PDA

Bekijk de volledige versie : DVDStore.nl



Henry Leenheers
06-07-2002, 14:32
Heeft iemand ervaringen met DVDstore.nl ?????
Heb enige tijd terug een dvd bij hen besteld (rush hour) en enkel een automatische bevestiging gekregen.......en daarna niets meer van hen gehoord. Vier of vijf keer een emailtje aan hen gezonden, maar .....antwoord terug, daar hebben ze kennelijk bij DVDStore.nl nog nooit van gehoord.
Is het daar echt zo'n zootje ????
Wie heeft daar ervaring mee ?

Mike Philippens
06-07-2002, 15:01
Heeft iemand ervaringen met DVDstore.nl ?????
Toen ik nog niet beter wist kocht ik nog wel eens wat bij die lui. Niet dat het een zootje is, maar zoals bijna alle Nederlandse DVD handelaren zijn de prijzen gewoon niet naar mijn zin.
Overwegend heb ik goede ervaringen met deze zaak. Alleen zijn ze niet goed in informatievoorziening en de status van je order op de site is niet betrouwbaar. Ik bestelde ooit 2 dvd's en er was er maar één van op voorraad. De orderstatus vermeld dan dat alles is verstuurd. Wat ik vervelend vind is dat je in het ongewisse wordt gelaten. Een beetje webstore hoort naar mijn mening info te verstrekken aan de klant als één of meerdere artikelen later nageleverd worden. Misschien wil de klant het dan ergens anders bestellen...
Wat ik altijd doe als ik geen antwoord krijg is een verveldend mailtje opstellen waarin ik mijn ongenoegen spui (wel netjes blijven) en die dan 10x sturen met hoge prio in FoutLook. Helpt altijd... Anders kun je ze ook nog bellen.
Wat zegt de orderstatus die je op de site kunt opvragen (uw account) ?

Anonymous
06-07-2002, 16:12
2x een dvd daar gekocht en geen problemen meegemaakt

Henry Leenheers
22-07-2002, 15:41
Mijn eerste indruk van DVDStore blijkt juist te zijn.
Het is daar een verschrikkelijk zootje:
--- emails worden niet of nauwelijks beantwoord
--- bestellingen hoor je nooit meer iets van
--- besteloverzicht is onduidelijk
Plotsklaps kreeg ik, nadat ik mijn bestelling al lang had afgezegd toch nog een mailtje; mijn bestelling werd bevestigd.
Nog maar een keer een mailtje aan gewaagd.....geen antwoord.
Bestelling (Rush hour 1) blijkt nog steeds in de "wacht"te staan, wat dat ook moge betekenen.

Zal daar nooit meer iets bestellen....wat een puinhoop.

Gerrit
22-07-2002, 20:03
[b]Geachte heer Cordes,

In verband met verhuizing van Groningen naar Houten is er tijdens de
orderverwerking enige vertraging ontstaan.

Wij zullen uw levering zsm afhandelen.

Wij hopen dat u begrip hebt voor de situatie.

Met vr gr


P. Bartelsman

Tossie
22-07-2002, 20:34
Mijn eerste indruk van DVDStore blijkt juist te zijn.
Het is daar een verschrikkelijk zootje:
--- emails worden niet of nauwelijks beantwoord
--- bestellingen hoor je nooit meer iets van
--- besteloverzicht is onduidelijk
Plotsklaps kreeg ik, nadat ik mijn bestelling al lang had afgezegd toch nog een mailtje; mijn bestelling werd bevestigd.
Nog maar een keer een mailtje aan gewaagd.....geen antwoord.
Bestelling (Rush hour 1) blijkt nog steeds in de "wacht"te staan, wat dat ook moge betekenen.

Zal daar nooit meer iets bestellen....wat een puinhoop.

Lijkt wel de FRS!

F. Philipsen
22-07-2002, 20:35
Ik heb ook een aantal malen bij DVDstore DVD's besteld en ben opzicht wel tevreden. De levering was, vond ik tenminste, zeer snel, binnen 2 a 3 dagen. Alleen de prijzen, zoals eerder vermeld is, zijn simpelweg te hoog. Ik hou het op Play.com.

Rogier Burghout
23-07-2002, 12:28
hmm, heb er begin vorige week (13/7) wat besteld. na deze posts gelezen te hebben ga ik ze maar annuleren...:(

Gerrit
23-07-2002, 13:56
Volgens mij zal annuleren niet zo makkelijk gaan getuige onderstaande greep uit hun voorwaarden (http://www.dvdstore.nl/middle.html?body=levering) :

4.1 De door DVDStore.nl opgegeven levertijden zullen nimmer als fatale termijn te beschouwen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bij niet-tijdige levering dient DVDStore.nl derhalve schriftelijk in gebreke te worden gesteld, waarbij aan DVDStore.nl alsnog een termijn van ieder geval dertig dagen moet worden gegeven om alsnog te presteren.

5.3 In geval van tijdelijke overmacht is DVDStore.nl gerechtigd de levertijd te verlengen met de tijd gedurende welke de tijdelijke verhindering tot levering geldt. Indien de tijdelijke overmacht langer dan 1 maand duurt, zal de Opdrachtgever gerechtigd zijn om de overeenkomst te ontbinden. Laatstbedoeld recht vervalt evenwel zodra de situatie van tijdelijk overmacht zal zijn opgeheven en het recht tot ontbinding nog niet is ingeroepen.

Rogier Burghout
23-07-2002, 15:04
Nou, gelukkig zijn er meerdere manieren...;)

Henry Leenheers
23-07-2002, 16:27
Bij geleverde wanprestatie, zoals het niet beantwoorden van gestelde vragen per email, treden de wettelijke bepalingen in de plaats voor de leveringsvoorwaarden.

JayLunar
23-07-2002, 16:39
Een wanprestatie is op basis van de aard van een gesloten overeenkomst, en in zo'n overeenkomst wordt vast niet bepaald dat er op e-mails gereageerd MOET worden.

Wat betreft annuleren: Jij bent klandizie, dus het bedrijf in kwestie is vast wel bereid om zo vriendelijk te zijn om iets voor je te annuleren.

JayLunar
23-07-2002, 16:40
oops

Henry Leenheers
23-07-2002, 16:50
Voor wanprestatie is - in gebreke stelling - vereist, met de mogelijkheid om binnen een redelijke termijn (in de jurisprudentie meestal 14 dagen) alsnog aan de prestatie te voldoen.
Door mij is tijdig in gebreke stelling aangekondigd, zonder enige reactie.