PDA

Bekijk de volledige versie : Iron Maiden - Flight 666



rrjobse
26-05-2009, 10:33
http://www.ironmaiden.com/666formats.htm

Ik was bij het concert vorig jaar in Assen. De documentaire heb ik in april in de bios gezien en was aangenaam verrast. Heb 'm gisteren via play.com ontvangen (onbeschadigd). In de (leuke) documentaire komen delen van de nummers voor. Deze nummers staan volledig op het andere deel van de schijf, het concertdeel. Het is echter niet 1 concert, maar een aaneenschakeling van de nummers in dezelfde volgorde als in de documentaire.

Video 1080p, audio 5.1 DTS HD MAudio / 5.1 PCM, NL subs. Geen enkele reden wat mij betreft om deze in ons eigen landje aan te schaffen voor de belachelijke prijs die EMI hier rekent: ca. 40 euro. Bij play.com voor EUR 23,49.

Eerste indruk is dat de soundtrack van het concert goed weergeeft hoe je het tijdens een concert ervaart. Dus de zang komt niet alleen uit de center, maar van meerdere kanten en galmt wat. Nadeel hiervan vind ik dat als je 'm zacht hebt staan, de zang niet echt lekker verstaanbaar is. Hoorde ook wat vreemde volumeverschillen op sommige momenten.

Ben wel benieuwd naar een review door dvd.nl, maar gezien de weinige (0) reacties op dit topic is hier denk ik te weinig animo voor.

rrjobse
28-06-2009, 07:21
Up, i.v.m. wijziging.

Bas Hokke
28-06-2009, 08:45
Ik zag de dvd versie bij MM Maastricht liggen en had hem bijna gekocht. Maar ik wilde liever even de de review van DVD.NL afwachten.
(y)

rrjobse
02-07-2009, 21:32
Ben het concert nu op flink hoger volume aan het kijken en luisteren. Wat eigenlijk opvalt is dat de achterspeakers flink meedoen, wat mij betreft een beetje te. Maar dit evenaart wel meer de ervaring tijdens een echt concert. Wat ik echt geweldig vind is het verschillende publiek, dat werkelijk overal helemaal uit z'n plaat gaat. Topper blijft wat mij betreft Rime of the Ancient Mariner. De energie die de band uitstraalt, de stem van Dickinson die alle toonhoogtes met gemak blijft halen maakt dit wat mij betreft een topper en een must voor de fan(s).

SNEAK
08-11-2009, 21:26
Heb em inmiddels op blu en de manier waarop het geluid weer gegeven word is gewoonweg niet mijn ding.
Stuur het nu stereo naar de reciever om de vreselijke galm weg te krijgen, voor mij een tegenvaller dus.