PDA

Bekijk de volledige versie : Home Theater Bouwen! Advies nodig!



saybolt
03-05-2009, 17:08
Beste forummensen,

Deze maand, na lang sparen, is het echt zover. Ik wil een home theater in mijn studentenkamer bouwen, het mag max. €5000 kosten.

Door alle verschillende aspecten die om de hoek komen kijken bij het bouwen van zoiets zie ik soms de bomen door het bos niet meer. Hopelijk zijn er hier mensen die er meer ervaring mee hebben, en die bereid zijn om dit te delen. Alle onderstaande dingen moet ik nog aanschaffen dus ik kan er nog verandering in brengen!
Mijn plan is dit:

Pioneer Plasma Kuro 5090 50" €2100
HTPC €1500?
Receiver
Popcorn Hour Media Tank €300
4 Front boxen (1 box in elke hoek) €400?

Zit met de volgende vragen:

- De HTPC komt onder de TV te staan, deze wordt ook verbonden met een pc monitor in de hoek van de kamer. Max. afstand tussen htpc en monitor 10 meter. Is dit mogelijk zonder in te leveren op beeld kwaliteit?

-De HTPC moet geschikt zijn voor alles, dus de nieuwste games en alle standaard dingen zoals internet word blabla. De games wil ik natuurlijk wel op de 50 " doen!

-Is zo'n popcorn hour media tank nodig als je al een htpc hebt? Ik ben nogal een fervente downloader dus misschien handig voor afspelen van al die verschillende hd formaten ?Of is het dubbel op om en een htpc en een popcorn tank te hebben?

-Wat voor receiver word er aangeraden voor zo'n setup? Uiteraard moeten er hdmi op zitten . Zijn er nog meer dingen waarmee ik rekening mee moet houden?

Verder zijn alle andere tips, adviezen en suggesties welkom! Hopelijk kan ik deze zomer nog genieten van al mijn multimedia !
Alvast bedankt voor de reply's!

DVDProfilersFilmgek
11-05-2009, 10:48
Je vraag staat eigenlijk op het verkeerde plekje, dit deel van het forum is meer bedoeld voor het verbouwen van een garage/schuur/zolder/kelder or whatever naar een soort van thuisbioscoop. :?

Je vraag is beter af bij Home theater algemeen.:idea:

Wel een paar opmerkingen:

Zorg voor een stille multimedia PC, 4 zuiltjes/speakers 400 euro?, beetje laag bedrag, speakers als stiefkindje, mis nog een center en een sub.
Popcorn is overdone als je een multimediaPC hebt, dat geld kun je beter bij je speakerbudget stoppen.
Receivers van Denon, Onkyo,Yamaha, Pioneer en Marantz zijn een goede keuze, dienen wel van de laatste generatie te zijn, niet alle receivers met HDMI kunnen de nieuwe HD audio formaten aan, je bent gewaarschuwd:shock:

Edgar Smit
06-06-2009, 17:16
Wat dvdprofilersfilmgek al zegt klopt als een bus (volgens mij is het een vrouw, hij heeft bijan altidj gelijk namelijk (6) ).
Je speakers als suitpost is echt not done en gewoonweg zonde, het is als een ferrari op de goedkoopste banden, een keer gas geven en je bent nergens meer.
Sowieso, als een 50inch je wens is, waarom niet projecteren?
Kan je PC meteen op een makkelijkere plek en uit het zicht.
En inderdaad gewoon goed kijken bij de receiver of hij HDMI slechts als switch heeft of daadwerkelijkl geschikt is voor de nieuwe HD formaten.

Albert Kostwinder
11-06-2009, 09:47
Pioneer Plasma Kuro 5090 50" €2100
HTPC €1500?
Receiver
Popcorn Hour Media Tank €300
4 Front boxen (1 box in elke hoek) €400?

Persoonlijk wil je wel (te) veel voor € 5000,--.Je wilt de vetste games kunnen spelen, hd / blu ray kunnen kijken en het mot nog werelds klinken ook en dit alles op een zo groot mogelijk scherm. Met dit bedrag kun je best ver komen en is echt wel wat leuks te doen maar niet zonder hier en daar een compromis te sluiten wil je enige kwaliteit krijgen.

Moet het een Kuro zijn. Natuurlijk is het vet, maar je kunt bijvoorbeeld voor 1000 a 1200 euro een 46 inch Samsung kopen. Voor gamen ook vet en hd is daarop ook niet verkeerd. Bespaar je hier al veel geld.
Die htpc kun je ook laten, een wdhd player nemen met ps3 waardoor je alle formaten kunt afspelen en gamen. Zeker een veel goedkoper alternatief dan die htpc. Scheelt je wederom wel 1000 euro.
Ik heb nu nog 'maar' ca 2200 euro uitgegeven en kan hd van alle gangbare formaten kijken en gamen op 46 inch.
Hou ik wel ff 2800 euro over voor een vette receiver met 5.1 luidsprekers...

Misschien dat je hier als alternatief iets aan hebt....Voor deze 5 mille krijg ik je zelfs wel aan de full hd op 2 meter breed als het moet. Keuzes, keuzes....:)