PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: HiddeV.



Jordy van Buel
09-03-2009, 09:55
Hieronder volgt het interview met HiddeV.

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiƫren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Hidde Verkooijen zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

HiddeV
09-03-2009, 21:33
edit

MatrixTom
09-03-2009, 21:53
En toch lijkt het me leuk - wanneer ik groot en populair geworden ben - me ook aan dit interview te zetten ;)

Sneaker
10-03-2009, 03:50
Leuk interview, jammer genoeg wel een beetje kort, maar leuk om te lezen. Ik keek vroeger ook vaak naar films die nog niet voor mijn leeftijd geschikt waren. Vond Pet Sematary toen doodeng en heb hem sindsdien niet meer gezien. Misschien toch maar een keer op dvd halen, om mijn angst te overkomen :mrgreen:.

Jordy van Buel
10-03-2009, 13:00
En toch lijkt het me leuk - wanneer ik groot en populair geworden ben - me ook aan dit interview te zetten ;)

Je mag me altijd je volledige interview als backup toesturen hoor ;)

Leuk interview Hidde, kort maar krachtig (y)

Lex v/d Moolen
10-03-2009, 17:45
Kort maar wel duidelijk :)


- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Met uitzondering van een paar films, alle Nederlandse films. Er wordt hier veel troep gemaakt.

Heb je ze allemaal gezien dan ? :shock:

Patrick van den Hul
10-03-2009, 18:59
Kort maar wel duidelijk :)

Heb je ze allemaal gezien dan ? :shock:

Hij heeft een aselecte steekproef genomen en de resultaten daarvan vervolgens gegeneraliseerd naar de hele 'populatie'.
Ik geef hem groot gelijk :-P
Al was Oorlogswinter best aardig...

Lex v/d Moolen
10-03-2009, 20:50
Als een film overgewaardeerd gevonden wordt, moet hij eerst goed gewaardeerd worden, is dat dan het geval van 'alle' Nederlandse films ?

steven van dijk
10-03-2009, 23:33
Jammer dat op een paar uitzonderingen na, de gehele nederlandse film als troep bestempeld wordt, gelukkig alleen de nederlandse uit andere landen komen alleen maar toppers.
Ik ken wel meer betere films dan oorlogswinter, maar waar iedereen al jaren niet naar kijken zijn budgeten. oorlogswinter kostte 4 miljoen euries, nou dat zegd al wat.

Patrick van den Hul
10-03-2009, 23:46
Ik ben op de hoogte van de beperkte budgetten hier en dat is ook zeer spijtig, maar het lijkt me geen reden om minder kritisch naar NL producties te kijken.

Oudlid_X5
11-03-2009, 13:33
Jammer dat op een paar uitzonderingen na, de gehele nederlandse film als troep bestempeld wordt, gelukkig alleen de nederlandse uit andere landen komen alleen maar toppers.
Ik ken wel meer betere films dan oorlogswinter, maar waar iedereen al jaren niet naar kijken zijn budgeten. oorlogswinter kostte 4 miljoen euries, nou dat zegd al wat.

Ik heb ook heel lang zoals Hidde Verkooijen geroepen dat de Nederlandse Cinema niets voorsteld. Maar daar ben ik vorig jaar terug op gekomen. Ik heb toen als een gek ontzettend veel Nederlandse films gaan kijken en toen kwam ik erachter dat we ook veel moois maken. :-P

Uiteraard maakt ook Nederland aardig wat troep maar ik kan jullie zeggen dat we ook genoeg bijzonders maken.

Lex v/d Moolen
11-03-2009, 17:31
Procentueel wordt er over de hele wereld evenveel troep gemaakt.

Ludo Keeris
13-03-2009, 21:56
Procentueel wordt er over de hele wereld evenveel troep gemaakt.

Precies! In Nederland zeker niet meer dan ergens anders.

Jammer dat er weer zo generaliserend over de Nederlandse film wordt gedaan.
Wanneer heb je voor het laatst een NL film gezien, als ik vragen mag?
Er worden echt hele mooie films gemaakt in Nederland (ook slechte, zeker), maar niemand ziet ze. En toch vindt iedereen ze "slecht". Ga ze eerst maar eens bekijken voordat je zo maar wat gaat roepen.

Coen P.
14-03-2009, 11:39
Ik snap zijn standpunt wel...vol goede moed kijk ik ze, maar op een handjevol films na word ik steeds teleurgesteld. Waarom kunnen de Denen het bijvoorbeeld wel?

Lex v/d Moolen
14-03-2009, 11:52
De Denen zullen ongetwijfeld ook genoeg troep hebben gemaakt, maar dat krijg je hier niet te zien, komt Denemarken niet eens uit.

Hayko de Boer
14-03-2009, 19:01
Leuk interview, kort maar krachtig.

En over de NL film, ieder zijn mening natuurlijk. Al is het een heel snelle conclusie om de Costa's, Zoop's en dergelijke producten over 1 kam te scheren met Amsterdamned, De Aanslag, TBS, Van God Los, Flodder (wat ik aardige films vind).

Ik ben ook niet de enige met een mega-kijkachterstand zie ik... bij 35 seizoenen, zijn dit nou heel veel verschillende series of gaat het om een 6 a 7-tal series waar je nog tig seizoenen van moet zien?

HiddeV
15-03-2009, 22:02
Oke, ik heb iets te makkelijk gezegd dat bijna alles troep is, er zijn zeker goede Nederlandse films. Hayko noemde er al een paar, ook Zwartboek en Soldaat van Oranje zijn naar mijn mening erg goed. Simon vond ik ook een erg goede film en dat is een film met een laag budget. Het kan dus wel.

Ook in andere landen wordt troep gemaakt, daar ben ik het ook mee eens. Maar ja, ik woon natuurlijk hier en dus ik zie het wat vaker voorbij komen.

@ Hayko: Ik heb een behoorlijke TV-serie collectie opgebouwd en ik heb ook redelijk wat verschillende soorten series. Ik heb ongeveer 20 verschillende series waarvan ik 1 of meer seizoenen nog moet kijken. Ik kijk een beetje alles door elkaar heen.