PDA

Bekijk de volledige versie : TV HD/DVD recorder HomeCinema SetTopBox Aansluiten



eagle00789
02-04-2009, 00:12
Zoals je in de titel al kunt zien, zoek ik een mogelijkheid om veel apparaten aan te sluiten.
Mijn huidige apparaten zijn:
TV: Panasonic TX-32LMD70FA (2x scart 1x hdmi)
HD/DVD Recorder: Sony RDR-HX785 (2x scart 1x hdmi)
HomeCinema: LG HT-303SU (1x scart)
SetTopBox: Samsung DCB-B270R (2x scart)
De huidige aansluiting is als volgt:
HomeCinema --> scart --> TV
SetTopBox --> scart --> HD/DVD Recorder --> HDMI --> TV
SetTopBox --> --> --> --> --> --> scart --> --> --> --> --> TV
Muur --> Coax --> SetTopBox --> Coax --> HD/DVD Recorder --> Coax --> TV
moet ik iets aan deze opstelling veranderen om met mijn HD/DVD Recorder de tv-zenders digitaal te kunnen opnemen? GuidePlus ziet namelijk mijn SetTopBox niet en als ik mijn SetTopBox instel op de hd/dvd recorder als een decoder, dan kan ik geen tv kijken via de SetTopBox, want ik moet hem dan op een kanaal zetten op de HD/DVD Recorder...
Ook wil ik graag weten of ik de zenders van de SetTopBox kan instellen als zender op de HD/DVD Recorder.

p.s. wat nog een leuke extra vraag is, op mijn tv zit een sticker met daarop DVB. wat houd dat precies in en kan ik het gebruiken?? of moet ik hier nog wat voor aanschaffen als ik het wil gebruiken.....
p.p.s De Settopbox scart tv is toegevoegd op aanraden van de winkel ivm met opnemen met de dvd/hd recorder.

DVDProfilersFilmgek
04-04-2009, 12:25
Zoals je in de titel al kunt zien, zoek ik een mogelijkheid om veel apparaten aan te sluiten.
Mijn huidige apparaten zijn:
TV: Panasonic TX-32LMD70FA (2x scart 1x hdmi)
HD/DVD Recorder: Sony RDR-HX785 (2x scart 1x hdmi)
HomeCinema: LG HT-303SU (1x scart)
SetTopBox: Samsung DCB-B270R (2x scart)
De huidige aansluiting is als volgt:

HomeCinema --> scart --> TV
HomeCinema --> component --> TV

SetTopBox --> scart --> HD/DVD Recorder --> HDMI --> TV

SetTopBox --> --> --> --> --> --> scart --> --> --> --> --> TV

Muur --> Coax --> SetTopBox --> Coax --> HD/DVD Recorder --> Coax --> TV
Muur --> Coax --> HD/DVD Recorder --> Coax --> SetTopBox--> Coax --> TV

moet ik iets aan deze opstelling veranderen om met mijn HD/DVD Recorder de tv-zenders digitaal te kunnen opnemen? GuidePlus ziet namelijk mijn SetTopBox niet en als ik mijn SetTopBox instel op de hd/dvd recorder als een decoder, dan kan ik geen tv kijken via de SetTopBox, want ik moet hem dan op een kanaal zetten op de HD/DVD Recorder... Dat is dan ook het nadeel van een single tuner, met een twintuner heb je dat probleem niet. Een single tuner kan maar 1 kanaal/zender per keer doorgeven, dus als je wilt opnemen kun je niet naar een andere zender kijken via de "settopbox" (decoder)

Ook wil ik graag weten of ik de zenders van de SetTopBox kan instellen als zender op de HD/DVD Recorder. Nee, dat zal niet gaan, de zenders die je met een HDD recorder opslaat zijn de analoge kanalen zoals zij door de kabel worden verstuurd, de digitale zenders worden per kanaal gedecodeerd(zichtbaar gemaakt) en aan de scartuitgang aangeboden, deze kun je niet opslaan.

p.s. wat nog een leuke extra vraag is, op mijn tv zit een sticker met daarop DVB. wat houd dat precies in en kan ik het gebruiken?? of moet ik hier nog wat voor aanschaffen als ik het wil gebruiken.....
DVB betekent Digital Video Broadcasting.... T voor land, S voor satelliet en C voor kabel. Je hebt een T of een C digitale ontvanger(tuner) ingebouwd ziteen in je TV, leuk als je in het buitenland woont, hier heb je er niet veel aan. Als het de T is kun je daarmee de 4 gratis zenders Nld1 2 en 3 + de lokale zender zien die worden ongecodeerd doorgegeven door Digitenne. Wil je alle zenders zien, dan moet je abbonnements geld betalen en nog zo'n 85 euro extra uitgeven aan een cam die je achter in je TV moet steken. Deze cam is een decoder die samen met de kaart de gecodeerde zenders decodeert. Lijkt me in jouw situatie geen strak plan.

p.p.s De Settopbox scart tv is toegevoegd op aanraden van de winkel ivm met opnemen met de dvd/hd recorder. :confused: De winkel heeft je de decoder aangesmeert zodat je de digitale zenders kunt zien en opnemen, je had hem niet speciaal nodig om zenders op te nemen, dat kon je al via de coax. (al wordt het beeld dat de kabelboeren analoog op de kabel kwakken steeds beroerder om de mensen te dwingen naar digitaal over te stappen.... blij dat ik geen TV kijk, laat staan opneem.

Antwoorden in dikke tekst. Je hoeft niet de volgorde van je coax te veranderen, ook de component naar je TV is enkel een voorstel. Beiden voorstellen kunnen leiden tot een iets beter beeld, maar dat is zonder garantie, dus als je tevreden bent..... laten zitten zoals het zit.

eagle00789
04-04-2009, 20:44
aangezien ik dan toch wel heil zie in mijn situatie voor die cam-decoder achter in de tv, zou ik graag willen weten waar ik die kan kopen EN of je weet welke dvb er in mijn tv zit.

DVDProfilersFilmgek
05-04-2009, 05:33
aangezien ik dan toch wel heil zie in mijn situatie voor die cam-decoder achter in de tv, zou ik graag willen weten waar ik die kan kopen EN of je weet welke dvb er in mijn tv zit.

Waarschijnlijk een terestial (T) dus KPN Digitenne, kijk maar even in je gebruiksaanwijzing bij de Technische gegevens, daar wordt het vermeld.

De CI kun je hier bestellen:

http://www.kpn.com/televisie/Digitenne/apparatuur/Digitenne-Starterskit.prod?omn_site=1&campaignid=600

Maar ik heb ook wel aanbiedingen via Ebay etc etc gezien, maar daar mag je zelf even naar googlen.