PDA

Bekijk de volledige versie : Digitale tv via eigen afstandsbediening?



dennusz
15-02-2009, 20:07
Dag allemaal,

Ik heb een sony KDL-37P3020 tv. Deze heeft een prima afstandsbediening met ook een switch tussen analoog en digitale tv. Nu heb ik via tele2 een decoder ontvangen voor digitale tv met een bijbehorende afstandsbediening.
Via de bediening van mn tv kan ik echter niet zappen omdat deze dan automatisch weer over gaat op gewone tv.
Nu moet ik dus de bediening van de decoder gebruiken, maar om mn tv aan te doen heb ik weer de bediening van de tv nodig.
1- Waarom zit er op de bediening van de tv digitale opties als ik deze niet kan gebruiken (of hoe wel?)
2- Hoe kan ik nu gewoon 1 bediening gebruiken, want 2 afstandsbedieningen om naar tv te kunnen kijken vind ik erg onzinnig.

Bovendien ben ik nog niet erg onder de indruk van de kwaliteit van digitale tv op sommige zenders. waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt!

Roffa
23-02-2009, 12:42
Ik heb hetzelfde probleem. Er was mij destijds verteld dat ik bij de tv 9die ik toen heb gekocht) geen klastje van digitenne nodig had. omdat er een dvbt ingebouwd zat. (ik heb een 42 inch full hd 100hz samsung lcd serie 6) toch moest ik een kastje van digitenne nemen en zirt nu ook met die afst.bed. gedoe.. weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik wil geen nieuwe afstb... kopen