PDA

Bekijk de volledige versie : Overspoeld met Superbit's



martin
05-07-2002, 08:42
Dit jaar komen er aanzienelijk veel regio 2 superbit's uit namelijk.

Panic room ( 15-10-2002)
( release date 05-12-2002)
Bram Stoker's Dracula
Bridge On The River Kwai, The
Charlie's Angels
Das Boot
Hollow Man
Lawrence Of Arabia
Men In Black
Patriot, The
Snatch
Vertical Limit

Bron: DVD-Home.

martin
05-07-2002, 11:27
Geen reactie :confused:

Hier wordt columbia niet vrolijk van.:D

Britte
05-07-2002, 11:29
Hm, ik ben net zo superbit-minded. Ik heb nl. graag wat extra's op een DVD en die staan er hier niet op. Misschien denken andeeren daar ook zo over.

Alexander de Mol
05-07-2002, 11:38
Met de komst van Superbit deluxe in R1 ben ik zeker niet van plan om mijn huidige (non-superbit) versies in te ruilen voor 'kale' Superbits. Geduld is soms een schone zaak, hoe moeilijk dat ook is ten aanzien van het DVD fenomeen... ;) :D

Werner
05-07-2002, 11:46
Ik zou voor Panic Room bijvoorbeeld dan toch liever twee weken wachten en een versie mét extra's kopen. Waarom sluiten de aanwezigheid van extra's en een DTS-track elkaar per definitie uit???

Gabriël de Rop
05-07-2002, 11:56
Ik ben iig erg blij met de komst van meerdere Superbit DVD's (mits ze niet veel duurder zijn en het natuurlijk echt beter is), want bij mij staat de beeld-, en geluidskwaliteit een stuk hoger aangeschreven dan een zooitje extra's die ik zelden kijk.

Maar nee, het inruilen van mijn "oude, normale" dvd's tegen Superbit dvd's gaat mij ook iets te ver......

Serge
05-07-2002, 12:02
Ik ga ook geen huidige discs vervangen, maar Bram Stoker's Dracula heb ik nog niet dus bestaat de kans wel dat ik de Superbit versie aankoop.

martin
05-07-2002, 12:21
Ik zou voor Panic Room bijvoorbeeld dan toch liever twee weken wachten en een versie mét extra's kopen. Waarom sluiten de aanwezigheid van extra's en een DTS-track elkaar per definitie uit???

Voor de regio 1 hebben ze wel superbit deluxe uitgaves, of die hier ook komen ??
De prijs zal wel voor de superbit rond de € 30,- komen.
Dan zou de The luxe versie wel onbetaalbaar worden denk tussen de € 35 en de € 40.

Matt D
05-07-2002, 12:54
het lijkt me toch wel voor een groot deel marketing en geldkloperij

ik ga normaal gezien geen titels gaan vervangen door de superbit versie

Marco
05-07-2002, 13:47
Geen reactie :confused: Hier wordt columbia niet vrolijk van.:D Tja, titels (weer) opnieuw uitbrengen , een DTS track die 'niet' volledig wordt benut, een Franse DD 5.1 track er aan hangen bla, bla.

Alleen Panic Room is voor mij 'bestemd' weliswaar de Superbit deluxe versie (want een kale David Finch neem ik geen genoegen mee). De andere DVD's heb ik al (exclusief Lawrence Of Arabia die wat later in mijn collectie komt).

Richard Hogaarts
05-07-2002, 15:11
Net zo als de meeste ga ik niet mijn huidige collectie vervangend door kale superbit versies, dan wacht ik liever langer tot ook hier de superbit deluxe er is....

EVO
05-07-2002, 15:35
ik wor een beetje beroerd van al die geldzucht van die maffe amerikanen...

Werner
05-07-2002, 22:34
Ik vrees bovendien dat voor Lawrence of Arabia en Das Boot, omwille van de extraordinaire lengte, de beeldkwaliteit gaat lijden onder de aanwezigheid van de DTS track. Bij Das Boot nog een bijkomend probleempje: wélke DTS track wordt het? De Engels gedubde (kots kots) of de originele Duitse? Zal wel weer de Engelse zijn...

Joost v.d. Ham
05-07-2002, 22:36
Ik koop geen superbits,
niet omdat ik graag extra's wil
maar vooral vanwege die verschrikkelijk lelijke hoes
BAH!!!!!!!

Werner
05-07-2002, 22:43
maar vooral vanwege die verschrikkelijk lelijke hoes
BAH!!!!!!!

Da's inderdaad nog eens een extra motivatie. Mij doet die hoes denken aan zo'n Leo-koekjes waar de buitenwikkel al af is.

martin
06-07-2002, 09:28
maar vooral vanwege die verschrikkelijk lelijke hoes
BAH!!!!!!!

Inderdaad, de hoes valt mij ook tegen, die maffe plastic schuifhoes krijg je maar moeilijk over het doosje heen.

Matt D
06-07-2002, 10:33
zijn er buiten columbia nog geen andere maatschappijen die willen starten met ook een soort super bit line? ik vraag me eigenlijk ook af of die superbits goed verkopen

martin
06-07-2002, 10:36
Volgens mij ook Fox, kijk naar Speed en Predator.

SE met DTS.
lijk mij de zelfde opzet wat Columbia nu doet.

Alex Bel-Gy-Bel
06-07-2002, 23:11
Ik heb hier in Belgie nog steeds geen enkele Superbit-DVD in de winkels zien liggen. En ik heb er nochtans goed achter gezocht in de dvd zaken:confused:

Rochan
06-07-2002, 23:12
Ik heb hier in Belgie nog steeds geen enkele Superbit-DVD in de winkels zien liggen. En ik heb er nochtans goed achter gezocht in de dvd zaken:confused:
Ik heb ze volgens mij wel bij FRS in Antwerpen (Metroplis) gezien:rolleyes:

Alex Bel-Gy-Bel
06-07-2002, 23:28
Ik heb ze volgens mij wel bij FRS in Antwerpen (Metroplis) gezien:rolleyes:
Hier in Hasselt hadden ze er vorige week nog geen bij FRS

Werner
06-07-2002, 23:36
SE met DTS.
lijk mij de zelfde opzet wat Columbia nu doet.

Maar die hebben dan wél extra's, een commentaartrack,... en zijn toch DTS. => veel beter concept.

Tossie
07-07-2002, 00:20
Maar die hebben dan wél extra's, een commentaartrack,... en zijn toch DTS. => veel beter concept.

IS er dan ook nog veel verschil tussen die uitvoeringen en Superbit.

Trouwens, die extra's staan vaak wel op de tweede DVD (Seven, Speed)

martin
07-07-2002, 08:36
IS er dan ook nog veel verschil tussen die uitvoeringen en Superbit.

Trouwens, die extra's staan vaak wel op de tweede DVD (Seven, Speed)

Het verschil tussen Fox en Columbia is.

Columbia brengt eerst een Superbit uit dus met alleen DTS en Dolby surround track zonder extra's en daarna komt er een Superbit DeLuxe uit met DTS en op de 2de disc de extra's.

Fox Brengt gelijk een SE uit met DTS en op de 2de disc vele extra's.

Dave
07-07-2002, 09:42
Columbia brengt eerst een Superbit uit dus met alleen DTS en Dolby surround track zonder extra's en daarna komt er een Superbit DeLuxe uit met DTS en op de 2de disc de extra's.


Nu nog hopen dat die SB DL van The Panicroom ook hier in NL verschijnt...

martin
07-07-2002, 09:47
Nu nog hopen dat die SB DL van The Panicroom ook hier in NL verschijnt...

'Wat dat betreft loopt nederland hopenloos achter.

Dave
07-07-2002, 09:51
'Wat dat betreft loopt nederland hopenloos achter.

Ja jammergenoeg wel maar ze kunnen het dan goedmaken door hem uit te brengen!!! :D

martin
07-07-2002, 09:55
Ja jammergenoeg wel maar ze kunnen het dan goedmaken door hem uit te brengen!!! :D

Wees gerust, als heel NL de superbit in z'n kast heeft staan komen ze met de DeLuxe versie uit. ( marketing €€€ )

Dave
07-07-2002, 09:56
Wees gerust, als heel NL de superbit in z'n kast heeft staan komen ze met de DeLuxe versie uit. ( marketing €€€ )

ja ok maar dat duurt alleen nog zolang dan... dan ga ik toch gewoon voor de niet SB versie heb geen zin om zolang te blijven wachten...

(verkoop ik die daarna meaby wel weer als de SB DL de moeite echt waard is)

M_KOS
07-07-2002, 10:15
Ik hoopt dat columbia ooit een luxe superbit van spartacus uitbrengt.

Marco
07-07-2002, 15:56
Ik hoopt dat columbia ooit een luxe superbit van spartacus uitbrengt. Vergeet dat maar. Spartacus is van Universal. De beste Spartacus, blijft natuurlijk die The Criterion Collection versie.

Marco
07-07-2002, 15:58
Wees gerust, als heel NL de superbit in z'n kast heeft staan komen ze met de DeLuxe versie uit. ( marketing €€€ ) Uiteraard MOET het wel aanslaan, anders kost het Columbia veel €€€. Ik weet niet de aantallen van de verkochte SB titles, maar het is iig wel minder dan Harry Potter en The Matrix ;)

Anonymous
07-07-2002, 16:49
Zo er geen extra aandacht wordt gegeven door colombia aan
de superbit cover's en de 2 disc edities met ook vele extra's
koop ik voor die belachelijke prijs GEEN superbit DVD's :mad:

Tossie
07-07-2002, 16:53
Zo er geen extra aandacht wordt gegeven door colombia aan
de superbit cover's en de 2 disc edities met ook vele extra's
koop ik voor die belachelijke prijs GEEN superbit DVD's :mad:

??? Dit begrijp ik niet helemaal. Hebben de 2 disk ed. ook geen leuke covers?

Anonymous
07-07-2002, 16:56
Heb je uberhaupt wel eens een 2 disc in NL gezien ? ;)

Tossie
07-07-2002, 17:16
Wat bedoel je dan met:
2 disc edities met ook vele extra's

Ik begrijp de hele zin van je niet eigenlijk.
Ligt misschien aan mij, maar ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen.

Anonymous
07-07-2002, 17:29
Ja het woordje EN doet wonderen :p

Ik bedoel de covers EN de 2 disc edities met vele extra's

zo stond het er ook, maar goed, misschien dat je het
nu begrijpt ? ;)

Glenn Smits
07-07-2002, 22:33
we worden weer genaaid zoals altijd ;)

martin
08-07-2002, 16:53
we worden weer genaaid zoals altijd ;)

Werden we maar eens genaaid voor die € 30 die we voor die superbit betalen......Is er in de geleenstraat geen DVD-winkeltje ;)

Marco
26-07-2002, 21:23
DVDPreview (http://www.dvdpreview.nl/nieuws.php?nieuws_id=261) schreef het volgende bericht (die van Columbia Tristar Home Entertainment Nederland afkomt).

In tegenstelling tot eerdere berichten van andere sites zal Columbia Tristar titels als Das Boot en Lawrence Of Arabia niet als Superbitdvd's uitbrengen.

Overigens komt Panic Room niet als Superbit uit maar als "gewone" release. Panic Room zal zijn dvddebuut beleven op 29 Oktober 2002 en zal waarschijnlijk wel gewoon de dts track behouden.

Het lijstje dat Martin eerst opgaf is dus veranderd.
De volgende SB DVD's zijn 'erbij'
Anaconda
The Bone Collector
A Knight's Tale

martin
27-07-2002, 19:11
ook de release datums zijn veranderd, de meeste titels komen nu rond 15-08-2002 uit.

bron:
http://www.dvd-home.nl/

jokey
27-07-2002, 21:31
In tegenstelling tot eerdere berichten van andere sites zal Columbia Tristar titels als Das Boot en Lawrence Of Arabia niet als Superbitdvd's uitbrengen.Toch jammer; ik heb Das Boot nog niet en zat te hopen op een mooie superbit. Dan toch maar de gewone DC...:(

Mich
27-07-2002, 22:53
Ben niet super bit minded. Een DVD is sowieso al beter van kwaliteit dan een video (lees superieur). Ik neem aan dat er genoeg mensen super bits zullen kopen maar geef mij maar de gewone versies met hier en daar wat extra ... ben ze in België al geregeld tegengekomen FRS en Fnac Leuven en steeds zo ver mogelijk aan mij laten voorbij gaan.

Geldklopperij heb je in alle vormen ... dit is er één van ...

*TIMMIE*
28-07-2002, 13:31
en het schijnt alweer anders te zijn. op een ander forum heeft iemand contact gehad met colombia. de titels zouden officieel op 15 oktober uit komen. de volgende titels zitten erbij:

Anaconda
Charlie's Angels
The Bone Collector
Bram Stoker's Dracula
Hollow Man
A Knight's Tale
The Mask Of Zorro
Men In Black
Snatch
The Patriot
Vertical Limit

Titels als Das Boot , Lawrence Of Arabia en Bridge On The River Kwai worden niet als Superbit uitgebracht.

Ook Panic Room zal niet als Superbit hier uitgebracht worden maar als normale release met wel dts.
Panic Room komt uit op 29 Oktober 2002.

Hilde
28-07-2002, 16:19
Ik heb eens de Superbitversie van Godzilla gehuurd maar ik merk geen verschil tussen een gewone DVD en een Superbit DVD

jng deen
29-07-2002, 10:12
ik vond de superbit van godzilla erg gaaf, qua beeld en geluid dan, ik kan me niet voorstellen dat de gewone versie zo een vet geluid had.:)

obiewankanobie
29-07-2002, 11:38
ik word er afentoe wel een beetje gek van,ze kunnen toch ook gewoon disc een geen extra's maar met dts en dan disc 2 met de extra's.nu heb je pear harbour een 4 disc met dts strak lord of the rings met een 4 disc en dts,maar ze brengen wel eers ff de 2 disc uit zonder dts het is gewoon geld klopperrij.

martin
29-07-2002, 16:34
ik word er afentoe wel een beetje gek van,ze kunnen toch ook gewoon disc een geen extra's maar met dts en dan disc 2 met de extra's.nu heb je pear harbour een 4 disc met dts strak lord of the rings met een 4 disc en dts,maar ze brengen wel eers ff de 2 disc uit zonder dts het is gewoon geld klopperrij.

TIP van de week ;)

Huur de 2 disc versie en tegen de tijd dat je de film weer wilt kijken koop dan de 4 disc DTS versie.:p

Ronald Ridderhof
29-07-2002, 17:45
Ik heb hier in Belgie nog steeds geen enkele Superbit-DVD in de winkels zien liggen. En ik heb er nochtans goed achter gezocht in de dvd zaken:confused:

Waar woon je precies, want Free Recordshop heeft ook een winkel o.a. in Antwerpen en via hun kan je superbit dvd's bestellen/kopen

Ronald Ridderhof
29-07-2002, 17:50
ik word er afentoe wel een beetje gek van,ze kunnen toch ook gewoon disc een geen extra's maar met dts en dan disc 2 met de extra's.nu heb je pear harbour een 4 disc met dts strak lord of the rings met een 4 disc en dts,maar ze brengen wel eers ff de 2 disc uit zonder dts het is gewoon geld klopperrij.

Volgens de LOTR site is de 2 disc en 4 disc editie totaal anders op het geluid na van elkaar. Dus je kan ze allebei best kopen. uiteindelijk moeten het twee verschillende films zijn.

Maar ik wacht zelf nu ook op een meer disc editie van bepaalde films. Heb ik met Pearl Harbor gedaan, en heb ik geen spijt van gehad. Mischien dat ik dat ook met LOTR gaat doen. Maar dat weet ik nog niet. Ik ben niet zo snel meer koperig met bepaalde titels, forum's zoals deze houden mij zeer goe op de hoogte van wat er komen gaat, en zo kan ik m'n geduld testen.