PDA

Bekijk de volledige versie : HDtv ontvanger van Ziggo: Wie heeft ervaring?



Aspers
23-03-2009, 19:34
Ik zie dat je bij Ziggo voor 199,- een HD ontvanger hebt. Wie heeft hier ervaring mee? Is het een goede zet om deze aan te schaffen? Zo niet, wat is een beter optie (ongeveer zelfde bedrag)!?

Alvast bedankt!

Harrie van Geleuken
24-03-2009, 14:21
Ik zie dat je bij Ziggo voor 199,- een HD ontvanger hebt. Wie heeft hier ervaring mee? Is het een goede zet om deze aan te schaffen? Zo niet, wat is een beter optie (ongeveer zelfde bedrag)!?

Alvast bedankt! Heb ze beiden...de Samsung 360 en de Humax 5000.
De Samsung is scherper maar de Humax heeft is toegankelijker qua bediening.
Op een lcd scherm zou ik gaan voor de Humax,maar op een plasma is de Samsung duidelijk scherper dan de Humax.

Aspers
25-03-2009, 10:20
Ik heb een Sony Bravia LCD staan, dus dan zou ik voor de Humax kunnen gaan. Ze hebben nu een mooie aanbieding met 50,- retour... toch maar eens de stap maken dan?

Staan er eigenlijk nog meer HDtv zenders in de planning bij Ziggo? Want nu hebben ze er 3 ofzo.... beetje karig!

Lex v/d Moolen
25-03-2009, 11:45
Dat is ook de reden dat ik nog niet overstap. Ik zit in een voorheen Casema gebied en daar geven ze ook Sport1 HD niet door helaas.

Aspers
25-03-2009, 12:18
Dat is ook de reden dat ik nog niet overstap. Ik zit in een voorheen Casema gebied en daar geven ze ook Sport1 HD niet door helaas.

Klopt, maar 150,- (incl de 50,- korting) is natuurlijk niet veel geld voor een HD ontvanger...

Lex v/d Moolen
25-03-2009, 12:20
Klopt, maar 150,- (incl de 50,- korting) is natuurlijk niet veel geld voor een HD ontvanger...

Zit daar ook een harddisc recorder in ?

Erminio
25-03-2009, 13:16
Zit daar ook een harddisc recorder in ?

Nee, in de Humax HDPVR-iHDR5050 die ik heb weer wel.
Maar die is dan wel €399.

Erminio

Aspers
25-03-2009, 15:13
Is dit dan de Humax (http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax_hd5000c/index.shtml) die je bij Ziggo krijgt?

HUYG
25-03-2009, 15:34
Humax 5000 is een mooie decoder icm een Panasonic lcd bij mijn ouders.

Smooth-J
27-03-2009, 16:24
Ik heb op dit moment de 5000 en is super, zit net op Eurosport HD te kijken naar het schaatsen. Godammnn, het spat van het scherm af.
Maar ga komende week wel de 5050 aanschaffen omdat ik ook wil opnemen,

Richard B.
28-04-2009, 00:32
Ik heb m'n gammele Samsung-decodertje verruild voor een Humax 5000C en wow, da's wel even een verbetering. Beeld is veel en veel beter en de guide is ook lichtjaren mooier en handiger. Verder is de snelheid van kanaal wisselen hoger en is de afstandbediening veel fijner als dat barrel van Samsung. Ik ben er in alle opzichten op vooruit gegaan. (y)

Wat wel jammer is is dat ik er (zoals ik het nu zie) teveel voor betaald heb: 188 - 18 (10% korting bij MM) = 170 euro terwijl ik hem nu ook voor rond de 150 euro zie staan als ik zoek op het internet. :(

Nou ja: ik ben erg tevreden over het apparaat dus daar moet ik me dan ook maar overheen zetten. :)

Harrie van Geleuken
28-04-2009, 09:24
Dat is ook de reden dat ik nog niet overstap. Ik zit in een voorheen Casema gebied en daar geven ze ook Sport1 HD niet door helaas.

Aangesloten met een HDMI kabel zie je wel degelijk verschil ....ook SD uitzendingen zien er (bijna) HD uit !

Martino
28-04-2009, 11:52
Ik ben nu 2 weken in het bezit van de Humax5050c en vind dit echt een toppertje! Ondanks het feit dat men de navigatie tussen de kanalen wat ingewikkeld vindt ga ik er toch vrij redelijk snel doorheen. Aangezien ik voorheen analoge TV had ben ik natuurlijk niet zo'n goede referentie...

navarone
28-04-2009, 12:15
Is het verstandig om: als ik nu een nieuwe tv koop er een te kopen met ingebouwde kabeltuner voor Ziggo (Sony heeft ze) of toch maar een losse digitale tuner??

Richard B.
28-04-2009, 14:21
Is het verstandig om: als ik nu een nieuwe tv koop er een te kopen met ingebouwde kabeltuner voor Ziggo (Sony heeft ze) of toch maar een losse digitale tuner??
Het is denk ik een kwestie van voorkeur. Zelf heb ik dat soort apparaten liever apart want dan kun je ze nog eens vervangen als er betere op de markt komen (zoals ik deze week gedaan heb) en je bent ook niet zowel tv als tuner kwijt als een van beiden kapot gaat. Verder krijg je volgens mij ook meestal wel kortingen op een tuner als je die in combinatie met een abonnement koopt. En je kunt ook wat vrijer je tv kiezen, want lang niet elke tv heeft een ingebouwde tuner.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel fijn om geen extra aparte kastjes te hebben staan: het scheelt je een hoop snoeren en kastruimte natuurlijk. Zoals ik al zei: het is een kwestie van waar je prioriteiten liggen.

Erminio
28-04-2009, 16:32
Dat is ook de reden dat ik nog niet overstap. Ik zit in een voorheen Casema gebied en daar geven ze ook Sport1 HD niet door helaas.

Huh?, ik zit ook in voorheen Casema gebied en heb wel Sport1 HD

Erminio

Lex v/d Moolen
28-04-2009, 16:41
Huh?, ik zit ook in voorheen Casema gebied en heb wel Sport1 HD

ErminioIs dat pas veranderd dan? Want ik kan me herinneren dat op de site van Ziggo stond dat dit nog niet het geval was.

Erminio
29-04-2009, 15:52
Is dat pas veranderd dan? Want ik kan me herinneren dat op de site van Ziggo stond dat dit nog niet het geval was.

Geen flauw idee: ik kijk nooit sport.
Maar ik meende Sport1 HD tussen de zenders te zien, heb even gecheckt en inderdaad de zender is gewoon te zien.

Erminio

Carparzo
30-04-2009, 19:17
Is het verstandig om: als ik nu een nieuwe tv koop er een te kopen met ingebouwde kabeltuner voor Ziggo (Sony heeft ze) of toch maar een losse digitale tuner??


Heb Niet heel veel verstand ervan maar wat ik weet is sinds we de nieuwe Sony bravia hier hebben met die mogelijkheid. is dat je kunt met behulp van een ander "ding" idd digitale kunt kijken.
Alleen de kans bestaat dat ziggo dat op een moment misschien niet meer erkend en je alsnog een losse tuner moet kopen. Dus zitten hier nog steeds in dubio erover en hopend dat ziggo binnenkort wel een duidelijk antwoord geeft of ze het nu wel of niet gaan erkennen.

Alleen wat me niet duidelijk is of zo'n ingebouwde Tuner HD is of vergelijkbaar met een standaard decoder iemand?? kan misschien ook meehelpen met de beslissing.

8mile13
06-11-2009, 21:13
ik heb hem in de kast opgeborgen en de oude sd kabelontvanger weer te voorschijn gehaald.de beeldkwaliteit is genant te noemen op het moment dat er een zon in beeld komt of een een felle lamp dan wordt het helemaal erg.ik heb een satellietontvanger topfield 7710hd pvr wat beeldkwaliteit betreft veegt ie de vloer met de humax aan. als je op beeldkwaliteit uit bent kun je beter satelliet kijken(veel meer zenders en veel betere beeldkwaliteit).voor twee zenders die alleen op de kabel te zien zijn gebruik ik de kabelontvanger.op de kabel zijn meer HD zenders maar die zijn voor 90% geupscaled (een fullHD tv heeft 2 000 000 beeldpunten.sd (standaarddefinitie)heeft er ongeveer 1 000 000 beeldpunten.als je van sd576i(standaarddefinitie) upscaled naar hd1080i (hoge definitie).dan moet je 1 000 000 KUNSTMATIG toevoegen zodat alle 2 000 000 beeldpunten op je tv actief zijn.dit betekent dat de HELFT van wat je dan ziet bij geupscalde sd er bij verzonnen is.experts vinden dit niet verantwoord omdat je dan een bedenkelijke beeldkwaliteit krijgt.

Smooth-J
06-11-2009, 23:00
ik heb hem in de kast opgeborgen en de oude sd kabelontvanger weer te voorschijn gehaald.de beeldkwaliteit is genant te noemen op het moment dat er een zon in beeld komt of een een felle lamp dan wordt het helemaal erg.ik heb een satellietontvanger topfield 7710hd pvr wat beeldkwaliteit betreft veegt ie de vloer met de humax aan. als je op beeldkwaliteit uit bent kun je beter satelliet kijken(veel meer zenders en veel betere beeldkwaliteit).voor twee zenders die alleen op de kabel te zien zijn gebruik ik de kabelontvanger.op de kabel zijn meer HD zenders maar die zijn voor 90% geupscaled (een fullHD tv heeft 2 000 000 beeldpunten.sd (standaarddefinitie)heeft er ongeveer 1 000 000 beeldpunten.als je van sd576i(standaarddefinitie) upscaled naar hd1080i (hoge definitie).dan moet je 1 000 000 KUNSTMATIG toevoegen zodat alle 2 000 000 beeldpunten op je tv actief zijn.dit betekent dat de HELFT van wat je dan ziet bij geupscalde sd er bij verzonnen is.experts vinden dit niet verantwoord omdat je dan een bedenkelijke beeldkwaliteit krijgt.


Welke Humax heb je dan? Want mijn 5000 HD is echt super. (wel zonder harde schijf, want dat is de 5050 serie)

scorpius
07-11-2009, 01:12
Ziggo ondersteund sinds kort ook CI+. Als je een recente tv hebt (o.a. Sony Bravia) dan kan je een CI+ module kopen voor 79,95 (bij o.a. Mediamarkt) en deze module stop je met de Ziggo smart-card in de tv. Hierdoor hoef je geen los kastje meer te kopen voor digitale televisie en heb je ook nog maar één afstandsbediening nodig.
Ik heb dit nu sinds een week en bevalt me uitstekend.
Of je tv CI+ ondersteund wordt door Ziggo kan je op deze site vinden:
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
(onder het kopje 'televisies').

Harrie van Geleuken
08-11-2009, 11:21
ik heb hem in de kast opgeborgen en de oude sd kabelontvanger weer te voorschijn gehaald.de beeldkwaliteit is genant te noemen op het moment dat er een zon in beeld komt of een een felle lamp dan wordt het helemaal erg.ik heb een satellietontvanger topfield 7710hd pvr wat beeldkwaliteit betreft veegt ie de vloer met de humax aan. als je op beeldkwaliteit uit bent kun je beter satelliet kijken(veel meer zenders en veel betere beeldkwaliteit).voor twee zenders die alleen op de kabel te zien zijn gebruik ik de kabelontvanger.op de kabel zijn meer HD zenders maar die zijn voor 90% geupscaled (een fullHD tv heeft 2 000 000 beeldpunten.sd (standaarddefinitie)heeft er ongeveer 1 000 000 beeldpunten.als je van sd576i(standaarddefinitie) upscaled naar hd1080i (hoge definitie).dan moet je 1 000 000 KUNSTMATIG toevoegen zodat alle 2 000 000 beeldpunten op je tv actief zijn.dit betekent dat de HELFT van wat je dan ziet bij geupscalde sd er bij verzonnen is.experts vinden dit niet verantwoord omdat je dan een bedenkelijke beeldkwaliteit krijgt.

Lijkt me sterk...Heb zojuist een Humax 5050 in gebruik genomen en ik moet zeggen dat
dit apparaat zelfst de Samsung 360 overtreft,al beweert men vaak het tegendeel !

Kwestie van goed afstellen misschien.?(y) ..(720p gebruiken ipv 1080i),en zeker geen 576i)

peptalk
08-11-2009, 15:48
ik heb hem in de kast opgeborgen en de oude sd kabelontvanger weer te voorschijn gehaald.de beeldkwaliteit is genant te noemen op het moment dat er een zon in beeld komt of een een felle lamp dan wordt het helemaal erg.ik heb een satellietontvanger topfield 7710hd pvr wat beeldkwaliteit betreft veegt ie de vloer met de humax aan. als je op beeldkwaliteit uit bent kun je beter satelliet kijken(veel meer zenders en veel betere beeldkwaliteit).voor twee zenders die alleen op de kabel te zien zijn gebruik ik de kabelontvanger.op de kabel zijn meer HD zenders maar die zijn voor 90% geupscaled (een fullHD tv heeft 2 000 000 beeldpunten.sd (standaarddefinitie)heeft er ongeveer 1 000 000 beeldpunten.als je van sd576i(standaarddefinitie) upscaled naar hd1080i (hoge definitie).dan moet je 1 000 000 KUNSTMATIG toevoegen zodat alle 2 000 000 beeldpunten op je tv actief zijn.dit betekent dat de HELFT van wat je dan ziet bij geupscalde sd er bij verzonnen is.experts vinden dit niet verantwoord omdat je dan een bedenkelijke beeldkwaliteit krijgt.

Volgens mij doet de TV niets anders met SD materiaal en waarschijnlijk zijn de scalers
van de uitzender beter dan die in je TV.