PDA

Bekijk de volledige versie : digitenne probleem



Roffa
23-02-2009, 09:16
Hey daar,

Ik heb het volgende probleem. sinds gisteren is het beeld van digitenne niet meer het juiste formaat. de ondertiteling valt gedeeltelijk weg. Ook valt er een deel van de linkerkant weg. Het rare is dat ik er alleen last van heb bij de commerciele zenders. Ik heb een 42 inch full hd lcd scherm. Ik kijk al een aantal maanden zonder problemen en sinds gisteren heb ik dus dit probleem. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen??? ik heb niks aan de instellingen veranderd

Roger Weerts
23-02-2009, 09:32
Hey daar,

Ik heb het volgende probleem. sinds gisteren is het beeld van digitenne niet meer het juiste formaat. de ondertiteling valt gedeeltelijk weg. Ook valt er een deel van de linkerkant weg. Het rare is dat ik er alleen last van heb bij de commerciele zenders. Ik heb een 42 inch full hd lcd scherm. Ik kijk al een aantal maanden zonder problemen en sinds gisteren heb ik dus dit probleem. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen??? ik heb niks aan de instellingen veranderd

Wellicht heb jij of iemand anders onbewust op de beeldverhoudingsknop van je tv gedrukt ?

Grt Roger.

Roffa
23-02-2009, 09:44
Wellicht heb jij of iemand anders onbewust op de beeldverhoudingsknop van je tv gedrukt ?

Grt Roger.


Maar dan zouden alle zenders toch verkeerd moeten zijn? ik heb het geprobeerd maar ik krijg hem niet meer goed.

Roger Weerts
23-02-2009, 09:52
Maar dan zouden alle zenders toch verkeerd moeten zijn? ik heb het geprobeerd maar ik krijg hem niet meer goed.

Dat denk ik niet, omdat niet elke zender dezelfde beeldratio gebruikt.

Er zijn er die al 16:9 gebruiken en die nog steeds op 4:3 zitten.

Gewoon even kijken welke knop dat bij jou is. Soms is het een rechthoek met 2 liggende streepjes, bij mij is het een knop genaamd "ARC" en ik heb geen idee waar die letters voor staan ;-) maar weet wel wat de knop doet (y)

Anders eerst even checken dat je digitenne tuner goed staat (even in het menu kijken eventueel met de handleiding) en daarna je tv op de juiste instelling zetten (dat is vaak ook persoonlijk) niet elke zender zend 16:9 uit, dus of je moet de gulden middenweg instellen of steeds weer een andere stand uitkiezen op je tv.

Grt Roger.

Roffa
23-02-2009, 11:37
het rare is is dat het altijd goed geweest is. Ik heb alle knoppen al geprobeerd maar blijf het probleem houden. ook de instellingen nagekeken en daar staat ook alles goed. ik wacht nog even af. misschien dat het fout zit bij digitenne zelf. Weet niet of dat zou kunnen maar ik heb er geen andere verklaring voor.

Roger Weerts
23-02-2009, 13:42
het rare is is dat het altijd goed geweest is. Ik heb alle knoppen al geprobeerd maar blijf het probleem houden. ook de instellingen nagekeken en daar staat ook alles goed. ik wacht nog even af. misschien dat het fout zit bij digitenne zelf. Weet niet of dat zou kunnen maar ik heb er geen andere verklaring voor.

Je kunt de stekker er eens uittrekken, wil ook wel eens helpen.

Je moet natuurlijk niet alle knoppen proberen, maar de toets die bedoeld is voor de beeldschermverhouding ;-)

Welke tv heb je trouwens ?

Grt Roger.

Enne, heb je ook al analoog (dus zonder gebruikmaking van de digitennetuner) geprobeerd ? (y)

Dus coax kabel uit de digitennetuner en in de kont van je tv en even zenders zoeken moest dat noodzakelijk zijn.