PDA

Bekijk de volledige versie : Advies over thuis bios setup



Flugel24
24-05-2009, 13:48
Hallo,

Nou dan zullen we maar direct met een aantal vragen gaan beginnen:)

Ik wil me een reciever aanschaffen, daarvoor heb deze op het oog:

Onkyo TX-SR706 is dit een goede keuze?

De volgende dingen heb ik al in huis:

Samsung BD-P1500 (http://www.dvd.nl/blu-ray_speler/samsung/bd-p1500/278005/) blu ray speler
Humax ir-fox c digatale ontvanger
Phillips 32pfl9603d lcd tv
pioneer home theatre model xv-dv333 home cinema set

Nu wil de boxen vand e home cinema set nog voorlopig gebruiken bij de nieuwe reciever, als dat gaat?

Nu hoop ik dat jullie mij een aantal tips kunnen geven(y)

Edgar Smit
24-05-2009, 14:31
Hi, wat voor tips wil je?
Je pio speakers gebruiken voor een neiuwe receiver? Dat kan alleen als deze speakers reguliere aansluitingen hebben (lees, losse draadjes) en niet een of andere speciale stekker. De sub is een ander verhaal, als je je speakers op die kast moet aansluiten kun je de sub niet gebruiken op een eventuele nieuwe receiver (meestal is de sub dan weer aangesloten op je set middels een grote stekker).

De Onkyo 706 is niets mis mee, gewoon een goede koop. Alleen zijn de speakers dan wel de zwakste schakel in het geheel en zou ik persoonlijk voor nieuwe gaan shoppen.

Flugel24
24-05-2009, 16:04
Ok bedankt voor de tip!

Maar ja wat zijn een beetje mooie speakers voor een niet al te dure prijs max 250 euro?

Flugel24
24-05-2009, 18:25
Nou heb ik ook de volgende zet bijelkaar gezocht wat vinden jullie hiervan?

Harman/Kardon HKTS 11 zilver 249 euro

Onkyo TX-SR 577 (S) 389 euro

Valt mooi binnen mijn budget

Nu zijn er volgens mij alleen niet zoveel ervaringen met deze reciever of wel?

Edgar Smit
24-05-2009, 20:48
Ik zou als ik jou was eerst eens wat gaan luisteren in diverse winkels om eens te horen wat bijv een sattelietsetje tov reguliere speakers doet. Ik zou als ik jou was ook eens tweedehands kijken, er is voldoende te vinden, ook hier op het forum.

DVDProfilersFilmgek
25-05-2009, 19:07
Als je hiervan;

http://www.pioneer.nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/dcs333_detailpage.jpg

de speakers "voorlopig" wilt blijven gebruiken dan kun je net zo goed je geld in je zak houden:idea:

Als de 706 te hoog gegrepen is, ga dan naar het meest populaire model van Onkyo, momenteel is dat de 607. Zoals Edgar al opmerkte kun je het beste gaan luisteren hier en daar en zullen losse speakers wel het mooiste gaan klinken. Heel populair is dit speakersetje met een actieve sub:

http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/A00ABF40C574C58EC1256ED60048EA5E_big.jpg

Dan heb je voor weinig een leuk startersetje, en kan je gaan sparen voor het echte werk, als je het echte werk bij elkaar gespaard hebt, dan kun je dit setje( er wel netjes op passen natuurlijk) weer verpatsen voor een leuk centje:idea:

Flugel24
12-06-2009, 21:57
hallo nog een vraag als ik een blu ray speler heb die al doet upscalen, dan heeft het upscalen van de reciever toch geen zin he? Want dan hoef ik dat niet gaan kopen

Edgar Smit
12-06-2009, 22:50
hallo nog een vraag als ik een blu ray speler heb die al doet upscalen, dan heeft het upscalen van de reciever toch geen zin he? Want dan hoef ik dat niet gaan kopen
Upscalen kun je niet los koppen, tenzij je een scaler koopt (6).
Dat ligt eraan of je bijv ook een los ander apparaat gaat aansluiten wat je wilt gaan laten pscalen (dvd speler, gameconsole, digitlae TVbox).

DVDProfilersFilmgek
13-06-2009, 17:12
hallo nog een vraag als ik een blu ray speler heb die al doet upscalen, dan heeft het upscalen van de reciever toch geen zin he? Want dan hoef ik dat niet gaan kopen

Al mijn apparatuur is 1080p en mijn receiver kan upscalen naar 1080p, toch heb ik een receiver nodig voor het geluid. Mijn receiver kan wel meer dingen die ik niet nodig heb, toch is hij nodig voor het geluid.Het decoderen van digitale audiosignalen, en het versterken van het audiosignaal, zijn zijn voornaamste taken.

bart ingels
14-06-2009, 12:11
Heb ook zo'n vraag.
Ik zou mij een home cinema willen installeren.
Mijn oog is gevallen op de Denon 1909 ofwel de Onkyo 606,(harman kardon avr 255 lijkt me misschien ook wel een optie)maar nu lees ik dat de 606 maar upscaled naar 1080i ipv 1080p.Ik kijk het meest tv via telenet digital,en ga ook een blue ray speler aanschaffen(waar ook nog zeer veel dvd's gaan op bekeken worden).
Maakt dat eigenlijk een verschil uit dat hij geen 1080p doet?Waar ga je in de praktijk verschil merken?
mvg

Roger Weerts
19-06-2009, 07:24
Heb ook zo'n vraag.
Ik zou mij een home cinema willen installeren.
Mijn oog is gevallen op de Denon 1909 ofwel de Onkyo 606,(harman kardon avr 255 lijkt me misschien ook wel een optie)maar nu lees ik dat de 606 maar upscaled naar 1080i ipv 1080p.Ik kijk het meest tv via telenet digital,en ga ook een blue ray speler aanschaffen(waar ook nog zeer veel dvd's gaan op bekeken worden).
Maakt dat eigenlijk een verschil uit dat hij geen 1080p doet?Waar ga je in de praktijk verschil merken?
mvg

Dat ligt er maar allemaal aan.
Als het aangesloten apparaat zelf 1080P kan uitsturen en jij in de receiver instelt dat ie het signaal moet doorlaten heb je gewoon 1080P (de receiver bewerkt het videosignaal dus niet en decodeert dan het geluid)
Heb je een dvdspeler die niet upscaled kan je de receiver op dat moment laten upscalen naar 1080P. Daar heeft iedereen zo zijn eigen ideeën over. Ik lig er niet wakker van als mijn receiver een "mindere bron" niet upscaled. Het ligt er maar aan wat je zelf belangrijk vindt.

Grt Roger.

johanhoitink
19-06-2009, 18:56
even als aanvulling op roger:
bij een full hd-HT scaled de tv up, je blu ray speler ook, dus alleen een normale dvd speler zou via jouw onkyo, maar de 1080i halen, lijkt me geen onoverkoombaar probleem.