PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: DanielC



Jordy van Buel
02-03-2009, 12:42
Hieronder volgt het interview met DanielC

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat DanielC zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

DanielC
02-03-2009, 18:17
Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?

Mijn volledige naam is Daniël Albertus Theodorus Cornelissen. Daarvan komt de naam Daniël uit de bijbel, en betekent in het Hebreeuws iets van God is mijn rechter. Albertus komt van mijn ene opa (Albert), en Theodorus van mijn andere opa (Theo).

Wat is je geboortedatum?

16-10-1983, geboren in Nijmegen.

Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

Ik ben dus geboren en getogen in Nijmegen. Ik woon daar dus ook al 25 jaar. Ik heb in vier verschillende huizen met mijn ouders gewoond, en ben momenteel aan het wachten op mijn appartement in het centrum van Nijmegen. Het stadsgedeelte waar ik al 23 jaar woon heet Lindenholt en dat ligt in het westen van Nijmegen. Voor degene die een beetje bekend zijn met discotheken: ik woon zo’n 2 minuten lopen vanaf The Matrixx. Zoals ik zei: ben nu aan het wachten op mijn appartementje. De huizenmarkt is krap en men verhuist niet zo snel op dit moment. Erg slecht moment dus om thuis weg te gaan, maargoed. Als ik het dan heb straks, dan heb ik ook mooi een uitzicht op de Waalkade en woon ik maar op 5 minuten van mijn werk af!

Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

Op dit moment ben ik vrijgezel. Ik heb één langere relatie gehad van 1,5 jaar, maar dat is ook al weer 3 jaar geleden. Ik heb geen kinderen (of er wordt iets verborgen voor me…) en woon dus ook niet samen, of je moet mijn ouders en broertje van 23 meetellen.

Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

Ik studeer niet, en zal dat waarschijnlijk ook nooit gaan doen om 1 redelijk belangrijke reden: ik hou niet van school! Ik heb de HAVO succesvol afgerond op het Lindenholt College in Nijmegen. Toen ik voor de tweede keer in 4HAVO terecht kwam wilde ik stoppen met mijn weekendbaantje als schoonmaker bij het bedrijf van mijn vader. Ik wilde simpelweg iets gaan doen met mijn hobbies, en dat is veel makkelijker als je jong bent. Ik kwam via een vriend terecht bij Free Record Shop in winkelcentrum Dukenburg. Ik werd aangenomen als oproepkracht toen ik 17 was, en nu 8 jaar later werk ik nog steeds bij hetzelfde bedrijf, maar wel in een andere functie en ander filiaal. Nadat de HAVO afgerond was wilde ik eigenlijk full-time gaan werken, maar om toch nog iets van een papiertje te hebben ben ik BBL gaan doen op het ROC Detailhandel. Dit hield in dat ik een 32-uur contract kreeg bij FRS en daarnaast nog 1 dag in de week naar school moest. Nou stelde die opleiding geen drol voor, maar ik heb er toch nog een diploma aan overgehouden.

Over mijn carriere bij FRS: Ik was dus 17 toen ik daar begon, en toen ik 32 uur ging werken moest ik van het winkelcentrum verhuizen naar het echte centrum van Nijmegen omdat daar de plek was voor dat aantal uren. Ik heb mezelf binnen een jaar opgewerkt van verkoper tot assistent-manager, een positie die bestaat in de grotere filialen van FRS. Na dat een jaar gedaan te hebben kreeg ik de kans om Free Management te gaan doen. Dat is de interne opleiding om shopmanager te worden. Die kans greep ik met beide handen aan, met als gevolg dat ik ook mijn eigen winkel kreeg. Ik heb 2 jaar lang als manager gewerkt in Wijchen, een dorpje verderop. Daar kreeg ik alle vrijheid om mezelf te ontwikkelen, en om genoeg ervaring op te doen met het aannemen van mensen en voeren van functioneringsgesprekken.
Toen ik eenmaal genoeg ervaring had werd ik gevraagd om manager te worden in Nijmegen Centrum, filiaal 1078. Dat is altijd de big picture voor mij geweest, dus ik greep die kans met beide handen aan. Daar ben ik nu al zo’n 2 jaar gestationeerd, en ik ga nooit met slechte zin naar mijn werk. Dit komt mede door mijn fantastische collega’s en het feit dat ik helemaal verliefd ben op het werk. Dit jaar ga ik misschien de volgende stap nemen. Ik ben nu aan het kijken wat de opties zijn, misschien dat ik wel regiomanager wil worden. Wie weet…

Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

Absoluut! Ik luister graag muziek. Ik heb een enorm brede smaak (hoewel Nederlandstalig er nooit in zou komen) en heb dan ook een leuke cd-collectie die uiteen loopt van Metallica tot techno. Maar als ik een genre moet kiezen, dan ga ik toch voor singer/songwriter. Je kunt hierbij denken aan John Mayer, Jason Mraz, Amy MacDonald en Adele. Verder ben ik ook redelijk fan van Coldplay, die ik al twee maal live gezien heb.

Daarnaast lees ik erg graag comics. Een van mijn favoriete filmgenres is het Superhero genre, en dat komt dus door de comics. Ik ben een enorme Superman-freak, maar ook X-men, Batman en Spider-Man gaan er graag in. Ik hou het wel beperkt tot de graphic novels (de wat exclusievere comics) en de wekelijkse/maandelijkse comics komen er bij niet in. Wel koop ik redelijk wat merchandise, van zowel films als comics. Ik heb een hele grote kast met daarin voornamelijk Superman-items, maar heb er ook redelijk wat Star Wars en Alien producten instaan.

Ik kijk ook erg graag TV-series. Ik heb een grote collectie staan van erg uiteenlopende series. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker afleveringen van series kijken dan films. Onder mijn favoriete series horen: Friends, The Cosby Show, 24, Alias, Dead Like Me, Entourage en Desperate Housewives.

Gamen doe ik ook! Ik heb een Xbox 360 en speel daarom voornamelijk shooters als Call of Duty 4.

Reizen: ik ga regelmatig naar London. Afgelopen 2 jaar ben ik vier keer geweest. Ik ga dan om lekker te shoppen bij HMV en Forbidden Planet. Ook een bezoekje aan Starbucks en de Empire bioscoop is een must!

In 2007 ben ik naar de USA geweest met een vriend van me die net zo verslaafd aan films is als ik. We zijn eerst naar San Francisco gevlogen en zijn daar 3 dagen gebleven. Toen hebben we een auto gehuurd en helemaal langs de kust naar LA gereden. Daar hebben we verschillende studiotours gedaan, waarbij de Warner tour toch wel erg speciaal was. Ik heb toen op de set van ER en Gilmore Girls gestaan. Ook was het een droom die werkelijkheid werd toen ik opeens in Central Perk (Friends) stond!

http://img66.imageshack.us/img66/6518/dsc04375ua8.jpg

We zijn in LA ook naar de bios geweest, en niet de minste. Grauman’s Chinese Theater was de bioscoop waar in ’77 Star Wars in première ging, dus dat was ook wel een speciaal momentje voor me. We gingen naar de eerste vertoning Halloween van Rob Zombie, en het was een grote verrassing toen we merkten dat een van de hoofdactrices uit de film in de stoel voor mij zat!
Na LA zijn we nog in Las Vegas geweest, maar daar vond ik niet veel aan. Aan het eind van de reis zijn we nog een aantal dagen in New York geweest waar we onder andere naar de David Letterman show zijn geweest. Daar was Jessica Alba te gast, en ik kan jullie vertellen dat ze in het echt net zo mooi is als op het grote scherm ;)

http://img80.imageshack.us/img80/5171/dsc04239ra2.jpg

Verder ben ik nog in Finland, Spanje, Marokko, Frankrijk, Italie, Griekenland en Oostenrijk geweest. Naast London ben ik ook eerdere malen in Parijs geweest.

Ervaring met het Medium Film:

Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Ik weet dat ik jong was, en mijn eerste bioscoop ervaring was Disney’s Oliver & Co. Toen ik klein was (denk een jaar of 8) gingen mijn vader en ik erg vaak naar de videotheek om VHSjes te huren. Ik weet nog dat ik keer op keer dezelfde films wilde huren, terwijl mijn vader heel hard probeerde om mijn smaak te verbreden. Tevergeefs, want wekelijks kwamen we thuis met Star Wars of Superman films :)

Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop

Dat moet Return of the Jedi geweest zijn. Ik weet dit nog goed, omdat ik in eerste instantie alleen die mocht zien omdat die het minst schokkend was van de serie. Achteraf gezien snap ik het idee wel (Ewoks zijn cute), maar ik ben altijd goed bestand geweest tegen grafisch geweld dus ik had makkelijk kunnen beginnen met A New Hope…

Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?

Dat was dus al vroeg in mijn leven. Ik kan me nog goed herinneren dat ik lege videobanden had, en als er dan een film op tv was die ik graag wilde opnemen dan moest en zou ik laat opblijven om hem goed op te kunnen nemen! Bij ieder reclameblok zette ik de recorder op stop, en spoelde ik hem snel een stukje terug om alles goed te timen. Zodra de film weer begonnen drukte in snel op REC, en zo kreeg ik praktisch een echte VHS-film. Dat zijn herinneringen waar ik nu hartelijk om lach natuurlijk 

Tot mijn 14e jaar was ik eigenlijk alleen maar gefixeerd op grote knallers als Star Wars, The Terminator en Superman. Hollywood was alles voor me, en dat is er eigenlijk nooit helemaal uit gegaan. Op zijn 10e verjaardag kreeg ik van mijn neefje de film Bloodsport van Jean-Claude van Damme kado. Ik wist niet wat ik zag! Het spectakel, de vechtkunsten en de gave muziek. Ik moest en zou alles van Van Damme zien! En dat is ook gelukt, tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds groot fan van Van Damme, hoe slecht zijn films ook mogen zijn. Het heeft voor een groot gedeelte te maken met jeudgsentiment, maar ik hou sowieso wel van een hersenloos dom aktiefilm van tijd tot tijd. Dus waarom niet vasthouden aan the Muscles from Brussels? Ik ben dan ook erg blij om te zien dat zijn laatste film, JCVD, zoveel waardering krijgt.

Na mijn 14e verjaardag werd mijn interesse voor andere films steeds groter. Op mijn 15e zag ik The Godfather voor het eerst, en ging ik ook steeds meer films kijken die niet direct gezien worden als Hollywood-materiaal. Op een gegeven moment ben je al zolang bezig met een bepaalde hobby, dat je wel eens meer wilt dan alleen het oppervlakkige gedoe. Mijn baan bij FRS helpt natuurlijk ook enorm. Ik leerde hier films kennen die ik nooit eerder gezien had, of zelfs nog nooit van gehoord had. Ondertussen heb ik een redelijke filmkennis opgebouwd, en ook hierin loopt mijn smaak erg uiteen. Ik ga tegenwoordig erg vaak naar het filmhuis (Lux theater), maar ondertussen heb ik ook een hoop highschool-films op de plank staan.

Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

Entertainment, absoluut. Dat is toch het hele punt van een hobby, het moet je entertainen. Of je nu geniet van de prachtige cinematografie, de geweldige acteerprestaties of het grootse spektakel … je moet ervan genieten.

In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

Heel erg, zo erg zelfs dat mijn professionele leven erop gebaseerd is. Ik heb ook een aantal goede vriendschappen die ontstaan zijn door mijn liefde voor films.

Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

Ik neem aan dat hier voornamelijk gedacht wordt aan CGI? Tja, ik ben voor. Filmmakers krijgen nu pas kansen om bepaalde films te maken. Hoewel ik ook erg versteld sta van het miniatuur- en poppenwerk bij films als Star Wars en Alien, ik denk dat George Lucas en Ridley Scott het met me eens zou zijn dat CGI het werk veel makkelijker maakt.

Of het ten goede komt van de film, dat is een tweede. Sommige dingen kun je beter laten zoals het was, zo vind ik het nog steeds een achterlijke beslissing om van Yoda een CGI figuur te maken.

Er is één bedrijf wat mij er iedere keer weer van overtuigd dat computeranimatie geweldig is, en dat is Pixar. Wat die lui iedere keer weer voor elkaar krijgen is fantastisch!

Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

Dromen mag altijd. Ik zou geen goede regisseur zijn, maar het lijkt me uiteraard wel fantastisch om een keer in een grote film mee te spelen.

Film Algemeen:

Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

Ik heb een groepje vrienden waar ik behoorlijk vaak mee naar de bios ga, en wij hebben een heus rating-systeem. We geven iedere film/serie die we zien een cijfer nadat we hem gezien hebben (IMDb-style, dus geen halve punten). Er zijn maar 2 films die van mij een 10 krijgen, en dat is omdat deze 2 films gewoon echt voor de volle 100% kloppen. Dat zijn The Empire Strikes Back en Aliens (deeltje 2 dus). Ik heb een voorliefde voor Aktie/sciencefiction, en daar sluiten beide films goed bij aan.

http://uk.gizmodo.com/empire%20strikes%20back.jpg

Ik wil wel even mijn nummer 3 vermelden, en dat is wederom een film uit hetzelfde genre. Ik ben altijd een liefhebber van Steven Spielberg geweest. Dus toen ik hoorde dat hij een aktiefilm ging regisseren die zich afspeelde in de toekomt, was ik meteen verkocht! Ik heb het natuurlijk over Minority Report.

Ik doe even een snel lijstje met films die grote kans hebben op een top 10 plek in mijn lijst: Empire Strikes Back, Aliens, Pitch Black, Alien, Minority Report, The Terminal, Leon, Superman 2, Cloverfield, Bourne Ultimatum, Indiana Jones and the Last Crusade, Saving Private Ryan, Terminator 2, Ratatouille, Gladiator en Harry Potter.

Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

Aktie, absoluut. Dat is natuurlijk erg breed, en binnen dat genre ben ik altijd geïnteresseerd als het over een superheld gaat of science-fiction is. Ook de zogenaamde buddy-films als Bad Boys en Lethal Weapon behoren tot mijn favorieten.

Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

De vorige DanielC en ik hebben meer gemeen dan ik dacht, want wat actrices betreft ben ik altijd een groot liefhebber geweest van zowel Nicole Kidman als Scarlett Johansson. Van Kidman kan ik iedere keer weer genieten van Moulin Rouge en van The Others. Scarlett Johansson mag ik graag zien als ze een wat normaler meisje/vrouw speelt. Denk hierbij aan The Nanny Diaries, Match Point en In Good Company.
Naast die twee schoonheden heb ik ook altijd een zwak voor Nathalie Portman en Ellen Page. Hoewel ik niet echt een favoriete film van de eerste kan noemen, is Léon een van de films die in mijn top 10 staat. Ook is Garden State het vermelden waard. Ellen Page is geweldig in Hard Candy en meer recentelijk in Juno.

Zoals ik eerder zei is Jean-Claude van Damme een absoluut jeugdsentiment, maar ik ben realistisch en weet dat hij niet een van de beste acteurs ooit is ;) Ik ben wel altijd in voor films van Russell Crowe, en dan met name Gladiator, LA Confidential en Cinderella Man. Daarnaast was ik aangenaam verrast door A Good Year, waarom Crowe een keer een iets andere rol speelt dan normaal.

Ook wil ik Christopher Reeve nog even noemen. Niet zozeer omdat hij een geweldig acteur was, maar hij is en blijft gewoon Superman. Hoe hard andere hun best ook doen, en is maar één Superman, en dat is Reeve! Een betere hadden ze niet voor die rol kunnen krijgen.

http://imagecache2.allposters.com/images/pic/adc/10102842A~Christopher-Reeve-Superman-Posters.jpg

Verder zijn er verschillende acteurs die ik graag zie, hieronder een rijtje met daarbij mijn favoriete films van de mannen:

George Clooney (From Dusk Till Dawn, O Brother where art thou)
Denzel Washington (Training Day, Crimson Tide)
Tom Cruise (Jerry Maguire, Mission:Impossible, Minority Report)
Leonardo DiCaprio (The Departed, Catch me if you can)
Colin Farrell (Phone Booth, Minority Report)
Sean Penn (Mystic River, The Game)

Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?

Ik denk dat ik dan toch voor Ridley Scott moet gaan. Best ironisch eigenlijk, want één van zijn populairste films vond ik persoonlijk niet veel aan. Blade Runner deed het gewoon niet voor me. Ik denk dat ik Alien zijn best film vind, met Gladiator daarna. Ook kan ik keer op keer weer genieten van Black Hawk Down en de director’s cut van Kingdom of Heaven.

Daarnaast heb ik niet echt een specifieke regisseur die ik geweldig vind, hoewel ik de films van James Cameron en Quentin Taratino over het algemeen erg goed vind.

Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?

Van Damme uiteraard! Kans heb ik ooit gehad en helaas misgelopen. Verder zou ik Ellen Page een keer willen ontmoeten, maar dat is niet alleen omdat ze goed kan acteren … ze is ook cute!

Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?

Dat is een tweevoud. Beide films worden redelijk goed gewaardeerd, maar niet genoeg vind ik. Minority Report vanwege de (in mijn ogen) realistische setting van de toekomst, en de geweldige muziek en acteerprestaties. Daarnaast moet ik Kingdom of Heaven noemen. Ik vond deze film echt verschikkelijk toen ik hem voor het eerst in de bios zag. Ik wilde hem dan ook echt NIET op dvd hebben. Maar toen ik veel positieve reacties las over de directors cut, werd ik erg benieuwd. Ook omdat ik eigenlijk niet geloofde dat Ridley Scott verantwoordelijk was voor zo’n wanproduct. Dus aangeschaft op dvd, en ik was overtuigd: de studio execs van Fox zuigen. Ze hebben hetzelfde geintje volgens mij ook geflikt bij Vin Diesels laatste film, Babylon AD.

Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?

Niet zozeer overgewaardeerd, maar meer een persoonlijke dislike voor dat soort films. Requiem for a Dream en Trainspotting. Ik werd echt mega chagrijnig van die films, en snap dan ook niet dat mensen deze films echt leuk kunnen vinden om naar te kijken. Dat de regie en acteerprestaties goed zijn, dat zie ik ook wel .. maar films moeten entertainen, en het enige wat ik wilde doen na het zien van deze films is van een flatgebouw springen. Daarom heb ik Irréversible maar laten liggen.

Ik ga misschien ook vijanden creëren door Scarface te noemen. Het is niet dat ik dat een slechte film vind, in tegendeel! Maar Scarface wordt zo opgehemeld door bepaalde groepen mensen, en dat merk je echt als je in een winkel als de mijne werkt. Ik vind het diep triest als je Tony Montana als rolmodel hebt. De film is goed, maar niet zo goed.

Er zijn ook erg veel mensen die Pulp Fiction de beste film ooit vinden. Ik kan erg genieten van de dialogen/monologen en verschillende verhaallijnen, maar het hele stuk van Butch (Bruce Willis) en zijn vriendin met het horloge zijn gewoon ronduit slaapverwekkend. Ik kijk dan ook liever naar Boondock Saints en Reservoir Dogs als Pulp Fiction.

Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?

Pffff, ik weet dat het er meerdere zijn, maar nu kan ik er niet zo goed opkomen. Ik kan me een scene uit Cinderella Man herinneren waarin Crowe’s karakter om geld gaat smeken bij zijn voormalige werkgevers om zijn kinderen thuis te kunnen houden. Toen had ik absoluut een brok in mijn keel. The Notebook (einde) en Into the Wild (scene waarin de oude man vraagt of hij de jongen mag adopteren) hadden ook erg mooie scenes.

Verder kan ik best emotioneel worden bij voornamelijk series. Je leeft al een aantal seizoenen mee met een karakter, en je hebt ook best het gevoel dat je die persoon kent. Zo vind ik Jack Bauer een geweldig karakter waar ik zeker mooie momenten van heb gezien ondanks dat het een redelijk oppervlakkig personage lijkt.

http://hurtyelbow.typepad.com/images/jack-bauer-24.jpg

Verder kan ik ook een traantje pinken van vreugde, toen bijvoorbeeld Rachel toch besloot om toch niet naar Parijs te vliegen. Ross staat te schreeuwen naar de telefoon, Rachel loopt naar binnen: “I got of the plane.”

Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

Hoe cliche het ook mag klinken: John Williams. Maar dan heb ik het voor de verandering eens niet over de grote bombastische soundtracks van Star Wars en Indiana Jones. Ik kan echt genieten van de muziek van Catch me if you can, The Terminal en Memoirs of a Geisha. Vooral de score van The Terminal maakt die film helemaal af.
Betekent trouwens niet dat ik niet geniet van de soundtracks van Harry Potter, Indy en Star Wars hoor. De Superman-theme is nog altijd mijn favoriete theme aller tijden.

Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

Ik ben vorige week met een vriend naar Slumdog Millionaire geweest, en die maakte alle verwachtingen waar. Het was de laatste Oscar-genomineerde film die ik nog wilde zien, de anderen waren The Wrestler, Frost/Nixon en Benjamin Button. The Reader staat nog op de lijst, maar die komt pas later uit.

Daarna heb ik nog gekeken naar The Lucky Ones (met Michael Pena, Tim Robbins en Rachel McAdams) en Nick & Norah’s Infinite Playlist. Beide aanraders!

Afgelopen week heb ik nog niet veel gezien, want ik ben druk geweest met een nieuwe serie die bijna niemand kent. The Secret Life of the American Teenager is een soort mix van Mean Girls en Juno. Het heeft humor en drama, en geeft een goed beeld van de problemen die een tienermeisje heeft wanneer ze nog op de middelbare school zit en zwanger raakt. Zeker de moeite waard voor iedereen die genoten heeft van Juno en Dead Like Me.

Ik ben ook lid op de WhatIWatch website, waar ik altijd netjes bijhoud wat ik gezien heb.

http://www.whatiwatch.net/overzicht.php?ov=959

Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

Bioscoop absoluut. Vooral bij de grotere films. De drama’s en komedies kijk ik vaak thuis.

Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

Mensen die me storen, op wat voor een manier dan ook. Mijn moeder heeft er een handje van om binnen te komen bij de meest geweldige scene uit de film. Ben dan ook blij als ik eindelijk op mezelf zit! Verder heb ik een vriend die nogal diep kan zuchten dat hij een film niet leuk vind, hij weet zelf wel wie ik bedoel haha!

Van DVD tot HT:

Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

Vrij vroeg denk ik. De dvd was nog niet helemaal doorgebroken, en ik wilde het nieuwste van het nieuwste hebben. Ik kon het me ook veroorloven door de extra uren die maakte bij het schoonmaakbedrijf waar ik toen werkte.

Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

Dat was American History X. Verschrikkelijk eigenlijk, want dat is misschien wel de slechtste dvd ooit! De Nederlandse versie heeft een beeldverhouding van 4:3 en ingebakken ondertitels en absoluut geen extra’s (hoewel RCV scene-selectie als een extra aangaf haha)

Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

Ik koop tegenwoordig zo’n 10 tot 15 films per maand, en zit nu op zo’n 1200 dvd’s.

Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

Ik heb toevallig laatst een lijstje gemaakt voor mezelf, en kwam op zo’n 50 titels uit. Het valt dus wel mee. Het zijn eigenlijk allemaal wat zwaardere films.

Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

Het allerbelangrijkste is de beeldverhouding. Als die niet klopt, dan koop ik hem niet. Ik importeer best veel tegenwoordig. De extra’s zijn ook erg belangrijk. Je zult mij nooit een 1-disc versie zien kopen als er ook een 2-disc te krijgen is. Daarnaast vind ik ook geluid belangrijk, maar DTS is geen must want die installatie heb ik toch niet.

Ik ben ook erg gevoelig voor verpakkingen. Giftsets heb ik niet veel, maar daar ben ik hard mee bezig. Ik geef graag 10 euro meer uit, als dat betekent dat ik een mooiere verpakking heb. Een mooi voorbeeld is The Dark Knight. De Nederlandse steelcase (ik heb niks met steelcases) vind ik 3x niks, maar de thaise digipack met de Joker voorop is wel erg geil!

http://img529.imageshack.us/img529/8708/dsc07469smalllp7.jpg

Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

Pffff, ik ben erg blij met mijn 6-disc van Grindhouse en mijn Superman Collection. Wat extra’s betreft zijn de Superman-box en Alien Quadrilogy erg mooi. Daarnaast ben ik nog steeds erg blij met mijn Scarface box en de koffer van The Matrix.

Maaaaaar, als absoluut toppertje moet ik zeggen:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51MD0Z3TSKL._SS500_.jpg

Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

Mwah, dit jaar zal die stap wel komen. Zodra ik verhuis komt mijn nieuwe tv er eindelijk (die heb ik al een tijdje geleden uitgezocht) en daar zal ook zeker een BR-speler bij komen. Gelukkig hoef ik niet mijn hele collectie te vervangen, maar sommige films zal ik zeker opnieuw op BR kopen.

Heb je een Home Theater setup thuis?

Yep, 5.1 surround sound en een 100hz breedbeeld van Sony (geen flatscreen, maar zo’n flinke bak nog)

Welke merken zitten daarin?

TV: Sony
Versterker: Pioneer
DVD-speler: Samsung
Speaker: JBL

Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

Een grotere tv. Mijn huidige is 72cm, en mijn volgende wordt minimaal 116cm. Klein verschilletje ;)

Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?

Slaapkamer, maar eigenlijk slaap ik in mijn Home Theater.

Ben je al High Definition proof?

Nope.

In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

Niet echt, maar het helpt wel bij de grotere films. Te klein is ook niet fijn.

De site van DVD.nl:

Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

01-02-2004

Hoe ben je hier terecht gekomen?

Via fok of het andere dvd-forum.

Wat heb je geleerd van deze site?

Ik heb verschillende films leren kennen, maar belangrijker dan dat: ik heb de waarde van importeren leren kennen.

Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

De film/serie discussies. Verder vind ik het erg leuk om te zien hoe de collectie van anderen eruit zien.

Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

Neh, geen tijd voor.

Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

Geld gekost. Ik zie zoveel mooie edities voorbij komen…

Hoe vaak ben je op de site te vinden?

Dagelijks

Ben je verslaafd aan deze site?

Verslaafd niet, maar…

Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

als de site eruit ligt wordt ik wel chagrijnig!

Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

Tja, lijkt me wel leuk maar niet echt de behoefte aan ofzo. Vind het juist zo leuk dat het enigszins anoniem is.

Tot slot:

Hoe vond je dit interview?

gaaf en erg tijdrovend, maar toch leuk om ook voor jezelf nog eens na te gaan wat je favorieten zijn.

Wat vind je het leukste aan werken bij FRS?

Het feit dat ik dagelijks bezig ben met mijn hobby en mijn hooggewaardeerde collega’s!

Heb je nog bepaalde ‘Guilty pleasures’, films waarvoor je je bijna schaamt dat je ze zo leuk vindt?

Haha, je raad het al! (check ook de link, classic!)

http://www.badmovies.org/othermovies/bloodsport/bloodsport7.jpg

Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?

nnb

Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?

Welke films die dit jaar uitkomen staan op jouw Must-See lijst??

Jordy van Buel
02-03-2009, 18:33
Erg leuk interview Daniel (y) De FRS in Nijmegen heeft echt een ideale locatie bij Plein 44, overvolle Bakker Bart aan de overkant, ja prima winkel heb je :)

*Rossi
02-03-2009, 19:03
Iedere keer leuk om te lezen deze interviews... (y)

Coen P.
02-03-2009, 19:26
Leuk!

hé, ik ken jou! Tijdje terug in N'gen gedetacheerd gezeten, kwam regelmatig ff buurten! (al ligt mijn voorkeur meer bij de boudisque, omdat hun assortiment meer mijn smaak is)

Patrick van den Hul
02-03-2009, 19:32
Leuk verhaal weer met de nodige overeenkomsten!

Als filmliefhebber leer je je collega's toch wel hoe ze fatsoenlijk met de disks om moeten gaan? :mrgreen: En geen stickers graag (6)

Lex v/d Moolen
02-03-2009, 19:37
Leuk gemaakt met de foto's er bij :)

Wat Trainspotting betreft, die heeft toch ook wel zijn vernakelijke momenten hoor. :)

Claudio Santulli
03-03-2009, 16:19
Ik vind ook de interviews altijd leuk om te lezen.
Maar helemaal als je veel raakvlakken hebt
En boy oh boy, daar zitten er meer dan genoeg in

Dat je Superman fan was had ik nooit geraden (6) Avatar ;-)
Maar dat ben ik dus ook (y)
Een Reeve is de superman!

Alhoewel ik de scene van Brandon met het vliegtuig wel heel erg tof vond!
Ha, zo zou Superman het doen!

Dat je een foto plaatst met de falcon is helemaal geniaal!
Sowieso vind ik het heel leuk, al die foto's erbij.

Alleen Jean Claude vind ik persoonlijk wat minder.
Maar je zegt het al jeugdsentiment, dan is het geoorloofd.
Dat waren de Marvel en DC comics voor mij ook!
Net als martial arts en martial arts films!

X-box is tevens mijn primary gameding.

Grauman Chinese theatre :)
Daar heb ik in 1999 de premiere van The Phantom Menace bijgewoond.
En deze zomer, 10 jaar later, ga ik weer!
Kan niet wachten dus!
Ben ook USA gek, voornamelijk door de films

Leuk en grafisch mooi interview dus. ;-)

Als je ooit eens HD gaat, dan weet je niet wat je ziet als je Superman in HD ziet! (y)

Sneaker
03-03-2009, 21:14
Leuk interview met die foto's erbij (gaaf dat je op de set van Friends stond). Oh en Van Damme rules.

DanielC
03-03-2009, 23:00
dank u allen :)


Leuk!

hé, ik ken jou!

I get that a lot ;) als je een aantal jaar op zo'n centraal punt werkt, dan wordt je al snel "die jongen van FRS"


Leuk verhaal weer met de nodige overeenkomsten!

Als filmliefhebber leer je je collega's toch wel hoe ze fatsoenlijk met de disks om moeten gaan? :mrgreen: En geen stickers graag (6)

we laten zoveel mogelijk producten geseald uiteraard :)

Patrick van den Hul
03-03-2009, 23:16
we laten zoveel mogelijk producten geseald uiteraard :)

Dat is toch tegen de regels van je hoogste baas?
Of mag je daar als filiaalmanager van afwijken?

DanielC
04-03-2009, 01:02
Dat is toch tegen de regels van je hoogste baas?
Of mag je daar als filiaalmanager van afwijken?

als ik van een nieuwe titel 50 stuks binnenkrijg, dan zet ik er 15 in de winkel en dan blijven er 35 achter de balie. Op die manier ;)

marcelb7
08-03-2009, 17:20
Regiomanager aspiraties? Nounou....

Wel jammer dat je Boondock Saints beter vindt dan Pulp Fiction. Daar scoor je geen punten mee, meneer C! Als ik dus één film overgewaardeerd vindt, is Boondock Saints het wel. 'k heb 'm wel in de kast staan (in zo'n prachtige steelcase ;) ), maar meerdere keren kijken zal er niet van komen.

Starbucks, Scarlett Johansson en het Scarface verhaal (y)
Ik stel me de discussie met de Tony Montanaliefhebbertjes ongeveer zo voor:
"Scarface is echt een held."
"Hij laat z'n vrouw de hoer spelen, en hij gaat dood in een fontein"
"Maar hij is écht goed, en hij doet drugs en hij schiet met een machinegeweer"
"Hij! Gaat! Dood! In! Een! Fontein!"

rrrick
09-03-2009, 11:47
"Scarface is echt een held."
"Hij laat z'n vrouw de hoer spelen, en hij gaat dood in een fontein"
"Maar hij is écht goed, en hij doet drugs en hij schiet met een machinegeweer"
"Hij! Gaat! Dood! In! Een! Fontein!"

Hilarisch! Ik moest net aan mijn collega uitleggen waarom ik zo in de lach schoot.
Scarface is inderdaad één van de meest overgewaardeerde films ooit...

DanielC
11-03-2009, 07:42
Regiomanager aspiraties? Nounou....



wie weet ;) ik wil wel eens een nieuwe stap nemen, maar toch in hetzelfde bedrijf blijven. Dan is het in ieder geval de moeite waard om me er eens in te verdiepen toch :)

en ps: Boondock Saints is echt wel beter dan Pulp ;)

Smooth-J
16-03-2009, 20:18
Cool interview Daniel.
Ben ook nog steeds onder de indruk van je collectie hoe het is uitgestald en combi merchandise/ DVD's van Superman.

Nieuwsgierig vraagje: hoeveel korting kan je jezelf toe eigenen bij FRS?

Michael Hamers
16-03-2009, 21:18
Ik heb van dit interview genoten. Erg leuk weer (y)

DanielC
17-03-2009, 20:18
Cool interview Daniel.
Ben ook nog steeds onder de indruk van je collectie hoe het is uitgestald en combi merchandise/ DVD's van Superman.

Nieuwsgierig vraagje: hoeveel korting kan je jezelf toe eigenen bij FRS?

20% ;) erg fijn, maar moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig meer importeer dan bij FRS koop (yeahyeah, so shoot me ;))

DanielC
17-03-2009, 20:19
Ik heb van dit interview genoten. Erg leuk weer (y)

dank je!

Patrick van den Hul
30-04-2009, 21:03
FRS-vraagje voor de je Daniel. Weet jij wat de formule is m.b.t. de inruilactie van oude DVD's? Hoeveel % van jullie nieuwprijs?