PDA

Bekijk de volledige versie : aansluiten home cinema /lcd geluid



surfer10
01-03-2009, 19:29
Omdat het geluid van de dvd's afgespeeld op een home cinema SCH-HT850 Panasonic niet meer synchroon loopt met mijn nieuwe lcd televisie heb ik gelezen op internet dat je het geluid van de home cinema moet vertragen. Een andere mogelijkheid is de home cinema aansluiten via een digitale audio aansluiting. Is dit de spdif aansluiting? en moet ik dan nog iets instellen op de tv of home cinema om het geluid niet zoals standaard via scart te laten verlopen maar via die spdif?

johanhoitink
02-03-2009, 10:19
ja bij het kiezen van de spdif uitgang op je tv loopt het geluid weer synchroon.
wanneer je beeldverbeteraars aanzet die het beeld vertraagd doorgeven, zal de tv het geluid mee vertragen.
Wanneer je home cinema set het geluid kan vertragen is dat natuurlijk ook mooi.
Maar dat kan lang niet iedere set. Dit heeft als voordeel dat jouw set het geluid direct van de speler krijgt en waarschijnlijk zelf decodeert. Dit levert vaak een beter geluid op.
Maar een nadeel is dat deze vertraging die je soms kan intstellen niet meeverandert met wat jij eventueel aan beeldverbeteraars aanzet. Dus dan weer out of sync loopt.

Dit nadeel is mindder erg, want bij filmkijken is het bijna altijd het mooist om die "verbeteraars" uit te laten. Met uitzondering van sommige animaties en documentaires.

surfer10
02-03-2009, 15:23
ja bij het kiezen van de spdif uitgang op je tv loopt het geluid weer synchroon.
wanneer je beeldverbeteraars aanzet die het beeld vertraagd doorgeven, zal de tv het geluid mee vertragen.
Wanneer je home cinema set het geluid kan vertragen is dat natuurlijk ook mooi.
Maar dat kan lang niet iedere set. Dit heeft als voordeel dat jouw set het geluid direct van de speler krijgt en waarschijnlijk zelf decodeert. Dit levert vaak een beter geluid op.
Maar een nadeel is dat deze vertraging die je soms kan intstellen niet meeverandert met wat jij eventueel aan beeldverbeteraars aanzet. Dus dan weer out of sync loopt.

Dit nadeel is mindder erg, want bij filmkijken is het bijna altijd het mooist om die "verbeteraars" uit te laten. Met uitzondering van sommige animaties en documentaires.

Ik kan wel een vertraging instellen van de middenluidspreker en de surround luidsprekers maar of dit de vertraging is die bedoeld wordt? Men heeft het over 0/200 ms. Ik kan de vertraging voor de middenluidspreker vertragen van 1 t/m 5.

Maar wat is de spdif eigenlijk. Ik kan wel een tulp aansluiting (rood/wit) van de tv naar de home cinema laten lopen? Is dit ook goed om het sync probleem op te lossen en moet ik dan nog instellingen verrichten?
Ik wil eigenlijk de naturalmotion behouden en de pictureplus de rest maakt me niet uit.

Gerco Stuivenberg
05-03-2009, 22:08
Ik kan wel een vertraging instellen van de middenluidspreker en de surround luidsprekers maar of dit de vertraging is die bedoeld wordt? Men heeft het over 0/200 ms. Ik kan de vertraging voor de middenluidspreker vertragen van 1 t/m 5.

Maar wat is de spdif eigenlijk. Ik kan wel een tulp aansluiting (rood/wit) van de tv naar de home cinema laten lopen? Is dit ook goed om het sync probleem op te lossen en moet ik dan nog instellingen verrichten?
Ik wil eigenlijk de naturalmotion behouden en de pictureplus de rest maakt me niet uit.
Bij de set die jij hebt is het niet mogelijk om het geluid voor alle kanalen te vertragen om zo het lipsync-probleem op te lossen. De vertagingen van midden en achter moet je zo instellen dat deze het mooiste overeenkomen met de front-kanalen. In de meeste gevallen kan dit het beste op het gehoor gedaan worden.

Je kunt het beste de TV zo kunt instellen dat er geen artificiele beeldverbeteraars aktief zijn. Deze zorgen nl. voor de vertraging van het beeld en hebben mogelijk nog andere vervelende bijwerkingen. Schakel Natural motion en pictureplus dus uit en je zult zien dat het lipsync probleem grotendeels opgelost is en het ook meer ontspannen kijkt. ;)