PDA

Bekijk de volledige versie : Buena Vista's Hard Boiled en The Killer CUT!



Yi-Long
13-07-2002, 23:52
...slecht nieuws voor de filmfans:(
Buena Vista zal 3 september The Killer en Hard Boiled uitgeven, 2 van John Woo's beste films aller tyden, maar ze zullen geknipt zyn.

http://www.dvdtimes.co.uk/index.cgi?page=News&id=3367

Beste alternatieve optie voor The Killer zal de Special 2-disc set zyn die HongKongLegends (regio2) dit najaar (oktober) zal uitbrengen, die wel uncut zal zyn.
Ook is er een franse 2 disk versie al beschikbaar maar is french subs only :(

Een goed alternatief voor Hard Boiled is er eigenlyk nog niet, aangezien de meeste releases tot nog toe niet echt goed beeld hadden is het beter nog ff af te wachten, maar het beste is toch wel om de Buena Vista versie wel te laten liggen zodat de boodschap richting disney overkomt dat het publiek geen geknipte films wilt.
De andere releases zyn wél uncut geloof ik.

JayLunar
14-07-2002, 00:31
Thanx voor de info.

Buena Vista is weer eens onbegrijpelijk bezig hoor. :( Die lui zijn echt niet te snappen. Ah well, gelukkig komt HKL dus met de 2-disc editie, waar ik erg naar uit kijk :)

Matt D
14-07-2002, 11:30
was weer te verwachten van buena vista, jammer

eigenlijk onbegrijpelijk dat er van zo een klassiekers nog altijd geen degelijke versies zijn. Volgens hetgeen ik verneem zijn zelfs de criterion versies eigenlijk niet echt super van kwaliteit

Philippe
14-07-2002, 16:15
Ik snap echt niet waarom er zoveel in films geknipt wordt. Echt jammer dat er in de 21e eeuw nog zo gecensureerd wordt in dit medium. Bovendien is het totaal onbegrijpelijk waarom The Killer zowel gecut als niet gecut uitkomt dit najaar.

Yi-Long
14-07-2002, 20:24
Tja....zelfde verhaal als met Drunken master 2 en Fist of Legend....ook eigendom van Disney...Disney houdt er gewoon erg van lekker te knippen helaas....het is te hopen dat die houding ooit zal veranderen maar ik zie het voor de eerstkomende tyd nog erg somber in...:(
Shaolin Soccer...echt door 99% van de mensen die hem gezien hem een topfilm genoemd, zal ook gedubbed en gecut uitgegeven worden, alhoewel er een klein aantal theaters de film wél in de originele taal gaan laten zien, dus ik hoop dat de beoordeling voor de dubbed and cut versie erg slecht zal zyn zodat disney misschien zal inzien dat ze deze films kapot maken met hun handelswyze...tot die tyd blyft het motto; geen azn films van Disney kopen. :)

Matt D
14-07-2002, 21:55
Tja....zelfde verhaal als met Drunken master 2 en Fist of Legend....ook eigendom van Disney...Disney houdt er gewoon erg van lekker te knippen helaas....het is te hopen dat die houding ooit zal veranderen maar ik zie het voor de eerstkomende tyd nog erg somber in...:(
Shaolin Soccer...echt door 99% van de mensen die hem gezien hem een topfilm genoemd, zal ook gedubbed en gecut uitgegeven worden, alhoewel er een klein aantal theaters de film wél in de originele taal gaan laten zien, dus ik hoop dat de beoordeling voor de dubbed and cut versie erg slecht zal zyn zodat disney misschien zal inzien dat ze deze films kapot maken met hun handelswyze...tot die tyd blyft het motto; geen azn films van Disney kopen. :)

tja ik vrees dat disney nooit zal veranderen hoor, ze zullen blijven dubben en cutten dat het een lieve lust is

Philippe
14-07-2002, 22:05
tja ik vrees dat disney nooit zal veranderen hoor, ze zullen blijven dubben en cutten dat het een lieve lust is

Waar is het respect voor de echte filmliefhebber gebleven!

Louis Bouduin
14-07-2002, 22:17
was weer te verwachten van buena vista, jammer

eigenlijk onbegrijpelijk dat er van zo een klassiekers nog altijd geen degelijke versies zijn. Volgens hetgeen ik verneem zijn zelfs de criterion versies eigenlijk niet echt super van kwaliteit

Ik heb beide Criterions en de kwaliteit van de films is inderdaad maar zo zo. (Ze hadden op zich minst anamorphic mogen zijn.)
Bovendien zijn de kleuren een beetje flets in vergelijking met de laserdisc van Criterion.

Matt D
15-07-2002, 10:33
Louis, ik veronderstel dat je beseft welke goudmijntje je in je handen hebt? ik ken iemand die meer dan 200 euro of dollar (weet nt meer) betaald heeft voor 1 van deze titels

Rogier Burghout
15-07-2002, 10:37
idd, dit zijn de meest gewilde en waardevolste OOP´s van Criterion...

Louis Bouduin
15-07-2002, 14:05
Louis, ik veronderstel dat je beseft welke goudmijntje je in je handen hebt? ik ken iemand die meer dan 200 euro of dollar (weet nt meer) betaald heeft voor 1 van deze titels

The Killer heb ik destijds in Amerika besteld, maar Hard Boiled heb ik tweedehands kunnen kopen van iemand die zijn collectie (stuk of 10 DVD's) van de hand deed. Hij had hem meegebracht uit de US en vond er niks aan. (Zulke lui bestaan er dus ook nog.) Zijn vraagprijs was 7 of 8 €. Ik heb hem een "tientje" gegeven en hij was er nog gelukkig mee ook. :)

Matt D
15-07-2002, 14:16
you lucky ............ ;-)

daar heb je toch wel een zaakje gedaan hoor :-)


ik ga misschien topic openen : gezocht: iemand die hard boiled criterion heeft maar er geen bal aan vind en wil verkopen voor 20 euro lol

Rogier Burghout
15-07-2002, 14:19
hoe bedoel je mazzel....
I had dat een beetje met The Crow 2 DVD Collector´s Series DTS. Inc verzending voor €17,- via een veiling....
Vond ik ook niet al te duur...:)

Daniel1974
16-07-2002, 20:23
Ik heb de Hard Boiled versie van Tartan, een regio 0 versie, wel uncut, uitgegeven, het geluid en het beeld zijn inderdaad niet erg goed, maar het is beter dan niets.

Voor Killer wacht ik wel tot de Platinum Editie van Hong Kong Legends komt.