PDA

Bekijk de volledige versie : Probleem beeldverhouding Digitenne icm LG 32LB75



Headhunter
03-04-2009, 07:47
Dag medeforummers,

Ik kwam deze week thuis van een maand vakantie en plugde mijn HT weer eens in het stopcontact. Dit leidde, enigszins tot mijn verbazing, tot twee problemen met mijn Digitenne tuner (Topfield Single Tuner TF6000COK) en LCD TV (LG 32LB75).

1. Het display van de Topfield tuner werkt niet meer. Normaal toonde deze de tijd (die heb ik weer goed ingesteld) en soms zaken als 'MENU' en 'RUN' e.d. Nu toont hij echter alleen maar vier gelijke tekens, ongeacht wat je doet. Tuner kapot? Of waar kan dit aan liggen?

2. De beeldverhouding bij meerdere zenders (MTV, CNN, Animal Planet, etc.) is niet meer juist, terwijl die van andere (Ned 1-2-3, RTL4, Ketnet/CANVAS) wel goed wordt weergegeven.Bij de zenders waar het mis gaat, wordt een 4:3 verhouding weergegeven waarbij een deel van de boven- en onderkant van het scherm wordt afgesneden (duidelijk omdat je de logo's rechtsboven of de subtitles deels mist). Mijn tuner staat ingesteld op 16:9. Mijn TV zelf staat op ratio "origineel". Ik weet niet helemaal zeker meer of ik dit voorheen ook zo had ingesteld, maar in ieder geval had ik toen geen problemen. Andere combinaties lijken zo snel ook niet te werken...

Iemand enig idee? Alvast hartelijk dank!

Gerco Stuivenberg
06-04-2009, 21:37
De tuner is waarschijnlijk in slaap gevallen omdat deze een lange tijd niet gebruikt is. Het kan zijn dat deze daarom nog niet helemaal goed werkt. Je zou kunnen proberen om deze zichzelf helemaal opnieuw te laten installeren. Helpt dit of resetten niet, dan is deze waarschijnlijk defekt.

De zenders CNN, MTV Animal Planet e.v.a. zenden nog niet in breedbeeld uit. Meestal is dit letterbox en als je geluk hebt staan de ondertitels en logo's binnen het 16:9 kader. Het is dus nog even wachten tot dat ook zij het licht gezien hebben. :cool: