PDA

Bekijk de volledige versie : Digitaal van Ziggo bij Sony TV, svp advies.



reintje80
12-04-2009, 22:50
Ik heb (nog) niet zo veel verstand van decoders e.d. omdat ik nu nog (even) analoog kijk op mijn oude beeldbuis-TV. Ik ga binnenkort vermoedelijk een Sony HD TV aanschaffen met ingebouwde DVB-C tuner. Ik heb thuis kabel-TV van Ziggo.
Ik heb ook een Philips harddisc-recorder (160 GB).
Wat is nu wijsheid?
Ik begrijp dat de tuner van Sony wel werkt als je een alphacryptmodule (ca 100 euro) er bij aanschaft, maar dat het niet zeker is of Ziggo de werking hiervan blijft garanderen. Probleem daarbij is dan dat ik op mijn harddisc-recorder geen digitaal op kan nemen.
Andere optie is de aanschaf van een docoder (iets duurder) met een twintuner. Kost iets meer maar kan dan wel kijken en opnemen tegelijk, toch?
Ik kan natuurlijk ook een decoder met ingebouwde harddisc kopen (nog duurder) en mijn "oude" harddisc-recorder verkopen.
Wie maakt me een beetje wegwijs?
Alvast dank voor je reactie.

Erminio
22-04-2009, 07:52
Ik heb Ziggo met een Sony TV en een alphacrypt: werkt prima.
Wat je in ieder geval moet weten is dat je nooit digitaal kan opnemen op jouw oude Philips recorder. Ik heb net een Humax 5050 PVR gekocht: een decoder met ingebouwde harddisc. Dat bevalt toch wel heel erg goed.

TheBestOfMe
11-06-2009, 21:14
Mijn AlphaCrypt 3.19 kaartje werkt prima met Sony tv 40w5500.

Maar wat is nu de beste manier om het TV-programma-geluid via een home-cinema-set af te spelen i.p.v. het geluid via de TV?

Het lukt niet met alleen een HDMI kabel tussen de 2 apparaten.
Zou dit moeten werken of heb ik nog een andere (digitale?) kabel nodig?

Graag jullie suggesties.

Dank,

Roger B.
19-06-2009, 13:53
Mijn AlphaCrypt 3.19 kaartje werkt prima met Sony tv 40w5500.

Maar wat is nu de beste manier om het TV-programma-geluid via een home-cinema-set af te spelen i.p.v. het geluid via de TV?

Het lukt niet met alleen een HDMI kabel tussen de 2 apparaten.
Zou dit moeten werken of heb ik nog een andere (digitale?) kabel nodig?

Graag jullie suggesties.

Dank,

De tv heeft geen hdmi-out.
Probeer eens een optische kabel.