PDA

Bekijk de volledige versie : Ik twijfel over mijn aankopen - jullie hulp is gewenst



habemi
17-04-2009, 10:58
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik plaats dit bericht om eens te kijken of jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een aantal vragen die beantwoord wil hebben aangezien ik binnenkort nieuwe componenten ga kopen om mijn home theater te bouwen.

Momenteel heb ik een plasma van panasonic de TH42X80 met een aantal HDMI aansluiteningen. Daarnaast een Humax decoder via HDMI aangesloten op de TV.

Ik wil een losse receiver kopen, Blue ray speler, Harddisk recorder en een goede set speakers, geschikt voor een thuis bisioscoop dus mogelijk een sateliet systeem.

De receiver mag niet hoger zijn dan 15,5 cm aangezien deze niet in mijn kast past.

Vraag 1:
Kan ik het beste alles van Panasonic kopen iv.m. Vierra Link of hebben andere merken ook de mogelijkheid van HDMI signalen door te geven?

Vraag 2: In het geval van Panasonic dacth ik aan:
receiver SA-XR58EG, recorder DMR EH49 ECK, BR player, DMP60 en boxen bijvoorbeeld Canton Movie 80

Is dit een goede combi? Ik wil namelijk zoveel mogelijk via 1 AB doen

Vraag 3: Als ik ook streaming media wil, wat adviseren jullie?

Vraag 4: Wat voor andere merken receiver kunnen hetzelfde, zijn wellicht beter, maar zitten tot max 600 euro?

Vraag 5: Wat adviseren jullie om te doen met de speakers?

Vraag 6:
Ik ben een muziek liefhebber en kijk veel films (nu momenteel ook via de koppeling ASUS laptop naar TV) Is dit ook eenvoudig via de receiver te realiseren?

Vraag 7: Hoe kan ik het beste de koppelingen maken?

Zoals je ziet veel vragen, maar ik wil er echt op vooruit gaan. Ik wil maximaal 1500 euro uitgeven aan dit geheel en twijfel een beetje over de HD recorder of dit zinvol is.

Ik hoop dat een van jullie mij op weg kan helpen!

Mvgr,

Habemi

Edgar Smit
17-04-2009, 11:56
Hi en welkom op het forum.
Je stelt een paar goede vragen en naast mijn antwoorden zul je er waarschijnlijk nog wel meer krijgen.

Vraag 1:
Kan ik het beste alles van Panasonic kopen iv.m. Vierra Link of hebben andere merken ook de mogelijkheid van HDMI signalen door te geven?alle moderne apparatuur met HDMI kan aan elkaar doorgeven, Vierra link is dus leuk maar niet zaligmakend.


Vraag 2: In het geval van Panasonic dacth ik aan:
receiver SA-XR58EG, recorder DMR EH49 ECK, BR player, DMP60 en boxen bijvoorbeeld Canton Movie 80

Is dit een goede combi? Ik wil namelijk zoveel mogelijk via 1 AB doen. om alles via 1 AB te doen zijn er tal van oplossingen, moderne universele AB zoals bijv de Philips Pronto of Logitech Harmony kunnen zelfs macro's opnemen en zodoende kun je met druk op de knop alle apparatuur aanzeten, op het juiste kanaal en op het juiste volume.
Daarvoor mag alle apparatuur van een ander merk zijn en de duurdere universele ABs kun je zelf programmeren.


Vraag 3: Als ik ook streaming media wil, wat adviseren jullie? tal van mogelijkheden, de squeezeox is erg populair en goed hierin.


Vraag 4: Wat voor andere merken receiver kunnen hetzelfde, zijn wellicht beter, maar zitten tot max 600 euro? Niets ten nadele van Panasonic, maar omdat ze zulek goede schermen maken zijn hun receivers helaas (vind ik) iets minder in jouw prijsklasse. Je kunt beter gaan kijken naar bijv Denon, Marantz, Yamaha. Elk merk heeft een eigen specifieke sound en de kunst is jouw sound te vinden. Probeer van elk merk (ook Panasonic) een receiver te beluisteren met dezelfde speakers eraan zodat je de sound goed kunt vergelijken.


Vraag 5: Wat adviseren jullie om te doen met de speakers?Tsja, dat is erg persoonlijk. Zelf vind ik sattelietsetjes alleen geschikt voor film en absoluut niet voor muziek. Veel receivers vind ik ook niet echt geschikt voor muziek omdat ze nadrukkelijk zijn gebouwd voor film en het stereogedeelte gewoon veel minder is. Als je muziek echt veel luisterd en belangrijk vind dat het goed klinkt zou ik in ieder geval overwegen om ipv een sattelietset te gaan voor bijvoorbeeld 2 vloerstaanders als fronts met een centre (optioneel) en 2 boekenplankspeakers als rears. Op deze manier kun je in ieder geval van je muziek in stereo genieten en heb ook in het surround gedeelte een goede weergave. Probeer de speakers wel van hetzelfde merk en uit dezelfde serie te halen in verband met de homogeniteit van het geluidsbeeld. Je kunt ook overwegen om alleen boekenplankspeakers te nemen en een losse sub voor het laag, dan heb je grote kans dat je een zeer goede sound weet te krijgen.
Voor een goede sub voor weinig zou ik zelf RAsubs kiezen, is dat boven je budget zou je Klisch kunnen overwegen, veel bang for the Buck en voor de prijs nog behoorlijk muzikaal.
Qua speaker zou ik zelf Q-accoustics aanraden, maar het belangrijkste is dat de sound jou aanspreekt, jij moet er immers naar luisteren. Veel gaan luisteren dus.


Vraag 6:
Ik ben een muziek liefhebber en kijk veel films (nu momenteel ook via de koppeling ASUS laptop naar TV) Is dit ook eenvoudig via de receiver te realiseren?
dat ligt aan je receiver en je laptop, als je laptop een digital out heeft en je receiever een digital in zal het voor het geluid geen problemene opleveren. Zit er HDMI op je laptop ben je in 1 keer klaar. Anders zou je moete kijken welke uitgangen je laptop heeft en bij de aanschaf van receiver daar rekenign mee moeten houden.

Vraag 7: Hoe kan ik het beste de koppelingen maken?Tel voor jezelf het aantal aansluitingen op wat je nodig hebt en hou daar rekening mee bij de aanschaf van je receiver. Het mooiste en makkelijkste is als je receiver minimaal het benodgide aantal HDMI ingangen heeft en 1 HDMI uitgang. Je sluit dan alles op je receiver aan en die op de TV, zo gebruik je je receiver als schakeldoos en kan deze alle signalen via de speakers laten klinken.


Zoals je ziet veel vragen, maar ik wil er echt op vooruit gaan. Ik wil maximaal 1500 euro uitgeven aan dit geheel en twijfel een beetje over de HD recorder of dit zinvol is.

Ik hoop dat een van jullie mij op weg kan helpen!

Mvgr,

Habemi
Ik zou zelf ngo even wachten met een HDrecorder tenzij je zelf veel HD materiaal opneemt. Als je dat nietd oet is het zonder er eentje aan te schaffen en zou je beter een DVD/HDD combo kunnen overwegen, die zijn tegenwoordig niet zo heel duur en zo drukt dat niet zo zwaar op je budget.
Je budget is redelijk, maar ik zou als ik jou was eerst eens heel uitgebreid gaan luisteren naar receivers en speakers want het is een investering die je niet over 1 jaar weer witl vervangen. Zowel speakers als receivers hebben beiden een eigen sound en de combinatie moet jou aanspreken, laat niemand je vertellen wat jij mooi moet vinden, oordeel zelf. Er zijn genoeg standaard combinaties die veel in de smaak vallen, maar uiteindelijk moet jij er naar luisteren en kun jij je geld (in tegenstelling tot de overheid (6) ) maar 1 keer uitgeven.

Ik hoop dta je hier wat verder mee komt, anders kun je ngo altijd de zoekfunctie op het forum gebruiken om meer tips te vinden.

Seth__Gekko
17-04-2009, 13:58
Zo, daar kan je wel wat mee!

Sicco
20-04-2009, 15:45
erg uitgebreid antwoord van Edgar, daar valt niet heel veel aan toe te voegen :)
behalve dan dat ik denk dat je met een HD recorder een Hard Disc recorder bedoelt toch? Dus dat wat Edgar je eigenlijk aanraadt :)

Als aanvulling op het streaming verhaal: de squeezebox is inderdaad een erg goed apparaat, maar enkel geschikt voor muziek. Als je ook video wilt streamen heb je er niet zoveel aan. Je zou dan kunnen kijken naar een Popcorn Hour of een Playstation 3. Gezien het budget dat je hebt opgegeven en je wensen, ben je met een ps3 voorlopig het beste uit denk ik. Dan kun je namelijk (zo'n beetje) alle media streamen die je maar wilt > ook films en hoef je dus niet meer je laptop aan de tv te hangen en je hebt gelijk een blu ray speler! Heb je twee zaken gedekt voor 400E :)

Het nadeel van muziek streamen met een Popcorn Hour of PS3 is dat je tv aan moet staan omdat er geen display op deze apparaten zit. Een goedkope maar erg goede oplossing kan de Soundbridge van Roku of Pinnacle zijn, Ik heb die zelf ook om mijn muziek te streamen en het werkt perfect. Moet voor rond de 100E zeker te vinden zijn. In combinatie met de PS3 of de PCH ben je qua streamen en bluray dan klaar voor 500E :)

Seth__Gekko
21-04-2009, 07:07
Beter om te streamen is dan een Tvix, met een display en speelt werkelijk alles, alleen weer een stukkie duurder dan de de popcornhour.

Sicco
21-04-2009, 12:37
ook een mooie optie inderdaad, maar erg aan de prijs helaas...

habemi
28-04-2009, 10:49
Dag allemaal,

Bedankt voor de reacties zover. Ik ben een weekje ziek geweest vandaar mijn late reactie. Ik ben verder gaan neuzen en eigenlijk wil ik starten met de receiver van Onkyo de TXSR507. Deze is voorbereid op de toekomst en is volgens mij een goede basis.

Nu zoek ik dus inderdaad een Blue Ray speler erbij en een DVD recorder, maar Onkyo heeft deze niet, of ze worden niet goed beoordeeld.

Mijn vraag is: Wanneer ik deze losse componenten van Panasonic zou kopen, is het dan mogelijk om deze aan te sturen (incl. de tv) via de AB van de Onkyo receiver?

En verder wil ik een mooie set speakers aanschaffen om het geheel af te maken, maar wil graag jullie mening! Nogmaals ik luister veel naar muziek EN kijk veel films.

Alvast bedankt

Seth__Gekko
29-04-2009, 07:12
Alleen als de Onkyo afstandsbediening een leerfunctie heeft, dan is dit mogelijk. Mijn eigen ervaring is dat ik er het liefst de eigen a.b. bij pak.

Ago
30-04-2009, 15:34
Dag allemaal,

Bedankt voor de reacties zover. Ik ben een weekje ziek geweest vandaar mijn late reactie. Ik ben verder gaan neuzen en eigenlijk wil ik starten met de receiver van Onkyo de TXSR507. Deze is voorbereid op de toekomst en is volgens mij een goede basis.

Nu zoek ik dus inderdaad een Blue Ray speler erbij en een DVD recorder, maar Onkyo heeft deze niet, of ze worden niet goed beoordeeld.

Mijn vraag is: Wanneer ik deze losse componenten van Panasonic zou kopen, is het dan mogelijk om deze aan te sturen (incl. de tv) via de AB van de Onkyo receiver?

En verder wil ik een mooie set speakers aanschaffen om het geheel af te maken, maar wil graag jullie mening! Nogmaals ik luister veel naar muziek EN kijk veel films.

Alvast bedankt
Dit schreef Edgar, wel lezen he ;)

"om alles via 1 AB te doen zijn er tal van oplossingen, moderne universele AB zoals bijv de Philips Pronto of Logitech Harmony kunnen zelfs macro's opnemen en zodoende kun je met druk op de knop alle apparatuur aanzeten, op het juiste kanaal en op het juiste volume. Daarvoor mag alle apparatuur van een ander merk zijn en de duurdere universele ABs kun je zelf programmeren."

Heb je echt zo'n hekel aan afstandsbedieningen dat je daarom ALLE apparatuur van Panasonic wil kopen?
Qua BR speler en HD recorder kun je prima een Panasonic doen, maar qua receiver zit je wat betreft prijs-kwaliteit beter bij een Yamaha, Pioneer, Onkyo, Denon, Marantz, NAD, Harman Kardon.
Je komt over als een muziekliefhebber. Dan zou ik adviseren om geen satelliet speakers te nemen. Neem dan in ieder geval vloerstaanders als fronts, dat is genieten met muziek.