PDA

Bekijk de volledige versie : Ondertitels is Wide Zoom instelling



mjlfadriaans
10-04-2009, 19:23
Ik vroeg me af, of je bij de Wide Zoom instelling bij een DVD de ondertitels gewoon op de normale hoogte kon krijgen. Vaak (eigenlijk altijd) zitten er er vlak onder. Ikzelf heb een hekel aan ondertitels, maar mijn vrouw vind het erg handig :P.

Ik zag van de week dat de ondertitels bij een film uitzending op TV er over het algemeen wel gewoon uitziet. Ik hou gewoon van vol beeld, heb ik eindelijk zo'n groot ding staan, krijg ik het beeld niet vol :P

Hayko de Boer
11-04-2009, 11:21
Ik vroeg me af, of je bij de Wide Zoom instelling bij een DVD de ondertitels gewoon op de normale hoogte kon krijgen. Vaak (eigenlijk altijd) zitten er er vlak onder. Ikzelf heb een hekel aan ondertitels, maar mijn vrouw vind het erg handig :P.

Ik zag van de week dat de ondertitels bij een film uitzending op TV er over het algemeen wel gewoon uitziet. Ik hou gewoon van vol beeld, heb ik eindelijk zo'n groot ding staan, krijg ik het beeld niet vol :P

Als de ondertitels vaak 'onder' het beeld kruipen, dus dat je al het beeld omhoog moet gaan schuiven, dan lijkt het erop dat je OF je tv niet op breedbeeld-instellingen (of automatisch of iets dergelijks) hebt staan OF dat de dvd op het signaal 4:3 in plaats van 16:9 staat ingesteld.

Heb het laatste ook lange tijd met een speler gehad. Altijd aan het klooien om beeld te verschuiven wanneer familie iets meekeek. Toen kwam ik erachter dat dvd-signaal niet goed stond ingesteld. Bij goede instellingen kun je een vergelijk maken met de screenshots van de recensies hier op de site. Bij series of sommige films staat de ondertiteling dan bijvoorbeeld iets te hoog.

Marcellow
20-04-2009, 15:14
En volgens mij is het eens tijd om een google of een wiki los te laten op "Aspect Ratio"