PDA

Bekijk de volledige versie : What's in the box?



Carlos Santuna
23-03-2009, 10:07
Van http://frontpage.fok.nl/nieuws/107987/-Hollywood-aast-op-Nijmeegse-student.html (http://frontpage.fok.nl/nieuws/107987/-Hollywood-aast-op-Nijmeegse-student.html)

Hollywood aast op Nijmeegse student

Student natuurwetenschappen Tim Smit weet niet wat hem overkomt. Door het plaatsen van een filmpje op Youtube is hij inmiddels al drie keer benaderd door Hollywood.

Onder andere filmproducent 20th Century Fox belde naar de Nijmeegse student. Tim, die een korte film maakte voor het filmfestival GoShort plaatste het filmpje op Youtube en dat werd binnen zes dagen al ruim 350.000 keer bekeken. Het filmpje is een mix van spanning en mysterie en het speelt zich af op de Nijmeegse campus.

Tim is overdonderd door de populariteit van zijn "What's in the box?" Wat hij verder met alle media aandacht gaat doen, is nog niet bekend.

Bekijk hieronder de korte film waar Hollywood zo van onder de indruk is.
http://www.youtube.com/watch?v=IU_reTt7Hj4 (http://www.youtube.com/watch?v=IU_reTt7Hj4)

Respect!

Daan de G.
23-03-2009, 10:08
Laatst gezien, erg leuk gedaan en als Half Life fan is het natuurlijk geweldig om te zien hoe hij het spel in dit filmpje verwerkt heeft!

Patrick van den Hul
23-03-2009, 10:44
Zo, dit verwacht je niet van een amateurfilmpje.
Alle aandacht lijkt me meer dan terecht, als dit feature length was geweest zou ik het nog met plezier uit hebben gekeken :eek:

Coen P.
23-03-2009, 10:47
Knap gemaakt indeed!

Luuk v/d B.
23-03-2009, 11:27
Echt mooi gemaakt.. had wel wat langer mogen duren van mij

Lex v/d Moolen
23-03-2009, 11:52
Ziet er goed uit! (y)

TheGodfather
23-03-2009, 11:58
Dat is wel echt ontzettend tof gedaan. Ziet er geweldig. Benieuwd of er nog meer materiaal komt

Erwin de Koning
23-03-2009, 12:18
Heel sterk!

Mr. Incredible
23-03-2009, 12:24
Heel erg knap gemaakt (y)

superman
23-03-2009, 13:00
Perfect.

Bas Reuver
23-03-2009, 13:26
Wow, erg goed filmpje! Ben toevallig net weer "The Orange Box" aan het spelen en de maker van dit filmpje weet een zelfde soort van spanning goed over te brengen op de kijker. Erg knap gedaan!

Mr. Humphries
23-03-2009, 13:41
Dan ben ik de eerste die het een beetje overdreven vindt. Mensen hebben het over talent, maar dit zijn allemaal after effects in combinatie 3ds max basisbegrippen, die je gewoon kunt leren via de veeltallige tutorials.
http://www.videocopilot.net

Kortom, ik vind het allemaal te basic en meer een hype om weer iets via 'youtube' te ontdekken.

Patrick van den Hul
23-03-2009, 13:48
Dan ben ik de eerste die het een beetje overdreven vindt. Mensen hebben het over talent, maar dit zijn allemaal after effects in combinatie 3ds max basisbegrippen, die je gewoon kunt leren via de veeltallige tutorials.
http://www.videocopilot.net

Kortom, ik vind het allemaal te basic en meer een hype om weer iets via 'youtube' te ontdekken.

Maak jij maar eens zoiets en dan spreken we elkaar wel weer ;)
Volgensmij komt er veel meer bij kijken dan je denkt.

Coen P.
23-03-2009, 13:59
Dan ben ik de eerste die het een beetje overdreven vindt. Mensen hebben het over talent, maar dit zijn allemaal after effects in combinatie 3ds max basisbegrippen, die je gewoon kunt leren via de veeltallige tutorials.
http://www.videocopilot.net

Kortom, ik vind het allemaal te basic en meer een hype om weer iets via 'youtube' te ontdekken.

So true!

Rocken als The Edge, componeren als Mozart en schrijven als W.F. Hermans is ook zo te leren via tutorials, overgewaarde en gemakkelijke shit!

Ga vanmiddag ff een slipcursusje volgen, kan ik morgen meteen instappen in de Formule 1!

Oudlid_X5
23-03-2009, 14:23
Respect... :shock: Cloverfield meets Children of Men.

Af en toe wat kleine foutjes. Zoals net even te vaak laten zien van je handen. En ook het gebruik van de CGI en muziek onder de film maar ik doe hem dat niet na...;)

Patrick van den Hul
23-03-2009, 14:40
Respect... :shock: Cloverfield meets Children of Men.

Af en toe wat kleine foutjes. Zoals net even te vaak laten zien van je handen. En ook het gebruik van de CGI en muziek onder de film maar ik doe hem dat niet na...;)

Die handen is natuurlijk juist de bedoeling, die zie je ook vaak in shooters.
Ben het wel met je eens dat de muziek niet altijd goed gekozen is. De stukken uit Lost zijn sterk, maar de main theme uit Twister (die in de bus wordt ingezet), paste dan weer totaal niet.

BrianB
23-03-2009, 16:41
Dan ben ik de eerste die het een beetje overdreven vindt. Mensen hebben het over talent, maar dit zijn allemaal after effects in combinatie 3ds max basisbegrippen, die je gewoon kunt leren via de veeltallige tutorials.
http://www.videocopilot.net

Kortom, ik vind het allemaal te basic en meer een hype om weer iets via 'youtube' te ontdekken.

Vond ik persoonlijk ook.
Het argument 'doe het zelf maar eens' slaat natuurlijk nergens op. Dan zou je niets meer slecht kunnen vinden. Over The Edge zal ik het maar helemaal niet hebben.

superman
23-03-2009, 17:43
Vond ik persoonlijk ook.
Het argument 'doe het zelf maar eens' slaat natuurlijk nergens op. Dan zou je niets meer slecht kunnen vinden. Over The Edge zal ik het maar helemaal niet hebben.Denk je nou echt dat het mainstream publiek zich gaat lopen ergeren ? En aan hoe zogenaamd makkelijk het is om deze topper te maken ? Ik durf nu al te wedden dat als deze film in de bioscopen verschijnt het een hit wordt.

Coen P.
23-03-2009, 18:16
Vergelijking, user Mickos (wie kent hem niet) heeft enkele zelfgemaakte filmpjes hier op www.dvd.nl (http://www.dvd.nl) geplaatst. Vergelijk die maar eens voor de grap met dit filmpje...

En The Edge rockt!

-WH-
23-03-2009, 18:53
Dit zijn dezelfde lui die met de telefoonboek-mythe de Mythbusters competitie gewonnen hebben.
Daarnaast hebben de makers ook meegedaan aan de "ben jij tornado-proof competitie" van discovery channel, volgens mij wordt dat filmpje in de bus gedraaid als die kerel de bus ingaat, vandaar de twister filmmuziek op de achtergrond.

In ieder geval erg knap gemaakt, deed mij ook een beetje aan Children of men denken.

RRR
23-03-2009, 19:04
De maker was vanavond te gast bij DWDD, samen met die andere Tim, namelijk Oliehoek...die kan wat mij betreft nog veel leren van deze Tim, zeker na Spion van Oranje..

Mr. Humphries
23-03-2009, 19:09
Als ik de tijd en de middelen had, dan had ik ook iets soortgelijks kunnen maken ja. Het gaat mij erom dat hier geen talent voor nodig is en dat het niet vernieuwend is.

Patrick van den Hul
23-03-2009, 19:13
Als ik de tijd en de middelen had, dan had ik ook iets soortgelijks kunnen maken ja. Het gaat mij erom dat hier geen talent voor nodig is en dat het niet vernieuwend is.

Wat een onzin, als dit geen talent is, dan weet ik niet wat dat wel is...

Carlos Santuna
23-03-2009, 19:22
Als ik de tijd en de middelen had, dan had ik ook iets soortgelijks kunnen maken ja.
Ik geloof er niks van. Laat maar zien, dan!

intexor
23-03-2009, 19:35
De beste stuurlui staan aan wal? :-)

Coen P.
23-03-2009, 19:39
Als ik de tijd en de middelen had, dan had ik ook iets soortgelijks kunnen maken ja. Het gaat mij erom dat hier geen talent voor nodig is en dat het niet vernieuwend is.

1. Laat maar eens zien dan, desnoods 1 minuut beeld dat je ook iets kan...

2. Moet een film(pje) altijd vernieuwend zijn om 'goed' te zijn?

Mr. Humphries
23-03-2009, 19:51
Wat een rare reacties. Dat jullie misschien er geen bout vestand van hebben ok. Maar als een kip zonder kop het werk uniek te laten blijken is erg kortzichtig.


1. Laat maar eens zien dan, desnoods 1 minuut beeld dat je ook iets kan...

Alsof ik tijd ga verneuken om jullie vertrouwen te winnen. Nogmaals ik heb de tijd en de hardwarige middelen niet om het te maken, enkel de kennis. Kennis die je op een grafisch lyceum minstens ten gehore krijgt.


2. Moet een film(pje) altijd vernieuwend zijn om 'goed' te zijn

Wel als de maker als een talent wordt gezien.

Wederom is het afgunst, jullie kunnen er enkel achterkomen als jullie zelf is even in after effects en 3ds max gaan verdiepen.

mercapto
23-03-2009, 19:56
Een vriend van me doet ook dit soort dingen voor de lol, en er zijn weinig tot geen middelen voor nodig, en ook weinig tijd, of liever, hier en daar een uurtje meepakken en je komt er wel, je moet geen haast hebben.
Dan is er alleen nog creatief talent nodig, en dat hebben weinig mensen of benutten weinig mensen.

"Dat kan ik ook, maar..." is dan weer een zwaktebod. Als ik geld had voor studiotijd zou ik groter zijn dan Elvis ooit was.
In principe kan iedereen met een beetje aanleg de techniek leren, maar het geheel is meer dan de som der delen.

Bas Reuver
23-03-2009, 20:04
Ik heb regelmatig van dit soort filmpjes voorbij zien komen, maar ze spreken me zelden aan. Ik vind dat dit filmpje daarentegen toch wel behoorlijk wat talent uitstraalt. Volgens mij krijgt dit filmpje niet voor niets de nodige aandacht.

Mr. Humphries
23-03-2009, 20:14
"Dat kan ik ook, maar..." is dan weer een zwaktebod. Als ik geld had voor studiotijd zou ik groter zijn dan Elvis ooit was.

Zingen is een talent. De basis omvormen tot iets wat al veel vaker en vaker gedaan is, niet.

Maak een kubus in 3dsmax, met een simpele plugin laat je het exploderen, geef het een material, zet het in after-effects op heel wat tracingpoints en voila.

Bekijk het zonder muziek en let op die hologramborden.

mercapto
23-03-2009, 20:17
En dat heten dus delen...en wij bejubelen het geheel.

Daan de G.
23-03-2009, 20:28
Respect... :shock: Cloverfield meets Children of Men.


Oftewel Half-Life 2 ;)

deTuinman is een beetje jaloers?

Coen P.
23-03-2009, 20:32
deTuinman is iemand die graag op zijn hark leunt en droomt over dingen die hadden kunnen zijn...zoveel talent, maar geen tijd om ons vertrouwen te winnen en zijn immense kennis om te zetten in daden :(

Patrick van den Hul
23-03-2009, 20:50
Zingen is een talent. De basis omvormen tot iets wat al veel vaker en vaker gedaan is, niet.

Maak een kubus in 3dsmax, met een simpele plugin laat je het exploderen, geef het een material, zet het in after-effects op heel wat tracingpoints en voila.

Bekijk het zonder muziek en let op die hologramborden.


geheel is meer dan de som der delen.Je staart je blind op de technische aspecten, je opmerking over speciaal letten op de hologramborden spreekt wat dat betreft boekdelen.

Wat juist knap is aan dit filmpje dat niet alleen de special effects er goed uitzien voor een dergelijk studentenproject, maar dat er ook veel spanning in zit, een goed tempo, de indruk dat het één take is, de straten die eruit zien alsof ze verlaten zijn etc. etc.
Er is aan alle aspecten gedacht en dat maakt het bijzonder.

En om nog even in te haken op een eerdere discussie. Als elk talent vernieuwend moet zijn, dan zouden jonge filmmakers als bijvoorbeeld Christopher Nolan en Sam Mendes dus ook geen talenten zijn omdat alles al uitgevonden en eens gedaan is voor hun komst en ze in essentie alleen de conventies volgen?

superman
23-03-2009, 20:55
deTuinman is iemand die graag op zijn hark leunt en droomt over dingen die hadden kunnen zijn...zoveel talent, maar geen tijd om ons vertrouwen te winnen en zijn immense kennis om te zetten in daden :(Ja, en ik denk dat ie er gewoon niet tegen kan, dat sommige mensen hun aanleg wel op de juiste manier kunnen tonen. 1 woord hiervoor : jaloezie. Beetje cyberpesten Tuinman ;)

Aan de andere kant van de oever, heeft hij technisch gezien wel degelijk gelijk. En iedereen heeft een eigen idee en interpretatie over hoe een film moet zijn.

TheGodfather
23-03-2009, 22:17
Bekijk het zonder muziek en let op die hologramborden.
Ja duh. Zo kun je iedere film wel onderuit halen. Het is natuurlijk het compleet beeld dat telt. Zoals gezegd wordt: doe het zelf maar eens na. Bedenk ook wel dat de maker geen professionele film regisseur is!

Cinemaniac
24-03-2009, 18:43
Wat een gezeur om niets, zeg! Voor een studentenfilmpje is ie gewoon erg goed gemaakt.

superman
24-03-2009, 19:12
En wanneer gaat hij naar Hollywood ? :mrgreen:
Hier heb je alvast een fan.

Mr. Humphries
24-03-2009, 19:19
deTuinman is iemand die graag op zijn hark leunt en droomt over dingen die hadden kunnen zijn...zoveel talent, maar geen tijd om ons vertrouwen te winnen en zijn immense kennis om te zetten in daden :(

Tja zo mag je denken, maar ik heb geen studie gedaan om dingen te maken, maar om dingen te bedenken.

Maargoed als jij z'n fimpje zo top vind, dan ben je snel tevreden. Dat is goed voor de industrie.

BrianB
24-03-2009, 19:48
Hij had volgens de geruchten toch al aanbiedingen gehad uit Hollywood (lijkt me stug, maar goed). Dan wordt z'n dit filmpje als concept tot een volledige film uitgewerkt, waar uiteindelijk niets van terecht komt, waarschijnlijk. Zo werkt Hollywood nu eenmaal, snel op een hype inspringen en er gebeurt niets mee.

TheGodfather
24-03-2009, 22:21
Tja zo mag je denken, maar ik heb geen studie gedaan om dingen te maken, .
Die jongen die dat filmpje heeft gemaakt ook niet ;)

Aloys
25-03-2009, 07:27
+
Mooie special effects die op een leuke manier zijn toegepast.

-
Half Life 2 rip off (word nu zoveel gezegt dat dat bijna geen leugen kan zijn), en de overdaad aan effecten doen lijken of de beste man een beetje zijn programmatjes aan het uittesten was.

tesssam
25-03-2009, 08:03
niemand zegt dat hij benaderd is om het concept te verkopen. Het kan ook zo zijn dat de studio´s iets in hem zien al CGI artist. Hoeft niet eens als werknemer aangenomen te worden maar kan in een van de intern opleidingen meedoen. Zoiets kan het ook nog zijn.

Daan de G.
25-03-2009, 08:32
-
Half Life 2 rip off (word nu zoveel gezegt dat dat bijna geen leugen kan zijn), en de overdaad aan effecten doen lijken of de beste man een beetje zijn programmatjes aan het uittesten was.

Tja, volgens mij is het ook de bedoeling dat het van Half-life 2 afkomt? De sfeer is komt in ieder geval heel mooi overeen met het spel! Daarnaast zijn de geluiden zo herkenbaar, dat ik als Half life fan hier wel een hele film over zou willen zien!

Rorschach
25-03-2009, 20:19
Die jongen die dat filmpje heeft gemaakt ook niet ;)

Dat maakt het inderdaad zo zot! En daarnaast is het eigenlijk nog eens zeer goed! Als iemand zin heeft om een filmke te maken, keb ook wel goeste door eens door Holleywood gebeld te worden ^^

Nielsje
25-03-2009, 21:51
Hehe, Half Life Holland. Was dit niet het filmpje waarvan mensen dachten dat het een viral was voor Episode 3 van Half Life 2?

superman
26-03-2009, 13:17
Hehe, Half Life Holland. Was dit niet het filmpje waarvan mensen dachten dat het een viral was voor Episode 3 van Half Life 2?Pure onzin.

TheGodfather
26-03-2009, 18:00
Wat is pure onzin? dat Nielsje dat schrijft of dat mensen dat dachten?

superman
27-03-2009, 08:14
Wat is pure onzin? dat Nielsje dat schrijft of dat mensen dat dachten?allebei. nergens vernomen dat dat waar is. Totale onzin dus.

Nielsje
27-03-2009, 10:23
Ik claim toch ook niet dat het waar is. Ik had de aankondiging gezien op www.destructoid.com (http://www.destructoid.com) waar men duidelijk een link hoopt te zien voor Episode 3. Wellicht iets minder snel onzin roepen.

Albert Kostwinder
27-03-2009, 10:54
Gewoon erg knap gemaakt. Ik vond deze 9 minuten leuker dan menig Nederlandse film.......:)

Sjeisbroochem
27-03-2009, 13:49
Cool gemaakt, vooral de nederlandse omgeving in combinatie met die effecten vond ik leuk.

superman
27-03-2009, 14:41
Ik claim toch ook niet dat het waar is. Ik had de aankondiging gezien op www.destructoid.com (http://www.destructoid.com) waar men duidelijk een link hoopt te zien voor Episode 3. Wellicht iets minder snel onzin roepen.Nou heb je schijnbaar dus weer niet gelijk, want ik zie nergens een artikel over.

Jordy van Buel
27-03-2009, 14:52
Superman en Nielsje, graag het welles/nietes spelletje voortzetten via PM!

Sneaker
27-03-2009, 14:55
Nou heb je schijnbaar dus weer niet gelijk, want ik zie nergens een artikel over.
Beter zoeken?
http://www.destructoid.com/half-life-viral-video-is-not-really-a-viral-video-still-cool-125418.phtml

Erg coole video overigens.

superman
27-03-2009, 15:13
Beter zoeken?
http://www.destructoid.com/half-life-viral-video-is-not-really-a-viral-video-still-cool-125418.phtml

Erg coole video overigens.Excuses, ik trek m'n woorden terug :oops: