PDA

Bekijk de volledige versie : Rugnummer10 zijn huiskamersetje



rugnummer10
13-05-2009, 07:56
Hallo iedereen,

Na enige tijd hier al aanwezig te zijn en diverse vragen gesteld te hebben met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe tv alsook de aanschaf van een nieuwe HTS wil ik bij deze toch een overzicht geven van mijn huidige setje.

Ik heb er voor gekozen om in eerste instantie een set aan te schaffen waarmee ik in ieder geval een tijd mee vooruit kan, en ook een set die ik gaandeweg nog kan uitbereiden. Ik denk dat ik daarmee nu een mooie opzet heb (y)

Hierbij de specs:

Televisie:
- Philips 37PFL7403D/10

Digitale decoder:
- Humax IR-FOX C (Zwart)

DVD speler:
- LG DVX392H (in eerste instantie gekozen voor een DVD speler, de Blu-ray komt er zsm aan ;) )

Reciever:
- Onkyo TX-SR606 (Zwart)

Fronts:
- JBL Northridge E80 Black Ash

Center:
- JBL Northridge EC25 Black Ash

Subwoofer:
- BK Gemini MK II Black Ash

Afstandsbediening:
- Logitech Harmony One

Foto's volgen zo spoedig mogelijk, ik wacht even tot ik de spiegelreflex van mijn vriendin kan lenen, met mijn eigen digitale camera is het niet echt te doen fatsoenlijke foto's te maken.

Seth__Gekko
14-05-2009, 07:12
Nog plannen voor Surround back speakers?

rugnummer10
14-05-2009, 07:34
Jup, heb ik ook nog! Zat zelf te denken aan de JBL Northridge E20 speakers als rears. Moet momenteel echter nog even flink mijn spaarpot weer aanvullen, dus dat zal wel op de lange termijn planning geschoven worden :razz:

PorscheHD
16-05-2009, 19:59
Kwa audio bijna dezelfde opstelling als die ik had poosje geleden dus je hoeft niet te klagen uit ervaring!

Hoe bevalt de sub? Beetje gelukt met afstellen?

rugnummer10
18-05-2009, 07:55
Hey Jalke!

Ja de sub bevalt zeer goed! Het afstellen is ook gelukt, al ben ik nog niet helemaal tevreden. Ga binnenkort eens wat experimenteren met de plaats van de sub :) Hij staat momenteel links van mijn set als ik tv zit te kijken onder een tafeltje. Geluid is goed alleen komt de bass niet zo goed over als ik tv kijk. Als ik iets verder zit wel, dus dat ligt denk ik aan de plaats.

Zal binnenkort even wat fotos proberen te schieten!

Edgar Smit
18-05-2009, 08:02
De beste methode voor de beste plaasting van je sub is als volgt:
zet je sub op je luisterplek en kruip op je knieen door je kamer, daar waar de beste bas hoort is de ideale plek voor je sub.
Het klinkt debiel maar werkt echt.

rugnummer10
18-05-2009, 08:50
Het klinkt niet debiel hoor ;) Wordt wel veel kruipen dan, heb een behoorlijk grote kamer :P

Maar als ik nu naast mijn sub ga zitten op mijn knieen hoor ik hem heel goed spelen, als ik elders ga zitten hoor ik hem niet tot nauwelijks. Zou dat betekenen dat hij al aardig goed staat?

Edgar Smit
18-05-2009, 09:07
Het klinkt niet debiel hoor ;) Wordt wel veel kruipen dan, heb een behoorlijk grote kamer :P

Maar als ik nu naast mijn sub ga zitten op mijn knieen hoor ik hem heel goed spelen, als ik elders ga zitten hoor ik hem niet tot nauwelijks. Zou dat betekenen dat hij al aardig goed staat?nee, je moet hem juist op de luisterplek goed horen.
misschien verstandig om eerst in je receiver te zorgent dat alles goed staat ingesteld en van daaruit verder te gaan.

Frank K.
18-05-2009, 21:26
We wachten op foto's...

Hoe moet je de sub dan eigenlijk neerzetten(bij een sub met de speaker aan de voorkant)?

Naar je fronts gericht of juist naar de rears?

PorscheHD
20-05-2009, 16:07
Je hoeft een sub niet te richten attans deze niet, is geen bassreflex

Frank K.
20-05-2009, 19:16
Nee ik snap dat je een sub met de speaker aan de onderkant niet hoeft te draaien of zoiets dergelijks. Ik doelde eigenlijk meer op een sub zoals ik heb met de speaker aan de voorkant.

Michael Hamers
21-05-2009, 09:21
Nee ik snap dat je een sub met de speaker aan de onderkant niet hoeft te draaien of zoiets dergelijks. Ik doelde eigenlijk meer op een sub zoals ik heb met de speaker aan de voorkant.

Je en zoals het antwoord was...deze hoef je niet te richten, want het is geen bassreflex sub... :)

Dus je kunt em gewoon neerzetten zoals hij het mooiste oogt. En dat is met de speaker gewoon naar je luisterplek toe.

Frank K.
22-05-2009, 15:03
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Jij geeft nu een uitleg zoals hij in de opstelling hoort te staan.

Mijn vraag echter is hoe hij moet staan als de sub op je luisterplek hebt staan om te horen waar hij het beste tot zijn recht zal komen.

Dus als je rond aan het kruipen bent door de kamer. Hoe moet dan de sub staan? met de speaker naar de voorkant van de ruimte? of gewoon naar de achterkant van de ruimte.

Edgar Smit
22-05-2009, 15:17
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Jij geeft nu een uitleg zoals hij in de opstelling hoort te staan.

Mijn vraag echter is hoe hij moet staan als de sub op je luisterplek hebt staan om te horen waar hij het beste tot zijn recht zal komen.

Dus als je rond aan het kruipen bent door de kamer. Hoe moet dan de sub staan? met de speaker naar de voorkant van de ruimte? of gewoon naar de achterkant van de ruimte.Hij moet gewoon staan zoals je hem normaal neerzet.

Michael Hamers
22-05-2009, 15:33
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel. Jij geeft nu een uitleg zoals hij in de opstelling hoort te staan.

Mijn vraag echter is hoe hij moet staan als de sub op je luisterplek hebt staan om te horen waar hij het beste tot zijn recht zal komen.

Dus als je rond aan het kruipen bent door de kamer. Hoe moet dan de sub staan? met de speaker naar de voorkant van de ruimte? of gewoon naar de achterkant van de ruimte.

Dat was idd even onduidelijk, maar zoals Edgar al aangeeft, zoals je em straks ook gaat neerzetten...

Edgar Smit
22-05-2009, 17:30
Dat was idd even onduidelijk, maar zoals Edgar al aangeeft, zoals je em straks ook gaat neerzetten...dus als je hem straks de kamer in laat stralen, moet je dat nu ook doen.

Frank K.
24-05-2009, 12:24
Haha, Danku voor het antwoord.

Rugnummer, Sorry voor de topic vervuiling...