PDA

Bekijk de volledige versie : X-Men Trilogy [Blu-ray Disc]



Koen Koene
04-05-2009, 15:20
X-Men Trilogy

Een zeer uitgebreide 6-disc boxset met de HD-versie van de drie X-Men films.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3872)

Werner
04-05-2009, 15:50
Schitterende set films, niets aan toe te voegen.

Frank
04-05-2009, 15:51
Inderdaad, alleen een beetje jammer van de DTS-HD HR track.

Patrick van den Hul
04-05-2009, 18:13
Respect voor deze recensie, zeer uitvoerig! (y)

Gandalf the funny
04-05-2009, 19:20
Supermooie box...
Ik hoop dat ik 'm win :razz:

(anders moet ik t toch maar bij de 2-discs laten).

Vooral the last stand heeft dus wat aanvullende extra's gekregen...
Maar ja de 2-discs waren ook al erg goed gevuld!

Goede recensie!(y)

Michael Hamers
04-05-2009, 20:14
Goede en uitgebreide review (y)

Arriejj
04-05-2009, 21:13
Hele goede/uitgebreide recensie!
Hoop ook dat ik hem win met de prijsvraag, want wil deze box graag hebben! :D

Ralph71
05-05-2009, 08:54
Waarom "slechts" 4,5 sterren voor het geluid? De dvd's kregen al 5,0 sterren. Deze blu-rays zijn volgens mij referentiekwaliteit, veel beter zal je niet vinden, ondanks dat er een "klein" kwaliteitsverlies zou zijn met de originele DTS HD Master Audio. Heb je dit ook vergeleken? Is dit verschil hoorbaar?

BrianB
05-05-2009, 09:27
Ik denk dat als je de juiste apparatuur er voor hebt, het verschil tussen de twee best te horen zal zijn, dus daar zal het aan liggen.
Vergelijken met de dvd heeft geen zin, omdat Blu-Ray standaard beter uit de bus komt en dus automatisch hogere maatstaven heeft.

Albert Kostwinder
05-05-2009, 09:32
Gisteren mijn uk box met dts hd ma binnen gekregen.(y) Nu nog tijd om te kijken :sad:

Ralph71
05-05-2009, 09:38
Ik denk dat als je de juiste apparatuur er voor hebt, het verschil tussen de twee best te horen zal zijn, dus daar zal het aan liggen.

Ik zou wel graag zeker willen weten of dit verschil enkel "theoretisch" is, of ook hoorbaar. Op basis van enkel theorie een half punt aftrekken lijkt me wat voorbarig?

Albert Kostwinder
05-05-2009, 10:39
Verschil zal er heus wel zijn, maar denk niet dat er massa's zijn met een set die dit met gemak hoorbaar kan maken.....dus waarom hier zo druk om maken? :)

Ge_Someone
05-05-2009, 10:47
Op basis van enkel theorie een half punt aftrekken [voor geluid] lijkt me wat voorbarig?
Je zou kunnen stellen dat er een half punt wordt afgetrokken omdat het niet in de hoogst mogelijke kwaliteit op de disc staat, terwijl ik hier lees dat de UK set wel DTS-HD MA heeft.
Zelf vind ik het belangrijker of het geluid (incl. muziek) bijdraagt aan de film ervaring. Bijvoorbeeld geloofwaardige geluidseffecten en goed gebruik van surround.

Patrick van den Hul
05-05-2009, 11:15
Ik wil hier nog toevoegen (nogmaals, is al vaak benadrukt) dat direct vergelijking met de DVD niet mogelijk is. Je moet de 4,5/5 dan ook niet zien als een half punt aftrek t.o.v. de score voor de DVD.

Ralph71
05-05-2009, 11:18
Ik wil hier nog toevoegen (nogmaals, is al vaak benadrukt) dat direct vergelijking met de DVD niet mogelijk is. Je moet de 4,5/5 dan ook niet zien als een half punt aftrek t.o.v. de score voor de DVD.

Dat begrijp ik ook wel, maar om niet de maximale score te geven omdat er elders (UK/US) theoretisch een nog betere geluidstrack verkrijgbaar is (vergelijk is niet eens gemaakt), lijkt me niet correct. Ik heb hier mindere blu-rays (geluidtracks) voorbij zien komen, die wel 5 sterren kregen.

Marcel den Haan
05-05-2009, 14:46
Dat begrijp ik ook wel, maar om niet de maximale score te geven omdat er elders (UK/US) theoretisch een nog betere geluidstrack verkrijgbaar is (vergelijk is niet eens gemaakt), lijkt me niet correct. Ik heb hier mindere blu-rays (geluidtracks) voorbij zien komen, die wel 5 sterren kregen.

Lijkt mij juist wel correct en verschillende films zijn niet te vergelijken, al helemaal niet op technisch gebied.
Een lossless track is het hoogst haalbare, aangezien dit geluid ongecomprimeerd wordt weergegeven en een high resolution track is dit niet. Een tien geven voor dit geluid, hoe goed ook, kan dan nooit in mijn ogen, aangezien het dus wel beter zou kunnen, hoe klein het verschil ook mogen zijn. Ik heb de oude uitgave van deel 3 ook en bij direct vergelijk laat de MA track bij die film toch wel meer detail horen. Qua ruimtelijkheid en dynamiek verschillen ze niet tot nauwelijks, maar qua detail dus wel een heel klein beetje, precies het gebied waar een lossless track een meerwaarde is ten opzichte van een lossy track.

Ralph71
05-05-2009, 15:20
Lijkt mij juist wel correct en verschillende films zijn niet te vergelijken, al helemaal niet op technisch gebied.


Waarom worden er dan sterren gegeven voor beeld en geluid???

Werner
05-05-2009, 15:57
Waarom worden er dan sterren gegeven voor beeld en geluid???

Sterren zijn niet meer dan een indicatie. Je moet dat ook een beetje relatief willen bekijken en niet op elke slak zout gaan strooien. Als ik ergens maar 1 of 2 sterren zie, dan denk ik: hola, even toch van naderbij bekijken, vooraleer ik een titel zou bestellen.

Marcel den Haan
05-05-2009, 16:22
Waarom worden er dan sterren gegeven voor beeld en geluid???

Jij zei letterlijk:


Ik heb hier mindere blu-rays (geluidtracks) voorbij zien komen, die wel 5 sterren kregen.

Ik bedoel dan te zeggen dat je verschillende films niet met elkaar moet vergelijken. Je moet elke Blu-ray op zich bekijken en beoordelen. Als hier iemand 5 sterren geeft voor het geluid, dan geloof ik meteen dat dit terecht is. Dat X-Men dit niet krijgt, ik kan niet spreken voor de reviewer, kan te maken hebben met het feit dat er geen lossless tracks aanwezig zijn. Dat andere BD's wel 5 sterren krijgen zal misschien hier ook mee te maken hebben. Bovendien is er ook nog zoiets als smaak. De meeste mensen denken aan dynamische tracks die de volle score horen te krijgen, maar er zijn ook genoeg tracks die een meer ingetogen geluidsbeeld laten horen en meer sfeerverhogend werken. Ook op dit gebied zijn tracks van verschillende films niet met elkaar te vergelijken.

Gerco Stuivenberg
05-05-2009, 21:08
Bij het beoordelen van een BD of DVD wordt er niet alleen naar de film gekeken en geluisterd, maar ook beoordeeld of de uitgave waardevol is. Bij deze uitgave is dit zeker het geval ondanks dat de box-set voor 40 Euro te koop aangeboden wordt en er nog een 3 schijven met extra's bij in zitten. Zou de box-set met een DTS-HD MA track hebben, dan zou de box-set 60 Euro kosten en het geluid wel beoordeeld worden met 5 sterren. In dit geval is met deze box-set de drempel wat lager gelegd zodat deze uitgave in meer landen verkocht kan worden en de prijs wat lager kan zijn.

Bij de meeste films dragen de resolutie en een mate van compressie bij aan de manier waarop er naar gekeken wordt. Een soundtrack met een hoge resolutie en een lage compressie maakt een film meestal boeiender en interessanter om deze te kopen. In dit opzicht kan een film met weinig aktie net zo boeiend zijn als één met weinig aktie. Sommig filmmaatschappijen begrepen/begrijpen* dit niet en brachten/brengen* daarom DVD's uit met een slaapverwekkend lage bitrate en zetten er het stempel "Dolby Digital" op zonder daarbij de gebruikte bitrate te vermelden. Door deze vage manier van informatie verstrekken, zijn films minder waardevol geworden en wordt er veel meer ged.... Met BD proberen deze maatschappijen dit nu weer recht te trekken waardoor een BD nu veel waardevoller is dan de DVD. emotionele waarde van een gekochte BD veel hoger is.

Nu alleen de elektronica-fabrikanten en de meubelontwerpers nog. :twisted:

Werner
20-05-2009, 15:10
Deze (http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ID=8704) reviewer vindt de derde film een drol, wat zijn goed recht is (ik deel zijn mening niet), maar werkt zijn frustratie ook uit door de score van de de extra's op deel 3 te torpederen, terwijl hij openlijk toegeeft dat hij het de moeite niet vond om ze te bekijken. Bad move. D'r zijn nu eenmaal goeie films met slechte extra's en slechte films met goeie extra's.

Frank
20-05-2009, 15:16
Ik had de recensie gelezen. Niet iets wat je van een recensent mag verwachten.

DVDProfilersFilmgek
04-06-2009, 18:39
Inderdaad, alleen een beetje jammer van de DTS-HD HR track.

Heb de box sinds een paar dagen, nog geen 45 euro voor 3 fijne films met elk hun eigen extra schijf met extra's. Heel erg tevreden met deze uitgave.

Je schrijft een beetje jammer van de DTS-HD HR track, maar om heel eerlijk te zijn, ik heb 10x liever zo'n track met de klank en kwaliteit van deze 3 films dan 1 DTS HD Master track van de DFW uitgaven. De meeste uitgevers zijn heel goed bezig en brengen topkwaliteit uit. Hierbij valt mij wel op dat DFW heel erg wisselvallig is, ze brengen en heel goede en heel matige uitgaven op de markt. Heb nu zo'n 14 uitgaven van deze uitgever, en wat valt op..... ze hebben allemaal DD 5.1 en DTS HD Master, daar waar andere uitgevers ook nog vaak PCM en gewoon DTS en Dolby + of Dolby True HD hebben. Van DFW geloof ik allang niet meer in kwaliteit en vind dat zij de klanten toch wel een beetje op het verkeerde been zetten, natuurlijk gaat mijn DTS HD Ma wel oplichten op mijn receiver, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit van het geluid. Veel mensen willen belazerd worden, en bij DFW krijg je wat je wilt DTS HD Master...... het staat toch op de doos en je Receiver en speler zeggen dat toch ook......

Doe mij maar een hele goede audio track, dat mag zelfs in DD 5.1 + , heb ik liever dan een nep DTS HD Master:shock:

Met deze Triologie van de Xman kan ik heel goed leven, heb ze alle drie achter elkaar gekeken en geluisterd, ze zullen nog wel vaker aan bod komen.(y)

BrianB
05-06-2009, 08:31
Heb de box sinds een paar dagen, nog geen 45 euro voor 3 fijne films met elk hun eigen extra schijf met extra's. Heel erg tevreden met deze uitgave.

Je schrijft een beetje jammer van de DTS-HD HR track, maar om heel eerlijk te zijn, ik heb 10x liever zo'n track met de klank en kwaliteit van deze 3 films dan 1 DTS HD Master track van de DFW uitgaven. De meeste uitgevers zijn heel goed bezig en brengen topkwaliteit uit. Hierbij valt mij wel op dat DFW heel erg wisselvallig is, ze brengen en heel goede en heel matige uitgaven op de markt. Heb nu zo'n 14 uitgaven van deze uitgever, en wat valt op..... ze hebben allemaal DD 5.1 en DTS HD Master, daar waar andere uitgevers ook nog vaak PCM en gewoon DTS en Dolby + of Dolby True HD hebben. Van DFW geloof ik allang niet meer in kwaliteit en vind dat zij de klanten toch wel een beetje op het verkeerde been zetten, natuurlijk gaat mijn DTS HD Ma wel oplichten op mijn receiver, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit van het geluid. Veel mensen willen belazerd worden, en bij DFW krijg je wat je wilt DTS HD Master...... het staat toch op de doos en je Receiver en speler zeggen dat toch ook......

Doe mij maar een hele goede audio track, dat mag zelfs in DD 5.1 + , heb ik liever dan een nep DTS HD Master:shock:

Met deze Triologie van de Xman kan ik heel goed leven, heb ze alle drie achter elkaar gekeken en geluisterd, ze zullen nog wel vaker aan bod komen.(y)

Leuk, maar DFW en Fox hebben niets met elkaar te maken. Ik snap ook niet waarom je meerdere audiosporen per film nodig hebt. Een DTS-HD MA track, met eventueel een standaard DD track is genoeg. Lossless is lossless, dus daarvoor heb je geen extra PCM of Dolby TrueHD track nodig.
En als je DFW zo slecht vindt en zegt dat iedereen belazert wordt, waarom koop je er dan 14 titels van? Wacht dan eerst reviews af of importeer ze.

Albert Kostwinder
05-06-2009, 09:41
Het is niet zozeer de dts hd ma tracks want daar zitten hele goede bij hoor, on par met x men, maar meer dat de look en feel van een dfw blu ray (voor de echte liefhebber) beneden pijl is. Veel mensen zijn al blij als het beeld beweegt en geluid goed is zonder mooie extra's en die merendeel zal zich dan ook niet snel belazert voelen. Denk ook dat de prijs erg belangrijk is voor het 'succes' van dfw.

DVDProfilersFilmgek
05-06-2009, 15:16
Leuk, maar DFW en Fox hebben niets met elkaar te maken. Ik snap ook niet waarom je meerdere audiosporen per film nodig hebt. Een DTS-HD MA track, met eventueel een standaard DD track is genoeg. Lossless is lossless, dus daarvoor heb je geen extra PCM of Dolby TrueHD track nodig.
En als je DFW zo slecht vindt en zegt dat iedereen belazert wordt, waarom koop je er dan 14 titels van? Wacht dan eerst reviews af of importeer ze.

Natuurlijk hebben Fox en DFW niets met elkaar te maken, daar gaat het ook niet over. Het gaat over de kwaliteit van het geluid. De kern van mijn verhaal is dat je beter een hele goede DD5.1 of gewone DTS track kunt hebben dan een nep DTS HD Ma die niet waarmaakt waar hij voor bedoeld is. Van een uitgever 14 uitgaven hebben wil niet zeggen dat ik ze ook allemaal gekocht heb, ik heb er maar 1 gekocht op BR (geen hoogstandje kwalitatief gezien), en een stuk of 4/5 voor nog 7 euro op HD DVD, de rest was gratis.

Nu heeft Fox met deze Triologie een kwalitatief zeer goed produkt op de markt gezet, en ook de 45 euro die ik er voor betaalde is hij meer dan waard, 3 dubbel BR DVD's voor dat geld is heel netjes. Als nu een andere uitgever deze box had uitgegeven met DTS HD Ma dan waren er zeer waarschijnlijk geen opmerkingen geweest over het geluid, ook al zou het dezelfde kwaliteit hebben als de DTS HD HR track, mensen laten zich soms door de verkeerde dingen leiden.

Werner
05-06-2009, 15:59
Met DTS-HD ipv DTS-MA kan ik leven als de kwaliteit zo goed is als deze. Maar het blijft een feit dat er dus technisch gesproken een betere versie op de markt is.

Albert Kostwinder
05-06-2009, 16:03
Wil dfw niet verdedigen maar kun je hard maken dat dfw dd als dts hd ma flagged??

Van de titels die ik heb o.a. Saw III, 1408, Hero, kan ik echt niet zeggen dat die bepaald minder klinken dan bijvoorbeeld x men die ik uiteraard ook heb. :)

DVDProfilersFilmgek
05-06-2009, 20:57
Wil dfw niet verdedigen maar kun je hard maken dat dfw dd als dts hd ma flagged??

Van de titels die ik heb o.a. Saw III, 1408, Hero, kan ik echt niet zeggen dat die bepaald minder klinken dan bijvoorbeeld x men die ik uiteraard ook heb. :)


De kwaliteit bij DFW is sterk aan schommelingen onderhevig, er werd hier al geopperd om eerst de reviews af te wachten, maar soms kom je een koopje in de winkel tegen en heb je de reviews niet bij de hand. Nu had ik laatst The Librarian III op BR DVD, bleek van DFW te zijn, maar omdat ik de 1e 2 delen ook niet onaardig vond deze genomen, er was BTW nog geen review van. Heb hem gespeeld en wat mij direct opviel was dat de DTS HD Ma track behoorlijk futloos was, de DD 5.1 klinkt stukken beter, deze heb ik dan ook gedurende de film aan laten staan. Deze titel schijnt niet een echte film te zijn, maar bedoeld voor TV.... de DTS HD Ma track wordt nu wel verdacht. Ook vind ik het zeer vreemd dat ze de enige zijn die Planet Earth uitbrachten met DTS HD Ma. Nu heb ik ook veel DVD's en oa van DFW heb ik mono titels die ze gewoon als DD 5.1 op de markt hebben gezet.

Ik weet niet wat je precies bedoeld met flaggen, en hard maken kan ik niets, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij een aantal van hun DTS HD Ma uitgaven, Ik heb het idee dat ze van allerlei audio tracks DTS HD Ma kunnen maken en het zo op de markt zetten. Ik weet niet of dat geheel klopt met alle regels, maar als zij van mono DD5.1 weten te maken, dat op hun hoes zetten en mijn versterker gaat er in mee, wie is er dan niet helemaal zuiver met de gegeven informatie. Het zal wel ergens tussen de regels inzweven wat ze doen, maar ik heb zo mijn bedenkingen.

Toch hebben ze ook goede uitgaven, jammer dat ze er altijd weer crap tussen gooien en niet even wat duidelijker zijn met hun informatie. Ik heb stapels van ze, waar de gegevens op de hoes niet kloppen met het produkt dat erbij geleverd wordt, ze zouden daarmee een prijs kunnen verdienen.

Doe mij dan ook maar een oprechte DD + of een DTS HD HR track die echt kwaliteit heeft, dan een Dolby True HD of DTS HD Ma met wel de alure maar niet de kwaliteiten. Bij de Triologie van de Xmen is het in ieder geval een geslaagde uitgave(y)

Als consument...... gewoon kritisch blijven, niet alles is goud dat er blinkt:!:

Pieter Kleine
05-06-2009, 21:43
http://www.highdefdigest.com/news/show/1064 bevat een overzicht over audioformaten

dd wordt niet omgezet naar dts hd ma.

Een originele studiomaster kan worden omgezet naar dd (dus sterk gecomprimeerd), DTS HA MA (gecomprimeerd, maar na decomprimeren identiek aan de originele studiomaster) of andere formaat.

Ik begrijp overigens dat het coderen van de studiomaster wordt gedaan door de studio en niet door de distribiteur.

Wat betreft Planet Earth is reeds eerder en elders betoogd dat de DTS HD MA track blijkens een recensie van dvd.nl een betere kwaliteit heeft dan de dd track. Ik heb wel een mogelijke verklaring waarom wij wel en de rest van de wereld niet een DTS HD MA track heeft. Ik veronderstel dat voor de Nederlandse markt DFW van de BBC de originele studiomaster heeft gekregen om die te bewerken, denk aan de Nederlandse inspreker. Anders was dit denk ik ook niet mogelijk! Het bedrijf wat dit heeft gedaan had dus de mogelijkheid om die originele, aangepaste studiomaster om te zetten naar DTS HD MA. Elders had men vermoedelijk alleen de beschikking over materiaal direct afkomstig van de BBC, waar geen bewerking op mogelijk of mogelijk beter gezegd niet toegestaan was.

-Jaap-
05-06-2009, 22:41
DFW's DTS-HD MA tracks worden vrijwel altijd door henzelf (The Site) gebrouwen.
Wat je verder zegt klopt volgens mij wel, want ze kregen bij bv. ''The Shawshank Redemption'' waarschaarlijk enkel een Dolby Digital track aangeboden en geen ongecomprimeerde versie om zelf een DTS-HD MA track van te brouwen.

Albert Kostwinder
06-06-2009, 09:21
De kwaliteit bij DFW is sterk aan schommelingen onderhevig, er werd hier al geopperd om eerst de reviews af te wachten, maar soms kom je een koopje in de winkel tegen en heb je de reviews niet bij de hand.

Ik heb het idee dat ze van allerlei audio tracks DTS HD Ma kunnen maken en het zo op de markt zetten. Ik weet niet of dat geheel klopt met alle regels, maar als zij van mono DD5.1 weten te maken, dat op hun hoes zetten en mijn versterker gaat er in mee, wie is er dan niet helemaal zuiver met de gegeven informatie. Het zal wel ergens tussen de regels inzweven wat ze doen, maar ik heb zo mijn bedenkingen.

Toch hebben ze ook goede uitgaven, jammer dat ze er altijd weer crap tussen gooien en niet even wat duidelijker zijn met hun informatie. Ik heb stapels van ze, waar de gegevens op de hoes niet kloppen met het produkt dat erbij geleverd wordt, ze zouden daarmee een prijs kunnen verdienen.

Doe mij dan ook maar een oprechte DD + of een DTS HD HR track die echt kwaliteit heeft, dan een Dolby True HD of DTS HD Ma met wel de alure maar niet de kwaliteiten. Bij de Triologie van de Xmen is het in ieder geval een geslaagde uitgave(y)

Als consument...... gewoon kritisch blijven, niet alles is goud dat er blinkt:!:

Met flaggen bedoel ik dat men een audio track, bv dd5.1, 2.0 of welke audio source dan ook dusdanig omzet naar de dts hd ma norm zodat de encoder in een speler dit feitelijk als dts hd ma ziet. Dus kern, source blijft natuurlijk als het origineel maar je krijgt keurig dts hd ma op je schermpje te zien. Heb wel meer ma tracks die ik zo dicht vind lopen dat ik denk dat het gewoon een dd 640k is, flagged als hd ma. Met dicht lopen bedoel ik; het mist transparantie en het laag wordt blubberig, minder strak. Het is net alsof er vitrages voor je speakers komt te hangen. Precies wat jij ervaart met die ER does Indiana Jones 3 voor tv...

98% van mijn blu ray's zijn import en mijn dfwtjes blu ray's heb ik net als jij gekocht in de trend van; Oh, dat is leuk. Wat? maar 15 euro. Shit, is die al uit dan? Nou dan durf ik het wel aan.. Maar ben daar nu wel van genezen en wacht nu voortaan altijd of A - de us release regiovrij is, of anders op de Uk versie. Dat ze daar standaard en na een tijdje veel en veel goedkoper zijn dan hier in de winkel is een leuke pre... :)

Pieter Kleine
06-06-2009, 10:19
Met flaggen bedoel ik dat men een audio track, bv dd5.1, 2.0 of welke audio source dan ook dusdanig omzet naar de dts hd ma norm zodat de encoder in een speler dit feitelijk als dts hd ma ziet. Dus kern, source blijft natuurlijk als het origineel maar je krijgt keurig dts hd ma op je schermpje te zien. Heb wel meer ma tracks die ik zo dicht vind lopen dat ik denk dat het gewoon een dd 640k is, flagged als hd ma. Met dicht lopen bedoel ik; het mist transparantie en het laag wordt blubberig, minder strak. Het is net alsof er vitrages voor je speakers komt te hangen. Precies wat jij ervaart met die ER does Indiana Jones 3 voor tv...

98% van mijn blu ray's zijn import en mijn dfwtjes blu ray's heb ik net als jij gekocht in de trend van; Oh, dat is leuk. Wat? maar 15 euro. Shit, is die al uit dan? Nou dan durf ik het wel aan.. Maar ben daar nu wel van genezen en wacht nu voortaan altijd of A - de us release regiovrij is, of anders op de Uk versie. Dat ze daar standaard en na een tijdje veel en veel goedkoper zijn dan hier in de winkel is een leuke pre... :)


Heb je hier voorbeelden van?

Hombre
06-06-2009, 15:07
Met flaggen bedoel ik dat men een audio track, bv dd5.1, 2.0 of welke audio source dan ook dusdanig omzet naar de dts hd ma norm zodat de encoder in een speler dit feitelijk als dts hd ma ziet.


Dit is technisch onmogelijk. DD is DD en kan niet als DTS worden geflagd. Beide codecs zijn totaal verschillend en kunnen onderling niet worden uitgewisseld.

Wat wel kan en ook vaak gebeurt is dat een DD-track omgezet wordt naar PCM en dat de PCM-track weer hergecodeerd wordt als DTS (is een verkoop trukje).

Het grappige is dan dat veel reviewers/gebruikers de DTS-track als beter beschowen omdat het DTS is, terwijl DD de bron is....

Albert Kostwinder
06-06-2009, 15:41
DD is helemaal niet de bron, maar de master.....

Pieter Kleine
06-06-2009, 15:51
DD is helemaal niet de bron, maar de master.....

Huh, maar hierboven melde je eerst:
Met flaggen bedoel ik dat men een audio track, bv dd5.1, 2.0 of welke audio source dan ook dusdanig omzet naar de dts hd ma norm zodat de encoder in een speler dit feitelijk als dts hd ma ziet.

Ofwel dd wordt omgezet naar dts hd ma.

Wat bedoel je nu te zeggen?

Jeroen vS
05-11-2009, 22:11
Mensen, mensen, gaat het hier nou om de X-Men trilogy of om een halve ster voor het geluid?

Super mooie box trouwens, niets aan toe te voegen.

Frank
06-11-2009, 08:38
Mensen, mensen, gaat het hier nou om de X-Men trilogy of om een halve ster voor het geluid?
Daar gaat het al vijf maanden niet meer over. :wink:

Albert Kostwinder
06-11-2009, 09:59
Huh, maar hierboven melde je eerst:
Met flaggen bedoel ik dat men een audio track, bv dd5.1, 2.0 of welke audio source dan ook dusdanig omzet naar de dts hd ma norm zodat de encoder in een speler dit feitelijk als dts hd ma ziet.

Ofwel dd wordt omgezet naar dts hd ma.

Wat bedoel je nu te zeggen?

De track is dts hd ma, maar de kern heeft enkel een dd5.1 codering. Dan zul je dts hd ma op het display zien terwijl het feitelijk dd5,1 is wat afgespeeld wordt. Of je neemt een dts hd ma track en verlaagd de bitrate zo erg dat het feitelijk de specs van een dd5.1 track heeft. Krijg je ook keurig dts hd ma in het beeld maar het klinkt bagger....(nou ja, minder) ..:) Bespaard wel veel ruimte...

Jeroen vS
06-11-2009, 18:16
Daar gaat het al vijf maanden niet meer over. :wink:

Nee hoor, de discussie gaat verder :) .