PDA

Bekijk de volledige versie : LG DV9900 korrelig beeld



djm008
25-02-2009, 18:27
Ik heb de navolgende vraag. Met Nero burning rom heb ik een data dvd gemaakt. Als ik de dvd afspeel op de computer is er niks aan de hand en is het beeld acceptabel.

Speel ik de dvd af op mijn LG DV9900 (deze kan alle bestanden afspelen) is het beeld af en toe korrelig. Je ziet af en toe letterlijk blokjes in beeld.

Ligt dit aan de dvd speler of aan de manier waarop de dvd gebrand is?

Michael Hamers
25-02-2009, 18:35
Ik heb de navolgende vraag. Met Nero burning rom heb ik een data dvd gemaakt. Als ik de dvd afspeel op de computer is er niks aan de hand en is het beeld acceptabel.

Speel ik de dvd af op mijn LG DV9900 (deze kan alle bestanden afspelen) is het beeld af en toe korrelig. Je ziet af en toe letterlijk blokjes in beeld.

Ligt dit aan de dvd speler of aan de manier waarop de dvd gebrand is?

Ligt het misschien aan het feit dat het geen origineel materiaal is?

djm008
25-02-2009, 18:47
Dat is het inderdaad niet. Alleen is het raar dat een en andere via de dvdspeler in de computer wel fatsoendelijk draaid.

Roger Weerts
25-02-2009, 19:20
Klink niet bepaald als dvd materiaal, maar op iets als divx of weet ik veel wat.
Een conventionele dvd wordt immers niet als data dvd gebrand (y)

Op een computerbeeldscherm is dat beeld al snel acceptabel (het beeldscherm is relatief klein)

Op een grote(re) tv valt het dan al snel tegen.

Die blokjes lijken op compressie.

Koop gewoon iets origineels en het beeld is over het algemeen veel beter.

Of een cursus downloaden en branden doen (y)

Let wel even op de auteursrechten :!:

djm008
25-02-2009, 19:42
Hallo Roger,


Indien ik de dvd op de computer afspeel is de film te zien op mijn tv. Dus ik kan prima het verschil zien of ik de dvd op de computer afspeel of via de dvd speler. Mijn computer is namelijk met de tv verbonden die de functie van 2e monitor heeft.

Verder kan mijn dvd speler divx bestanden lezen, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Overigens zijn het allemaal .avi bestanden die met de .srt bestanden als datadvd zijn gebrand.

TJ Weissel
25-02-2009, 20:34
Denk dat dit topic op slot moet?... gaat duidelijk over niet legaal verkregen films.

Roger Weerts
26-02-2009, 04:03
Hoewel een .avi niet per defenitie illegaal hoeft te zijn is het wel een feit dat hier over het algemeen mensen rondzwerven die het beste beeld willen hebben te beginnen met dvd oplopend tot Blu-Ray's.

Voor avi's / divx en dergelijke zijn plenty ander fora. Daar zijn wij nu eenmaal niet zo in thuis.

Op die fora kun je wellicht je hart luchten ;-)

Hier ziitten we daar niet echt op te wachten.

Neem een voorbeeld aan TJ en mij, wij downloaden niet, wij kopen onze pixels op schijf (y)

Over en sluiten.

Gr. Roger.

Roger Weerts
26-02-2009, 04:05
Dat is het inderdaad niet. Alleen is het raar dat een en andere via de dvdspeler in de computer wel fatsoendelijk draaid.

.......... fatsoenlijk draait. (y)

http://www.hetbegintmettaal.nl/

TJ Weissel
26-02-2009, 10:53
Neem een voorbeeld aan TJ en mij, wij downloaden niet, wij kopen onze pixels op schijf (y)

Over en sluiten.

Gr. Roger.

Wil ik niet meteen de schijnheil gaan uithangen, ook ik kijk uiteraard weleens iets wat van het net af komt.Mmaar wanneer zoiets op mijn pad terecht komt zoek ik het lekker uit via Google...

Echter is hier geen ruimte voor binnen dit forum.