PDA

Bekijk de volledige versie : SD via HDMI geeft slechter beeld



jpingen
14-02-2009, 07:35
Goede morgen allemaal,

Ik heb een Samsung PS50A551 plasma tv waar ik zeer tevreden over ben. Er is alleen 1 ding waar ik minder blij mee ben. Zodra ik digitale uitzendingen in SD bekijk via mijn HDMI kabel, dan is het beeld aanzienlijk slechter dan wanneer ik diezelfde uitzending bekijk via de SCART kabel.
Op zich is het niet zo heel erg, maar het zou handiger zijn als ik niet telkens moest switchen tussen SCART en HDMI tijdens het zappen.

Bij mijn vorige tv, LG (ik weet het typenr niet meer), had ik hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen, of heeft iedereen dit "probleem"?

Alvast bedankt.

johanhoitink
14-02-2009, 07:54
Ik denk dat bij jou de beeldinstelling van de upc kast nog niet op automatisch staat.
kijk even of dat het oplost. (dus ipv op 720 of 1080, op het woord automatisch)

jpingen
14-02-2009, 08:02
Hoi, bedankt voor je reactie.

Die optie staat bij mij al op automatic. Dus dat kan het helaas niet zijn.

Ik ben overigens vergeten te zeggen dat ik tv kijk via de schotel. En dan ook geen nederlandse tv, maar engelse tv omdat die veel meer HD zenders hebben.

johanhoitink
14-02-2009, 08:46
sorry ben ik niet in thuis, succes!

Michael Hamers
14-02-2009, 09:01
Goede morgen allemaal,

Ik heb een Samsung PS50A551 plasma tv waar ik zeer tevreden over ben. Er is alleen 1 ding waar ik minder blij mee ben. Zodra ik digitale uitzendingen in SD bekijk via mijn HDMI kabel, dan is het beeld aanzienlijk slechter dan wanneer ik diezelfde uitzending bekijk via de SCART kabel.
Op zich is het niet zo heel erg, maar het zou handiger zijn als ik niet telkens moest switchen tussen SCART en HDMI tijdens het zappen.

Bij mijn vorige tv, LG (ik weet het typenr niet meer), had ik hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen, of heeft iedereen dit "probleem"?

Alvast bedankt.

Het meest voor de hand liggend is dan dat er in je sat ontvanger geen (goede) upscaler zit ingebouwd die het SD beeldmateriaal net wat mooier maakt. Die upscaler zit wel in je tv en zodoende dat SD beeld over scart er beter uitziet omdat het wordt ge-upscaled. Heb je een typenr van je ontvanger?

jpingen
14-02-2009, 10:44
Het meest voor de hand liggend is dan dat er in je sat ontvanger geen (goede) upscaler zit ingebouwd die het SD beeldmateriaal net wat mooier maakt. Die upscaler zit wel in je tv en zodoende dat SD beeld over scart er beter uitziet omdat het wordt ge-upscaled. Heb je een typenr van je ontvanger?

Als dat zo is dan is er zeker niks aan te doen?
Ik heb een Thomson DSI8215 decoder van sky.

Michael Hamers
15-02-2009, 21:33
Als dat zo is dan is er zeker niks aan te doen?
Ik heb een Thomson DSI8215 decoder van sky.

Ik kan op internet niet echt duidelijke specificaties terugvinden. Ik kan je dus niet verder helpen dan alleen met mijn eerste opmerking...

jpingen
16-02-2009, 13:16
Ik kan op internet niet echt duidelijke specificaties terugvinden. Ik kan je dus niet verder helpen dan alleen met mijn eerste opmerking...

Geeft niet. In ieder geval bedankt voor de tijd en moeite die je erin hebt gestoken. Ik blijf voorlopig wel de SD kanalen via de scart bekijken :-)