PDA

Bekijk de volledige versie : Reactie opsluiten thread Michael Jordan



Bob
12-09-2001, 17:19
Beetje vreemd dat deze thread wordt gesloten. Ik weet dat het geen vergelijking is, maar volgens mij hebben die aanslagen in de VS (die mij zeer hebben aangegrepen, laat daar geen misverstanden over bestaan!!!) ook niets te maken met DVD, home theatre, etc.

Waar is de grens dan, redactie van DVD.nl?

Arnold van Oostrum
12-09-2001, 18:47
Tja, Bob.

Je hebt gelijk. De "General Chat" is ruimte om over allerhande onderwerpen (ook niet DVD) te praten en van gedachten te wisselen. En die ruimte is er.

Maar het sluiten van Eric van dit thread kan ik begrijpen. Want, en dat gebeurd wel vaker, de laatste reacties gaan helemaal niet meer over het originele onderwerp. En dan moeten we zeker oppassen dat er niet persoonlijke en mogelijk kwetsende opmerkingen gemaakt gaan worden.

De uitingen in de General Chat, zeker die over de gebeurtenissen in VS, zijn hardstikke goed. Hier kunnen we met elkaar ook de gevoelens en emoties delen over zo'n onbegrijpelijke ramp.

Ten slotte, we zijn een DVD site. Dus natuurlijk willen het vooral over DVD's, Hometheater en aanverwante leuke dingen hebben.

Hakker
12-09-2001, 19:23
Maar het sluiten van Eric van dit thread kan ik begrijpen. Want, en dat gebeurd wel vaker, de laatste reacties gaan helemaal niet meer over het originele onderwerp. En dan moeten we zeker oppassen dat er niet persoonlijke en mogelijk kwetsende opmerkingen gemaakt gaan worden.

De uitingen in de General Chat, zeker die over de gebeurtenissen in VS, zijn hardstikke goed. Hier kunnen we met elkaar ook de gevoelens en emoties delen over zo'n onbegrijpelijke ramp.
Dan kan Eric beter gewoon een goeie waarschuwing geven en een penaly system gebruiken welke ook al in andere forums zitten. Dit is dus gewoon meten met 2 maten. Er zullen overal mensen zijn die zich niet kunnen inhouden om bullsjit reacties te plaatsen, maar dat wil niet zeggen dat anderen daar gewoon van moeten boeten. Gebruik dan gewoon een IP ban als het mogelijk is.

Martin van Tuijl
12-09-2001, 20:39
Volgens mij is er in de Jordan thread helemaal geen verkeerd woord gevallen, en dat was door mij ook absoluut niet gebeurd. Het gebeurt zo vaak dat er tijdelijk van het onderwerp even afgeweken word, dan kan je wel aan de gang blijven...

En met alle respect, en niet om flauw te doen, maar als Eric als reden aanvoert: "'Inderdaad, dit is het general chat forum, maar dat wil niet zeggen dat het de bedoeling is om hier discussies te voeren die totaal niet met DVD, video, audio of hometheater te maken hebben. Deze discussie zal ik nu dan ook sluiten...", en ik zie vervolgens dat hij bij de voetbal thread zijn voorspelling geeft op Engeland-Nederland (0-2), dan kan ik niet anders concluderen dat er inderdaad met 2 maten wordt gemeten.
Het was trouwens ook de directe reden dat ik dit bericht over Jordan plaatste, juist om die reden hier boven genoemd. Voetbal heeft ook niks met dvd etc, etc, te maken.
Misschien houd Eric niet van basketbal?
:confused:

Alex van den Berg
12-09-2001, 22:47
het sluiten van Eric van dit thread kan ik begrijpen.... zeker oppassen dat er niet persoonlijke en mogelijk kwetsende opmerkingen gemaakt gaan worden.

Helemaal mee eens!! Voordat je het doorhebt worden er personen verheerlijkt of mensen gediscrimineerd omdat ze langer dan het gemiddelde zijn! :o

Pfffffffffffffffffrrrrrrrrrrr...... whaaaaaahahaha.... :D

Eric van Ballegoie
12-09-2001, 22:54
Ondanks het feits dat ik alle opwinding niet snap zal ik proberen te reageren.

Waarom sluit ik deze thread over Jordan wel, en de thread over het voetbal niet? Vooral om dat een thread over de terugkeer van Jordaan totaal niets met eerder genoemde onderwerpen te maken heeft, en bovendien totaal geen enkele (maatschappelijke) invloed heeft op de Nederlandse samenleving. De vraag of ik de discussie over voetbal ook had moeten sluiten ga ik niet beantwoorden, en mensen die zich afvragen waarom de thread over de gebeurtenissen in de USA niet gesloten is hebben volgens mij weinig menselijk gevoel en zijn alleen uit toespelen van zwarte pieten op plaatsen waar dat niet toepasselijk is.

Overigens wordt er net gedaan alsof ik aan het censuren ben ofzo, niets is minder waar. Ik heb geen berichten aangepast of verwijderd, ik heb de discussie alleen gesloten voor nieuwe reacties omdat discussies over het al dan niet terugkeren van Jordan gewoon niet thuishoren op deze site.\

Edit:

Het sluiten van threads is geensinds een persoonlijke aanval op de mensen die deze threads zijn begonnen, of die erin hebben geparticipeerd. Mocht het sluiten van de threads wel zo overkomen, dan bij deze mijn excuses.
Het sluiten van threads doe ik momenteel omdat dit forum nu nog in de kinderschoenen staat en 'wildgroei' nu nog makkelijk in te dammen is. Als dit forum verder groeit zal zelfregulering optreden maar de komende tijd zal ik, samen met andere mensen van de crew, een oog blijven houden op het forum. Hierbij zullen de het forum waar nodig in de richting sturen die ons wenselijk lijkt. Dat kan misschien vreemd en 'onterecht' overkomen, maar we houden dit forum graag serieus en on-topic, en niet alle onderwerpen passen binnen dat beeld wat we voor ogen hebben.

Eric van Ballegoie
12-09-2001, 23:04
Nogmaals voor alle duidelijkheid:

We willen niet werken met 'penaly systemen' of IP bans, het sluiten van threads is niet persoonlijk en moet ook niet zo opgevat worden. Ik wil helemaal niet zeggen dat de thread over Jordan 'slecht' verliep of iets dergelijks, de thread is puur en alleen gesloten omdat we de discussies op dit forum binnen een bepaald kader willen houden.

Bob
12-09-2001, 23:06
Sjonge sjonge, hier laat je je wel ff kenne zeg, mijnheer de redacteur.

De beschuldiging over het hebben van geen menselijk gevoel en zwarte pieten toespelen laat ik maar in het midden; heeft geen zin om me daar druk om te maken. Je begrijpt zelf maar weinig van de wereld als ik je reactie zo lees.

Leg me nu eens asltublieft één keer duidelijk uit waarom voetbal wel en basketbal niet mag worden besproken op deze site?

Sorry dat ik er zo over door blijf gaan, maar ik kan me zo vreselijk ergeren aan dit soort dingen. Echt Ongelooflijk.

(en ik moet natuurlijk posts sparen om member te kunnen worden, mocht ik dat nog halen....)

Alex van den Berg
12-09-2001, 23:18
Eric, ik kan het best wel met je eens zijn... maar eeeeuh.... oh oooooh....


Waarom sluit ik deze thread over Jordan wel, en de thread over het voetbal niet? ....... De vraag of ik de discussie over voetbal ook had moeten sluiten ga ik niet beantwoorden
Gooi nou niet meteen weer een nieuwe stok in het hoenderhok! :D

Alex van den Berg
12-09-2001, 23:20
natuurlijk posts sparen om member te kunnen worden, mocht ik dat nog halen....

LOL... Ik vrees het ergste voor je... :)

Eric van Ballegoie
12-09-2001, 23:37
Sjonge sjonge, hier laat je je wel ff kenne zeg, mijnheer de redacteur.

De beschuldiging over het hebben van geen menselijk gevoel en zwarte pieten toespelen laat ik maar in het midden; heeft geen zin om me daar druk om te maken. Je begrijpt zelf maar weinig van de wereld als ik je reactie zo lees.

Leg me nu eens asltublieft één keer duidelijk uit waarom voetbal wel en basketbal niet mag worden besproken op deze site?

Sorry dat ik er zo over door blijf gaan, maar ik kan me zo vreselijk ergeren aan dit soort dingen. Echt Ongelooflijk.

(en ik moet natuurlijk posts sparen om member te kunnen worden, mocht ik dat nog halen....)

Bob,

De persoonlijk aantijgingen die je inmiddels in mijn richting laat zal ik onbeantwoord laten, moddergooien is niet mijn favoriete bezigheid.

Over de voetbal thread: In theorie heb je helemaal gelijk, deze had ook gesloten moeten worden. Toch heb ik dit niet gedaan. Niet omdat ik een groot voetbalfan ben (ben ik niet), maar omdat het de eerst thread was die duidelijk niet met HT te maken had en we niet gelijk beginnen met het plat-modereren van threads.

Dat je nu suggereert dat we je binnenkort van de forum af zullen gooien vind ik erg jammer, en bovendien is het nergens opgegrond. We hebben tot nu toe geen enkele post van jou weggehaald, noch hebben we iemand van het forum verwijderd of een IP ban gegeven. Iedereen is hartelijk welkom op dit forum, ook mensen die het niet met ons (of met mij specifiek) eens zijn. Houdt de discussies aub wel netjes.

Wurzel
12-09-2001, 23:41
Dat ze threads over voetbal basketbal e.d. sluiten is een goede reden om de redactie (o.i.d ) een vette pluim in de anus te steken.

Jammer dat ze ook (zinloze of niet) threads over DVD reviews sluiten omdat ze bang zijn om geassosieerd te worden met sites die alleen om sex draaien. (en dan nog valse info geven over het wel of niet bestaan op DVD van nederlands beste film ever).

Helaas ik leg de veer nog ff terug.

Bob
12-09-2001, 23:42
Ik ben blij dat je je eigen fout toegeeft..hulde!

En wat betreft het eerste, wie de bal kaatst.....

Overigens, verder niets dan lof over dvd.nl. Mooie site, bruikbare tips, recenties, leuke gespreksonderwerpen, toch?

Martin van Tuijl
12-09-2001, 23:57
Tja, Bob.

Je hebt gelijk. De "General Chat" is ruimte om over allerhande onderwerpen (ook niet DVD) te praten en van gedachten te wisselen. En die ruimte is er.


Eric,
Ik voel me niet persoonlijk aangevallen door het sluiten van de thread. Er zijn belangrijker dingen in de wereld. Ik vind ook dat je best wel wat goede argumenten aandraagt waarom je bepaalde dingen doet, maar ik heb niet voor niets gequote: Misschien moeten jullie als dvd-crew eens om de tafel om op 1 lijn te komen in zake dit soort kwesties. Is 'General Chat' al een verwarrend iets, als jullie ook nog allemaal een andere mening hier over hebben, dan zie ik door de bomen het bos niet meer.

En nogmaals, respect voor jou/ieders mening en opvatting, maar een thread sluiten over basketbal en 1 open houden over voetbal waar je notabene zelf aan mee doet vind ik zwak, en dat riekt wel degelijk naar censuur...

Eric van Ballegoie
13-09-2001, 00:02
En nogmaals, respect voor jou/ieders mening en opvatting, maar een thread sluiten over basketbal en 1 open houden over voetbal waar je notabene zelf aan mee doet vind ik zwak, en dat riekt wel degelijk naar censuur...

Hierin heb je gelijk, het is geen consequent beleid, en ik begrijp de frustratie dan ook wel. Om te stellen dat dit 'censuur' is vind ik echter wat ver gaan. Vanaf nu zullen we consequenter optreden wat betreft off-topic threads. Nogmaals, de thread over voetbal was de eerste in zijn 'soort' vandaar dat ik die heb laten lopen om niet gelijk de forum-boeman te spelen ;)

Martin van Tuijl
13-09-2001, 00:06
Hierin heb je gelijk, het is geen consequent beleid, en ik begrijp de frustratie dan ook wel. Om te stellen dat dit 'censuur' is vind ik echter wat ver gaan. Vanaf nu zullen we consequenter optreden wat betreft off-topic threads. Nogmaals, de thread over voetbal was de eerste in zijn 'soort' vandaar dat ik die heb laten lopen om niet gelijk de forum-boeman te spelen ;)

Case closed ;)