PDA

Bekijk de volledige versie : INTERVIEW: Sneaker



Jordy van Buel
15-03-2009, 21:58
Hieronder volgt het interview met Sneaker

De vragen staan hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1330164#post1330164). Deze kan de geinterviewde kopiëren naar zijn post.

P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Sneaker zijn interview geplaatst heeft.

Alhier (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1330145&postcount=1) staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

Sneaker
17-03-2009, 01:10
Algemeen gedeelte:

- Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
Mijn naam is Patrick, volgens het internet is het de Engelse vorm van het Latijnse Patricius. Iets was ‘nobel’ of 'edel' betekend. Mijn ouders hebben echter gekozen voor een naam die ook in het buitenland makkelijk uit te spreken is.

- Wat is je geboortedatum?
Ik ben op 20 december 1983 geboren in Rotterdam.

- Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
Ik woon nog steeds in Rotterdam in een rijtjeshuis. Daar heb ik niet altijd gewoond, toen ik geboren werd woonden we in een flat (wel in Rotterdam). Maar nadat ik teveel speelgoed van het balkon afgooide en mijn ouders moe werden van al het traplopen, besloten we om te verhuizen naar een leuk rijtjeshuis. Daar woon ik nu nog steeds. Het ligt buiten de drukte van de stad, maar op loopafstand van een groot lokaal winkelcentrum, een tram die de stad inrijdt en natuurlijk de Kuip, het mooiste voetbalstadion van Nederland.

- Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
Ik ben single, dus dames... :wink:

- Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
Ik studeer nog. Ik volg de opleiding Grafimediatechnologie op de Hogeschool Rotterdam. Het is een computeropleiding waarbij je van alles de basis krijgt. Dus een beetje programmeren (in een hoop talen), een beetje design, een beetje animatie, 3D, management en vooral veel projecten. Momenteel moet ik eigenlijk alleen nog afstuderen
en dan heb ik de opleiding afgerond. Wat ik daarna gaat doen weet ik nog niet. Ik wil het liefst de game industrie in, maar anders kan ik met mijn opleiding ook bij internetbedrijven terecht om websites te maken en te ontwerpen.

Tot het echter zover is werk ik als telefonisch verkoper bij een computerverkoop bedrijf. Dit doe ik al dik 6 jaar met erg veel plezier. Het is geweldig om mensen te helpen bij de aanschaf van een nieuwe computer. Het is wat minder om boze of koppige klanten te helpen, maar dat hoort erbij.

- Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
Ik ben een gamer. Ik game veel en van alles. Het begon vele jaren geleden met een Gameboy en ik ben altijd bij Nintendo gebleven. Ook nu met de Wii, een geweldig apparaat voor games die ten onrechte als party of kiddy console wordt gezien. Dat ligt ook wel een beetje aan de manier hoe Nintendo er reclame voor maakt, maar ik ben blij dat de third party developers de Wii nu ook als volwassen hardcore console gaan zien. Mijn favoriete genre is het adventure genre en daar schrijf ik veel reviews voor op Adventure-Island.nl (http://www.adventure-island.nl/), waar ik ook moderator voor ben. Het is heerlijk om je in een goed verhaal te verliezen. Ik ben dan ook erg blij met de opleving van het genre op de Wii en de DS.

Daarnaast volg ik fanatiek het Amerikaans showworstelen. Poker ik regelmatig (tot nu toe alleen online) en verzamel ik Suske en Wiske albums. Het is jammer dat ze minder leuk zijn als vroeger, al zitten er nog leuke albums tussen (zoals de laatste twee). Verder schrijf ik graag verhalen, maar daar heb ik helaas geen tijd meer voor.

Ervaring met het Medium Film:

- Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
Moeilijk. De eerste film die ik zag op tv zou Corduroy (http://www.imdb.com/title/tt0276878/) moeten zijn. Geen idee wanneer, maar was erg klein.

Ik denk dat het eerste bioscoop bezoek dat ik me kan herinneren Bambi was. Wanneer dat was is lastig. Mijn zusje was er ook bij en kon net praten. Dus ik zou iets van 7 zijn. Wat er daarvoor gebeurde is een groot zwart gat. Ben ook nog naar Jurassic Park geweest toen ik tien was. Maar van andere bioscoopbezoeken uit mijn jeugd kan ik niet veel meer herinneren.

- Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
Mijn eerste film die ik me kan herinneren was Corduroy (http://www.imdb.com/title/tt0276878/) op tv. Een indrukwekkend verhaal over een knuffelbeer (die ik zelf in het echt ook heb) die op zoek gaat naar een verloren knoop. Een zoektocht die niet zonder gevaren is en gevuld met avonturen. Ik kan me de verhalen van mijn vader herinneren die mij expres aan het huilen maakte. "Ach, wat een arme beer." "Ach, hij mist een knoop." "Ach, nu gaat die bewaker hem pakken." Tranen rolden over mijn wangen (bedankt pa :-x). De tranen blijven nu achterwege, maar het blijft een juweeltje van een film.

Van Bambi kan ik me niet zo gek veel herinneren. Behalve dat mijn zusje constant naar de WC moest tijdens de film en een ander meisje de film van extra commentaar voorzag. Jurassic Park vond ik echt eng. Ik kan me herinneren dat ik 's avonds niet normaal naar bed kon. Mijn pa moest eerst in de kast, onder het bed en uit het raam kijken om te zien of er geen dino's waren.

- Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
Ik keek al vrij veel films met mijn vader mee. Als als kleine jongen zelfs in slaap gevallen tijdens The Good, The Bad and The Ugly :oops:. De frequentie ging omhoog toen mijn oma haar tv wegdeed en ik die van haar kreeg. Mocht natuurlijk niet naar horrorfilms kijken, daar was ik te jong voor. Maar ik keek natuurlijk wel :wink:. Doodsbang naar Pet Sematary gekeken (die moeder was echt eng). Een film die ik sindsdien niet meer heb gezien (of durven zien).

Maar het is pas echt van de grond gekomen toen ik begon te werken en dus zelf geld verdiende. Op mijn werk verkochten we dvd's. Maar die werden zelden gekocht door klanten (we zijn tenslotte een computerbedrijf). Vandaar dat ze regelmatig in de veiling belanden die ik steevast won. Mijn eerste film die ik op dvd kocht was Fight Club. De 2-Disc SE versie in een prachtige digipack. Probleem was alleen dat ik geen dvd speler had, maar de film was zo goed dat ik hem wel moest hebben. Toen, dik een week later, een dvd speler gekocht. Een Cyberhome CH-DVD 402. Een geweldig ding. Mijn tweede dvd was Road to Perdition (die ik nog steeds niet gezien heb) en mijn derde was The Last Broadcast. Daarna is het heel snel gegaan. Nu heb ik meer dan 700 films.

- Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
De definitie op wikipedia is: Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen. Dus op deze manier is het zeker kunst. Wat ik vooral belangrijk vind bij een film is dat ik er door vermaakt of gegrepen wordt. Maar het is zeker niet onbelangrijk hoe een film eruit ziet of hoe het klinkt (ook erg belangrijk). Dus als je er zo naar kijkt is iedere film een kunstwerk. Of je het mooi vind is een ander verhaal.

- In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
Belangrijk. Het is heerlijk om mezelf te verliezen in een film. Het liefst zou ik ieder avond een films willen kijken, maar omdat ik ook veel series op tv en het Amerikaans showworstelen volg, plus nog eens veel games speelt, blijft er niet veel van over. Toch probeer ik regelmatig nog wat tijd vrij te maken om een film te bekijken. Al zou dat binnenkort alleen maar minder worden wanneer mijn afstudeerproject begint.

- Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
Een ontwikkeling die je natuurlijk niet over het hoofd kan zien is het gebruik van CGI in films. Enerzijds vind ik het een goede ontwikkeling omdat je dingen kan laten zien die normaal gesproken niet mogelijk zijn. Je kan de meest prachtige fantasiewerelden laten zien, de meest vreselijke monsters, de meest futuristische voertuigen en wapens maar ook de meest spectaculaire special effecten. Maar anderzijds heb ik ook vaak het idee er teveel aandacht naar toe gaat en dat sommige films het helemaal niet nodig hebben. Ik denk dat het dan ook vooral op het gebied van actie en horror een belangrijke rol gespeeld heeft.

- Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
Lijkt me geweldig. Alleen ik heb me er nooit echt mee bezig gehouden. Misschien als schrijver of regisseur. Maar dat zal er waarschijnlijk nooit van komen. Al ga ik voor mijn afstudeerproject een Full Motion Video adventure maken waarbij er dingen gefilmd en geschreven moeten worden. Dus wie weet.

Film Algemeen:

- Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
Ik heb over het algemeen een hekel aan dit soort vragen. Ik vind het moeilijk om een keuze te maken en ik vind het verschrikkelijk wanneer ik films vergeet te noemen. Maar mijn favoriete film is Lost in Translation, op de voet gevolgd door Mulholland Drive.

- Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
Ik kan me in ieder genre eigenlijk wel vinden. Maar ik denk dat horror mijn favoriet genre is. Ik kan erg genieten van een flinke dosis gore en voor spanning ben ik altijd te vinden. Ook het beklemmende vreemde sfeertje van de Aziatische horror vindt ik heerlijk. Daarnaast is het zombie subgenre mijn favoriet. Ik ben dol op zombie films. En dan vooral de langzame zombies. Die zijn veel dreigender dan de supersnelle monsters die tegenwoordig voor zombies moeten doorgaan. Niet dat het slechte films zijn, ik heb me er zeker mee vermaakt, maar de oude zombies zijn veel dreigender.

Wat ik ook een interessant en boeiend genre vind zijn de psychologische (horror)thrillers. Ik ben dol op mindfucks die me dagen na het einde van de film nog bezig houden.

Een genre die me het minst ligt zijn de komedies. Er zitten hele leuke tussen, maar ik zal ze toch minder snel opzetten en ik ga er al helemaal niet voor naar de bios. Tenzij het een soort combo is. Een romantische komedie of een komische animatie film. Daar kan ik dan wel weer erg van genieten.

- Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Ook deze vind ik altijd lastig omdat ik bang bent dat ik er eentje vergeet. Maar mijn top bij de vrouwen is Naomi Watts. Een fantastische actrice die er niet alleen prachtig uitziet, maar ook gewoon uitstekend weet te acteren. Ze viel me voor het eerst op in de korte serie Sleepwalkers. Na The Christmas Wish was ik een fan van haar. Ik heb nog geen film van haar gezien die ik niet goed vond en ze weet iedere film naar een hoger niveau te tillen. Ik kan van haar films blijven genieten. Haar favoriete film is voor mij Mulholland Drive. Al ben ik dol op haar horrorfilms. Dit geldt ook voor Scarlett Johansson. Prachtige, maar goede actrices die vooral in Lost in Translation puur en onschuldig aan het acteren is. Een andere favoriet is Kate Winslet. Prachtige vrouw, geweldige actrice (en een erg goede zangeres) die gewoon alles heel goed kan.

Bij de acteurs is het wat lastiger. Samuel L. Jackson staat al tijden bovenaan. Geweldige acteur. Ik ben vooral dol op de intensiteit in zijn ogen. Daar kan ik me helemaal in verliezen. Briljant. Een ander favoriet van mij is Kevin Spacey. Hij kan zich helemaal verliezen in een rol en dat is een genot om naar te kijken. Of het nou Bobby Darin of een alien is, hij blijft overtuigen. Geweldig.

Daarna wordt het moeilijk. Travolta heb ik altijd geweldig gevonden, maar de laatste paar films zijn komedieachtige films. Maar hij is geweldig in het spelen van zowel een good als een bad guy. In bijvoorbeeld Broken Arrow of het ultieme voorbeeld, Face/Off. Een anders acteur die ik vroeger geweldig vond was Michael Douglas. Maar die heeft de laatste tijd niet zoveel films meer gemaakt. Zijn favoriete film is voor mij The Game. Maar dat is ook op zichzelf een geweldig film. Een andere acteur die me zelden teleurstelt is Morgan Freeman. Man kan ook geweldig acteren in bijvoorbeeld Shawshank Redemption, Driving Miss Daisy of Se7en. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan want wat moet ik zeggen over acteurs als bijvoorbeeld Al Pacino, Jack Nicholson, Johnny Depp, Jim Carrey (in de serieuze rollen) en al die andere acteurs. Ugh, ik haat dit soort vragen.

- Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
Lastig omdat ik niet echt een favoriete regisseur heb. Ik kijk van alles, ongeacht wie de regisseur is. En wanneer ik een film goed vind, ben ik altijd wel benieuwd naar de rest van de films van de regisseur. Dit heb ik bijvoorbeeld gedaan met David Fincher (na aanleiding van The Game), Abel Ferrara (na het geweldige The Addiction), James Cameron (die dankzij Titanic bij mij niet meer stuk kan), David Lynch (Mulholland Drive), Bryan Singer (The Usual Suspects), Frank Darabont (The Majestic), David Cronenberg (eXistenZ/Scanners), John McTiernan (The Thomas Crown Affair), Marc Forster (Stay). Laten we maar stoppen met deze vraag.

- Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
Naomi Watts. Prachtig vrouw, kan geweldig acteren en is mijn favoriete actrice.

- Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
Beyond the Sea van Kevin Spacey met Kevin Spacey. Onbegrijpelijk dat ik op What I Watch de enige ben die hem gezien heb. Ook snap ik niet zo goed wat iedereen tegen Hudson Hawk heeft. Ik heb zelfs gehoord dat Bruce Willis zich voor deze film geëxcuseerd heeft. Totaal onnodig want het is gewoon een hele vermakelijk film.

- Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
Het eerste wat in me opkwam was Ben Hur. Mijn pa had me helemaal lekker gemaakt en ik vond hem gewoon tegenvallen. Tuurlijk er is duidelijk veel aandacht besteed aan de film en de stadion scene is geweldig. Maar zo geweldig (met 11 Oscars) als ik had verwacht vond ik hem niet. En dan het einde. Ugh. Maar iedere film verdient een tweede kans dus ik moet hem gewoon nog een keer zien, misschien dat ik hem dan meer kan waarderen.

Een andere film die me te binnen schiet is The Dark Knight. Begrijp me niet verkeerd, een geweldig spektakel en Ledger is zonder twijfel briljant als The Joker. Maar waarom deze film zo hoog in bijvoorbeeld de imdb top 250 staat is mij een raadsel. Hij heeft zelfs een tijd op nummer 1 gestaan. Beetje overdreven en ik heb het idee dat dit alleen maar komt door de vroegtijdige dood van Heath Ledger.

Ik moet ook zeggen dat ik de originele films van The Italian Job en vooral The Thomas Crown Affair lang niet zo goed vind als de remake. Destijds zou het ongetwijfeld een topper zijn geweest en het is best vermakelijk, maar naar mijn mening redden ze het gewoon niet bij de remakes. Terwijl iedereen er wel lyrisch over was.

- Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
Ik huil niet zo vaak, ik heb wel vaak een brok in mijn keel of moet een traantje wegpinken. Vaak heb ik het ook wanneer ik een scene zo mooi of bijzonder vind, dat ik er kippenvel van krijg en dan vaak geëmotioneerd wordt. Vroeger natuurlijk bij Corduroy (maar dat kwam vooral door mijn vader). Verder had ik het zwaar bij het einde van Finding Nederland, maar ook bij de scene ervoor bij het toneelstuk. Of met Naomi Watts in 21 Grams in het ziekenhuis, of het afscheid van Mel Gibson en zijn familie in The Patriot. Of het afscheid in Lost in Translation, of de laatste scene van James Whitmore in Shawshank Redemption, of om te zien dat Morgan Freeman en Jessica Tandy naar elkaar groeien in Driving Miss Daisy. Zullen ongetwijfeld nog veel meer films zijn. Huilen niet, maar ik ben denk ik gewoon snel geëmotioneerd.

- Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
Ik ben gek op muziek die ik echt voel. Waar ik kippenvel bij krijgt. Het is dan niet perse een gehele soundtrack, maar vaak meer een bepaald nummer (wat opvallend vaak piano muziek is).

Maar wat de volledige soundtrack betreft ga ik voor The Thomas Crown Affair. Deze film was zo geweldig, juist door de de soundtrack. Briljant. Niet alleen heeft Sting een uitstekende remake gemaakt van Windmills of Your Mind (die veel beter is dan het origineel), het liedje Sinnerman van Nina Simone past gewoon zo perfect bij de film en de scene's in het museum. De rest van de muziek komt op de naam van Bill Conti en is zo lekker om naar te luisteren het is heel simpel, maar geeft me echt kippenvel. Een geweldige soundtrack waarbij alles klopt.

James Horner kan ook niets meer fout doen voor mij sinds zijn soundtrack van Titanic. Ik kreeg echt kippenvel en een brok in mijn keel wanneer je de muziek hoort en dan het prachtige schip op ziet doemen. Fantastisch. Het liedje van Dion is ook prachtig. Vooral zonder haar stem. Was een keer op vakantie waarbij we een grot bezochten. Het was er erg klein en nauw en je vaarde in die grot met een klein bootje van begin tot het einde. Daarbij waren er lichteffecten een een muziek versie van "My heart will go on". Zeer, zeer indrukwekkend.

- Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
The Pursuit of Happyness op RTL4. Een mooie film, met een geweldige Smith en zijn zoontje. Toch vond ik de film veel te lang duren (en zichzelf onnodig herhalen). Er zaten wat gaten in het verhaal en wat dingen waar ik mijn vraagtekens bij zette. Verder eindigt de film voorspelbaar (maar wel mooi).

- Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
Het liefst in een pikdonkere bioscoop en het liefst helemaal alleen. Aangezien ik geen geld heb om alles in de bioscoop te zien en er altijd wel iemand inzit, kijk ik graag een 's avonds een filmpje in mijn kamer. Jammer dat de luxaflex niet alles volledig verduisterd en het liefst zou ik nog zo'n lekkere bioscoop stoel willen hebben.

- Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
Ik vind het al erg als mensen hardop gaan lopen praten, lachen of bellen tijdens een film. Is gewoon ongepast. Mijn ergste bioscoop ervaring was bij Quantum of Solace. Stelletje asociale gasten hadden een reclamebord bij de ingang vernield en er werd gedreigd om de film gewoon niet uit te zenden. Uiteindelijk kwam de dader naar voren en ging de film van start. Rest van de film veel hard gepraat, popcorn vloog door de lucht en voelde me gewoon niet op mijn gemak maar.

Thuis vind ik het erg vervelend wanneer er gebeld wordt of wanneer iemand langskomt om wat te vragen. Erg irritant.

Van DVD tot HT:

- Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
Ik verkocht het al een tijdje op mijn werk en als er veel over in de Computer Idee, maar pas in 2003 kocht ik mijn eerste dvd en een week later pas een speler.

- Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
Fight Club de SE, een week voor ik de speler kocht. Het meest bijzondere vond ik het menu. Ik stopte de dvd in de speler en krijgt gelijk een menu te zien. Een prachtig geanimeerd menu vol met verassingen. Het vervelende van de VHS was het heen en weer gespoel en dit deed je eigenlijk blind. Geen idee waar mijn favoriete scene te vinden was. Nu zat er een scene selection hoofdstuk op de dvd en kon ik gelijk gaan kijken. Het was allemaal zo makkelijk en handig. En het stond vol met extra's.

- Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
Mijn collectie ligt momenteel boven de 700 films (series niet meegerekend). Ik koop tegenwoordig vrij weinig films. De reden hiervoor is dat ik weinig geld heb en ook mijn andere hobbies wilt bekostigen. Vooral games nemen veel geld in beslag.

- Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
Dik 200 films (series niet meegeteld). Dus ik heb nog flink wat te gaan.

- Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
"Don't judge a book by it's cover." zegt men vaak. Dat is echter niet aan mij besteed. Ik koop heel vaak films omdat ik de cover mooi vind of omdat het een digipack is. Ik wil ze wel altijd zo uitgebreid mogelijk hebben. Wanneer er een 1 en een 2 Disc is, wil ik altijd voor de 2-Disc gaan.

- Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
De 2-Disc van Fight Club is natuurlijk erg bijzonder voor mij omdat het mijn eerste dvd was. Maar het is dan ook een prachtige uitgave van een geweldige film. Andere dvd's die ik erg bijzonder vindt. E.T. the Extra-Terrestrial: Ultimate Gift Set, hier gewonnen op het forum (bedankt Smooth-J). Prachtige uitgave vol met extra's. The Monster Legacy DVD Collection. Drie prachtige beeldjes en heel veel films over de bekendste filmmonsters. Helaas geen digipacks. Schindler's List Giftset. Mooie uitgave van een indrukwekkende film. Titanic: Deluxe Collector's Edition, prachtige digipack van een schitterende film. Helaas geen soundtrack erbij, maar die heb ik ondertussen al los gekocht.

- Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
Als ik het geld zou hebben zou ik zo een Blu-Ray speler kopen met flink wat Blu-Ray's. Maar dat heb ik niet, dus voorlopig hou ik het ook nog bij DVD. Ik zie het om eerlijk te zijn ook nog niet zo snel gaan. Hier op het forum mag Blu-Ray dan wel ingeburgerd zijn, de "normale" mensen zijn net aan dvd gewend. En ik ben er zelf ook nog zeer tevreden over. Ik ben ook nog steeds niet overtuigd dat de overstap van DVD naar Blu-Ray even groot is als de overstap van VHS naar DVD. Ik wacht het gewoon rustig af.

- Heb je een Home Theater setup thuis?
Niet echt. Alleen een TV en een DVD/VHS combi.

- Welke merken zitten daarin?
Beiden zijn van Philips.

- Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
Toevoeging van speakerset, en een betere dvd speler. Momenteel heb ik mijn DVD/VHS combi via SCART op mijn tv aangesloten maar die heeft ook een component aansluiting. Ben benieuwd of dat uitmaakt in beeldkwaliteit. Maar als ik dat zou willen, moet er een component splitter komen omdat mijn Wii ook op component aangesloten is. Of een redelijk goedkope dvd speler met HDMI aansluiting. Maar goed, eerst geld.

- Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
De tv en de dvd speler staan gewoon bij mij op mijn slaapkamer.

- Ben je al High Definition proof?
Mijn LCD tv is HD Ready.

- In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
Het liefst zo groot mogelijk. Maar in mijn kamer heb ik maar beperkte ruimte. Groter dan een 22 inch kan ik voorlopig nog niet kwijt.

De site van DVD.nl:

- Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?
De registratie datum is 22-04-2003, mijn eerste bericht was volgens mij van 26-05-2003 over de Fight Club review.

- Hoe ben je hier terecht gekomen?
Ik heb werkelijk geen idee.

- Wat heb je geleerd van deze site?
Veel, van interessante films waar ik anders nooit naar gekeken zou hebben tot waar ik de films het goedkoopst kan vinden. En gewoon dat het erg gezellig is om met mensen te praten die ook van films houden.

- Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
Het forum en de reviews.

- Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
Nee, lijkt me leuk, maar ik heb er gewoon geen tijd voor. Te druk met Adventure-Island en andere dingen.

- Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
Gekost. Tuurlijk heb ik veel bespaard via de pricewatch en het TKA gedeelte van de site, dan wanneer ik het in de winkel zou hebben gekocht. Maar door veel ideeën en tips van mensen, koopjes en aanbiedingen ben ik alleen maar meer geld kwijt geraakt.

- Hoe vaak ben je op de site te vinden?
Erg vaak. Iedere dag meerdere malen.

- Ben je verslaafd aan deze site?
Tuurlijk niet, verslaafd aan een site. Hahaha.

- Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
Nee, ik begin vreemd genoeg alleen hevig te rillen, trillen, zweten en krijg hartkloppingen. Hmm. Lijken wel afkickverschijnselen. Nah.

- Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
Ik heb weleens wat forumleden ontmoet tijdens het ophalen of afleveren van een deal en dat was altijd erg leuk. Maar ben bang dat het van een echte meeting niet gaat komen. Of het is te ver weg of het valt op een zaterdag.

Tot slot:

- Hoe vond je dit interview?
Leuk, sommige vragen waren behoorlijk lastig, maar ik vond het erg leuk om te doen.

- Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
Nog niet bekend.

- Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
- Wat is de oudste film die je gezien heb en wat vond je ervan?

De vraag die ik kreeg:
- Hidde vroeg het volgende: "Aangezien je al veel vragen over films krijgt, stel ik er eentje over een serie. Wat is je favoriete TV-serie en waarom?"
Ik kijk veel series op tv en heb niet echt één favoriete. Ik was vroeger helemaal weg van The X-Files, Buffy, Charmed en Angel. Maar dat komt nu niet echt vaak meer voorbij op TV en op DVD is het nog wat te prijzig. Al wil ik The X-Files echt heel graag hebben. Dus als ik echt moest kiezen dan toch maar The X-Files.

Kijk nu graag naar CSI (het liefst CSI: New York en CSI: Las Vegas en een heel minder naar CSI: Miami). Verder kijk ik graag naar Life, House, The Mentalist, Psych, Scrubs, Supernatural, Bones, South Park, The Office US en Heroes. Friends blijf ik ook geweldig vinden en ik heb de hele serie op DVD. Blijft een geweldige serie. Zal overigens ongetwijfeld nog wat series vergeten waar ik graag naar kijk.

Erwin vd H
17-03-2009, 06:36
Al wil ik The X-Files echt heel graag hebben. Dus als ik echt moest kiezen dan toch maar The X-Files.
.Allereerst, wederom een leuk interview(y) . Grappig om te lezen over die dino's onder je bed:-P .
Die box van de x files heb ik een tijdje geleden voor 65 pond oid gekocht bij amazon. Helaas is 'ie nu weer 105 pond (http://www.amazon.co.uk/X-Files-Complete-Collectors-DVD/dp/B000X41AY8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1237271609&sr=8-1), maar bij sales gaan die prijzen meestal wel omlaag. Dus als je het niet erg vindt om met Engelse subs te kijken(alhoewel mijn editie heeft bij S2-8 gewoon nl subs) dan kun je hem vast wel ergens vinden voor onder de 100 euro. Is nog niet goedkoop natuurlijk maar dan heb je wel waar voor je geld.

Sneaker
17-03-2009, 09:42
Goed om te horen dat je het leuk vond. Destijds vond ik het niet zo grappig van die dino's :lol:. Mijn vader moest zelfs in mijn nachtkastje kijken, vanwege de mini dino's en de baby dino's.

Bedankt voor de tip. Is zeker niet veel geld. Nadeel is alleen dat ik (zie interview) het liefst de OOP seizoenen wilt hebben in de mooie digipacks. Dus ben bang dat ik het tweede hands circuit op moet. Waar ze stukken duurder zijn. Goedkoopste wat ik ooit eens tegen was gekomen, was iets van 200 Euro voor de negen seizoen in top conditie. Stom dat ik het toen niet gekocht had, maar ja, geld gebrek.

steven van dijk
17-03-2009, 11:53
Leuk interview Sneaker, mooi dat iemand Abel Ferrara noemt, hoor je hier niet zoveel en id Adiction is geweldig zoals zijn meeste films oa King of NY of Bad Luiteant. Ook over Naomi Watts ben ik met je eens alleen vind ik haar in 21 Grams op haar best.

Lex v/d Moolen
17-03-2009, 17:12
Mijn tweede dvd was Road to Perdition (die ik nog steeds niet gezien heb) lol, wel herkenbaar, zo erg als de tweede DVD is het bij mij nog niet, maar heb hier nog bijv The 10th Kingdom liggen die al zeker een jaar of 6 nog onbekeken op de plank ligt.

Patrick van den Hul
17-03-2009, 17:47
Inderdaad herkenbaar, bij mij was dat The Magnificient Seven, heeft ook zeker een jaar of 3 op de plank gelegen. Onlangs eindelijk gezien en eigenlijk een prima film :)

Michael Hamers
17-03-2009, 18:58
Leuk interview (y)

Ook ik heb hier al een jaar of 4 The Insider liggen op dvd. Telkens gaat ie niet de dvd speler in...

steven van dijk
17-03-2009, 19:24
Leuk interview (y)

Ook ik heb hier al een jaar of 4 The Insider liggen op dvd. Telkens gaat ie niet de dvd speler in...

Als je de film kwijt wil, ik heb nog wel een plekkie over(y)

Patrick van den Hul
17-03-2009, 20:42
Ook ik heb hier al een jaar of 4 The Insider liggen op dvd. Telkens gaat ie niet de dvd speler in...

Zeer sterke film, eergisteren voor de 2e keer gezien.

Kendorjia
19-03-2009, 23:01
Valt me op dat veel members hier single zijn. Op zich natuurlijk geen enkel probleem, maar blijkbaar is dvds/blu-rays verzamelen geen chick magnetic behaviour :mrgreen:

Sneaker
19-03-2009, 23:13
Leuk om te horen dat jullie het een leuk interview vinden. Moet toch echt eens een keer mijn tweede film gaat bekijken. Ligt al dik vijf jaar op een kijkbeurt te wachten. Dat kan toch niet :wink:


Leuk interview Sneaker, mooi dat iemand Abel Ferrara noemt, hoor je hier niet zoveel en id Adiction is geweldig zoals zijn meeste films oa King of NY of Bad Luiteant.
Ik kwam vooral op deze regisseur na vele lovende stukjes van Brakhage. Toen bleek dat ik al een tijdje een film van hem in mijn collectie had. Van The Addiction was ik erg onder de indruk en heb toen andere films van hem geprobeerd te verzamelen. Ik heb alleen zijn meeste bekende films nog niet (gezien).


Ook over Naomi Watts ben ik met je eens alleen vind ik haar in 21 Grams op haar best.
Daar was ze inderdaad ook erg goed in. Vooral de scene in het ziekenhuis.


Valt me op dat veel members hier single zijn. Op zich natuurlijk geen enkel probleem, maar blijkbaar is dvds/blu-rays verzamelen geen chick magnetic behaviour :mrgreen:
Een vrouw die net zo fanatiek dvd's verzameld, zou die bestaan? :wink:

Coen P.
20-03-2009, 23:07
Leuk (y)

nmbs
22-03-2009, 19:50
Valt me op dat veel members hier single zijn. Op zich natuurlijk geen enkel probleem, maar blijkbaar is dvds/blu-rays verzamelen geen chick magnetic behaviour :mrgreen:

Was me ook al opgevallen :-D