PDA

Bekijk de volledige versie : Ik kan geen thread meer plaatsen, ´reply-en´ of ´quote-en´.



MvdS
07-07-2002, 15:20
Leden van (de redactie van) DVD.NL.

Zit met een probleem:

Ik kan niet meer een thread starten, ´reply-en´ of ´quote-en´.
Dit probleem is ontstaan sinds ik mijn nieuwe computer heb.
Mijn nieuwe computer draait onder Windows XP.
Het probleem doet zich ook alleen maar voor bij jullie site, op andere forums, waaronder o.a. deze: X-Fan. (http://x-mencomics.com/xfan/ ) heb ik geen probleem.
Op andere forums kan ik wel threads starten, ´reply-en´ en ´quot-en´.

Op iedere andere computer kan ik wel, als in ingelogd ben threads starten e.d op jullie site.

Wat gebeurt er: Ik kan een thread starten, ´reply-en´ of ´quote-en´ en dan krijg ik het volgende scherm waar ik mijn tekst kan gaan invoeren.
Zodra ik op SUBMIT druk, wilt ie de info doorgeven aan jullie server, maar dat doet ie zeer traag.
Als ie op ongeveer 50% van het ´uploaden´ zit (zijn we wel al bijna een minuut verder), dan doet ie helemaal niets meer.
De computer loopt niet vast, maar het SUBMITTEN loopt alleen maar vast.

Hebben julie enig idee wat het probleem is, en veel belangrijker, wat de oplossing is?

MvdS
08-07-2002, 17:46
Het wordt nog vreemder: Personal Messages kan ik wel maken en SUBMITTEN of REPLY-EN.

Leon Grave
08-07-2002, 18:02
Ik heb je mailtje ontvangen,

Hierbij even een reply,
Ik weet niet precies wat er mis is omdat dit probleem nog niet eerder is voorgekomen, dus graag zou ik wat meer info hebben:

Welke browserversie (en wat settings vooral het accepteren van cookies is erg belangrijk).

En heb je het probleem ook met andere browsers?
bijvoorbeeld www.opera.com of www.mozilla.org

MvdS
08-07-2002, 19:18
Ik heb je mailtje ontvangen,

Hierbij even een reply,
Ik weet niet precies wat er mis is omdat dit probleem nog niet eerder is voorgekomen, dus graag zou ik wat meer info hebben:

Welke browserversie (en wat settings vooral het accepteren van cookies is erg belangrijk).

En heb je het probleem ook met andere browsers?
bijvoorbeeld www.opera.com of www.mozilla.org
Heb Opera gedownload en geïnstalleerd maar het werkt nog steeds niet.

Maar het vreemdste blijf ik vinden dat andere Forums wel werken.

ron
08-07-2002, 20:25
Misschien een cookie probleem ?

Leon Grave
10-07-2002, 11:18
De settings van opera staan standaard goed (ik gebruik het hier zelf ook). Dus dan kan het geen cookie probleem zijn.

Ik zal iig opzoek gaan of het niet toch een bug is in de forumsoftware icm. windows XP.

Serge
10-07-2002, 11:39
Heb thuis ook Windows XP. Draait vlotjes. Misschien eens kijken naar de firewall die in XP is ingebouwd? Schakel die eens uit.

MvdS
10-07-2002, 11:55
Helemaal het vage is, dat ik op een 3-tal andere Forums wel gewoon alles kan doen.

Leon Grave
10-07-2002, 19:41
Ik heb vandaag het een en ander aangepast in de forumsoftware wellicht is het probleem nu verholpen?

Arnold van Oostrum
10-07-2002, 20:29
Ook ik had na een overstap op XP problemen te kunnen posten, maar dat kon ik dus niet posten.:D

Het lijkt nu goed te gaan. Daar komt bij dat een en ander nu ook sneller lijkt te werken.

Leon, klasse! ;)

MvdS
11-07-2002, 08:02
Nou, voor mij geldt nog steeds hetzelfde probleem, het is niet opgelost.

Kan alleen maar PM-en en Mailen bij DVD.NL, terwijl ik op 3 andere Forums wel alles kan doen.

MvdS
12-07-2002, 22:24
Al een oplossing gevonden???

Iemand kwam met het idee, dat het hoogst waarschijnlijk toch aan de scripting van DVD.NL ligt.

Koen Crijns
13-07-2002, 09:45
Al een oplossing gevonden???

Iemand kwam met het idee, dat het hoogst waarschijnlijk toch aan de scripting van DVD.NL ligt.

Als het zo is, weten wij helaas echt niet waar het aan ligt. Het forum draait gewoon op de standaard vBulletin-software waar wij (vrijwel) niets aan veranderd hebben. Ik vind het overigens een beetje voorbarig om meteen de DVD.nl code de schuld te geven aangezien welgeteld 2 mensen hier last van hebben, terwijl DVD.nl duizenden andere gebruikers zonder problemen hebben.

Ik ben zelf eerder geneigd te denken dat het iets aan de client-zijde is. Wellicht dat jij en Arnold (de twee slachtoffers) eens met elkaar via email kunnen doornemen wat voor configuratie jullie hebben qua hard- en software. Wellicht dat daar iets uitkomt.

MvdS
13-07-2002, 10:01
Ik wilde niet met de vinger wijzen en iemand de schuld geven, maar alleen mar de suggestie wekken dat het aan DVD.NL zou kunnen liggen, omdat ik op allerlei andere Forums wel van alles kan doen.
Mijn excuses voor het feit dat ik gevoelens heb gecreëerd die niet als plezierig worden ervaren.
(En dit is niet cynisch).

R. Schaap
13-07-2002, 10:06
Ik heb wel een goed werkend forum onder XP, het kan dus wel. Ik heb nooit ergens problemen mee gehad. Ik denk daarom niet dat het aan de forumsoftware kan liggen.

Succes met het oplossen hiervan..!!

Koen Crijns
13-07-2002, 10:28
Ik wilde niet met de vinger wijzen en iemand de schuld geven, maar alleen mar de suggestie wekken dat het aan DVD.NL zou kunnen liggen, omdat ik op allerlei andere Forums wel van alles kan doen.
Mijn excuses voor het feit dat ik gevoelens heb gecreëerd die niet als plezierig worden ervaren.
(En dit is niet cynisch).

No hard feelings hoor... Dit houdt ons scherp ;)

Maar zoals gezegd hebben we eergisteren al een upgrade naar de nieuwste vB-versie (2.2.6) doorgevoerd, maar dat heeft dus klaarblijkelijk ook niet geholpen. Op dit moment ben ik een beetje door m'n ideeen heen.

E-Mail mij anders ook je complete configuratie inclusief geïnstalleerde software, dan ga ik eens kijken of ik het kan nabootsen hier.

calex
13-07-2002, 11:08
Hallo

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met windows xp,
niet te replayen op dit forum, en kennis van mij heeft dit
probleem ook.

No hebben we allebij windows 98 er weer op gezet
en het probleem is weg, dus het zit toch waarschijnlijk
in sommige versies van xp.

Grtz.Henny

MvdS
13-07-2002, 11:40
Hallo

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met windows xp,
niet te replayen op dit forum, en kennis van mij heeft dit
probleem ook.

No hebben we allebij windows 98 er weer op gezet
en het probleem is weg, dus het zit toch waarschijnlijk
in sommige versies van xp.

Grtz.Henny
Maar dat gaat een beteje moeilijk als je een nieuwe computer hebt, waar vanaf aanvang alleen maar Windows XP zit.

MvdS
13-07-2002, 11:51
Hallo

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met windows xp,
niet te replayen op dit forum, en kennis van mij heeft dit
probleem ook.

No hebben we allebij windows 98 er weer op gezet
en het probleem is weg, dus het zit toch waarschijnlijk
in sommige versies van xp.

Grtz.Henny
Kon je wel op andere Forums van alles doen?

calex
13-07-2002, 11:58
Kon je wel op andere Forums van alles doen?

Ja op de andere forums werkte alles prima

MvdS
13-07-2002, 20:10
Heb gemerkt dat ik wel brichten kan 'Edit-en'.

Dus ff een samenvatting:

Kan sinds ik Windows XP heb:

Kan Niet:

* Geen threads meer plaatsen
* Dus ook niet 'Quote-en'

Kan Wel:

* Private Messages sturen
* E-Mailen via DVD.Nl
* Posts wel 'Edit-en'

Op 3 andere Forums kan ik wel alles doen.
Het bovengenoemde probleem heb ik alleen maar bij DVD.NL

Is er nog een sprankje hoop?

Heeft iemand een oplossing voor me?

MvdS
05-11-2002, 17:05
Nog ff er op terug komen.
Planet Internet weet dus van niets, dat er een aantal instellingen bij hun verkeerd staan.

Op iedere andere Forum kan ik wel reply-en.
Kunnen jullie (REDACTIE) dan niet iets aanpassen waardoor ik wel weer threads kan plaatsen?

Want nu moet ik het toch steeds via een andere computer doen.

Wouter_D
05-11-2002, 17:39
Probeer eens te sleutelen aan de "firewall" instellingen van xp?! Gewoon "extra" "internet opties" en dan bij "privacy" of beveiliging".
En heb je geen ander firewallprogramma of virusscanner op je pc staan? Probeer dan even deze af te zetten en te kijken of het wel lukt?! Zo ja, effe sleutelen aan de instellingen daar...

Christiaan Sauer
05-11-2002, 18:09
zelf heb ik er ook een tijdje last van gehad, en bij mij lag het toen puur en alleen aan mijn veiligheidsinstellingen. Heb ze toen allebei naar beneneden geschroeft, en toen deden ze het zonder problemen.
Succes iig.

MvdS
18-11-2002, 21:00
Deze thread kan gesloten worden.

Eindelijk lukt het weer.

MvdS
18-11-2002, 22:17
Oplossing: Heb de beveiliging lager gezet.
Deze oplossing was al eerder genoemd, maar heeft bij mij constant niet gewerkt --- tot nu!

MvdS
18-11-2002, 22:19
Laatste test.

MvdS
18-11-2002, 22:21
Zelfs met de hoogste beveiliging lukt het toch.
Dus ik denk dat het toch niet aan de beveiliging ligt, maar dat Planet Internet eindelijk haar instellingen heeft gewijzigd.

Jelger
18-11-2002, 22:21
Originally posted by MvdS
Laatste test.

Weer gelukt:)

MvdS
18-11-2002, 22:24
Weer gelukt:)
Yeap, dacht dat het aan de beveiliging lag, maar ik denk nu dat Planet Internet eindelijk haar instellingen heeft gewijzigd.

Dus, sluit de thread maar DVD.NL

Alexander de Mol
18-11-2002, 22:26
As you wish... (y)