07-2002, 20:37
Wat ik wel ergerlijk vind is dat op de home page verwijzingen naar threads staan waar geen recente (voor mij ouder dan 3-4 maanden) posts meer instaan. Wat is het nut daarvan eigenlijk? Dat de posts oud zijn, wil niet zonder meer zeggen dat de inhoud daarvan verouderd is; vaak geldt de inhoud nog steeds. Lijkt mij dus niet meer dan logisch dat die posts niet worden weggehaald :rolleyes:

marije van der mark
07-07-2002, 20:39
Er komen hier immers nog steeds leden bij (ook voor niet-leden kunnen die threads nog wel eens interessant zijn) DVD.nl bestaat niet slechts voor senior-members, you know :rolleyes:

Dane
07-07-2002, 20:45
DVD.nl bestaat niet slechts voor senior-members, you know :rolleyes:

Had je het nu tegen Goldbluff? Goldbluff met 7 posts??;) :D

Elwood.

Matt D
07-07-2002, 20:45
ik ben het totaal oneens met de topic opener, oude threads kunnen zeker nog hun dienst bewijzen en zo hoef je niet iedere maand opnieuw beginnen

marije van der mark
07-07-2002, 20:46
Had je het nu tegen Goldbluff? Goldbluff met 7 posts??;) :D

Elwood. Hmpf :o zie ik nu pas :D Maar hij is wel lid sinds januari :cool:

Matt D
07-07-2002, 20:54
man met ervaring met andere woorden

Marco
13-07-2002, 22:44
ik vind het echt SUPER irritant als mensen (vaak junior's) een oude thread opzoeken en dan gaan reageren. Wat mij dan opvalt is dat diverse personen (junior, senior, expert, freak, vul maar in wat voor status ..........) de 'gewoonte gaat creƫren om dubbelde en/of meerdere gelijksoortige threads neer gaan plaatsen. Zo raak je het overzicht kwijt :rolleyes:
Dit is al een keer (of meerdere) keer (keren) gezegd, maar ik kom genoeg dubbelde threads tegen.

Dan is een ouwe thread opzoeken, niet slecht (en wie weet staat daar vaak je antwoord al).

Lex v/d Moolen
13-07-2002, 23:16
ik ben het Marco eens, wat heeft het voor nut om steeds maar weer een nieuwe thread aan te maken. De crew (Alex) moedigt toch aan om zo weinig mogelijk threads te maken, dat maakt het voor hun ook overzichtelijk.

En dan zou iemand reageren op een post van je die je maanden heb geplaatst. Nou en? Dan kan je toch gewoon antwoord geven, daar is het forum toch voor bedoeld ?

Philippe
14-07-2002, 09:48
Posten in een oude tread heeft zeker zijn voordeel. Zo blijven alle reacties en info mooi gegroepeerd in dezelfde tread. Bovendien heb je dan een mooi chronologisch overzicht van het desbetreffende onderwerp.
Ben het ook met Alex eens als hij zegt dat "een onderwerp uit de oude doos behandelen leuk is". Het is toch ook leuk om een film eens opnieuw te kijken en je beoordeling dan bijvoorbeeld nog wat bij te schaven of te bevestigen.

Henk Heideveld
17-07-2002, 11:30
Bij deze bombarderen we Jeroen tot de oorzaak van alle toekomstige dubbele threads!! :D

Ik heb er absoluut geen probleem mee wanneer iemand weer eens een oude thread opgraaft... Integendeel, ik geef er zelfs de voorkeur aan... Al was het maar om een wildgroei aan dubbele threads te voorkomen!!
Daarnaast kan het soms best wel leuk zijn om weer eens een onderwerp uit "de oude doos" te behandelen... Kan voor veel mensen zelfs "nieuw" en interessant zijn.
Waarom ook niet?
Met een constante instroom van nieuwe forumleden is het toch heel normaal dat bestaande threads heropleven.
Sommigen kopen om welke reden dan ook een film veel later, da's ook een reden om weer eens te reageren.
Niks mis mee, vind ik.
Maar Jeroen bedoelt geen behoefte te hebben aan al te late reacties op zijn posts. Nou dan reageer je domweg niet. No problemo, zou 'k zeggen.

Mike Philippens
19-07-2002, 06:56
ik vind het echt SUPERirritant als mensen (vaak junior's) een oude thread opzoeken en dan gaan reageren.
Is het erg belangrijk?
Misschien moet je je aanmelden bij de forum-politie, dan kun je boetes uitdelen voor het uit de sloot halen van oude koeien...

Dave
19-07-2002, 07:26
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen;

ik vind het echt SUPERirritant als mensen (vaak junior's) een oude thread opzoeken en dan gaan reageren. Ik bedoel dan niet een thread van 1 of 2 weken oud, maar ik praat over maanden oude threads, waarvan niemand eigenlijk meer het bestaan van wist.. :mad:


Ja ben blij dat ze ze weer eens ophalen, misschien hebben ze wel heel interesante informatie te melden met betrekking tot dat onnderwerp.

Mike Philippens
19-07-2002, 09:10
Ik kom er over een jaartje nog even op terug...:p

PM
19-07-2002, 09:28
Bij deze bombarderen we Jeroen tot de oorzaak van alle toekomstige dubbele threads!! :D

Ik heb er absoluut geen probleem mee wanneer iemand weer eens een oude thread opgraaft... Integendeel, ik geef er zelfs de voorkeur aan... Al was het maar om een wildgroei aan dubbele threads te voorkomen!!
Daarnaast kan het soms best wel leuk zijn om weer eens een onderwerp uit "de oude doos" te behandelen... Kan voor veel mensen zelfs "nieuw" en interessant zijn.

Inderdaad helemaal mee eens.. die gebruikers doen het juist goed! Die gaan eens zoeken en niet de zoveelste dubbele thread plaatsen!! Deed iedereen dat maar.. :mad:
Nu nog hopen dat alles een beetje on-topic blijft.. dat is ook vaak een probleem (en daarmee ga ik meteen zelf al off-topic.. :D .. dus niet op reageren..)

Louis Bouduin
19-07-2002, 13:22
Bovendien lijken me die oudere threads ook voor mensen die al langer op het forum zitten hun nut te hebben. Zo was een tijdje geleden een thread over "Is er nog redding voor de Godfather?" Dit ging toch voornamelijk over de top 50, waar ik me ook grote vragen bij stelde.
Maar inmiddels ben ik lichtjes van mening veranderd en kan ik die ouwe thread even opzoeken om er iets aan toe te voegen. :)

Marco
28-07-2002, 23:57
Wat is dat tegen woordig. Wat is hier toch aan de hand vraag ik me af.

Ik kom steeds meer nieuwe threads van The Lord of the Rings en zeker laatste tijden Band of Brothers tegen. Er schijnt dus veel gehoor te zijn aan de oproep van Jeroen Klaassen. Gebruik geen ouwe threads....of is men niet bekend om de zoekmachine gebruiken om eventuele ouwe threads om je daar lekker af te reageren.

Donovan
29-07-2002, 06:56
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen;

ik vind het echt SUPERirritant als mensen (vaak junior's) een oude thread opzoeken en dan gaan reageren. Ik bedoel dan niet een thread van 1 of 2 weken oud, maar ik praat over maanden oude threads, waarvan niemand eigenlijk meer het bestaan van wist.. :mad:

Ik ben blij dat ik inmiddels senior member ben, dan hoef ik me dit niet zo aan te trekken. :D

Maarreh, ik zou dus niet weten wat er mis is met het gebruiken van oude threads. Als je bedoelt dat jij ze dan niet zo makkelijk kan vinden: zie hier http://www.dvd.nl/forum/search.php?s=&action=getnew :rolleyes:

Eddum
31-07-2002, 19:04
Ik vind het juist goed dat de 'oude' threads worden gebruikt dan hou je idd alles overzichtelijk. Heb ook een tijdje op een ander forum gezeten en daar is het echt heel anders (geworden). Veel topics over dezelfde onderwerpen en op een gegeven moment ga je je daar ZWAAR aan irriteren (ik heb dus ervaring :D ).

Ik vind dat dit forum heel goed wordt geregeld, en ook heel gezellig. Als je per ongeluk een dubbele post opent wordt je er gewoon normaal vriendelijk op gewezen met een link naar de oorspronkelijke thread.

Philippe
31-07-2002, 19:12
Ik vind dat dit forum heel goed wordt geregeld, en ook heel gezellig. Als je per ongeluk een dubbele post opent wordt je er gewoon normaal vriendelijk op gewezen met een link naar de oorspronkelijke thread.

Inderdaad, bewijst echt dat de crew dit forum met veel liefde modereert en dat maakt het gezellig voor iedereen. Oude threads zijn zeker nog aantrekkelijk, kijk maar naar de heropleving van thread 'uitlenen van dvd's'.