PDA

Bekijk de volledige versie : Films in de cinema



Mich
04-07-2002, 23:16
Hopelijk mag deze blijven :(

Welke films die jullie onlangs in de cinema gezien hebben, willen jullie zeker op DVD kopen en welke zeker niet. Misschien ook een reden ...

Ice Age ... omdat ik hem nog eens wil zien en nog eens en nog eens ... en omdat ie toch wel een beetje grappig is :D

Marcel Schuman
04-07-2002, 23:53
Ben naar Spider-man geweest .Wil ik wel hebben op DVD.Alleen viel me het geluid een beetje tegen was erg zacht en bijna geen bas .....maar de film was wel goed.
Dus gaat dat zien:) ;)

mark t
05-07-2002, 12:28
Dit voegt nou ook niet bepaald veel toe aan de eerdere thread...

Haay1971
05-07-2002, 15:43
Ik ben onlangs naar Blade II geweest. En hoewel het best een vermakelijke film was, vond ik het toch niet echt een film die ik ook op DVD zou willen hebben. En dit terwijl ik Blade I -wel- op DVD heb.

Tsja, ik heb, voornamelijk door de Vampire boeken van Ann Rice, toch een bepaalde visie bij vampieren en dat zie ik in Blade nauwelijks terug. In Blade II nog minder dan in Blade I. Blade I had nog iets mythologisch, wat ik in Blade II gewoon miste.

Aardige film, maar niet voor DVD.

Ben benieuwd naar Spiderman. Die ga ik binnenkort bekijken :)

Geert Jan Alsem
05-07-2002, 15:48
Spider-Man! :D

Werner
05-07-2002, 22:35
Ice Age ... omdat ik hem nog eens wil zien en nog eens en nog eens ... en omdat ie toch wel een beetje grappig is :D

Ik ben net terug van Ice Age, en kan je alleen maar gelijk geven. Hebben hebben hebben...

Mark S
06-07-2002, 01:41
Cinema, wat is dat?
Zo'n hal vol oncomfortabele stoelen gevuld met mensen die ik op straat niet eens wil tegenkomen, laat staan samen film mee kijken of samen een verplichte plaspauze houden?
De laatste film die ik in de bios heb gezien was The Phantom Menace.

Nuff said....
Home sweet home-cinema...

J. Rim
06-07-2002, 09:11
[QUOTE]Originally posted by Mark S
[B]Cinema, wat is dat?
Zo'n hal vol oncomfortabele stoelen

En ik krijg van die bioscoopstoelen last van mijn rug.

Jenny Rim

Haay1971
06-07-2002, 10:27
Het hangt er heel erg vanaf naar WELKE bioscoop je gaat, en WANNEER je gaat.

Zo ga ik de laatste paar jaar altijd naar Pathé Arena, en altijd doordeweeks 's avonds, bv. maandagvond of dinsdagavond.

Zelfs een nieuwe erg populaire film die net de week daarvoor in premiere is gegaan heeft op die avonden nauwelijks publiek en vrijwel nooit vaste plaatsen dus je kunt gaan zitten waar je wilt. Laatst Blade II gezien op een dinsdag. We zaten met z'n 8en in de zaal!!! Dan kun je prima ergens gaan zitten zodat er niemand binnen een paar stoelen achter, voor of naast je zit.

En hoewel ik een leuke HT set heb staan thuis HAALT die het niet bij het geluid van Pathé Arena! En een groot scherm, en GEEN pauze tussendoor. Als je ook nog zelf drank en voedsel meeneemt is het helemaal ideaal :-)

Lex v/d Moolen
06-07-2002, 12:02
Cinema, wat is dat?
Zo'n hal vol oncomfortabele stoelen gevuld met mensen die ik op straat niet eens wil tegenkomen, laat staan samen film mee kijken of samen een verplichte plaspauze houden?
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Bovendien wordt er altijd ontzettend geouwehoerd en meeluisterbaar gesnaaid in een zaal. En ik hang liever onderuit op mijn eigen bank dan op zo'n krappe stoel. Ik ga enkel nog naar de bios voor films als Star Wars en Lord of the Rings, voor grootsheid van het witte doek en de vele luidsprekers. Misschien dat ik nog naar Spiderman ga, misschien ook niet.

J. Rim
06-07-2002, 12:14
[QUOTE]Originally posted by Lex v/d Moolen
[B]Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Bovendien wordt er altijd ontzettend geouwehoerd en meeluisterbaar gesnaaid in een zaal.


En wat dacxht je van al die mobiele telefoons die onder de film af gaan en dat ze zo luid spreken dat je kunt meegenieten. ook zo irritant

Jan Rim

Lex v/d Moolen
06-07-2002, 12:18
[quote=Lex v/d Moolen]
En wat dacxht je van al die mobiele telefoons die onder de film af gaan en dat ze zo luid spreken dat je kunt meegenieten. ook zo irritant
Jan Rim Zulke gasten moeten ze gelijk opsluiten of ophangen aan de hoogste boom:mad:

Hilde
06-07-2002, 13:07
Zulke gasten moeten ze gelijk opsluiten of ophangen aan de hoogste boom:mad:


Ze zouden bij bioscoopzalen een verbod op mobieltjes en vreetwerk moeten invoeren. Dat mensen al die spullen in kluisjes moeten doen en zo. Ik kan er ook niet tegen als er mensen zitten te smakken en te bellen onder de bioscoopfilm

Luther Hartog
06-07-2002, 13:10
Hopelijk mag deze blijven :(
Van mij wel, alleen zijn er ook hierover al threads gemaakt, waaronder deze:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3541&highlight=welke+bios

Mich
07-07-2002, 20:16
Van mij wel, alleen zijn er ook hierover al threads gemaakt, waaronder deze:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3541&highlight=welke+bios

Dat klopt maar dan wel gedeeltelijk. Iedereen kan zeggen hoe goed een film is (of niet is) maar daarom koop je hem nog niet op DVD. En dat wil ik wel es weten.
Voor het moment is het dus duidelijk dat Ice Age & Blade II in mijn collectie bijkomen.

Keep on Posting ...

Mich
07-07-2002, 20:16
Ik ben net terug van Ice Age, en kan je alleen maar gelijk geven. Hebben hebben hebben...

Donderdag ga ik hem voor de 2e keer zien ... :D :D

Nicholas F
07-07-2002, 20:31
DONNIE DARKO...zeer ingewikkelde film (tenmiste, dat vond ik zelf).
Hopelijk zijn er veel extra's op de DVDwaaronder meer uitleg over het verhaal van de regisseur etc.

Sander Meijer
07-07-2002, 22:26
Toevallig gister de Divx gezien van Donnie Darko .. vond hem erg goed.


Films die ik laatst gezien heb in bios en die ik op DVD wil.
Murder by Numbers
About the Boy
Human Nature .. aparte film
Panic Room
From Hell

boudewijn
08-07-2002, 09:47
DONNIE DARKO...zeer ingewikkelde film (tenmiste, dat vond ik zelf).
Hopelijk zijn er veel extra's op de DVDwaaronder meer uitleg over het verhaal van de regisseur etc.

erg goede film ja. jammer dat het hele time-travel gebeuren erin gesleept moest worden. leek mij vrij overbodig en maakte de film overbodig ingewikkeld. maar absoluut een dvd kandidaat.


heb afgelopen tijd amelie eindelijk gezien. wordt binnenkort aangeschaft...zodra het geld binnen is ;)

oja..en das experiment ga ik ook wel kopen denk ik.

Leon van Stijn
08-07-2002, 10:32
Lord of the Rings en Blade II heb ik gezien in de bios; die vond ik goed en ga ik ook op DVD kopen.

Ik ga deze week Spiderman zien. Ik verwacht wel wat van Spiderman; als ie goed is, zal ik tzt de DVD ook wel kopen.

Oakey
08-07-2002, 10:48
Cinema, wat is dat?
Zo'n hal vol oncomfortabele stoelen gevuld met mensen die ik op straat niet eens wil tegenkomen, laat staan samen film mee kijken of samen een verplichte plaspauze houden?
De laatste film die ik in de bios heb gezien was The Phantom Menace.

Nuff said....
Home sweet home-cinema...

:D:D
Je moet gewoon naar Lux gaan, Mark. Leuke films, prettige sfeer, geen mobieltjes die afgaan en geen plaspauzes.

Maar ik merk dat ik ook steeds minder frequent de bios bezoek sinds ik een dvd-speler heb.

Juist de lawaaiige megaproducties (SW, Lotr e.d.) vind ik vreselijke irritant om te zien in een bios, zowel qua publiek als qua bioscopen!

Mark S
08-07-2002, 13:35
Je moet gewoon naar Lux gaan, Mark. Leuke films, prettige sfeer, geen mobieltjes die afgaan .
I know, I know.
Maar iedere keer is de afweging van geld uitgeven aan:
a) Bioscoopkaartjes
b) Dvd
in het voordeel van de laatste.


en geen plaspauzes
Dat kan een nadeel zijn als je op springen staat en je bent JFK of Magnolia aan het kijken :eek:

Philippe
08-07-2002, 17:58
Ben onlangs naar Blade 2 en Spider-Man gaan kijken. Deze films ga ik zeker op DVD aanschaffen, kan ik eens in alle rust van de film genieten zonder het geluid dat je in een bioscoop gratis erbij krijgt: gekraak van verpakkingen, geslurp, verteerprocessen van veelvraten, irritant gezaag, GSM. En als je pech hebt zit er nog iemand met een megahoofd voor je.

Mich
08-07-2002, 21:13
Vroeger ging ik elke week naar de cinema. Nu 2 keer per maand naar de topfilms. Dat geeft als resultaat dat ik alle films die ik zie in de cinema op DVD ga kopen omdat voor mij hoe dan ook al topfilms zijn. De films die ik mis (Training Day, Jeepers Creepers ... die koop ik toch op DVD aan de laagst mogelijke prijs en zo zijn die dingen ook nog een verrassing.
Thuis heb je de rust.
Maar sommige films moet je gewoon in de bioscoop zien. Spiderman, Ice Age, Lord Of The Rings, Star Wars II, ... en dan neem ik de nadelen er maar bij ...

Mich
27-07-2002, 22:48
Spiderman ... DVD nu meteen onmiddellijk
Resident Evil ... Verstand op zero en genieten maar ... DVD mag in de collectie komen !!!

John Sital
28-07-2002, 12:21
Bourne identity, Bad company en men in black 2

Haay1971
31-07-2002, 12:01
Wat ze naar mijn mening eens zouden moeten invoeren in bioscopen is een GSM blocker die alleen werkt in de zaal zelf. Dat geen enkel mobieltje BINNEN de zaal signaal heeft. Wil je bellen, dan ga je maar naar buiten. Moet je perse bereikbaar zijn, jammer dan, maar dan moet je niet naar de bioscoop gaan. Op deze manier zou het hele probleem van 'vergeten uit te zetten' mobieltjes niet meer bestaan!

Mich
10-08-2002, 23:38
Eight Legged Freaks ... aaargh ... kon niet tegevallen ... dit is echt een schitterende film ... de spinnekes zijn echt mooi gedaan ...

DVD kandidaat

John Sital
11-08-2002, 10:57
Eight Legged Freaks ... aaargh ... kon niet tegevallen ... dit is echt een schitterende film ... de spinnekes zijn echt mooi gedaan ...

DVD kandidaat

inderdaad, geinige film, koop ik zeker op dvd.

[Douwe]
11-08-2002, 11:40
Geez, wat een gezeur over de bioscoop... heb nog nooit last gehad van afgaande GSM'en, hardop sprekende mensen of iets dergelijks... Kwam laatst in een compleet lege Spider-man zaal wel iemand met een mega-hoofd precies voor me zitten... ma ja, dan is het enkel een kwestie van even gaan verzitten, niet zo'n probleem.
Van de films die ik laatst gezien heb wil ik Spider-man en Blade II erg graag hebben...

Mich
14-08-2002, 23:17
The Sum Of All Fears ...

wat een film ... de spanning was ondraaglijk ...
als de goede films zo blijven komen zal ik DVD's kunnen blijven kopen (y)

BrianB
15-08-2002, 20:52
Star Wars Episode II Attack of the Clones, da's de laatste film die ik in de bioscoop heb gezien (ik mocht met iemand mee, dus daar zeg je geen nee tegen, natuurlijk) die koop ik zeker op dvd, en de volgende film waar ik naartoe ga, dara weet ik ook al van dat ik hem op dvd ga kopen en dat is LOTR II.

Pepijn Wildbret
15-08-2002, 21:13
Wat ze naar mijn mening eens zouden moeten invoeren in bioscopen is een GSM blocker die alleen werkt in de zaal zelf. Dat geen enkel mobieltje BINNEN de zaal signaal heeft...


Helaas is deze vorm van apparatuur momenteel nog verboden in nederland omdat (net als bijvoorbeeld met een atoombom) de straling niet te richten is. Zal ook altijd buiten de zaal GSM's storen. Tevens worden niet alleen gsm's zenders geblokkeerd maar ook de portofoons van bijvoorbeeld de politie, ambulance enz. Ik heb zelf in een grote horeca onderneming in amsterdam gewerkt waar mijn baas zo'n apparaat wou aanschaffen (bellen is heel irritant tijdens een goed diner), maar helaas.

Overigens zijn de apparaten (uiteraard) wel te verkijgen via het internet (6)


Maar even terug naar deze thread:
Ik weet niet precies wie het zei, maar het is inderdaad zo dat als je op de juiste dagen en tijden naar de bioscoop gaat er niets aan de hand is. Geen last van pratende kinderen enz. Veel mensen zeggen dat ze liever een film thuis kijken, maar ik heb nog geen home cinema set gehoord die zo cool klinkt als het geluid in de profesionele bioscopen.

En oh ja :D ,
- Ice Age
- Panic Room
- Spiderman :

EdBikkel
15-08-2002, 21:16
Austin Powers 3--> Goldmember. Moet 'm nog gaan zien, maar ben een onwijse fan van Austin Powers. Dus de aanschaf van deze DVD is een zekerheidje !!

Danny Woensdregt
17-08-2002, 00:07
Vanavond naar The sum of all fears geweest. Leuke onderhoudende film, maar zal 'm niet snel op DVD kopen. Misschien t.z.t. nog 's een keertje huren.

rkrijger
25-12-2004, 14:15
Vanavond naar The sum of all fears geweest. Leuke onderhoudende film, maar zal 'm niet snel op DVD kopen. Misschien t.z.t. nog 's een keertje huren.

Die vond *ik* nou wel leuk in de bios!

Patrick van den Hul
25-12-2004, 16:00
Waarom reply je op een reactie van iemand over een film die 2 jaar geleden in de bioscoop draaide? :shock:

rkrijger
27-12-2004, 10:14
Waarom reply je op een reactie van iemand over een film die 2 jaar geleden in de bioscoop draaide? :shock:

Oh, is dat niet toegstaan?!? :?

Chris W
27-12-2004, 10:25
jah dat schijnt een trend te zijn hierzo... een zo oud mogelijk topic zoeken, en dan ff iets nieuws posten....

The Scratcher
27-12-2004, 13:07
Waarom reply je op een reactie van iemand over een film die 2 jaar geleden in de bioscoop draaide? :shock:

Oh, is dat niet toegstaan?!? :?

Jawel maar voeg dan tenminste nog iets zinnigs toe. Op deze manier zie ook ik hier het nut totaal niet van in om op zo`n oude thread nog te reageren. En volgens mij heb je hier wel vaker last van he? :wink: