PDA

Bekijk de volledige versie : Battlestar Galactica op Blu-ray.



Chris W
22-04-2009, 15:32
Ik kwam zojuist dit tegen:


Battlestar Galactica: The Complete Series (Blu-ray)

Universal Studios / 2009 / Unrated
Street Date: July 28, 2009
List Price: $349.98 (Buy it at Amazon and save (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B001993Y2C/panandscathed-20))

This disc has not yet been reviewed. The following information has been provided by the distributor.

Genres: Action, Drama, Science Fiction

Starring: Edward James Olmos, Jamie Bamber, Katee Sackoff, Mary McDonnell, Tricia Helfer, James Callis, Grace Park, Michael Hogan
Plot Synopsis: Battlestar Galactica</I> has riveted audiences for four seasons with its gripping tale of the last remnants of humankind's struggle to find safe haven. An inspired, visually stunning reimagining of the 1978 series of the same name, Battlestar Galactica captured the imaginations of a new generation of fans with its gritty realism, compelling storylines and commanding performances. The show garnered numerous awards, including two Emmys(R) and the prestigious George Foster Peabody Award and was recognized by the American Film Institute (AFI) as one of the most outstanding television programs of the year for two years running. In March 2009, Battlestar Galactica's impassioned explorations of today's hot-button issues, including politics, terrorism, treatment of prisoners and religion, even inspired the United Nations to host a special panel to discuss the questions it has raised.

Disc Features:
• Audio commentaries by Ronald D. Moore, David Eick and Edward James Olmos
• Five-Part Documentary: "A Look Back"
• Featurettes: "Evolution of a Cue," "...And They Have a Plan," "The Journey Ends: The Arrival"
• Deleted scenes
• David Eick's Video Blogs

HD Exclusive Content:
• The Oracle (U-Control): An interactive guide including ships and characters.
• Battlestar Actual (U-Control): A glossary of all the unique Battlestar Galactica terms
• What the Freak Happened to You? (U-Control): Explore the history and connections of your favorite characters through video clips and relevant facts.
• Interactive Game: "Battlestar Galactica Ultimate Battle" (BD-Live): Players can battle their friends as Colonials or Cylons using strategy and luck to achieve victory
• My Scenes (BD-Live)
• Featurette: "The Musicians Behind Daybreak"

Nyarlathotep
22-04-2009, 16:52
Is dit, in tegenstelling tot de dvd-box die reeds verkrijgbaar is, wel echt de gehele serie?
Bij die dvd box ontbreekt namelijk de tweede helft van het vierde seizoen (het is echt oplichting als je ´t mij vraagt!!!).
En zit de film razor hier ook bij?

Dai
22-04-2009, 17:41
Waarschijnlijk (omdat het universal betreft) en hopelijk regiovrij. Ik weet niet of de tv-films behoren tot de complete serie.

SpArkY
23-04-2009, 09:25
Ik zou dit wel willen ma is beetje te duur en wie weet mss niet regiovrij

ik heb wat foto's gevonden:
http://www.tvshowsondvd.com/news/Battlestar-Galactica-Press-Release/11751

http://www.tvshowsondvd.net/graphics/news3/BSG04_Compl_ComingSoon4.jpg
http://www.tvshowsondvd.net/graphics/news3/BSG_Complete_Img4.jpg
http://www.tvshowsondvd.net/graphics/news3/BSG_Complete_Img1.jpg

Chris W
23-04-2009, 13:19
oe een figurine :shock: gimme!!!

Varg
23-04-2009, 13:44
Wel prijzig maar als die figurine van metaal is dan is het zeker de moeite waard. :)

Oakey
14-06-2009, 14:14
De UK-versie is mischien wat minder mooi maar kost minder dan de helft:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51j2UY2W80L._SL500_AA240_.jpg

http://www.amazon.co.uk/Battlestar-Galactica-Complete-Blu-ray/dp/B0027UY8B8/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1244985163&sr=1-2

Zoetermeer
14-06-2009, 16:46
En deze wat er in de box zit.http://images.play.com/banners/9732597l.jpg

dr_magic_stick
14-06-2009, 16:52
Geef mij de UK versie dan maar, voor die prijs kan ik gerust zonder die figurine. :-)

Varg
14-06-2009, 16:55
Geef mij de UK versie dan maar, voor die prijs kan ik gerust zonder die figurine. :-)

Als het verder compleet is dan valt de prijs me idd mee.

Vraag me af of ie Nederland ook uit gaat komen.


Op Play.com staat het volgende;
Behind The Scenes Featurettes:
Change is Good, now They're Babes
The Cylon Centurion
Future/Past Technology
The Doctor is Out (Of His Mind)
Production
Visual Effects
Epilogue
Sketches and Art - Photo Presentation
Exclusive 25-page Battlestar Galactica Collector's Booklet

Mark de Jong
14-06-2009, 19:16
Season 1 komt meen ik later dit jaar op Blu-ray. Er stond een release op DVD Outlet vermeld.

Dai
14-06-2009, 19:25
Net de uk-editie besteld, nu hopen dat de pond naar beneden gaat en de extra's gelijk zijn aan de Amerikaanse uitgave.

Varg
14-06-2009, 19:25
Season 1 komt meen ik later dit jaar op Blu-ray. Er stond een release op DVD Outlet vermeld.

Ah shit, niet in een keer dus. :-(

Zal wel te risicovol zijn.

Breydel
22-06-2009, 22:05
Ah shit, niet in een keer dus. :-(

Zal wel te risicovol zijn.


Nee nee, deze box waarover het hier in deze topic gaat is wel degelijk de ganse rebooted BattleStar Gallactica (alle sezoenen). Als ik het me niet vergis zit er dit allemaal in :

* Miniseries (dient als intro)
* Seasons 1,2,3
* Season 4 deel 1
* Season 4 deel 2 (of season 4,5) (of season 5) (of hoe je het ook wil noemen)
* Langspeelfilm Razor

De US versie kost een pak meer en heeft het extra beeldje. De UK versie is een pak goedkoper (ik heb ze zelf bij Play.com besteld).


EDIT - Mogelijk worden de sezoenen ook nog elk apart verkocht maar daar heb ik geen weet van.

Pieter Kleine
22-06-2009, 22:09
Nee nee, deze box waarover het hier in deze topic gaat is wel degelijk de ganse rebooted BattleStar Gallactica (alle sezoenen). Als ik het me niet vergis zit er dit allemaal in :

* Miniseries (dient als intro)
* Seasons 1,2,3
* Season 4 deel 1
* Season 4 deel 2 (of season 4,5) (of season 5) (of hoe je het ook wil noemen)
* Langspeelfilm Razor

De US versie kost een pak meer en heeft het extra beeldje. De UK versie is een pak goedkoper (ik heb ze zelf bij Play.com besteld).


EDIT - Mogelijk worden de sezoenen ook nog elk apart verkocht maar daar heb ik geen weet van.

Varg heeft het over de Nederlandse release. Ben wel benieuwd of de UK-versie nu nl-ot gaat krijgen.

Varg
22-06-2009, 22:26
Varg heeft het over de Nederlandse release. Ben wel benieuwd of de UK-versie nu nl-ot gaat krijgen.

Jup en ik ben ook benieuwd.:)

Zou het trouwens een Limited Edition worden?

Breydel
22-06-2009, 23:26
Oops, my bad dan. :)

Bwah, ik koop enkel UK BDs voor mijn collectie. Meestal sneller beschikbaar dan de Benelux versies, goedkoper, ook geen geknoei met PQ of AQ, en heeft een hogere doorverkoopwaarde later op Ebay veronderstel ik. Trouwens ik haat die Franse extra troep op de hoesjes van mijn DVDs die ik destijds in Vlaanderen gekocht heb, maar das iets waar jullie in Nederland misschien geen hinder van hebben.

Ik gebruik ook altijd subs om te bekijken (ik heb anders lichtjes problemen om stemmen te herkennen als er achtergrond lawaai is in de film) maar als die niet in NL zijn dan neem ik gewoon de Engelse subs.

Soms verschiet je echt wel van wat je ziet op die UK BDs. Overlaatst die van Wall-E gekocht op Play.com en die komt zowaar met Nederlands EN Vlaams gesproken tekst en/of ondertiteling. :) Ik veronderstel dat de disk zelf compleet dezelfde is als die in NL en Vlaanderen, alleen het hoesje is in't Engels dan.

Jobe
12-07-2009, 18:48
Inmiddels staat op Play.com een plaatje van de UK versie die er IMO een stuk beter uitziet dan eerst.
http://images.play.com/covers/9732597x.jpg
Vind de US versie nog steeds het mooist, maar prijs is daar stuk hoger:
UK versie: Amazon UK: +/-145 euro (115 GBP) of Play.com 149 euro
US versie: DVDPacific +/- 180 euro incl (tenzij je voor 90 euro invoerrisico wil nemen bij amazon US, daar is ie momenteel 167 euro incl.

Lorre
12-07-2009, 21:43
Ik hoop op Nederlandse ondertiteling. Must buy voor mij! (y)

SpArkY
13-07-2009, 06:33
Ik wil die van play wel us versie is te duur. Maar ik hoop dat de prijs nog wat zakt want mijn spaarcentjes kunnen dit nu niet aan :p

Pieter Kleine
14-07-2009, 19:53
Ik lees net dat seizoen 1 nl-versie van Battlestar Galactica is uitgesteld tot 24/9 ivm technische problemen. Toevallig komt kort daarvoor de box in de UK uit. Kans op nl-ot op die box?

Lorre
14-07-2009, 21:48
Universal heeft al heel wat Blu-ray uitgaves in de UK voorzien van NL ondertiteling en ik zie dat S2 ook in de releaselijst staat bij ons, dus ik hoop dat ze gewoon NL ondertiteld zijn.

Werner
15-07-2009, 13:17
Universal heeft al heel wat Blu-ray uitgaves in de UK voorzien van NL ondertiteling en ik zie dat S2 ook in de releaselijst staat bij ons, dus ik hoop dat ze gewoon NL ondertiteld zijn.

Ik denk het niet want in de UK wordt BS uitgegeven door Universal Playback, dat is een subsidiary van Universal die alleen-UK uitgaven maakt.

Jobe
20-07-2009, 12:33
Op de Digital Bits staat een recensie (http://www.thedigitalbits.com/reviewshd/bdreviews071609.html) van de Amerikaanse blu-ray set die volgende week uitkomt. Ze bevestigen een aantal dingen:
- De box is REGIOVRIJ
- De beeldkwaliteit is stukken beter dan de HD-DVD
- Ondertitels zijn alleen Engels SDH, Spaans en Frans
- Face of the Enemy zit er NIET bij
- totale hoeveelheid extra's is MEER DAN 70 UUR

Er lijkt geen ruimte in de box te zijn voor The Plan

Nyarlathotep
20-07-2009, 14:22
Ziet er uit als een gave box! Ondanks het feit dat er wat dingetjes missen. Wel keurig de extended versies van wat episodes, en razor erbij!
Maar i.v.m. douane geneuzel wacht ik toch even op de Uk box...

Varg
20-07-2009, 14:24
FF afwachten wat hier in Nederland wordt gereleased en de UK release. :)

Jobe
20-07-2009, 15:33
Ziet er uit als een gave box! Ondanks het feit dat er wat dingetjes missen. Wel keurig de extended versies van wat episodes, en razor erbij!
Maar i.v.m. douane geneuzel wacht ik toch even op de Uk box...

Bij DVDPacific is hij wel te bestellen voor 255 dollar (=179 euro momenteel, incl priority verzending), hierbij is het risico op douane volgens velen op dit forum erg klein.
Dit scheelt 30-35 euro met de UK versie, zoals die nu bij Play en Amazon staat. Daar komt ie trouwens ook twee maanden later uit...

Varg
22-07-2009, 13:23
Wat ik wel vreemd vind bij de UK releases is dat er wel een DVD versie is met beeldje maar geen Blu-Ray versie met beeldje. De blikken doos is bij alle versie gelijk dus breng dan ook ff een Blu-Ray versie met beeldje uit...

Daarnaast heeft de DVD versie het volgende;
Contains Cylon figurine available only in this very limited edition box set
32-page Collectors' Booklet with full character bios
Additional 32-page booklet detailing the story so farEn de Blu-Ray versie alleen maar dit;
Exclusive 25-page Battlestar Galactica Collector's BookletAls je dus echt alles wilt hebben ben je gedwongen om de DVD en de Blu-Ray versie te kopen. :x

De DVD versie met beeldje;

http://images.play.com/covers/10770810x.jpg

Digi-gek
27-07-2009, 11:10
TheDigitalBits heeft bevestigd dat de Amerikaanse release regiovrij is. Amazon heeft hem nu afgeprijsd naar 209 dollar. Met verzendkosten vertaald dat naar 153 euro.

Dit is een verplichte aanschaf wat mij betreft. Ik zal en moet deze geweldige serie hebben. Audio en video schijnen geweldig te zijn + regiovrij. De prijs is naar verhouding en vergelijking met andere series niet eens zo duur.

Digi-gek
27-07-2009, 11:14
De UK-versie is mischien wat minder mooi maar kost minder dan de helft:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51j2UY2W80L._SL500_AA240_.jpg

http://www.amazon.co.uk/Battlestar-Galactica-Complete-Blu-ray/dp/B0027UY8B8/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1244985163&sr=1-2


Minder dan de helft?

115 pond (bij Play)= 133 euro
209 dollar ( bij Amazon.com) = 147 euro

Je bespaart dus 15 euro, niet de helft.

Carlos Santuna
27-07-2009, 14:30
115 pond (bij Play)= 133 euro
115 pond is volgens de wisselkoersen die Play hanteert € 149,49

johnsmeets
27-07-2009, 15:24
play is niet goed wijs met hun wisselkoers lol
en
amazon kun je bijna vergif op in nemen dat je en douane en inklaringskosten mag betalen.
Net ook weer genaaid door tnt post 24,17 op een bedrag van 63 euro bah(lost1+2)

Jobe
27-07-2009, 16:03
Inderdaad, en je telt ook de verzendkosten (rond de 20 dollar in dit geval) van Amazon er niet bij...

Daarbij is de set op amazon US van 249 dollar naar 209 gedaald, de UK is vooralsnog gelijk geblijven.

Albert Kostwinder
27-07-2009, 16:10
play is niet goed wijs met hun wisselkoers lol
en
amazon kun je bijna vergif op in nemen dat je en douane en inklaringskosten mag betalen.
Net ook weer genaaid door tnt post 24,17 op een bedrag van 63 euro bah(lost1+2)

?? Klopt dat wel joh?, Je zou volgens mij 3.5% douanerechten moeten betalen (€ 2.20) plus 19% over die 63 euro (€ 11.97) Totaal dus € 14.17. Scheelt nogal vind ik....:)

Digi-gek
27-07-2009, 16:53
Inderdaad, en je telt ook de verzendkosten (rond de 20 dollar in dit geval) van Amazon er niet bij...

Daarbij is de set op amazon US van 249 dollar naar 209 gedaald, de UK is vooralsnog gelijk geblijven.

Die tel ik er inderdaad niet bij. Met verzendkosten komt je uit op een bedrag van 216 dollar. Ik betaal uiteindelijke 153 euro. Bij Amazon.co.uk is de europese versie ook 115 pond. Met verzendkosten ben je voordeliger uit bij hen dan bij Play, waar ik overigens al jaren niets meer koop.

Ik heb al tijden geen extra douanekosten hoeven betalen. Ik heb onlabgs True Blood en John Adams gekocht zonder probleem. maar gezien de grootte van dit pakket zal ik er idd wel aan moeten geloven. Ach ja. Ik wil die discs gewoon zo snel mogelijk.

johnsmeets
27-07-2009, 17:23
?? Klopt dat wel joh?, Je zou volgens mij 3.5% douanerechten moeten betalen (€ 2.20) plus 19% over die 63 euro (€ 11.97) Totaal dus € 14.17. Scheelt nogal vind ik....:)
tja ze klooien maar wat aan, maar ga der geen 0900 nummer voor bellen
ben goedkoper uit dan play en dacht ook als amazon uk
die 24 euro was een beetje de korting via amazon
ben nu iets meer als 87 euro kwijt tis niet anders:(

Nyarlathotep
27-07-2009, 21:37
De inklaringskosten van de TNT bedragen 12 euro, ongeacht het bedrag van het pakket. Helaas.
Ik ben nu al 2x genaaid achter elkaar met Amazon pakketjes. Logisch, want het logo staat met koeieletters op het pakket. En ik wil echt die Watchmen CE :(

Jobe
28-07-2009, 15:40
Ik heb al tijden geen extra douanekosten hoeven betalen. Ik heb onlabgs True Blood en John Adams gekocht zonder probleem. maar gezien de grootte van dit pakket zal ik er idd wel aan moeten geloven. Ach ja. Ik wil die discs gewoon zo snel mogelijk.

Ik wil ze idd ook zo snel mogelijk, maar gezien de grootte van de box (meer dan 2kg) en mijn recente ervaringen met de douane (ook met True Blood en zelfs de Casablanca box, waar ik moest dokken), lijkt Amazon me echt geen slimme keus.
Zelf heb ik dus 179 (255 dollar)-153 = 26 euro meer betaald bij DVD Pacific incl priority verzending, maar daar is het risico op douane het kleinst.

Digi-gek
29-07-2009, 10:46
Ik wil ze idd ook zo snel mogelijk, maar gezien de grootte van de box (meer dan 2kg) en mijn recente ervaringen met de douane (ook met True Blood en zelfs de Casablanca box, waar ik moest dokken), lijkt Amazon me echt geen slimme keus.
Zelf heb ik dus 179 (255 dollar)-153 = 26 euro meer betaald bij DVD Pacific incl priority verzending, maar daar is het risico op douane het kleinst.

De boxset is al naar mij verstuurd, dus ik kan er niets meer aan doen. Ik heb geen moment stil gestaan bij inklaringskosten aangezien ik die zelden heb moeten betalen. In ieder geval bedankt voor de heads-up. Ik kan mij nu in ieder geval geestelijk en financieel op de klap voorbereiden, mocht ik de rekening krijgen.

Jobe
30-07-2009, 08:50
Laat het ook even weten als je niets hoeft te betalen, dan mag je voortaan ook mijn boxsets bestellen ;)

Digi-gek
08-08-2009, 14:15
Ik heb hem binnen. Helaas wel 42 euro inklaringskosten. Jammer, volgende keer beter. Wel een geweldige boxset en de kwaliteit van de BD is super.

pieterrijkers
08-08-2009, 14:21
Is dit, in tegenstelling tot de dvd-box die reeds verkrijgbaar is, wel echt de gehele serie?
Bij die dvd box ontbreekt namelijk de tweede helft van het vierde seizoen (het is echt oplichting als je ´t mij vraagt!!!).
En zit de film razor hier ook bij?


Is geen oplichting. Het is ook echt het complete 4e seizoen.
In Amerika zijn de laatste afleveringen het 5e seizoen (The Final Season).
Hier noemen we de laatste afleveringen seizoen 4.5.
Gevolg van de schrijversstaking.

Albert Kostwinder
08-08-2009, 14:29
Ik heb hem binnen. Helaas wel 42 euro inklaringskosten. Jammer, volgende keer beter. Wel een geweldige boxset en de kwaliteit van de BD is super.

Allemachtig zeg, volgens mij werkt er iemand met de naam Robin hood bij de Douane............:(

Digi-gek
09-08-2009, 11:19
Is geen oplichting. Het is ook echt het complete 4e seizoen.
In Amerika zijn de laatste afleveringen het 5e seizoen (The Final Season).
Hier noemen we de laatste afleveringen seizoen 4.5.
Gevolg van de schrijversstaking.

Uhm... het is juist omgedraaid. In Amerika noemen ze de laatste afleveringen season 4.5 (en ze noemde de 2de helft van seizoen 2 ook season 2.5). Universal playback in Engeland bracht seizoen 4 in twee delen uit en noemde de eerste 10 aflveringen Season 4 en de laatste 10 aflveringen The Final Season. Overigens had het splitsen van seizoen 4 niet alleen te maken met de schrijversstaking. SyFy had namelijk al lang voor de staking besloten om het laatste seizoen in 2 delen te hakken omdat BSG een hoog gewaardeerd programma is en zo dus langer om de buis kon bljiven.

KazMarBe
10-08-2009, 14:27
Ik geraak er niet meer zo goed aan uit. Waarom maken ze het altijd zo ingewikkeld met halve seizoenen, tv-films en web afleveringen die ook behoren tot het verhaal e.d. Maar brengen ze daarvan de helft onder een andere naam uit of helemaal niet in Europa...

Heb ik het goed voor dat dit de juiste en volledige volgorde van de reeks is?

* Miniseries
* Season 1
* Season 2
* Webisodes: The Resistance
* Season 3 Webisodes: Razor Flashbacks
* Razor (TV movie)
* Season 4 Episodes 3 to 12
* Webisodes: The Face of the Enemy
* Season 4Episodes 13 to 22
* The Plan (TV movie)
En welke van bovenstaande zit er nu in deze blu-ray "The Complete Series" release?
Kan er iemand die de box eventueel al heeft dit even verduidelijken. Schrijf er aub ook bij of je de US release of de UK tinnen box release hebt of ...

Digi-gek
11-08-2009, 10:23
Heb ik het goed voor dat dit de juiste en volledige volgorde van de reeks is?
* Miniseries
* Season 1
* Season 2
* Webisodes: The Resistance
* Season 3


* Webisodes: Razor Flashbacks
* Razor (TV movie)
* Season 4 Episodes 3 to 12
* Webisodes: The Face of the Enemy
* Season 4Episodes 13 to 22
* The Plan (TV movie)En welke van bovenstaande zit er nu in deze blu-ray "The Complete Series" release?
Kan er iemand die de box eventueel al heeft dit even verduidelijken. Schrijf er aub ook bij of je de US release of de UK tinnen box release hebt of ...

Razor maakt technisch gezien geen deel uit van seizoen 4. De productie vond buiten het maken van de serie om plaats en had ook een apart budget. Seizoen 4 telt 20 afleveringen, niet 22. Maar als je Razor wel zou meerekenen dan klopt de hierboven genoemde indeling wel. Wat ontbreekt in de complete series box zijn "Face of the Enemy" en "The Plan". "The Plan" komt echter 27 oktober apart op Blu-Ray uit, aldus tvshowsonDVD.com (http://www.tvshowsondvd.com/news/Battlestar-Galactica-The-Plan/12451).

http://www.tvshowsondvd.net/graphics/news3/BattlestarGalactica_ThePlan_BLU_e.jpg

Digi-gek
12-08-2009, 10:40
DVDtimes (http://www.dvdtimes.co.uk/content/id/71269/battlestar-galactica-the-complete-series-r2uk-bd-in-september.html) heeft net het persbericht van Universal playback voor de R2 versie van de set uitgegeven.


Universal Playback have announced the UK DVD and Blu-ray Disc release of Battlestar Galactica: The Complete Series on 21st September 2009. The Sci-Fi Channel’s modern reimagining of Battlestar Galactica is released as a 20-disc Blu-ray Hi-Def set and a 25-disc standard DVD set containing every episode of the series. Packaged in Limited Edition tins and featuring extensive bonus materials, features are outlined below…

Battlestar Galactica: The Complete Series (Limited Edition Blu-ray) - £159.99 RRP – This 20-disc Blu-ray set includes every episode (plus the Razor film), all of the season extras plus over 140 hours of exclusive blu-ray bonus content including 2 extended episodes, interactive quizzes, The Resistance Webisodes and much more.


Het is te hopen dat het persbericht niet klopt want de US versie bevat 6 extended episodes (die allemaal 15 tot 30 minuten langer duren dan de uitgezonden versie). Het aantal discs is wel hetzelfde.

Mark Sleper
12-08-2009, 12:23
'Via-via' (don't ask) gehoord dat Universal Nederland van plan is om de Blu-ray seizoenen eerst ... stuk ... voor ... stuk ... te ... releasen ... tot het eind 2010 is. En dan, als iedereen alles heeft aangeschaft, de complete Blu-ray box zoals die nu in de U.S. te koop is uit te brengen. Handig! :?

Ik ben maar overgegaan tot aanschaf van de U.S. versie...

SpArkY
12-08-2009, 14:24
Zou er iemand foto's van zijn us versie willen plaatsen aub?

Ik denk dat het bij mij de uk versie zal worden! Nu mijn 3 eerste seizoenen op dvd verkopen

Mark Sleper
12-08-2009, 19:14
Zou er iemand foto's van zijn us versie willen plaatsen aub?

Ik denk dat het bij mij de uk versie zal worden! Nu mijn 3 eerste seizoenen op dvd verkopen

Hoi. Mijn postpakje moet nog komen, maar ik vond dit op youtube. Dit moet duidelijk genoeg zijn: http://www.youtube.com/watch?v=b16sNHz0l-U&feature=related

Veel plezier! (y)

Digi-gek
12-08-2009, 19:21
In het persbericht van de UK versie staat vermeld dat er 2 extended afleveringen inbegrepen zijn. Op de BBFC site heb ik echter al gezien dat alle extended episodes van seizoen 4 aanwezig zijn, en dat zijn er bij elkaar al 3. Ik neem aan dat de overige 2 er dan ook zijn. Je kan er dus vanuit gaan dat de releases (op de verpakking na) identiek zijn.

Hier wat foto's van de verpakking gemaakt door Bill Hunt van The Digital Bits (http://www.thedigitalbits.com/reviewshd/bdreviews071609.html)

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/bsg01.jpg
Foto van de box in zijn gehaal. De deksel moet je omhoog schuiven zodat je de individuele seizoenen eruit kan nemen.

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/bsg04.jpg
De disc zitten in een kartonnen "sleeves". Ze liggen dus los in de doosjes.

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx2/bsg05.jpg
Het uitnemen van de discs gaat vrij moeilijk. Het vereist wat schudwerk en vaak moet ik het doosje ondersteboven houden.

Alles oogt mooi maar is niet echt sterk. Zeker de doosjes met de discs erin stellen weinig voor. Toch ben ik niet echt bang voor beschadigingen. Als je na het kijken de doosjes opbergt in de box kan er niks met de doosjes of de discs gebeuren.

johnsmeets
15-08-2009, 11:15
mmmhhh
us versie
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=5280
uk versie
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=5914
kijk eens bij video codec foutje?

Filmgek
26-08-2009, 14:18
Ik geraak er niet meer zo goed aan uit. Waarom maken ze het altijd zo ingewikkeld met halve seizoenen, tv-films en web afleveringen die ook behoren tot het verhaal e.d. Maar brengen ze daarvan de helft onder een andere naam uit of helemaal niet in Europa...

Heb ik het goed voor dat dit de juiste en volledige volgorde van de reeks is?
* Miniseries
* Season 1
* Season 2
* Webisodes: The Resistance
* Season 3 Webisodes: Razor Flashbacks
* Razor (TV movie)
* Season 4 Episodes 3 to 12
* Webisodes: The Face of the Enemy
* Season 4Episodes 13 to 22
* The Plan (TV movie)
En welke van bovenstaande zit er nu in deze blu-ray "The Complete Series" release?
Kan er iemand die de box eventueel al heeft dit even verduidelijken. Schrijf er aub ook bij of je de US release of de UK tinnen box release hebt of ...


Hoezo zitten die webisodes ertussen? Moet je die kijken? Heb er zelf persoonlijk nooit 1 gezien, dus ben benieuwd naar die inhoud ervan.
Wat Razor betreft, als je het opzoekt is die uitgezonden en uitgebracht vóór seizoen 3. Dat ie nu in de seizoen 4 box zit vind ik n beetje gek dus. Ik vond destijds dat de info die ik had uit Razor, een meerwaarde gaf aan datgene dat volgde in seizoen 3, dus ik denk dat je Razor na seizoen 2 kan kijken.
Ik heb de US box, en het is werkelijk prachtig! Ik heb me ingehouden om seizoen 4 te kopen destijds, en die dus nog niet gezien. Maar ben gewoon weer vooraan begonnen, bij de Pilot. Inmiddels al bij seizoen 2 ergens. Ik vind het echt een te gekke serie en een mooie box. Idd jammer dat er geen boekje bijzit, maar via thedigitalbits.com heb ik al een soort van setje met leaflets gedownload, kan je evt. ook uitprinten dus. Elk leaflet (zwart met witte letters) bevat de info van 1 disc.

En........Klein beetje off-topic.....
Maar aangezien alle BSG fans hier komen op de thread, voel ik me redelijk veilig.
Ik heb n cool BSG shirt voor de liefhebber. Wees er snel bij.
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1609175

Nyarlathotep
26-08-2009, 19:25
mmmhhh
us versie
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=5280
uk versie
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=5914
kijk eens bij video codec foutje?

Moet dat niet precies andersom zijn? Ik dacht dat de VC1 codec veel gebruikt wordt in de VS?

Ik wil deze box echt wel hebben... Kan wellicht mijn drie dvd seizoenen voor 50-60 euro doorverpatsen :)

Olivier vd D.
04-09-2009, 13:25
Wat ontbreekt in de complete series box zijn "Face of the Enemy" en "The Plan". "The Plan" komt echter 27 oktober apart op Blu-Ray uit, aldus tvshowsonDVD.com (http://www.tvshowsondvd.com/news/Battlestar-Galactica-The-Plan/12451).
Zouden de webisodes "Face of the Enemy" op de bluray van "The Plan" worden gezet? Kan me niet voorstellen dat ze alles uitbrengen behalve die paar webisodes.

Digi-gek
04-09-2009, 19:03
Zouden de webisodes "Face of the Enemy" op de bluray van "The Plan" worden gezet? Kan me niet voorstellen dat ze alles uitbrengen behalve die paar webisodes.

De specs van The Plan zijn onlangs bekend gemaakt. De webisodes werden niet vermeld.

Pieter Kleine
09-09-2009, 23:16
Bij dvd-home viel mijn oog op het volgende:


Een overzicht van álle beschikbare boxsets kunt u hier in pdf-formaat downloaden, maar in deze fiche zetten we graag enkele indrukwekkende nieuwigheden in de kijker, zoals de complete series van Miami Vice, Columbo, Magnum P.I. en Battlestar Galactica, of “the story so far” van hitreeksen als House M.D. en Heroes.


Zal wel niet om de blu-ray boxen gaan, maar ......... je weet het nooit.

Varg
09-09-2009, 23:22
Bij dvd-home viel mijn oog op het volgende:

Zal wel niet om de blu-ray boxen gaan, maar ......... je weet het nooit.

Heb je ook een linkje naar dit schouwspel? :)

Pieter Kleine
10-09-2009, 06:46
Heb je ook een linkje naar dit schouwspel? :)


http://www.dvd-home.nl/pers/univers.htm#21

Werner
10-09-2009, 16:03
Bij dvd-home viel mijn oog op het volgende:

Zal wel niet om de blu-ray boxen gaan, maar ......... je weet het nooit.

Nee, het is jammer genoeg de dvd-box.

luyckfasseel stefan
12-09-2009, 13:51
Heb sinds gisteren de us versie binnen, heb gelijk de 1ste aflevering gekeken en ik moet zeggen dat de kwaliteit van het beeld inferieur is aan wat ik gewend ben van blu-ray(op lcd), ik heb gewone dvds die beter beeld geven. Vanavond ga ik eens testen met mijn hd projector, ben benieuwd:o

Pieter Kleine
12-09-2009, 13:58
Heb sinds gisteren de us versie binnen, heb gelijk de 1ste aflevering gekeken en ik moet zeggen dat de kwaliteit van het beeld inferieur is aan wat ik gewend ben van blu-ray(op lcd), ik heb gewone dvds die beter beeld geven. Vanavond ga ik eens testen met mijn hd projector, ben benieuwd:o


Deze kritiek is niet nieuw. Bij de eerste release van de eerste seizoenen op blu-ray was dit al te horen. Ben wel benieuwd naar jouw verdere onderbouwing. Wat mankeert er volgens jouw aan het beeld, scherpte, te veel grain, vletse kleuren????

Filmgek
12-09-2009, 14:10
Bij dvd-home viel mijn oog op het volgende:

Zal wel niet om de blu-ray boxen gaan, maar ......... je weet het nooit.


Deze kritiek is niet nieuw. Bij de eerste release van de eerste seizoenen op blu-ray was dit al te horen. Ben wel benieuwd naar jouw verdere onderbouwing. Wat mankeert er volgens jouw aan het beeld, scherpte, te veel grain, vletse kleuren????

Jongens, we weten nu toch wel van alle reviews online uit Amerika, dat de beeldkwaliteit precies is zoals de makers het bedoeld hebben?

http://www.thedigitalbits.com/reviewshd/bdreviews071609.html

http://bluray.highdefdigest.com/2323/battlestargalacticacompleteseries.html

Ja, het is grainy, ja het is groffer contrast, en het is vaak flets, maar dat hoort zo.
Lees de reviews maar en ga het niet vooral vergelijken met andere blu-ray's die je hebt.
Net als met bv. Band Of Brothers, wilde men met Galactica een rauwe, docu-achtige, cameravooering en belichting toepassen. Dit is echt het beste wat de serie kan zijn op hi-def. (Ik vind het prachtig overigens, het past goed bij het verhaal).

Pieter Kleine
12-09-2009, 14:17
Het is allemaal al bekend. Maar je kunt natuurlijk wel discussieren over de persoonlijke appreciatie van Galactica op blu-ray. Dat het beeld is als de makers bedoeld hebben, hoeft niet te betekenen dat mensen best mogen zeggen dat ze niet niet mooi vinden. En de degenen die boven ons met deze discussie is begonnen vindt het mogelijk niet mooi of moet gewoon even bijgepraat worden zodat hij meer begrip heeft voor de zijns inziens mindere beeldkwaliteit. Of hij blijft bij zijn conclusie dat hij het minder mooi vindt. :-P

Filmgek
12-09-2009, 15:57
Het is allemaal al bekend. Maar je kunt natuurlijk wel discussieren over de persoonlijke appreciatie van Galactica op blu-ray. Dat het beeld is als de makers bedoeld hebben, hoeft niet te betekenen dat mensen best mogen zeggen dat ze niet niet mooi vinden. En de degenen die boven ons met deze discussie is begonnen vindt het mogelijk niet mooi of moet gewoon even bijgepraat worden zodat hij meer begrip heeft voor de zijns inziens mindere beeldkwaliteit. Of hij blijft bij zijn conclusie dat hij het minder mooi vindt. :-P

Fair enough.
Men mag vinden wat men wil, maar je moet vind ik wel bij iedere release in acht nemen, hoe de makers het oorspronkelijk willen hebben, en niet wat de vergelijking is met een andere blu-ray. Als men gaat praten over inferieure kwaliteit t.o.v. andere titels, schiet je voorbij hieraan. De blu-ray is zoals ie is, en in dit geval valt er niks beters van te maken, in tegenstelling tot bv. een mindere transfer die beter had gekund (zoals de huidige Gladiator bv.). Snappie?

luyckfasseel stefan
12-09-2009, 16:38
wel, de grain is zoals reeds gezegd met opzet zo bedoeld, dus daar ga ik niet verder over uitwijden : je houd ervan of niet.
het probleem is eigenlijk dat het beeld niet echt scherp aantoont, dat de kleuren niet flets zijn, tja je zit vooral in de ruimte, dus dat maakt de sfeer uiteraard donkerder, maar
het geheel toont niet echt fris, als ik dat vergelijk de reeks firefly' ,ook vele donkere scenes , een groot verschil wat betreft beeldkwaliteit en weergave kleurenpalet.
misschien dat volgende seizoenen beter worden wat dit betreft

ik heb ook bob in bd en effectienf die is ook heel graini maar dat beeld is zeer scherp en gedetaileerd

Filmgek
12-09-2009, 17:07
wel, de grain is zoals reeds gezegd met opzet zo bedoeld, dus daar ga ik niet verder over uitwijden : je houd ervan of niet.
het probleem is eigenlijk dat het beeld niet echt scherp aantoont, dat de kleuren niet flets zijn, tja je zit vooral in de ruimte, dus dat maakt de sfeer uiteraard donkerder, maar
het geheel toont niet echt fris, als ik dat vergelijk de reeks firefly' ,ook vele donkere scenes , een groot verschil wat betreft beeldkwaliteit en weergave kleurenpalet.
misschien dat volgende seizoenen beter worden wat dit betreft

ik heb ook bob in bd en effectienf die is ook heel graini maar dat beeld is zeer scherp en gedetaileerd

vind zelf de scherpte wel ok. maar eh...de beeldkwaliteit is over de gehele serie nagenoeg gelijk hoor. ben nu aan het eind van seizoen 2 en ik zie geen verschil met het begin. ik vind Firefly wel een heel ander soort serie, dus daar past inderdaad een andere "look" beter bij.

Werner
13-09-2009, 14:26
Ik heb een viewing van seizoen 1 op Blu-ray binnengekregen. D'r is één ding wel spijtig en dat is dat ze voor de openingsmuziek de Amerikaanse credits hebben gekozen en niet de Europese. Alle themamuziek is echter ook nog eens apart te beluisteren in een soort "Battlestar Galactica Jukebox"-optie.

luyckfasseel stefan
14-09-2009, 15:21
Ik heb dit weekend zoals gezegd het vervolg van episode 1 bekeken, maar dan met hd-projector, en dit is wow, hier voor doe je het, dit was af en zeer kwalitatief!!
Wat eerst een teleurstelling bleek te zijn op mij lcd bleek achteraf via de projector een zeer scherp en sfeervol beeld te worden. Iegenlijk had ik dit ook met bob, ik heb toen ook de 1ste aflevering op mijn lcd bekeken en de 9 andere afleveringen via projector, en dat gaf ook zo'n groot verschil : zoals Dhr Albert Kostwinder zegt, hi-def komt pas tot zijn recht bij projectie(y)

Claudio Santulli
14-09-2009, 16:01
Dhr Albert Kostwinder nog wel....., tjonge jonge.... :mrgreen:

Albert Kostwinder
14-09-2009, 16:03
Hij zei meneer tegen mij..........:toppie:

Claudio Santulli
14-09-2009, 16:08
Don't you feel really old right now...... (6)

luyckfasseel stefan
15-09-2009, 10:58
hoe oud is ie misschien?

Jordy van Buel
15-09-2009, 11:01
ontopic weer :)

RobW
20-09-2009, 21:46
Heeft iemand de UK-versie al binnen? Is er nu zo goed als geen verschil tussen de US en UK-editie?

Nyarlathotep
21-09-2009, 14:21
Ik overweeg ook om de UK box te bestellen. Kan iemand hier die 'm al heeft wat foto's plaatsen?

sg_sg1
22-09-2009, 13:58
Ik overweeg ook om de UK box te bestellen. Kan iemand hier die 'm al heeft wat foto's plaatsen?

Helaas heb ik geen fototoestel bij de hand, maar zojuist heb ik de blu-ray UK-box ontvangen. Man o man, wat ziet dat er gaaf uit.
Echt een groot tinnen blik, met een toaster op de voorkant, in reliëf. Op de achterkant van het blik een korte beschrijving en een foto van de binnenkant.
Als je de voorkant openmaakt (gaat open zoals een koelkast), dan zie je vier roodkleurig plastic boxen in vier sleuven gestoken zitten. In de bovenste sleuf zit tevens een boekje gestoken. De plastic roodkleurige seizoensboxen hebben elk een kartonnen sleeve eromheen zitten, met afbeeldingen van de karakters.

Varg
22-09-2009, 18:31
Geen NL subs?

sg_sg1
23-09-2009, 17:33
Geen NL subs?

De UK blu-ray-box bevat inderdaad géén Nederlandse ondertitels. Uiteraard wel de Engelse.

Varg
23-09-2009, 18:49
De UK blu-ray-box bevat inderdaad géén Nederlandse ondertitels. Uiteraard wel de Engelse.

Oh, das jammer maar niet heel erg.

Dai
23-09-2009, 19:06
Ik heb hem ook binnen, mooi ding. Alleen die sleeves zitten te strak. Goed verpakt door amazon.

Varg
23-09-2009, 19:10
Zou iemand ook zelfgemaakte foto's van de UK release kunnen posten?

Dai
23-09-2009, 19:12
Zou iemand ook zelfgemaakte foto's van de UK release kunnen posten?

Ik kan je wel een paar foto's opsturen, heb werkelijk geen idee hoe ik het op deze forum kan posten.

Varg
23-09-2009, 19:18
Ik kan je wel een paar foto's opsturen, heb werkelijk geen idee hoe ik het op deze forum kan posten.

Ah, nice.

Ik gebruik altijd http://www.plaatjesupload.nl/, die is tot 1,5mb. :)

Dai
23-09-2009, 19:23
Ah, nice.

Ik gebruik altijd http://www.plaatjesupload.nl/, die is tot 1,5mb. :)

Ik wil mij niet aanmelden (gedoe) dus stuur het liever naar je mail. Voor mij het makkelijkste, net foto genomen met mijn iphone vandaar. Dus als jij ff een pm stuurt met jouw mailadres dan stuur ik het op.

Varg
23-09-2009, 19:27
Ik wil mij niet aanmelden (gedoe) dus stuur het liever naar je mail. Voor mij het makkelijkste, net foto genomen met mijn iphone vandaar. Dus als jij ff een pm stuurt met jouw mailadres dan stuur ik het op.

Je hoeft je niet aan te melden hoor maar ik stuur je wel ff een PM. :)

Nyarlathotep
23-09-2009, 21:28
http://tinypic.com/

Geen registratie, gewoon plaatjes uploaden. Erg makkelijk!
Kies wel het juiste fromaat uit (800x600 ofzo), dus niet te klein, maar ook niet layout-vern**kend groot :D

Maar tot zover klinkt het allemaal wel erg interessant...

RobW
24-09-2009, 09:05
En zijn er qua inhoud nog verschillen met de US release? En voornamelijk, staat de lange versie van Daybreak erop?

crocs
24-09-2009, 19:09
Ik kan je wel een paar foto's opsturen, heb werkelijk geen idee hoe ik het op deze forum kan posten.


Ah, nice.

Ik gebruik altijd http://www.plaatjesupload.nl/, die is tot 1,5mb. :)Misschien kan jij, Varg, de foto's van Dai uploaden.

Varg
24-09-2009, 19:11
Ik heb ze niet meer..

Filmgek
24-09-2009, 19:40
er kan vast een handig iemand plaatjes uploaden en de link hier plaatsen toch?
ben erg benieuwd naar de inhoud van het "boekje" bij de UK versie.
kan iemand daar pics van sturen aan mij? mag PM. beschik helaas niet over een boekje nl. bij de US box.

Henrieke van Assen
24-09-2009, 20:23
Dinsdag werd ik verblijd met de UK versie. Ik heb een aantal foto's van de 'tin can' op mijn Flickr account gezet. Dit is de link: http://www.flickr.com/photos/23321714@N03/page3/

Henrieke

Henrieke van Assen
24-09-2009, 20:25
Nog een tip. Mijn 'tin can' had een klein aantal deukjes opgelopen in het transport. Niet genoeg om een replacement aan te vragen bij Amazon.uk. Ik heb contact opgenomen en ik krijg 10% van het aanschaf bedrag terug.

Henrieke

Dai
24-09-2009, 21:02
Nog een tip. Mijn 'tin can' had een klein aantal deukjes opgelopen in het transport. Niet genoeg om een replacement aan te vragen bij Amazon.uk. Ik heb contact opgenomen en ik krijg 10% van het aanschaf bedrag terug.

Henrieke

Ik heb geen enkele deuk. Was goed verpakt. Hoe lang denkt jij dat de sleeves om de blu-ray het houd? Daar is niet goed over nagedacht.

Henrieke van Assen
24-09-2009, 21:41
De sleeves zullen bij mij wel snel scheuren. Ten eerste was het al een hele toer om de blu ray's eruit te krijgen. Seizoen 1 was het moeilijkste om uit de kartonnen omslag te krijgen.

Henrieke

RobW
25-09-2009, 00:29
Bah @ die lelijke blauwe balk...

Nyarlathotep
25-09-2009, 06:20
De balk valt gelukkig niet zo heel erg op... Maar verder ziet het er netjes uit. Geen toeters en bellen verder.

Overigens is de inhoud voor zover ik weet gelijk aan de US versie. Dus netjes de verlengde versies van bepaalde afleveringen.
Zijn die UK subs een beetje ok? Ik vind de hearing impaired tracks altijd het beste, die zijn net wat vollediger.

Raymond Gelmers
25-09-2009, 15:56
Ik kon me niet meer inhouden hoor; ik heb hem ook maar gekocht.
Ik ben voor de UK versie gegaan omdat ik die:

a. sneller in huis heb
b. geen kans heb op douane perikelen

Ik kan alvast niet wachten tot ik hem in huis heb; seizoen 4 en 5 moet ik nog zien maar ik begin weer lekker bij de mini-series :-)

PS,
Heb ook maar meteen BoB meebesteld; scheelt weer verzendkosten t.o.v wanneer ik hem later alsnog bestel.

Digi-gek
26-09-2009, 09:13
Ik kan alvast niet wachten tot ik hem in huis heb; seizoen 4 en 5 moet ik nog zien maar ik begin weer lekker bij de mini-series :-)

Er is geen seizoen 5. De laatste 20 afleveringen behoren allemaal tot seizoen 4. Ik ben ook helemaal opnieuwe begonnen en nu, 2 maanden later ben ik eindelijk aan Daybreak toegekomen. M'n vriendin heeft de laatste eps nog niet gezien en ben benieuwd wat ze er van vindt.

verypsb
26-09-2009, 09:45
De UK blu-ray-box bevat inderdaad géén Nederlandse ondertitels. Uiteraard wel de Engelse.

Engels of Engels SDH?

scorpius
26-09-2009, 10:28
Engels of Engels SDH?

Ik heb deze box net binnen en volgens de hoes is het Engels SDH.

edit: Net de eerste blu-ray (miniserie) gezien en kan bevestigen dat het inderdaad Engels SDH is.

Henrieke van Assen
26-09-2009, 10:37
Ik heb de serie op TV al bekeken. Voor het volledige beeld wacht ik met het bekijken van de box totdat ik 'The Plan' heb gezien.

Henrieke

Nyarlathotep
27-09-2009, 12:23
Ik ben er klaar mee. Besteld.
Weer voor 151 pond de boot in. Ach, geld moet rollen toch? :D

Dai
27-09-2009, 13:19
Ik ben er klaar mee. Besteld.
Weer voor 151 pond de boot in. Ach, geld moet rollen toch? :D

151 pond? 120 bij amazon.co.uk,binnen 3 werkdagen bezorgd en deukloos (bij mij in ieder geval).

Nyarlathotep
28-09-2009, 11:03
Klopt ja, ik vermeldde mijn totaalprijs, er zitten nog een drietal andere schijfjes bij :)
Ik hoop dat ik de boel net zo snel binnen heb!
Alles besteld bij Amazon UK overigens. De US versie vind ik te link ivm douanekosten.

Dai
28-09-2009, 13:05
Ze hadden voor de volledigheid ook wel de nieuwe televisiefilm "the plan" erbij mogen doen. Staat toch slordig op mijn blu-ray plankje. Die film komt op 27 okt. uit op dvd/blu-ray en staat in directe relatie tot de serie. De nieuwe serie Caprica is een totaal nieuwe serie hoewel ik het ook wel leuk had gevonden als de pilot bij de blu-ray's zat als extra. Maar dat "the plan" ontbreekt steekt wel omwille van de volledigheid.

Nyarlathotep
28-09-2009, 14:57
Klopt inderdaad, er is al geruime tijd bekend dat die film uitkomt op 27 oktober. Maar ik denk dat je nog lang kan wachten op een nieuwe boxset met die film erbij.
De box die nu uitkomt is gelimiteerd. Dus waarschijnlijk pas over een jaar, of nog langer, zal er een nieuwe (goedkopere) box uitkomen. Al is het dan nog maar de vraag of "The Plan" er bij zal zitten...

Ik zie wel wat ik met "The Plan" doe. Misschien moffel ik ´m erbij in de boxset, en anders komt ie ernaast. Sowieso heb ik met het overstappen op Blu-Ray die hele boxset manie een beetje laten varen. Het is nu beeldkwaliteit dat telt, en de goedkope import ;)

RobW
28-09-2009, 20:21
Idd jammer. Maar de boxset heb ik besteld, dus komend weekend iig de extended episode van Daybreak bekijken! En Pegasus of course!

Raymond Gelmers
29-09-2009, 17:38
Boxset is vandaag al binnengekomen.
Ik moet zeggen dat het geheel wel wat " blikkerig" aandoet. Dat komt doordat er veel lucht in de doos zit en daardoor nogal hol aandoet.
Als je wilt kun je deze verpakking prima als koekjestrommel gebruiken (y)

Verder zitten de trays eerrgg strak in de kartonnen slipcases; je krijgt ze er bijna niet uit.

Ik klaag echter niet hoor; voor 130 euro vindt ik het een prima koop want het komt neer op iets meer dan 30 euro per seizoen en dan krijg je (bijna) alle TV films etc. er nog bij ook.

RobW
30-09-2009, 20:50
Hij is binnen. Mooie set, net even wat doorheen geskipped. Jammer dat bij seizoen de US Opening Theme is gebruikt.

freaky
30-09-2009, 20:52
Geen dutch subtitles zeker ?

Claudio Santulli
30-09-2009, 20:56
Geen dutch subtitles zeker ?
Ik verwacht van niet....:-)



Geen NL subs?


De UK blu-ray-box bevat inderdaad géén Nederlandse ondertitels. Uiteraard wel de Engelse.


Ik heb deze box net binnen en volgens de hoes is het Engels SDH.

edit: Net de eerste blu-ray (miniserie) gezien en kan bevestigen dat het inderdaad Engels SDH is.



That sums it up ;-)

freaky
30-09-2009, 21:07
Te lui om heel deze topic door te lezen, is ook niet nodig hé heb m'n antwoord al (y)

Dai
01-10-2009, 10:56
Volgens mij zit er geen hoofdstukkenselectie/chapters op de blu-ray's. Ten minste geen aparte scherm waarop je naar de gewenste chapter gaat. Vind ik toch naar als de laatste aflevering 2 en half uur duurt. Je kunt wel met de afstandsbediening ernaar toe, nadeel is dan dat je 6x moet drukken voordat je bij chapter 6 bent.

spiff
30-10-2009, 18:29
Call me crazy... heb de box van BSG gekocht terwijl ik de drie eerste seizoenen reeds afzonderlijk heb (weliswaar zonder NL-subs). In de box zit nog de film "Razor" alsook nog een bonusdisc, in totaal 26 discs... en een frackin' cylon.. voor 99 euro bij Mediadis (incl. verzending)

http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/9/0/8/9/1002004007089809.jpg

P.S. als iemand uit het Brugse of Gentse mijn UK-edities van de eerste drie seizoenen wilt dan wil ik er voor een 20 euro of zo wel vanaf geraken...

Varg
30-10-2009, 18:51
Dat is de DVD versie en niet de Blu-Ray versie. ;)

DanielC
30-10-2009, 18:54
Call me crazy... heb de box van BSG gekocht terwijl ik de drie eerste seizoenen reeds afzonderlijk heb (weliswaar zonder NL-subs). In de box zit nog de film "Razor" alsook nog een bonusdisc, in totaal 26 discs... en een frackin' cylon.. voor 99 euro bij Mediadis (incl. verzending)

http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/9/0/8/9/1002004007089809.jpg

P.S. als iemand uit het Brugse of Gentse mijn UK-edities van de eerste drie seizoenen wilt dan wil ik er voor een 20 euro of zo wel vanaf geraken...

ik heb deze ook, maar dan zonder de Cylon... voor 64 euro. Welliswaar op dvd, maar het prijsverschil met de br is mij te groot.

Raymond Gelmers
30-10-2009, 19:52
ik heb deze ook, maar dan zonder de Cylon... voor 64 euro. Welliswaar op dvd, maar het prijsverschil met de br is mij te groot.

Je weet niet wat je zegt :confused: BSG is op blu ray een compleet nieuwe ervaring!

Je moet er natuurlijk wel de hardware voor hebben maar de DVD's van BSG zijn echt niets vergeleken bij de blu ray. Er gaat heus een wereld voor je open, zoveel details worden er zichtbaar. Echt, 3 hoeraatjes voor deze box!

EDIT: hij is wel snel i prijs gedaald. 100 euro terwijl ik er 3 weken geleden 130 voor gedokt heb. Vreemd want je zou toch verwachten dat deze box gretig aftrek vindt.

spiff
31-10-2009, 07:34
Dat is de DVD versie en niet de Blu-Ray versie. ;)

Oei...wist niet dat ik hier op het blu-ray-subforum zat ... :oops: :oops: :oops:

rogue
31-10-2009, 13:52
Je weet niet wat je zegt :confused: BSG is op blu ray een compleet nieuwe ervaring!

Je moet er natuurlijk wel de hardware voor hebben maar de DVD's van BSG zijn echt niets vergeleken bij de blu ray. Er gaat heus een wereld voor je open, zoveel details worden er zichtbaar. Echt, 3 hoeraatjes voor deze box!

EDIT: hij is wel snel i prijs gedaald. 100 euro terwijl ik er 3 weken geleden 130 voor gedokt heb. Vreemd want je zou toch verwachten dat deze box gretig aftrek vindt.
Ik heb The Plan op DVD gezien, en dan zie je inderdaad nog maar eens hoe mooi en duidelijk de blu-ray's zijn...prachtig.

DanielC
02-11-2009, 19:31
Je weet niet wat je zegt :confused: BSG is op blu ray een compleet nieuwe ervaring!



ben ik helaas niet met je eens.. heb seizoen 1 geleend van iemand die hem wel op br heeft, en vind het verschil in kwaliteit niet overweldigend. Bij Firefly was dit verschil wel erg goed imho .... vond met name dat de Cylon animaties op br veel nepper overkwamen dan op dvd, dus het kan ook zijn nadelen hebben ;) maargoed, iederen zijn mening he :)

Nyarlathotep
02-11-2009, 20:03
Wel maf dat bij seizoen 1 een ander muziekje wordt gebruikt bij de intro. Is dat de Engelse introversie ofzo? Vanaf seizoen 2 is het weer de muziek die ik ken van de torrentversies.

Ben al bij seizoen 2... moet echt oppassen dat ik er niet te snel doorheen ga, maar het kijkt weer lekker weg :D

De box zelf is overigens niet heel bijzonder vindt ik. Blikken doos, met de vier boxjes erin. Doet allemaal wat simpel aan... Maar de beeld -en geluidskwaliteit van de schijfjes maakt alles weer goed :)

Digi-gek
03-11-2009, 07:18
Wel maf dat bij seizoen 1 een ander muziekje wordt gebruikt bij de intro. Is dat de Engelse introversie ofzo? Vanaf seizoen 2 is het weer de muziek die ik ken van de torrentversies.


Nee, het is juist de Amerikaanse introversie. De baas van SciFI Channel vond de Britse versie te deprimerend (het eerste seizoen had zijn premiere op het Engelse SkyOne) en stond erop dat er andere intromuziek zou komen. Toen de serie een kritisch succes werd hebben de makers voor seizoen 2 toch hun originele keus bij de voortitels weten te krijgen.

BrianB
27-09-2010, 10:14
Sorry dat ik deze thread weer omhoog schop, maar op de site van Universal staat dat 14 Oktober de Blu-ray box in Nederland uit moet komen. Zitten daar dan de TV-films ook bij? En zijn de boxen zelf identiek aan die uit Engeland, en die uit Amerika? Mis ik anders extra's?

Onkyo
27-09-2010, 12:50
Sorry dat ik deze thread weer omhoog schop, maar op de site van Universal staat dat 14 Oktober de Blu-ray box in Nederland uit moet komen. Zitten daar dan de TV-films ook bij? En zijn de boxen zelf identiek aan die uit Engeland, en die uit Amerika? Mis ik anders extra's?

Ik wacht ook op deze release maar kan ook weinig specs vinden.

De Franse uitgave heeft Nederlandse subs, de UK waarschijnlijk niet.

http://www.amazon.fr/Coffret-int%C3%A9grale-battlestar-galactica-Blu-ray/dp/B003VKTNZ4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1285588151&sr=8-1

MatrixTom
12-10-2010, 15:48
Iemand deze al tegengekomen? Benieuwd of onze NL-uitgave weer een blikken uitvoering wordt, of zoals de die van de VS met "schuifjes" en Ceylonfiguurtje. Vraag me ook af of we Razor en The Plan er op BR gaan bijkrijgen.

crocs
12-10-2010, 17:42
Ik wacht ook op deze release maar kan ook weinig specs vinden.

De Franse uitgave heeft Nederlandse subs, de UK waarschijnlijk niet.

Laat dat woord waarschijnlijk maar achter wegen. De UK Blu-ray box heeft geen nl subs.

Pieter Kleine
12-10-2010, 19:35
Iemand deze al tegengekomen? Benieuwd of onze NL-uitgave weer een blikken uitvoering wordt, of zoals de die van de VS met "schuifjes" en Ceylonfiguurtje. Vraag me ook af of we Razor en The Plan er op BR gaan bijkrijgen.


Razor en The Plan zitten er inderdaad bij, aldus identieke Franse uitvoering.

MatrixTom
13-10-2010, 14:12
Is er een keten die hem al heeft?

Onkyo
13-10-2010, 14:41
Is er een keten die hem al heeft?

Waarom zou je daar op wachten? Mijn box is inmiddels verzonden (Amazon.fr) en als als ik kan bevestigen dattie NL subs heeft kun je hem toch beter online bestellen?

Inclusief verzenden 126,58.
Bij Bol.com: 179,99! Denk dat FRS ook wel rond die prijs gaat zitten.

EDIT: en nog even een aanvulling: ik lees net dat als je in Belgie woont dat je de bestelling van Amazon.fr gratis kunt laten bezorgen, scroll even naar "free shipping to Belgium and Luxembourg": http://www.amazon.fr/gp/help/customer/display.html?nodeId=897504#be

FlamingRealm
19-10-2010, 21:08
Bij de Free Record Shop is die €149,99 en met Blu-ray club korting wordt dat dus €134,99.

Alleen heb ik hem 13-10 besteld, maar hij is nog steeds niet verstuurd. Op de productpagina staat nog steeds "nu besteld, op de releasedatum thuisbezorgd". Dus daar klopt niks van, of de releasedatum moet verplaatst zijn...

Onkyo
19-10-2010, 21:36
Bij de Free Record Shop is die €149,99 en met Blu-ray club korting wordt dat dus €134,99.

Alleen heb ik hem 13-10 besteld, maar hij is nog steeds niet verstuurd. Op de productpagina staat nog steeds "nu besteld, op de releasedatum thuisbezorgd". Dus daar klopt niks van, of de releasedatum moet verplaatst zijn...

Ik had hem na 4 dagen in huis 8-) Met NL subs.

Bull Terrier
11-02-2011, 18:50
Bij welke winkel is deze box set nu het goedkoopst te krijgen? Ik dacht aan Play.com, maar ik heb geen idee of alles er dan bijzit wat er bij hoort te zitten. Het liefst natuurlijk een winkel in Nederland zelf,maar ja...afgezien van FRS , Mediamarkt en Saturn zou ik het niet weten.

peptalk
11-02-2011, 18:58
Bij welke winkel is deze box set nu het goedkoopst te krijgen? Ik dacht aan Play.com, maar ik heb geen idee of alles er dan bijzit wat er bij hoort te zitten. Het liefst natuurlijk een winkel in Nederland zelf,maar ja...afgezien van FRS , Mediamarkt en Saturn zou ik het niet weten.

Check www.elcheaopo.nl/film (http://www.elcheaopo.nl/film) om NL titels te vergelijken en http://www.find-dvd.co.uk/search.aspx?title=bluray&sort=title om UK titels te vergelijken(y)

Bull Terrier
11-02-2011, 19:32
Tjonge, hij is duidelijk veeeeeel duurder hier in NL dan in de UK, maar ja...ik heb geen zin in gekke extra kosten of zelfs douane. Ik heb ooit wel eens een game besteld uit het buitenland ,maar zo'n grote box is wel even wat anders.

peptalk
11-02-2011, 19:37
Tjonge, hij is duidelijk veeeeeel duurder hier in NL dan in de UK, maar ja...ik heb geen zin in gekke extra kosten of zelfs douane. Ik heb ooit wel eens een game besteld uit het buitenland ,maar zo'n grote box is wel even wat anders.

Als amazon.co.uk een goede prijs heeft dan daar bestellen, dan heb je zeker geen gedoe met douane en je hebt het snel in huis zonder verzendkosten(y)

Onkyo
12-02-2011, 08:45
Tjonge, hij is duidelijk veeeeeel duurder hier in NL dan in de UK, maar ja...ik heb geen zin in gekke extra kosten of zelfs douane. Ik heb ooit wel eens een game besteld uit het buitenland ,maar zo'n grote box is wel even wat anders.

Zoals Peptalk al zei, bij Amazon UK geen verzend en douane kosten maar ook geen NL subs.
Bij Amazon Frankrijk betaal je wel verzendkosten maar deze heeft NL subs.

De UK uitgave staat bij Amazon momenteel "under review" en is tijdelijk niet leverbaar:
http://www.amazon.co.uk/Battlestar-Galactica-Edward-James-Olmos/dp/B0027UY8B8/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1297499747&sr=8-3

Claudio Santulli
12-02-2011, 17:22
Zag even de Amazon prijs niet, maar bij mm arena stond de begin voor 59 euro.

Richard B.
16-07-2012, 17:38
Ik heb een kleine vraag over de UK-uitgaves van de twee releases van het laatste seizoen. Als ik de foto's van de verpakking op diverse websites zo zie (zie hieronder) dan lijkt het alsof er een soort van slipcase omheen zit. Maar klopt het dat het gewoon normale cases zijn?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Wa7EvsT5L._AA300_.jpg http://ecx.images-amazon.com/images/I/51I5WpJfDoL._AA300_.jpg

Claudio Santulli
16-07-2012, 18:49
Ik heb de NL versie en daar zitten twee keepcases in de slipcase met elk 3 disks. Dus 6 disks per seizoen. Maar goed bij een engelse versie kan dat dus gewoon afwijken. Alhoewel dat eerder met vs versies dan met UK versies is. De foto's van de boxen zijn iig identiek op de tekst en leefdtijd logo na. Alleen lijken mij boxen iets dikker, maar dat kan ik dus niet duidelijk opmaken van deze foto's.

Mark van L.
16-07-2012, 18:54
Ik heb de NL versie en daar zitten twee keepcases in de slipcase met elk 3 disks. Dus 6 disks per seizoen. Maar goed bij een engelse versie kan dat dus gewoon afwijken. Alhoewel dat eerder met vs versies dan met UK versies is. De foto's van de boxen zijn iig identiek op de tekst en leefdtijd logo na. Alleen lijken mij boxen iets dikker, maar dat kan ik dus niet duidelijk opmaken van deze foto's.

Ik heb een andere NL versie. 4 digipacks (1 per seizoen) + The Plan. Alles in een Cyclon karton.
http://www.freerecordshop.nl/film/battlestar-galactica-blu-ray-5050582791464

Richard B.
16-07-2012, 19:17
Het ging me eigenlijk specifiek om de 'normale' UK-edities. De NL-editie ken ik.

baltar
17-07-2012, 14:36
Ik heb een andere NL versie. 4 digipacks (1 per seizoen) + The Plan. Alles in een Cyclon karton.
http://www.freerecordshop.nl/film/battlestar-galactica-blu-ray-5050582791464

Kost die nu 175,-:-(:-(, ik weet zeker dat ik hem 2 weken geleden heb gezien bij FRS Eindhoven Heuvelgalerie voor 60,-

rogue
20-07-2012, 20:27
Ik ben nog steeds erg blij met mijn tinnen editie ;).

Nog steeds één van de allerbeste series ooit.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41g1BVQGGqL.jpg

rogue
07-02-2013, 18:46
Inmiddels is Blood and Chrome ook op blu-ray uit, zie hier (http://www.blu-ray.com/movies/Battlestar-Galactica-Blood-and-Chrome-Blu-ray/59295/#Review) een review.

Ik had de helft al gezien via internet, maar was gestopt wegens de slechte beeldkwaliteit, dus deze is zeer welkom. Ik wacht wel even af of er binnenkort een UK versie uitkomt.

http://images2.static-bluray.com/movies/covers/59295_large.jpg

rogue
25-05-2013, 12:28
Eindelijk komt Blood & Chrome ook uit in de UK, en wel op 5 augustus.

Dat duurde wel erg lang, maar ik had geduld.

Ik ben benieuwd hoe de tweede keer kijken bevalt; de eerste keer dat ik het zag was het wel redelijk.
De extra's heb ik sowieso nog niet gezien. Ik hoop (maar denk het niet) dat er meer extra's dan op de US versie zitten, daar zitten alleen de volgende op:


Blood & Chrome: Visual Effects (HD, 23 minutes): Supplements are pretty light, especially for a BSG release. First up, a lengthy look at the film's special effects, which based on the number of effects essentially amounts to a full production featurette. Casting and story are passed over without much thought, of course, but the resulting overview certainly pulls back the curtain and reveal the secrets behind Blood & Chrome's standout sequences.






Deleted Scenes (HD, 29 minutes): Thirteen deleted and extended scenes round out the package, each of which is unfinished, green screen, partially rendered effects and all. Scenes include "Jarheads and Their War Porn," "Nuggets," "Adama's First Taste of Action," "A Hat Trick," "An Unlikely Marriage," "Hands-On Landing on a Half Pint," "Lucky," "Mission Prep," "Tracking the Signal," "Getting to Know Toth," "Out of Line," "Toasters Storm the Barricade" and "Out for Snowball Patrol."






My Scenes Bookmarking

rogue
01-06-2013, 15:52
Ik had het niet gedacht, maar er komt classic BSG op blu-ray uit!

Zie hier (http://www.blu-ray.com/movies/Battlestar-Galactica-Blu-ray/66477/) en hier (http://www.amazon.com/Battlestar-Galactica-35th-Anniversary-Blu-ray/dp/B00CWX1HPA/).

Het is nog maar het begin, maar hopelijk de voorbode van meer.....

Kan 1 van de mods de titel van dit topic veranderen in 'Battlestar Galactica op blu-ray'? De huidige titel dekt de lading niet meer, bijvoorbeeld ook met Blood & Chrome.


http://images4.static-bluray.com/movies/covers/66477_large.jpg

Claudio Santulli
01-06-2013, 20:08
Done (y)

rogue
01-06-2013, 20:33
Bedankt Claudio! Alleen kan DVD weg omdat we in het blu-ray subforum zitten ;)!

Claudio Santulli
01-06-2013, 20:45
Ah oké, dat had ik ff gemist op mijn mobiel.

rogue
02-06-2013, 00:05
Maar je hebt het weer goed gemaakt zie ik (y), bedankt.

rogue
09-06-2013, 15:43
Review (http://www.blu-ray.com/movies/Battlestar-Galactica-Blu-ray/66477/#Review) van blu-ray.com.

Ik wacht nog even af of er nog een UK versie uitkomt.

Hombre
23-11-2013, 09:36
Voor de liefhebbers van de originele serie goed en slecht nieuws.

De serie komt in Duitsland op BD, maar dat betekent dat Universal deze wsl niet in NL met NL subs zal uitbrengen, want ik zien niet dat een NL Indipendent (E1/DFW/JB) dit fatsoenlijk kan oppakken.
Jammer dat Koch Media die ook in NL actief is deze niet van NL subs heeft voorzien.

Hier het bericht.

http://img.bluray-disc.de/files/news/Kampfstern-Galactica-News-01.jpg 22.11.13 Der deutsche Independent Koch Media Home Entertainment veröffentlicht am 06. Dezember 2013 „Kampfstern Galactica - Die komplette Serie“ (http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/kampfstern-galactica-die-komplette-serie-blu-ray-disc) (USA 1978 - 1980) erstmals auf Blu-ray Disc. Bei „Kampfstern Galactica“ handelt es sich um die Originalserie aus den späten 1970er Jahren. „Battlestar Galactica“ ist dahingegen eine Neuauflage. Diese Serie wurde bereits in High Definition ausgewertet. Es existieren auch drei Spielfilme zu „Kampfstern Galactica“, die teilweise aus den 24 Episoden der Originalserie und den zehn Filmen vom Ableger „Kampfstern Galactica“ (USA 1980) zusammengeschnitten wurden.

Das Set, das ab dem nächsten Monat in Deutschland - zeitexklusiv über Amazon.de - erhältlich ist, besteht aus neun Blu-rays und einer DVD. Als Bonusmaterial gibt es u.a. diverse Trailer, Featurettes, die Super 8-Fassung und Dokus. Darüber hinaus bietet Koch Media ein Booklet mit einem Episodenguide und Interviews an. Die Serie bietet eine deutsche und englische Tonspur in DTS-HD Master Audio 2.0.
Daten in der Übersicht:


10 Discs (9 Blu-rays + 1 DVD)
Verschiedene Originaltrailer
Booklet mit Episodenguide und Interviews
Audiokommentare
Featurettes
Super8-Fassung
Dokumentation „Erinnerungen an Kampfstern Galactica“
Dokumentation „Galacticon“
geschnittene Szenen
Bildergalerie mit seltenem Werbematerial


http://img.bluray-disc.de/files/news/slider/91C-ILu3bBL._SL1500_.jpg

Xenomorph
23-11-2013, 10:08
Een goeie serie voor die tijd toen deze uitgebracht werd.
Inderdaad jammer dat deze niet in Nederland wordt uitgebracht en dat je nog niet weet of deze box eventueel NL subs heeft. Wat ik aan de andere kant veel minder vind dat deze niet ge-remastered is in 5.1 surround maar slechts DTS HD MA 2.0

Hombre
23-11-2013, 10:21
Volgens Amazon zijn er GEEN NK subs


Produktinformation
Sprache: Deutsch (DTS-HD Master Audio 2.0), Englisch (DTS-HD Master Audio 2.0)
Untertitel: Deutsch, Englisch



Bildseitenformat: 4:3 - 1.33:1
Anzahl Disks: 10
FSK: Freigegeben ab 12 Jahren
Studio: Koch Media GmbH - DVD
Erscheinungstermin: 6. Dezember 2013


http://www.amazon.de/Kampfstern-Galactia-komplette-Blu-rays-Amazon/dp/B00GUI0IDK/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_nC?ie=UTF8&colid=G5VGK05HO9FH&coliid=I1RSSVZ5OSVH1F

Dat het geen 5.1 heeft en 2.0 mono is maakt mij niet uit.

Overigens heeft de film van de eerste twee afleveringen (de Pilot) ook een mono track, maar dan wel met de sensorround .1 LFE
http://en.wikipedia.org/wiki/Sensurround

rogue
23-11-2013, 14:31
Kan 1 van de mods deze (http://dvd.nl/forum/showthread.php?90239-Originele-Battlestar-Galactica-op-BD) hierbij zetten (dit is het algemene BSG topic)?

Overigens goed nieuws zeg! Ik wacht wel de reviews af voordat ik tot aanschaf over ga; mijn Cylon hoofd vol DVD's voldoet tot dan.

Claudio Santulli
23-11-2013, 14:49
Done... ;-)

rogue
23-11-2013, 14:59
Done... ;-)
Met de snelheid van het licht.......dank je Claudio!

Pieter R.
23-11-2013, 15:33
Met de snelheid van het licht.......dank je Claudio!

Om in scifi termen te blijven: met warpspeed (of nee: das weer een andere serie :-) )

rogue
11-02-2014, 21:21
Ik wacht nog steeds op een Engelse uitgave van „Kampfstern Galactica - Die komplette Serie“ (http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/kampfstern-galactica-die-komplette-serie-blu-ray-disc).....ik neem aan dat die er uiteindelijk wel komt.

Hombre
12-02-2014, 06:52
Om in scifi termen te blijven: met warpspeed (of nee: das weer een andere serie :-) )

Met de snelheid van het licht... of beter als in BSG >>>> FTL ;-)

theThinWhiteDuke
12-02-2014, 19:05
F***.....Dit lees ik dus nu pas........imo dé beste SF TV serie ooit.......nu dus zwaar in dubio of ik de set wel/niet ga aanschaffen (heb liever een engelse uitgave, maar als dat nog lang uitblijft ga ik voor de Kampfstern)

Digi-gek
12-02-2014, 19:32
Ik wacht nog steeds op een Engelse uitgave van „Kampfstern Galactica - Die komplette Serie“ (http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/kampfstern-galactica-die-komplette-serie-blu-ray-disc).....ik neem aan dat die er uiteindelijk wel komt.
Volgens Bill Hunt van The Digital Bits zijn er voorlopig geen plannen voor een Engelstalige release.

theThinWhiteDuke
12-02-2014, 19:52
Volgens Bill Hunt van The Digital Bits zijn er voorlopig geen plannen voor een Engelstalige release.
Dat las ik net ook.......en daarbij is de verleiding te groot.......in 2005 zo gek geweest om naar de UK te gaan om de cast op een con te zien (en een maand later weer).....en die aanschafprijs kom ik ook wel overheen.....plus ik wil het risico niet lopen dat 'ie straks niet in een engelstalige release komt (en de DE set in prijs gaat stijgen).
Kortom: zojuist besteld.
http://www.colonialfleets.com/forums/images/smilies/cylon.gif *BY YOUR COMMAND*

rogue
12-02-2014, 20:02
Mmm, voorlopig geen Engelse release, dat is weer jammer. De verleiding is dan wel groot, maar die titel...kom ik daar wel overheen ;)?

Ik had al ergens op blu-ray.com gelezen dat het verschil tussen de blu-ray en DVD's iig de moeite waard was om aan te schaffen.
Maar ja, ik zit nu net de 7 seizoenen van Doctor Who en 4 seizoenen van Torchwood te bekijken.......eigenlijk zou ik 'm pas daarna moeten kopen.

theThinWhiteDuke
13-02-2014, 08:43
Mmm, voorlopig geen Engelse release, dat is weer jammer. De verleiding is dan wel groot, maar die titel...kom ik daar wel overheen ;)?
Aber naturlich.

Heb hier wat BR-DVD vergelijkingen gevonden (scroll naar onder, daar staan wat screencaps)
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=232485&page=2

Toen ik destijds mn BRspeler aanschafte wilde ik perse 5 titels gaan 'upgraden' naar BR: Star Wars (logisch), Indy (ook logisch), de Star Trek films (omdat ik met de vanilla DVDs zat en de witte en zwarte BR box er top uitzien én overladen zijn met extras) en de originele BSG en Buck Rogers.

4 down, 1 (Buck Rogers) to go. (al vrees ik dat die niet zo snel op BR gaat komen)

Hombre
16-02-2014, 14:26
voor de .... onder ons

http://www.thedigitalbits.com/item/battlestar-galactica-complete-original-series-bd

rogue
16-02-2014, 14:53
voor de .... onder ons

http://www.thedigitalbits.com/item/battlestar-galactica-complete-original-series-bd
Nee! Geen positieve reviews meer posten!
Ik wil sterk zijn en het niet kopen tot ik echt ga kijken, maar het valt niet mee :-(........

x-vision
18-02-2014, 18:23
Hmm. Take my money Amazon!

Weet er iemand welke carrier dat Amazon.de voor standaardleveringen naar België gebruikt? DHL, UPS, De Post...?
Is vrij belangrijk voor het leveradres agz ik bijna nooit thuis ben en het DHL ophaalpunt bv. ruim 40 km van mijn deur is...

theThinWhiteDuke
19-02-2014, 20:17
Nee! Geen positieve reviews meer posten!
Ik wil sterk zijn en het niet kopen tot ik echt ga kijken, maar het valt niet mee :-(........
Sorry bro.....maar ik ga het toch doen :mrgreen:

Vandaag de box ontvangen. De box ziet er sober uit (karton, digipack) maar het beeld...... :shock: .
Zo duidelijk heb je nog nooit een Colonial Viper door het beeld zien vliegen.....en dan heb ik alleen nog maar snel wat flitsen van enkele afleveringen gezien om de kwaliteit te checken.
Zodadelijk voor de zoveelste keer de serie herkijken......maar nu als nooit tevoren. :bier:

edwinvb
11-03-2014, 09:02
sla nu je slag:

SONDERANGEBOTE bij amazon.de

41,97 euro.....

lockedfor
11-03-2014, 09:44
sla nu je slag:

SONDERANGEBOTE bij amazon.de

41,97 euro.....
Heb je een link, want ik zie alleen deze (http://www.amazon.de/Battlestar-Galactica-Season-komplette-Blu-ray/dp/B00F0Z59RY/) voor 52,97 euro.

edwinvb
11-03-2014, 09:55
Heb je een link, want ik zie alleen deze (http://www.amazon.de/Battlestar-Galactica-Season-komplette-Blu-ray/dp/B00F0Z59RY/) voor 52,97 euro.


te laat, beperkt geldig...

http://www.amazon.de/dp/B00GUI0IDK/ref=gb1h_img_c-1_9147_ada083f1?smid=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_t=101&pf_rd_s=center-1&pf_rd_r=1KJM02TSVRDJCXW9G33A&pf_rd_i=554848&pf_rd_p=472579147

lockedfor
11-03-2014, 09:58
te laat, beperkt geldig...

http://www.amazon.de/dp/B00GUI0IDK/ref=gb1h_img_c-1_9147_ada083f1?smid=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_m=A3JWKAKR8XB7XF&pf_rd_t=101&pf_rd_s=center-1&pf_rd_r=1KJM02TSVRDJCXW9G33A&pf_rd_i=554848&pf_rd_p=472579147
Aha, de originele serie. Dan is het voor mij niet erg.

Alex T
11-03-2014, 10:14
helaas prijs inmiddels 64,99

Jeroen D
13-03-2014, 11:06
Ik weet niet of ik dit hier moet posten maar als ik deze box uit duitsland bestel ;

http://www.amazon.de/Battlestar-Galactica-komplette-Serie-DVDs/dp/B005FNSJUA/ref=cm_cmu_pg__header

kan ik dan rekenen op extra douane kosten of is dat niet het geval ?

Werner
13-03-2014, 11:21
Ik weet niet of ik dit hier moet posten maar als ik deze box uit duitsland bestel ;

http://www.amazon.de/Battlestar-Galactica-komplette-Serie-DVDs/dp/B005FNSJUA/ref=cm_cmu_pg__header

kan ik dan rekenen op extra douane kosten of is dat niet het geval ?

Duitsland is een EU-land. Dus geen douanekosten (wel een andere BTW-voet, voor België is dat 21 % in plaats van 19%, voor Nederland ken ik het precieze tarief niet). In de praktijk komen er dus een paar cent bij.

Jeroen D
13-03-2014, 11:24
Dank je Werner ;)

Hombre
14-03-2014, 09:25
Nederland heeft ook 21% BTW, dus daar komt ook 2% bij op die 19% van DE.

Hombre
14-03-2014, 09:28
Nederland heeft ook 21% BTW, dus daar komt ook 2% bij op die 19% van DE.

Dit zie je automatisch afrekend

MarcelS1
19-03-2014, 22:12
Heb um inmiddels ook in huis, HD, geen upscale! Ga um zeer binnenkort kijken! :lol:

x-vision
14-05-2014, 14:30
Gekocht en onderweg. Voor 49 EUR op Amazon.de
Ik hoop maar dat de BluRay stukken beter is als de DVD's.

MarcelS1
18-05-2014, 09:40
Gekocht en onderweg. Voor 49 EUR op Amazon.de
Ik hoop maar dat de BluRay stukken beter is als de DVD's.

Ik vind het persoonlijk erg tegenvallen! Heb er nu 14 afleveringen van gezien, kan geen vergelijk maken met de dvd want die heb ik niet meer maar had er toch meer van verwacht, gezien de prijs die het origineel was. De "live" scenes zien er over het algemeen goed uit, nog regelmatig vervuiling aan de zijkanten van het scherm maar de SFX is verre van oké. Misschien had ik wel teveel verwacht maar was initieel toch 65 euro, heb ik er ook voor betaald en voor die prijs, valt het tegen,
Ben benieuwd hoe jij het ervaart.

x-vision
20-05-2014, 13:19
Ik vind het persoonlijk erg tegenvallen! Heb er nu 14 afleveringen van gezien, kan geen vergelijk maken met de dvd want die heb ik niet meer maar had er toch meer van verwacht, gezien de prijs die het origineel was. De "live" scenes zien er over het algemeen goed uit, nog regelmatig vervuiling aan de zijkanten van het scherm maar de SFX is verre van oké. Misschien had ik wel teveel verwacht maar was initieel toch 65 euro, heb ik er ook voor betaald en voor die prijs, valt het tegen,
Ben benieuwd hoe jij het ervaart.

Wel als je vindt dat het tegenvalt moet je maar vergelijken met de wazige drab DVD's. Die bekijk ik nooit meer. En pas op, dan heb ik de DVD's upconverted bekeken he. :)
De BR's zijn veel meer gedetailleerd voor de "live" scenes en de kleuren zijn stukken beter. Bij het geluid niet zoveel verschil gehoord. Persoonlijk vind ik de HD versie erg geslaagd. Ja, wel wat spijtig dat the SFX er zo slecht uit zien, ik weet niet waarom ze die niet hebben kunnen opkuisen. Is nauwelijks of geen verschil merkbaar voor deze scenes met de DVD's. Voor mij dan ook het enige minpunt van de set maar desalniettemin zijn 49 Euro toch wel waard. En daarbij ik moest hem hebben voor de reeks volledig op BR te hebben he. Mission accomplished ;)

Oakey
23-05-2014, 20:10
De SFX zullen net als bij series als Star Trek e.d. gewoon voor sd-tv-kwaliteit zijn gemaakt met jaren-70-videotechniek, terwijl de live actions op film geschoten zijn, wat een HD-formaat is. Ze zijn dus niet in betere kwaliteit beschikbaar.

Bij Star Trek zijn de effecten opnieuw gemaakt met nieuwe CGI-technieken, maar dat kent een veel grotere en trouwere fanbase van Trekkies dan Battlestar Galactica (en dua een veelvoud van het budget).

Hombre
24-05-2014, 09:20
Lees dit even: http://www.thedigitalbits.com/item/battlestar-galactica-complete-original-series-bd

Jeroen D
24-05-2014, 13:34
Wel als je vindt dat het tegenvalt moet je maar vergelijken met de wazige drab DVD's. Die bekijk ik nooit meer.

Valt wel mee hoor. Ik heb betere kwaliteit gezien maar de DVD's zijn prima te bekijken.
Ik lees juist bijna overal dat de bluray versie niet veel beter is.

x-vision
24-05-2014, 14:37
Valt wel mee hoor. Ik heb betere kwaliteit gezien maar de DVD's zijn prima te bekijken.
Ik lees juist bijna overal dat de bluray versie niet veel beter is.

Tja, ieder zijn mening uiteraard. Kijk anders eens naar deze link van een aantal pagina's terug. Kan je prima zien hoeveel verschil er echt is tussen de DVD en Bluray. => http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=8537335&postcount=40

Jeroen D
24-05-2014, 15:02
Volgens mij hebben we het over 2 verschillende series. Ik heb het over de remake..............jij volgens mij over de originele :grin:

x-vision
25-05-2014, 16:33
Volgens mij hebben we het over 2 verschillende series. Ik heb het over de remake..............jij volgens mij over de originele :grin:

LOL, inderdaad. Vroeg me al af hoe je de DVD's anders goed kon vinden. :grin:

rogue
31-08-2014, 16:28
De originele serie was eerder op blu-ray verschenen in Duitsland als amazon exclusive, maar komt nu ook in de UK uit (http://www.amazon.co.uk/Battlestar-Galactica-Complete-Original-Blu-ray/dp/B00MFQV56A/ref=sr_1_6?s=dvd&ie=UTF8&qid=1409496674&sr=1-6&keywords=battlestar+galactica). Eindelijk, normale teksten op de cover ;).

rogue
26-11-2014, 18:18
De UK versie mist dus weer de bonusdisc van de Duitse versie. En om het overzichtelijk te houden, komen er in de US 2 versies uit:

Hier de press release:

From renowned writer/producer Glen A. Larson, the creative force behind Knight Rider, The Six Million Dollar Man, and Buck Rogers in the 25th Century, comes the groundbreaking TV series that launched one of the most beloved sci-fi franchises in history, now available in widescreen and high definition as Battlestar Galactica: The Definitive Collection and Battlestar Galactica: The Remastered Collection come to Blu-ray™ on May 12, 2015 from Universal Pictures Home Entertainment. These essential collections for Battlestar Galactica devotees include all 24 explosive episodes of Battlestar Galactica: The Original Series plus the complete 10-episode spin-off series, Galactica 1980.

Newly remastered in 16:9 widescreen presentation for the very first time, Battlestar Galactica: The Remastered Collection features both pioneering series meticulously reformatted to be optimized for the HDTV viewing experience. Battlestar Galactica: The Definitive Collection also includes both series in 4:3 Full Frame as they were originally televised, plus the theatrical version of the premiere episode "Saga of a Star World" presented in 1.85:1 Widescreen for the ultimate collector.

This epic adventure, which provided the inspiration for the critically acclaimed 2004 Syfy reimagined series, comes with over 4 hours of bonus features, including over 3 hours of deleted scenes from Battlestar Galactica: The Original Series! These collections also includes featurettes such as "Glen Larson on the Creation of Battlestar Galactica" and "Stu Phillips: Composing the Score" with an inside look at the genesis of this remarkable production, and "Remembering Battlestar Galactica," a 45-minute retrospective documentary featuring cast and crew on the making of this ground-breaking series.

In Battlestar Galactica: The Original Series, the Twelve Colonies, hopeful for lasting peace following centuries of intense warfare, gather to sign a treaty with their dreaded enemies, the Cylons. But after an act of treachery on the eve of the ceremony, the Cylons launch a devastating surprise attack, destroying the Colonies' home planets and most of their military strength. A lone flagship battlestar, the Galactica, remains to aid the surviving colonists on their epic journey to a new home on a far-off, legendary planet—Earth.

Battlestar Galactica: The Original Series stars Richard Hatch ("The Streets of San Francisco"), Dirk Benedict ("The A Team"), Lorne Greene ("Bonanza"), Herbert Jefferson Jr. (Apollo 13), John Colicos ("Star Trek: Deep Space Nine"), Maren Jensen ("The Love Boat"), Noah Hathaway (The Never Ending Story), Laurette Spang (Airport 1975), Tony Swartz ("Dynasty") and Terry Carter ("McCloud").

Galactica 1980: The Complete Series picks up 30 years after the events of Battlestar Galactica, as the original crew finally makes the long-anticipated descent to Earth. With time running out and the Cylons closing in on their trail, Commander Adama and the Galactica team work harder than ever to help Earth create the technology necessary for battle.

Galactica 1980: The Complete Series stars Kent McCord ("Emergency"), Barry Van Dyke ("Diagnosis Murder"), Robyn Douglass(Breaking Away) and Lorne Greene.

Battlestar Galactica: The Definitive Collection includes:

Battlestar Galactica: The Original Series (Widescreen and Full Frame)
Galactica 1980: The Complete Series (Widescreen and Full Frame)
Battlestar Galactica – The 125-minute theatrical edit of the premiere episode "Saga of a Star World"

Battlestar Galactica: The Remastered Collection includes:

Battlestar Galactica: The Original Series (Widescreen)
Galactica 1980: The Complete Series (Widescreen)

Blu-ray™ disc unleashes the power of your HDTV and is the best way to watch movies at home, featuring perfect hi-def picture and hi-def sound. Digital including UltraViolet™ is a revolutionary new way for fans to collect their movies and TV shows in the cloud. UltraViolet™ lets consumers instantly stream and download to tablets, smartphones, computers and TVs.

BONUS FEATURES ON BLU-RAY™

Over 3 hours of Deleted Scenes
Remembering Battlestar Galactica – a 45-minute retrospective documentary featuring cast and crew on the making of this ground-breaking series.
Episode Commentary with Richard Hatch, Dirk Benedict and Herbert Jefferson Jr.
Glen Larson on the Creation of Battlestar Galactica
Stu Phillips: Composing the Score
And More!

THE DEFINITIVE COLLECTION - TECHNICAL INFORMATION - Blu-ray

Street Date: 5/12/2015
Copyright: 2015 Universal Studios. All Rights Reserved.
Selection Numbers: 61166871 (US), 61167189 (CDN)
Running Time: 57 Hrs. 7 Mins
Layers: Duel Layer
Aspect Ratio: 1.78:1 Widescreen, 4:3 Full Frame
Rating: N/A, PG (movie)
Languages:
- Full Frame & Widescreen Versions: English
- Full Frame Version: French, Italian, Spanish, Portuguese
Subtitles:
- Full Frame & Widescreen Versions: English SDH, Spanish, French
- Full Frame Version: Dutch, Italian, Danish, Finnish, Norwegian, Swedish, Japanese, Portuguese
Sound: DTS-HD Master Audio 5.1 and DTS Digital Surround 2.0 Mono (Battlestar Galactica: The Original Series), DTS Digital Surround 2.0 (Galactica 1980: The Complete Series)

THE REMASTERED COLLECTION - TECHNICAL INFORMATION - Blu-ray™

Street Date: 5/12/2015
Copyright: 2015 Universal Studios. All Rights Reserved.
Selection Numbers: 61167119 (US), 61167120 (CDN)
Running Time: 27 Hrs. 31 Mins
Layers: Dual Layer
Aspect Ratio: 1.78:1 Widescreen
Rating: N/A
Language: English
Subtitles: English SDH, Spanish, French
Sound: DTS-HD Master Audio 5.1 and DTS Digital Surround 2.0 Mono (Battlestar Galactica: The Original Series), DTS Digital Surround 2.0 (Galactica 1980: The Complete Series)


De Definitive collection heeft dus OAR en widescreen versies van alle delen, terwijl de Remastered collection alleen widescreen versies heeft.

Hombre
27-11-2014, 21:07
Ik ga de def versie in de gaten houden :-)

rogue
28-11-2014, 14:51
Ja, de prijs is nu wel erg hoog ($105 exclusief verzenden), maar ik heb geduld. De Duitse uitgave is nu trouwens maar €36.

x-vision
28-11-2014, 19:41
Is de UK versie dezelfde transfer als de Duitse? Weet iemand dat?

rogue
28-11-2014, 19:45
Ja, alleen heeft de Duitse versie die extra disc (wel een DVD). En de verpakking is anders (minder) als ik de berichten moet geloven. Daarentegen heb je geen Duitse titels erop ;).

x-vision
29-11-2014, 13:30
Ja, alleen heeft de Duitse versie die extra disc (wel een DVD). En de verpakking is anders (minder) als ik de berichten moet geloven. Daarentegen heb je geen Duitse titels erop ;).

Hmm, maar die NL subs zijn dan weer wel een pluspunt (voor bepaalde mensen in mn familie)... Mss ooit eens kopen in solden ofzo. :-)

Hombre
12-12-2014, 09:53
:-(

Unfortunately this product has defects on disc 3, episode 10 & 11. Both have very bad digital blocking, loss of picture & sound. Requested a replacement, but this also had the same defect. Looks like Amazon's allocated stock of this product is all defective. So avoid buying until they have sorted this problem out.

I would have expected much better from a studios such as Universal, to allow defective products to be released for sale. Obviously their quality control department isn't doing the job it's supposed to.

http://www.amazon.co.uk/dp/B00MFQV56A/ref=wl_it_dp_o_pd_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=CN0YQRSPGKWC&coliid=IYQCT6Q1POFQD

rogue
12-12-2014, 15:08
:-(

Unfortunately this product has defects on disc 3, episode 10 & 11. Both have very bad digital blocking, loss of picture & sound. Requested a replacement, but this also had the same defect. Looks like Amazon's allocated stock of this product is all defective. So avoid buying until they have sorted this problem out.

I would have expected much better from a studios such as Universal, to allow defective products to be released for sale. Obviously their quality control department isn't doing the job it's supposed to.

http://www.amazon.co.uk/dp/B00MFQV56A/ref=wl_it_dp_o_pd_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=CN0YQRSPGKWC&coliid=IYQCT6Q1POFQD

Dat is 1 iemand die wat neergezet heeft, ik heb nog niets van iemand anders gelezen die er ook last van heeft.

Hombre
13-12-2014, 08:33
Dat is 1 iemand die wat neergezet heeft, ik heb nog niets van iemand anders gelezen die er ook last van heeft.

Als jij even deze box besteld en voor ons even controleert of bovenstaande onzin is, en dit met ons deelt hebben we zekerheid ;-)

rogue
13-12-2014, 13:46
Als jij even deze box besteld en voor ons even controleert of bovenstaande onzin is, en dit met ons deelt hebben we zekerheid ;-)
Hahaha, ik zelf ga (als het wat goekoper is) voor de USA versie ;).

x-vision
13-12-2014, 16:27
Blijkbaar een uitzondering. Amazon verkoopt de serie ondertussen terug in de UK. Ik heb hem besteld voor de NL subs. Zal volgende week wel laten weten wat er van aan is.

Hombre
14-12-2014, 08:41
Blijkbaar een uitzondering. Amazon verkoopt de serie ondertussen terug in de UK. Ik heb hem besteld voor de NL subs. Zal volgende week wel laten weten wat er van aan is.

Super, ben heel benieuwd :-)

x-vision
19-12-2014, 12:38
Super, ben heel benieuwd :-)

Zo, de disc en de afleveringen net nagekeken en daar scheelt niks mee hoor. Ze spelen prima. (y)

Hombre
20-12-2014, 08:52
Zo, de disc en de afleveringen net nagekeken en daar scheelt niks mee hoor. Ze spelen prima. (y)

Bedankt voor het delen van deze info. :-)

Top actie (y)

rogue
21-12-2014, 14:11
Bedankt x-vision!
De box is nu iets meer dan 32 pond bij amazon uk (excl. verzendkosten). Ik wacht nog wel op een prijsverlaging van de US box.

rogue
08-05-2015, 13:57
Mooie foto's van de nieuwe box, zie hier (http://forum.blu-ray.com/showpost.php?p=10777208&postcount=345).

En ik wacht nog steeds op de prijsverlaging....

rogue
15-05-2015, 20:00
Review (http://www.blu-ray.com/movies/Battlestar-Galactica-The-Definitive-Collection-Blu-ray/119231/#Review) van de Definitive Collection.
Samenvatting is dat de Widesceen versie blijkbaar van een andere master komt, of misschien zo bewerkt is dat (niet ten goede) afwijkt van de fullscreen versie. Jammer, was toch leuk geweest voor ernaast.
De prijs gaat nog wel omlaag, als ik deze een half jaartje later koop, is het ook goed. Ik heb nog genoeg liggen ;).

The Workaholic
10-06-2015, 18:34
Volgens tvshowsondvd ontbreekt er een scene in de widescreen versie:

http://www.tvshowsondvd.com/news/Battlestar-Galactica-replacement-disc-info/21172

rogue
11-06-2015, 12:18
Volgens tvshowsondvd ontbreekt er een scene in de widescreen versie:

http://www.tvshowsondvd.com/news/Battlestar-Galactica-replacement-disc-info/21172
Er is in de VS al een vervangingsprogramma gestart hiervoor.

tmvde
04-09-2015, 07:16
Ik kwam net deze (http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0146L092C/ref=pe_1990191_80412991_em_1p_2_ti) tegen. Komt nu dus na Frankrijk en Duitsland ook een Engelse release van Caprica, zij het verzameld. Ik heb alles los al (Nederlandse box, Franse Caprica en Blood & Chrome los), maar wel een coole uitgave!
Echte fans maak je hier niet blij mee, die hebben de box en eventuele losse uitgaven al en zullen waarschijnlijk alleen Caprica missen en dan moet je een hele box gaan kopen.

rogue
04-09-2015, 09:32
Ik kwam net deze (http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0146L092C/ref=pe_1990191_80412991_em_1p_2_ti) tegen. Komt nu dus na Frankrijk en Duitsland ook een Engelse release van Caprica, zij het verzameld. Ik heb alles los al (Nederlandse box, Franse Caprica en Blood & Chrome los), maar wel een coole uitgave!
Echte fans maak je hier niet blij mee, die hebben de box en eventuele losse uitgaven al en zullen waarschijnlijk alleen Caprica missen en dan moet je een hele box gaan kopen..

Echte fans hebben toch allang Caprica uit Frankrijk gekocht ;)? Daar is de serie al tijden uit. Alles met Engelse ondertiteling.
Er is tegenwoordig ook eentje los in Duitsland te koop, maar als ik het goed heb staan daar niet alle extra's op van die uit Frankrijk.

tmvde
04-09-2015, 10:29
Echte fans hebben toch allang Caprica uit Frankrijk gekocht ;)? Daar is de serie al tijden uit. Alles met Engelse ondertiteling.
Er is tegenwoordig ook eentje los in Duitsland te koop, maar als ik het goed heb staan daar niet alle extra's op van die uit Frankrijk.

Ik heb dat gedaan ja, maar weet niet of Engelsen dat zo snel zouden doen ;-)

rogue
04-09-2015, 10:47
Aha, voor de Engelsen zelf.....ja, daar zijn de Fransen natuurlijk nog steeds niet zo populair :).
Ik heb ook wel alles 'los', tenminste die tin box van de serie, de steelbook van The Plan, Blood & Chrome los en Caprica los. En daar ben ik nog tevreden mee :).

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41g1BVQGGqL.jpg

tmvde
26-11-2015, 12:16
Voor GBP 59,99 in de Lightning Deal (http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0146L092C?ref_=gbps_img_s-3_7907_aebf5b0f&smid=A3P5ROKL5A1OLE), dit is inclusief Caprica en Blood & Chrome.

rogue
01-09-2021, 13:45
Ik ben de afgelopen week eindelijk begonnen aan de originele serie in de Definitive Collection box die al even hier ligt maar nog onbekeken was.

Ik zit (natuurlijk) de fullscreen versie te kijken en man, wat is het mooi opgeknapt. Er zijn heus wel wat kleine dingen op te merken, maar daar kijk ik wel overheen. De serie zelf is nog heel goed te noemen en ik zie dat ik heel veel vergeten ben. Ook leuk om te vergelijken met de reboot (die ik wel heel goed ken) om te kijken wat ze allemaal overgenomen hebben. Grappig dat je wel nog allerlei continuiteitsfoutjes ziet, Starbuck heeft de ene scene kort haar, de volgende lang haar en de volgende weer kort haar :). En zo zijn er nog een paar, maar storend is het niet, het draagt meer bij als de nostalgische sfeer van de serie.

Ik zit nu op de helft, dus ik heb nog eventjes te gaan (y).

TMH
01-09-2021, 15:44
Ik ben de afgelopen week eindelijk begonnen aan de originele serie in de Definitive Collection box die al even hier ligt maar nog onbekeken was.

Ik zit (natuurlijk) de fullscreen versie te kijken en man, wat is het mooi opgeknapt. Er zijn heus wel wat kleine dingen op te merken, maar daar kijk ik wel overheen. De serie zelf is nog heel goed te noemen en ik zie dat ik heel veel vergeten ben. Ook leuk om te vergelijken met de reboot (die ik wel heel goed ken) om te kijken wat ze allemaal overgenomen hebben. Grappig dat je wel nog allerlei continuiteitsfoutjes ziet, Starbuck heeft de ene scene kort haar, de volgende lang haar en de volgende weer kort haar :). En zo zijn er nog een paar, maar storend is het niet, het draagt meer bij als de nostalgische sfeer van de serie.

Ik zit nu op de helft, dus ik heb nog eventjes te gaan (y).

Ik heb de Duitse Blu-ray set gehad. Ook in fullscreen gekeken en was ook erg te spreken over de restauratie. Was mijn eerste kijkbeurt en de serie deed mij om de een of andere manier aan de originele Star Wars film denken. Heb drie keer daarvoor geprobeerd om de reboot serie te kijken, maar kwam nooit verder dan de pilot. Veel te serieus voor mijn smaak. Het origineel is een stuk luchtiger, maar kan mij voorstelllen dat fans van de reboot dat juist weer minder vinden. Veel plezier nog met kijken (y).

tmvde
01-09-2021, 17:41
Ik ben de afgelopen week eindelijk begonnen aan de originele serie in de Definitive Collection box die al even hier ligt maar nog onbekeken was.

Ik zit (natuurlijk) de fullscreen versie te kijken en man, wat is het mooi opgeknapt. Er zijn heus wel wat kleine dingen op te merken, maar daar kijk ik wel overheen. De serie zelf is nog heel goed te noemen en ik zie dat ik heel veel vergeten ben. Ook leuk om te vergelijken met de reboot (die ik wel heel goed ken) om te kijken wat ze allemaal overgenomen hebben. Grappig dat je wel nog allerlei continuiteitsfoutjes ziet, Starbuck heeft de ene scene kort haar, de volgende lang haar en de volgende weer kort haar :). En zo zijn er nog een paar, maar storend is het niet, het draagt meer bij als de nostalgische sfeer van de serie.

Ik zit nu op de helft, dus ik heb nog eventjes te gaan (y).

Galactica 1980 is wel bizar slecht. Ik heb eerst de Ronald D Moore serie gezien en vorig jaar het origineel. Vond het grappig om te zien wat er van het origineel over is genomen in de reimagination, die ik wel een stuk beter vind. Origineel is mij als jaren 80 kind iets te camp.

theThinWhiteDuke
01-09-2021, 18:06
Ik heb de Duitse Blu-ray set gehad. Ook in fullscreen gekeken en was ook erg te spreken over de restauratie. Was mijn eerste kijkbeurt en de serie deed mij om de een of andere manier aan de originele Star Wars film denken. Heb drie keer daarvoor geprobeerd om de reboot serie te kijken, maar kwam nooit verder dan de pilot. Veel te serieus voor mijn smaak. Het origineel is een stuk luchtiger, maar kan mij voorstelllen dat fans van de reboot dat juist weer minder vinden. Veel plezier nog met kijken (y).
Niet onlogisch aangezien Ralph McQuarrie voor zowel SW als Battlestar de visuele stijl heeft bepaald en FX grootheden als Phil Tippett, Richard Edlund en John Dykstra aan beide producties hebben gewerkt.
Fox is destijds ook een rechtzaak begonnen omdat men vond dat BSG veel van SW kopieerde.

De oude serie is naar mijn mening het beste wat ooit voor TV is gemaakt.
De reboot vind ik niet te pruimen.

rogue
01-09-2021, 18:35
De reboot vind ik zelf de beste serie met een vervolgverhaal ooit, en stond bij de laatste serie top 50 dan ook op de tweede plaats voor mij (1ste plaats voor Star Trek: TNG). Het origineel stond er niet in, maar dat wordt de volgende keer wel gecorrigeerd ;).

TMH
01-09-2021, 20:15
Niet onlogisch aangezien Ralph McQuarrie voor zowel SW als Battlestar de visuele stijl heeft bepaald en FX grootheden als Phil Tippett, Richard Edlund en John Dykstra aan beide producties hebben gewerkt.
Fox is destijds ook een rechtzaak begonnen omdat men vond dat BSG veel van SW kopieerde.

De oude serie is naar mijn mening het beste wat ooit voor TV is gemaakt.
De reboot vind ik niet te pruimen.

Nou je het benoemt, kan ik mij herinneren dat gelezen/gehoord te hebben.

Ik had waarschijnlijk net daarvoor de Despecialized versie van Star Wars gezien, dus vandaar mijn vergelijking. Niet helemaal toevallig dus, haha.