PDA

Bekijk de volledige versie : U571 de koop waard?



Bob
13-09-2001, 22:15
Heeft iemand U571 al gezien? Wil 'm zaterdag kopen bij V&D (45 piekies).

Arnold van Oostrum
13-09-2001, 22:50
Ik zou zeggen lees de review op deze site.
Hier te vinden: http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=285

G.O.D.
13-09-2001, 23:23
Ik heb de review hier niet gelezen, maar voor 45 gulden kan ik hem aanbevelen. Zeker als het DTS is!!
Yummy. Smullen dus.

Martin van Tuijl
13-09-2001, 23:50
Het voelt wat vreemd om met de gebeurtenissen van de afgelopen dagen een film vol geweld aan te bevelen, maar ik zou hem maar kopen als ik jou was. De review van dvd.nl, daar sluit ik me bij aan. Een 'must have'..

(Denk aan je buren :) )

Bob
14-09-2001, 00:24
Kon de recensie niet vinden, mijn foutje.

Na het gelezen te hebbne, zaterdag toch maar eens bij de V&D gaan kijken...

Martin van Tuijl
14-09-2001, 00:33
Kon de recensie niet vinden, mijn foutje.



Tja, je bent Junior Member of niet
:D

Maar zonder gekheid, gewoon kopen. Ik weet niet of je een 'home theater systeem' hebt, maar het geluid is subliem.

Bob
14-09-2001, 00:39
hahaha...ben hard op weg member te worden (lekker belangrijk).

Ik heb inderdaad sinds kort een home cinema.

Martin van Tuijl
14-09-2001, 00:48
Ik heb inderdaad sinds kort een home cinema.

In dat geval wens ik je veel plezier met de film! :cool:

Bob
14-09-2001, 00:51
Dank je,

ik zal niet aarzelen m'n bevindingen met jullie seniors te delen

Alex van den Berg
14-09-2001, 02:07
Heeft iemand U571 al gezien?
Hart in de keel, zweet in de handen, dreunen van de dieptebommen in de maag... JA! Lekker filmpje :)

ToolkiT
14-09-2001, 05:15
goeie film, zeker de moeite waard!

Ik heb hem ook en ik heb niet een surround en toch is het geluid al indrukwekkend...

Bob
14-09-2001, 21:16
Henk, bedankt voor de tip, ik ga zeker ff kijken.

Remco de Swart
14-09-2001, 21:39
Geluid doet me niet zo veel, beetje doof. Maar toch heb ik van deze film genoten. Ook de extra's op deze en de manier waarop ze gepresenteerd worden zijn goed.

Ettepet
15-09-2001, 11:45
U571 is qua geluid (DTS) verreweg de beste film die ik heb. De enige film die enigszins in de buurt komt in dat opzicht is de eerste 25 minuten van Saving Private Ryan.

Het verhaal vinden een hoop mensen van een wat mindere kwaliteit, maar valt reuze mee als je eerst al de afkrakende reviews hebt gelezen of als je je niet snel ergert aan standaard Hollywood-plots.

Ik ben zelf heel blij met deze aanschaf!!!

Wurzel
17-09-2001, 12:37
Das boot is inderdaad een meesterwerk
(althans da's mijn mening)
Het enige nadeel en dus ook de reden waarom ik twijfel om 'm op DVD te kopen is dat het duits in 2.0 wordt weergegeven, als je 5.1 wilt moet je in 't engels kijken.
Nou vraag ik je, een duitse film over een duitse U-boot in 't engels? :D
Nee, dank je.

Als er ergens een andere versie is hou ik me aanbevolen.
Heb in duitsland nog niet gekeken.

ferry8
17-09-2001, 17:44
...zo zo... 45 gulden....welke V&D heb je U571 gekocht......
..bij ons in de buurt (Haarlem ) is ie gewoon 69.95...!!

Remco de Swart
17-09-2001, 18:04
...zo zo... 45 gulden....welke V&D heb je U571 gekocht......
..bij ons in de buurt (Haarlem ) is ie gewoon 69.95...!!

Dan zou ik maar teruggaan naar de winkel als ik jouw was. De DVD staat namelijk in de prijzencircus folder. En aangezien deze folder voor alle V&D's geldt heb je de teveel betaald. De folder loopt van 17/09 t/m 22/09.

Wurzel
17-09-2001, 18:36
Mocht iemand toevallig deze DVD gekocht hebben, (bij de V&D), vlak voor 17 september, dan kan je nog steeds je geld terug halen. Want als er iets op korte termijn, (weet niet meer uit m'n hoofd hoeveel dagen), in de aanbieding gaat, dan moeten ze je dat vertellen.
Voor meer info. moet je bij de consumentenbond zijn.

B-Molson
17-09-2001, 21:58
ik ben tijdens het prijzen circus in Haarlem bij de V&D geweest, en daar was ie gewoon 45 gulden, net als overal... gewoon een kwestie van goed lezen, want er zat wel een sticker op van 69.95 maar hing een bord van 2 bij 2 meter boven waarop stond xmen en u571 45 gulden...

Groeten
B-Molson

www.filmbuster.nl

Marty vanluit
18-09-2001, 10:55
Alhoewel V&D niet bekend staat om een helpende hand toe te steken aan DVD verzamelaars kon er dit weekend toch wel een aanbiedinkje van af, waar ik uiteraard dankbaar gebruik van heb gemaakt!
En ik moet inderdaad zeggen: U-571 IS een aanrader! Vooral mensen met een Sub ondervinden eens de echte reden waarvoor ze zo'n extra box gekocht hebben... denderend goed. Maar dat is nog niet alles, het verhaal mag er ook best zijn :)

Marty :cool:

Cenobite
21-09-2001, 09:29
Moddervette Film en een geweldige DVD ( Regio 1) , Superieur hollywood entertainment.

De Regio1 DVD heeft de juiste apect ratio van 2.35:1 anamorphic :D

De Regio 2 versie schijnt afgehakt te zijn op 1.85:1 anamorphic :mad:

Martin van Tuijl
21-09-2001, 12:12
De Regio 2 versie schijnt afgehakt te zijn op 1.85:1 anamorphic :mad:

Volgens de geleerden moet dit 1.78:1 anamorf zijn :)

Cenobite
21-09-2001, 12:59
Volgens de geleerden moet dit 1.78:1 anamorf zijn :)



Erg lullig voor U-571 Regio 2 bezitters :mad: , ze missen dus een hele lap beeld aan beide zijkanten die er af is gehakt. :mad:

Gelukkig heeft de Regio 1 de correcte OAR van 2.35:1 Anamorphic :D , voor een film als deze met zeer wijde opnames erg belangrijk. :D

calex
06-10-2001, 15:58
U571 is qua geluid (DTS) verreweg de beste film die ik heb. De enige film die enigszins in de buurt komt in dat opzicht is de eerste 25 minuten van Saving Private Ryan.

Nooit van de Haunting gehoord ?
Grtz.Henny


Het verhaal vinden een hoop mensen van een wat mindere kwaliteit, maar valt reuze mee als je eerst al de afkrakende reviews hebt gelezen of als je je niet snel ergert aan standaard Hollywood-plots.

Ik ben zelf heel blij met deze aanschaf!!!

Koofie
06-10-2001, 23:17
Yep , goede film
+ zeeeer vet geluid

zeker 1 om te kopen

Mike Philippens
10-10-2001, 10:34
Het enige nadeel en dus ook de reden waarom ik twijfel om 'm op DVD te kopen is dat het duits in 2.0 wordt weergegeven, als je 5.1 wilt moet je in 't engels kijken.
Nou vraag ik je, een duitse film over een duitse U-boot in 't engels?
Erg irritant inderdaad...een soort omgekeerde Nazichronisatie...
Verder een hele goede film. Qua geluid en FX is U571 beter, maar dat mag ook wel voor een nieuwe film. Qua verhaal en acteren wint (in mijn beleving dan) Das Boot.

Martin van Tuijl
10-10-2001, 10:59
Nazichronisatie...


Is dit een spelfout of een woordgrapje? :D

ferry8
14-06-2002, 17:26
is U571 met alleen DD 5.1 ook al tof...heb namelijk (nog) geen DTS..?

Léon Bolweg
14-06-2002, 17:37
U 571 is zeker al tof bij dolby... bij dts iets meer, maar dit maakt niet de dolby track veel slechter. Lees hiervoor ook de recensie.

Effe over dat beeldformaat. Aan de zijkanten missen de R2 discbezitters geen beeld, maar de R1 discbezitters wat van de boven en onderkant. Ook hierbij geldt : lees de recensie.

Lex v/d Moolen
14-06-2002, 17:47
U 571 is zeker al tof bij dolby... bij dts iets meer, maar dit maakt niet de dolby track veel slechter. Lees hiervoor ook de recensie.

Effe over dat beeldformaat. Aan de zijkanten missen de R2 discbezitters geen beeld, maar de R1 discbezitters wat van de boven en onderkant. Ook hierbij geldt : lees de recensie. Ik hoorde laatst dat deze film slecht is voor je subwoofer:D :confused: :D

Léon Bolweg
14-06-2002, 17:53
De overheid is van plan maatregelen te nemen net als bij de sigaretten. Witte rechthoeken met een zwarte rand met teksten als : met deze film loopt u het risico uw apparatuur alsmede uw oren te beschadigen, veroorzaakt burenruzies enz. enz.

Lex v/d Moolen
14-06-2002, 17:59
De overheid is van plan maatregelen te nemen net als bij de sigaretten. Witte rechthoeken met een zwarte rand met teksten als : met deze film loopt u het risico uw apparatuur alsmede uw oren te beschadigen, veroorzaakt burenruzies enz. enz. :D LOL:D
Straks moeten we nog accijns gaan betalen ook:D

Sander Haarmans
15-06-2002, 17:23
Ik hoorde laatst dat deze film slecht is voor je subwoofer:D :confused: :D


Of deze film slecht is voor je subwoofer weet ik niet, weet alleen dat de sub het er heeeeeel erg druk mee heeft.:D

Daniël van Zanten
15-06-2002, 23:05
:)

Absoluut kopen die DVD!!!

Ik vind de film al geweldig en het geluid en beeld van de DVD zijn ook super goed.
De dieptebommen ontploffen werkelijk bijna in je woonkamer!
Ik heb deze DVD dan ook uiteraard in mijn collectie.

R. Schaap
15-06-2002, 23:09
moet hier over gediscussieerd worden dan??? nergens voor nodig.....deze dvd moet je zeker kopen.

Henk Heideveld
17-06-2002, 09:15
:D LOL:D
Straks moeten we nog accijns gaan betalen ook:D
Kleine correctie. het zal niet over accijns gaan, maar over milieubelasting.:D :D Ach en het heeft ook voordelen. In onze straat trokken scheuren in het asfalt. Eindelijk, na jaren kreeg onze straat weer eens een nieuw asfaltlaagje van de gemeente.
Derhalve doet deze film het thans ook goed in achterstandswijken.:D

Lex v/d Moolen
17-06-2002, 17:17
Kleine correctie. het zal niet over accijns gaan, maar over milieubelasting.:D :D Ach en het heeft ook voordelen. In onze straat trokken scheuren in het asfalt. Eindelijk, na jaren kreeg onze straat weer eens een nieuw asfaltlaagje van de gemeente.
Derhalve doet deze film het thans ook goed in achterstandswijken.:D Oja, dan moet ik hem ook maar kopen, misschien gaat de woningbouwvereniging mijn kozijnen dan opnieuw schilderen:D :D

Richard B.
17-06-2002, 22:34
Ik heb deze film destijds in de bios gezien en vond hem vrij beroerd. Ik kan me voorstellen dat mensen 'm aanschaffen om hun audio-set de demonstreren, maar om de film zelf moet je dat zeker niet doen: die is dodelijk saai & voorspelbaar.

Richard

ferry8
17-06-2002, 22:45
dan heb je hem zeker in een slechte bios gekeken (zonder DD EX of zo)....geloof mij maar de hele zaal zat echt te schudden bij deze movie....oke het verhaal is niet spectaculaiir...maar volgens mij moet je dat weten voordat je film had bekeken......ik geloof dat niemand een verhaallijn qua pulp fiction verwacht...!,..maar natuurlijk ieder z'n eigen smaak...!

Richard B.
17-06-2002, 22:54
dan heb je hem zeker in een slechte bios gekeken (zonder DD EX of zo)....geloof mij maar de hele zaal zat echt te schudden bij deze movie....oke het verhaal is niet spectaculaiir...maar volgens mij moet je dat weten voordat je film had bekeken......ik geloof dat niemand een verhaallijn qua pulp fiction verwacht...!,..maar natuurlijk ieder z'n eigen smaak...!

Nou, het geluid heb ik wel goed ervaren hoor (vandaar ook mijn opmerking over het demonstreren van audio-sets). De film zelf was alleen een flinke tegenvaller. Zoals je zegt: ieder zijn eigen smaak.

Richard

Koofie
18-06-2002, 01:05
Moddervette Film en een geweldige DVD ( Regio 1) , Superieur hollywood entertainment.

De Regio1 DVD heeft de juiste apect ratio van 2.35:1 anamorphic :D

De Regio 2 versie schijnt afgehakt te zijn op 1.85:1 anamorphic :mad:

nou je hebt het dus helemaal fout :D
regio2 versie is exacte origineel en anamorph

regio1 is bioscoopversie met "afgehakte" balken( ziet er net ff stoerder uit )

in feite heb je met regio1 dus echt origineel zoals het ook in bios was. bij regio2 heb je het volledig opgenomen beeld :)

Koofie
18-06-2002, 01:08
Erg lullig voor U-571 Regio 2 bezitters :mad: , ze missen dus een hele lap beeld aan beide zijkanten die er af is gehakt. :mad:

Gelukkig heeft de Regio 1 de correcte OAR van 2.35:1 Anamorphic :D , voor een film als deze met zeer wijde opnames erg belangrijk. :D

nee vriend jij mist een lap beeld :D en dat weet ik 100% zeker

Koofie
18-06-2002, 01:09
dan heb je hem zeker in een slechte bios gekeken (zonder DD EX of zo)....geloof mij maar de hele zaal zat echt te schudden bij deze movie....oke het verhaal is niet spectaculaiir...maar volgens mij moet je dat weten voordat je film had bekeken......ik geloof dat niemand een verhaallijn qua pulp fiction verwacht...!,..maar natuurlijk ieder z'n eigen smaak...!

in de BIOS was ie DTS 5.1 hoor

Nathan Strik
18-06-2002, 01:32
Koofie heeft inderdaad gelijk.

De Regio 1 heeft minder beeld dan de Regio 2 versie omdat de 2.35:1 versie verkregen is d.m.v. Soft Matting.

Cinema puristen gaan natuurlijk voor de Regio 1 versie en de rest zal het een worst zijn denk ik.

Bij geen enkele versie mis je in ieder geval belangrijke details.

Daniel1974
18-06-2002, 17:29
De film heeft een oscar gehad voor het beste geluid of de effecten weet niet meer welke. Maar dat zegt meestal wel iets over de geluidskwaliteit van de film. Kijk maar naar Speed ook deze heeft daar Oscars voor gekregen en die nieuwe versie is me een partijtje vet. Ik heb eerlijk gezegd U-571 nog niet gezien, afgezien dan in de bioscoop. Ik wacht nog steeds een keer op een avondje alleen thuis, He He He !!!!!

netfox
18-06-2002, 17:52
Geluid doet me niet zo veel, beetje doof.
Tjah... ik ben ook doof. Met één oor... ik kan dus nog maar met één oor horen. Das wel ***; dat is dan ook de reden dat ik gewoon nog mijn dvd's bekijk met de standaard-speakers van mijn tv.