PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem Harman Kardon subwoofer/ rear speakers HKTS 11 receiver 347



sylvia01
19-02-2009, 18:58
Heb een Harman Kardon 347 met HKTS11 boxenset en DVD 47

Heb 2 problemen:

- De subwoofer valt af en toe helemaal uit (lampje blijft wel branden, maar geen geluid)
- De subwoofer geeft bijna geen geluid meer als het geluidsvolume gewoon normaal staat, bijna geen bas hoorbaar. Bas moet helemaal voluit gezet worden om een beetje bas te horen.
Voor het aansluiten van de achterluidspeakers was het geluid van de subwoofer wel goed en viel deze ook niet uit

- De dvd speler is via HDMI aangesloten. Als ik een muziek cd afspeel, schakelt hij automatisch de surround uit (het display geeft wel aan dat de surround aan staat), maar de achterluidspeakers doen het niet meer. Pas als ik nogmaals weer surround selecteer, geeft hij weer geluid uit alle speakers, echter volgende nummer weer hetzelfde probleem.

Wie helpt heb weinig zin de hele set via de mediamarkt weken kwijt te zijn!

Frank K.
20-02-2009, 07:59
- De dvd speler is via HDMI aangesloten. Als ik een muziek cd afspeel, schakelt hij automatisch de surround uit (het display geeft wel aan dat de surround aan staat), maar de achterluidspeakers doen het niet meer. Pas als ik nogmaals weer surround selecteer, geeft hij weer geluid uit alle speakers, echter volgende nummer weer hetzelfde probleem.

Wie helpt heb weinig zin de hele set via de mediamarkt weken kwijt te zijn!


Dit probleem is gewoon dat een cd maar 2 kanaals is(stereo). Daarom schakelt hij het automatisch over naar stereo. Als je dan toch voor surround kiest krijg je denk ik een soort all channel stereo. Maar waarom hij daar dan niet op blijft staan. Weet ik niet.

Met surround op een stereo bron heb je geen voordeel. Alleen dat het geluid van meerdere speakers komt. maar het geluid wat er uit komt is hetzelfde.

Gerco Stuivenberg
25-02-2009, 22:23
- De subwoofer valt af en toe helemaal uit (lampje blijft wel branden, maar geen geluid)
- De subwoofer geeft bijna geen geluid meer als het geluidsvolume gewoon normaal staat, bijna geen bas hoorbaar. Bas moet helemaal voluit gezet worden om een beetje bas te horen.
Voor het aansluiten van de achterluidspeakers was het geluid van de subwoofer wel goed en viel deze ook niet uit
Dit komt waarschijnlijk door een te laag niveau van de sub pre-out van de AVR347. De sub schakelt dan mogelijk in "standby" en pas weer in wanneer het volume verhoogd wordt. Om dit te voorkomen moet de receiver zo ingesteld worden dat deze het geluid van de sub op een hoger niveau uitstuurt. Het niveau van de sub moet je dan regelen op de sub zelf.

Op de sub zit mogelijk ook een schakelaar waarmee je de automatische in- en uitschakeling kunt schakelen. Zet deze dan in de andere stand.