PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe sluit ik dit aan????



Tammer
30-03-2009, 11:48
Ik heb:

1) Een TVdecoder van casema (digitale TV pakket)
2) Een SG 3.1 surround set met een dvd recorder
3) Een TV

Wat is nodig om ook mij digitale zenders via mijn dvd recorder te laten lopen, zodat ik ook deze kan opnemen?

Ik dacht:

1) Antenne naar de decoder
2) Scart van decoder (AV1 connection) naar DVD (AV2 connection)
3) Antenne loop van decorder naar 'antenne in' op de DVD (nodig???)
4) Scart van DVD naar TV
5) 'Antenne uit' op de DVD naar antenne in de TV.

Als ik nu op de DVD recorder automatisch zenders laat zoeken vindt deze alleen maar analoge zenders. Wat doe ik fout????

6) Ik heb nu ook nog een 'SG blue ray system.' Kan ik deze nog zodanig koppelen dat ik ook hierbij gebruik kan maken van de surroud set?
Heb hem nu apart op de TV staan via een HDMI aansluiting.

Graag hulp.

Groeten Tammer

DVDProfilersFilmgek
30-03-2009, 14:23
Ik heb:

1) Een TVdecoder van casema (digitale TV pakket)
2) Een SG 3.1 surround set met een dvd recorder
3) Een TV

Wat is nodig om ook mij digitale zenders via mijn dvd recorder te laten lopen, zodat ik ook deze kan opnemen?

Ik dacht:

1) Antenne naar de decoder
2) Scart van decoder (AV1 connection) naar DVD (AV2 connection)
3) Antenne loop van decorder naar 'antenne in' op de DVD (nodig???)
4) Scart van DVD naar TV
5) 'Antenne uit' op de DVD naar antenne in de TV.

Als ik nu op de DVD recorder automatisch zenders laat zoeken vindt deze alleen maar analoge zenders. Wat doe ik fout????

6) Ik heb nu ook nog een 'SG blue ray system.' Kan ik deze nog zodanig koppelen dat ik ook hierbij gebruik kan maken van de surroud set?
Heb hem nu apart op de TV staan via een HDMI aansluiting.

Graag hulp.

Groeten Tammer

SG:confused:

Soms kun je te lui zijn.... geen merk en modelnummer en nu mogen wij dan ook nog eens raden wat voor een mogelijkheden en aansluitingen je systeem heeft...:mrgreen:

Digitale zenders kun je niet opslaan in je recorder, je kunt ze wel opnemen via de scart aansluiting:idea:

Onvoldoende informatie om je voor het overige een goed advies te kunnen geven.(y)

Tammer
30-03-2009, 14:30
Snap dat het wat weinig info is, maar dat is dan ook vaak bij mensen die er maar eens in de zoveel tijd mee te maken hebben.

Begrijp ik uit je reactie dat het niet mogelijk is om de digitale kanalen te laten lopen via de DVD recorder en dus ook geen gebruik kan maken van de surround mogelijkheden?
(tenzij opgenomen op de HD, wat wel mogelijk zou moeten kunnen?)

Hubert

DVDProfilersFilmgek
30-03-2009, 15:08
Snap dat het wat weinig info is, maar dat is dan ook vaak bij mensen die er maar eens in de zoveel tijd mee te maken hebben.

Begrijp ik uit je reactie dat het niet mogelijk is om de digitale kanalen te laten lopen via de DVD recorder en dus ook geen gebruik kan maken van de surround mogelijkheden?
(tenzij opgenomen op de HD, wat wel mogelijk zou moeten kunnen?)

Hubert

Wat wel en niet mogelijk is ligt gewoon aan je apparatuur, maar daar ben je erg zuinig met de informatie.

Er zitten 2 scart uitgangen op de decoders, 1 bedoeld voor de TV en 1 bedoeld voor een recorder, vaak zit er ook nog een optische uitgang op de decoder, deze is zeer geschikt om surround geluid over een set te laten weergeven, maar dat stond ongetwijfeld ook al in de handleiding die ze bij zo'n decoder leveren.

Ook Blue Ray spelers kunnen buiten HDMI om, ook surround geluid uitsturen naar setjes, optisch, coax of analoog 5.1


Maar ja....... onvoldoende gegevens.

Tammer
30-03-2009, 15:29
Alvast bedankt voor je reactie. Zal vanavond de gegevens erbij zoeken en deze opgeven.

Groeten Hubert

Tammer
30-03-2009, 18:41
De gegevens:

1) Decoder: Samsung Digital Cable Receiver DCB -9401R
2) TV: JVC LT-32A70BU/LT-32A70SU
3) DVD recorder: LG HRT 403DA 3.1 Home Cinema Set
4) Blue Ray Disk: LG Model : BD300

Greoten Hubert

DVDProfilersFilmgek
31-03-2009, 16:17
De gegevens:

1) Decoder: Samsung Digital Cable Receiver DCB -9401R
2) TV: JVC LT-32A70BU/LT-32A70SU
3) DVD recorder: LG HRT 403DA 3.1 Home Cinema Set
4) Blue Ray Disk: LG Model : BD300

Greoten Hubert


Het spijt mij Hubert, je hebt een leuk ogende set maar daar houd het wel mee op, wel een aktieve sub, maar ook weer niet helemaal...... weinig aansluitmogelijkheden en geen ondersteuning voor DTS. Toch zal je wel bewust hebben gekozen voor dit systeem, geen achterspeakers en misschien weinig ruimte om te plaatsen zijn je beweegredenen geweest.

Je kan de decoder via scart met je TV en via scart met je recorder verbinden.
Je recorder verbind je met HDMI met je TV.
Je LG BD300(y) verbind je met HDMI aan je TV, je kan indien gewenst je BD300 ook nog aansluiten op je setje met een rode en witte tulpplug voor de audio over de speakers van het setje.

Het spijt me dat je setje niet wat meer mogelijkheden heeft, er zitten niet veel aansluitingen op.

Mr_Parker
31-03-2009, 19:30
Zie ook hier (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=145591#post145591) voor een redelijke, maar niet 100%, uitleg.

Ik ga het namelijk niet nog eens allemaal uitleggen. :-)

Tammer
31-03-2009, 19:44
Bedankt voor je hulp.
Ik heb het geheel nu aardig werkbaar. Ik heb inderdaad maar één digitaal kanaal op de DVD recorder maar ik kan deze wel gewoon kiezen en kan tevens gebruik maken van de surround.

Nog één vraag: ik heb de Blue Ray Disk middels HDMI rechtstreeks aangesloten op de TV. Deze loopt nu dus niet via de DVD recorder en dus ook de surround set (geluid) niet gebruiken.
Is het nog op enige wijze mogelijk (bijvoorbeeld via coax van Bleu Ray naar DVD recorder) gebruik te maken van de surround set , dus het geluid??

Graag nog een reactie.:razz:

DVDProfilersFilmgek
31-03-2009, 22:25
Bedankt voor je hulp.
Ik heb het geheel nu aardig werkbaar. Ik heb inderdaad maar één digitaal kanaal op de DVD recorder maar ik kan deze wel gewoon kiezen en kan tevens gebruik maken van de surround.

Nog één vraag: ik heb de Blue Ray Disk middels HDMI rechtstreeks aangesloten op de TV. Deze loopt nu dus niet via de DVD recorder en dus ook de surround set (geluid) niet gebruiken.
Is het nog op enige wijze mogelijk (bijvoorbeeld via coax van Bleu Ray naar DVD recorder) gebruik te maken van de surround set , dus het geluid??

Graag nog een reactie.:razz:

Oke, je hebt werkbare informatie verstrekt(merk en modelnr's) waar ik wat mee kan, dat verdiend een aanvullend 2e antwoord.;-)

Een recorder is om mee op te nemen, dit doet hij via de antenne ingang en/of via een scartingang. Hij neemt niets op van een digitale ingang, en die heeft hij dan ook niet, alleen maar uitgangen. Toch is er nog wel een mogelijkheid, ik had hem niet genoemd omdat ik zo half en half vind dat je waarschijnlijk met de stereoingang op je setje bijna net zo goed uit bent. Nu je er specifiek om vraagt wil ik je de oplossing wel geven, maar ik wil daar wel bij opmerken dat je er niet veel meer van moet verwachten als van de analoge oplossing.......oke komt ie:

Je hebt nodig:

2 optische kabeltjes van de in jouw situatie gewenste lengte:

http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/toslink%20kabel.jpg

en 1 optische switch:

http://www.audio-pluggen.nl/catalog/images/3_poort_toslink_schakelaar.jpg

Dit kost je bijelkaar zo rond de 27 a 28 euro incl. verzenden.

Hoe aan te sluiten:

Achter op je beetje vreemde sub/versterker/set zit een optische ingang waarop je DVD recorder is aangesloten, deze neem je los en sluit je aan op een ingang van de optische switch, op een andere ingang sluit je de BD300 optisch aan op de switch. Er gaat op de uitgang van de switch een optische kabel (ook wel toslink genoemd) weer naar je sub/versterker/set. Vergeet niet je BD300 zo in te stellen dat hij een digitaal signaal via de optische uitgang moet versturen, als je nu op de juiste wijze schakeld dan zou het mogelijk moeten zijn om geluid via deze weg op de speakers van je setje te krijgen. Nu maar hopen dat je niet al teveel DTS gecodeerde BD schijfjes hebt, al zou je de BD300 dan misschien kunnen instellen op PCM, maar dat is dan ook 2 kanaals via optisch. Nog wel een opmerking, het kan gebeuren dat je geen geluid meer naar je TV krijgt via de HDMI, niet alle, maar wel veel apparaten sturen maar 1 signaal naar 1 uitgang uit en niet naar 2 uitgangen tegelijkertijd.

Tip:idea: :
Voordat je het benodigde materiaal aanschaft kun je natuurlijk beter eerst even kijken of je tevreden kunt zijn met het digitale optische signaal door 1 optische kabel rechtstreeks van je BD300 aan te sluiten op je sub/versterker/set. Bekijk dan ook even de mogelijkheden van DTS omgezet naar PCM en hoe dat bevalt.

Eén en ander is dus wel mogelijk, maar een schoonheidsprijs verdiend het niet, ben benieuwd wat je gaat proberen(y)

Tammer
01-04-2009, 13:28
Bedankt voor je hulp. Ik ga je raad opvolgen en eerst eens proberen met het verbinden van één optische kabel naar de versterker. Lukt dit dan koop ik de rest en is het wat mij betreft voldoende. Wellicht niet optimaal maar wat mij betreft prima.
Zal nog laten horen hoe het geworden is.

Groeten Tammer
(y)

DVDProfilersFilmgek
01-04-2009, 21:50
Bedankt voor je hulp. Ik ga je raad opvolgen en eerst eens proberen met het verbinden van één optische kabel naar de versterker. Lukt dit dan koop ik de rest en is het wat mij betreft voldoende. Wellicht niet optimaal maar wat mij betreft prima.
Zal nog laten horen hoe het geworden is.

Groeten Tammer
(y)

Dat vind ik fijn, ik ben benieuwd hoe je setje reageert op de BD300 en of je een beetje een geluid naar je zin kunt krijgen. Hoop ook dat je via de optische uitgang een werkbaar signaal krijgt uit de BD300 als je Multi Channel PCM signalen op een schijfje hebt staan en de BD300 dit moet omzetten naar PCM 2kanaals, en dat hij dit hetzelfde doet voor DTS audio.