PDA

Bekijk de volledige versie : Filmdiscussie: The 51st State



Alexander de Mol
15-07-2002, 07:48
Gisteren bij toeval The 51st State gezien met Samuel L. Jackson en Robert Carlyle.

Het geluid was erg goed, vooral tijdens de achtervolgingsscene en in de house, en het geweld ook vaak heerlijk 'over the top'. Robert Carlyle die gedurende de film in zijn Liverpool shirt rondloopt...gaaf. En Sam Jackson in een kilt...LOL :D (het verhaal hoef je natuurlijk niet echt serieus te nemen, maar dat wordt aan het einde van de film ook duidelijk gemaakt.)
Liefhebbers van de films van Ritchie en in mindere mate Tarantino zullen zich waarschijnlijk best kunnen vermaken met deze prent.
Ik heb me tenminste behoorlijk vermaakt.

The 51st State draait overigens vanaf 25 juli in de nederlandse bioscopen.

Alexander de Mol
30-07-2002, 08:12
Niemand de film inmiddels gezien?

Rochan
30-07-2002, 08:16
Niemand de film inmiddels gezien?

Ik wist niet eens dattie al in Nl Nederland draait. Dus ik denk als het van het weekend niet te warm is dat ik hem dan gaat kijken in de bioscoop. En wat je zei in je eerste post, ik ben een liehebber van Guy Ritchie en Tarantino.. Dus ik hop volgende week ook mijn bevindingen over de film hier neer te kunnen zetten :rolleyes: :cool:

Ernest Hamstra
30-07-2002, 22:48
Niemand de film inmiddels gezien?

Ik heb de film gezien, ik vond 'm erg goed.

Als je van Pulp Fiction, Snatch of Sexy Beast hebt genoten, moet je deze zeker gaan zien. Prachtig om bijvoorbeeld te zien hoe ze de, toch redelijk Spaans aandoende naam 'Felix de Souza' uitspreken alsof het een traditionele naam uit Liverpool is.

Genoten heb ik van Samuel L. Jackson, maar zeker ook van Robert Carlyle, die ik in 'The Full Monty' ook al erg goed vond.

'Nice wheels, dirty deals and one mean mother in a kilt'

Alexander de Mol
01-08-2002, 09:40
Genoten heb ik van Samuel L. Jackson, maar zeker ook van Robert Carlyle, die ik in 'The Full Monty' ook al erg goed vond.De interactie tussen de twee is ook erg vermakelijk. En de Souza's voorliefde voor Liverpool FC geeft extra smoel aan het 'hooliganistische' karakter dat Carlyle speelt.

In de pers schrijft men de film redelijk de grond in. Of dat terecht is...tja...volgens mij hangt het er helemaal vanaf hoe je de film benadert. Serieus nemen kan je de film natuurlijk niet, maar dat hoeft dus ook niet. En dat er misschien leentjebuur wordt gespeeld bij films als 'Snatch', 'LS&TSB' en 'Pulp Fiction' dat is wat mij betreft een verstandige keuze! ;)

http://www.indies.nl/images/bios/51st_state.jpg

Deze film staat overigens ook bekend (in de VS) als 'Formula 51'.

Nathan Strik
01-08-2002, 13:55
Wow, zo zie je maar weer. Ik had deze thread nog niet gezien. En aangezien ik Snatch en dat soort films geniaal vind, zal ik deze zeker een keertje huren.
En die poster is trouwens heel erg gaaf. :D

Alexander de Mol
01-08-2002, 14:19
En aangezien ik Snatch en dat soort films geniaal vind, zal ik deze zeker een keertje huren.Dat zal wel ergens volgend jaar worden....aangezien hij pas een weekje draait in de bios.

Nathan Strik
01-08-2002, 16:55
Dat zal wel ergens volgend jaar worden....aangezien hij pas een weekje draait in de bios. Hmm... oeps. :D
Nou, misschien dat ik hem wel in de bios ga kijken dan.

Rochan
27-11-2002, 15:44
Dat zal wel ergens volgend jaar worden....aangezien hij pas een weekje draait in de bios.

De film is sinds gister uit op huur. Heb hem gisteren gehuurd. Leuke film. Een beetje Pulp Fiction, Lock Stock en Transpotting elementen in de film. Leuke humor. Als je een beetje van bovengenoemde films houdt, dan is deze film zker een aanrader
(y)

Philippe
29-11-2002, 18:40
Heb ook erg genoten van deze film. Jackson speelt waanzinnig goed en ook Caryle in Liverpool-shirt is heel leuk. Verrassend, sprankelend, humoristisch en een brok stevige actie.

Erik Sastriawan
10-01-2003, 17:55
Wat is dit voor een film?

Lex v/d Moolen
10-01-2003, 18:08
Wat is dit voor een film?
De Amerikaanse Elmo McElroy (Samuel L. Jackson) heeft een formule om de beste drug allertijden te maken. De drug geeft een rush die 51 keer beter is dan elke andere drug uit de geschiedenis en de ingrediƫnten die hij daarvoor nodig heeft zijn bij iedere apotheek te krijgen. Die formule is miljoenen waard. Omdat hij zijn kansen op snelle cash in Amerika de lucht in heeft geblazen, probeert Elmo gekleed in zijn kilt de formule voor miljoen te verzilveren in Liverpool waar hij te maken krijgt met tussenpersoon en Amerikahater, Felix DeSouza (Robert Carlyle). Als steeds meer criminelen lucht krijgen van de gouden mogelijkheden die de drug biedt, volgen spectaculaire achtervolgingen, schietpartijen en geweldig humoristische Amerikaanse bluf tegenover het onnavolgbare en botte Engelse sarcasme...

HiddeV
20-01-2003, 12:39
Wil m misschien gaan aanschaffen, maar ik wil eerst weten of het een leuke film is, dus is dit een leuke film?:)
http://212.123.210.144/ProductImages/autoimport/228400_228499/000000p228494_front.gif

Ruud Vorstermans
20-01-2003, 12:53
Ik heb hem zojuist besteld, kan je over een paar dagen wel vertellen wat voor film het was (als het dan nog nodig is :D)

van der velden
20-01-2003, 13:52
ik weet het niet en ben zelf ook erg benieuwd

Art
20-01-2003, 13:56
Ik vond de film erg vermakelijk :D Maar smaken kunnen eenmaal verschillen maar ondanks dat zou ik hem wel aanraden (y)

Point7
20-01-2003, 14:09
Wil m misschien gaan aanschaffen, maar ik wil eerst weten of het een leuke film is, dus is dit een leuke film?:)

Ja...dat is een leuke film met af en toe gore actie.

Mathijs Drubbel
20-01-2003, 14:38
Als ik op de site klik lijkt het mij dat je bij elke bestelling het blad +DVD gratis erbij krijgt. Dus niet alleen bij The 51 State

zie hieronder

GRATIS DVD GRATIS DVD
Plaats nu een bestelling en krijg het blad "DVD Gratis" met GRATIS DVD helemaal GRATIS.
In de Januari-editie krijg je de film "Honeymoon in Vegas" GRATIS bij het magazine.
En deze combo krijg je dus weer GRATIS bij je bestelling....
Begrijp jij het nog ? Het lijkt allemaal wel gratis en het is ook nog echt zo! Plaats dit artikel wel even in je winkelmandje bij je bestelling.
Let wel: OP=OP. Bestel dus snel

FrenkieB
20-01-2003, 14:52
Leuke film...als je van bijv Lock Stock, Snatch en dat soort films leuk vind, vind je deze ook vast okay..

Jeroen Denissen
20-01-2003, 16:11
Vind het ook een erg leuke film !!
Aanrader wat mij betreft......

Philippe
20-01-2003, 17:00
Heel leuke actiekomedie met schitterende rollen van Jackson en Carlyle.

Lex v/d Moolen
20-01-2003, 17:03
51st State is inderdaad vergelijkbaar met Snatch en LSATSB. Alleen de vreemde eend in de bijt is Sam Jackson, een Amerikaan met Schotse naam en daarom meent in een kilt te moeten rondlopen.:D
Samen met Liverpudlian Robert Carlyle vormt zich een knotsgek team wat hilarische momenten oplevert. Ik vond hem erg leuk.:)

HiddeV
20-01-2003, 19:00
51st State is inderdaad vergelijkbaar met Snatch en LSATSB. Alleen de vreemde eend in de bijt is Sam Jackson, een Amerikaan met Schotse naam en daarom meent in een kilt te moeten rondlopen.:D
Samen met Liverpudlian Robert Carlyle vormt zich een knotsgek team wat hilarische momenten oplevert. Ik vond hem erg leuk.:)

en hoe zit het met het beeld, geluid en de extra's???:)

HiddeV
20-01-2003, 19:07
Ik heb hem zojuist besteld, kan je over een paar dagen wel vertellen wat voor film het was (als het dan nog nodig is :D)

nee niet meer nodig, ik heb m ook zojuist bestelt :D :D ;)

Lex v/d Moolen
20-01-2003, 19:09
en hoe zit het met het beeld, geluid en de extra's???:) Beeld en geluid zijn goed. Extra's magertjes. Je krijgt wel een tour door Liverpool :rolleyes::D

HiddeV
20-01-2003, 19:11
Beeld en geluid zijn goed. Extra's magertjes. Je krijgt wel een tour door Liverpool :rolleyes::D

oke mooi dat beeld en geluid goed zijn, jammer van de extra's dan maar ja wat doe je er aan?!;)

The Scratcher
20-01-2003, 19:28
Het toeval wil dat ik deze afgelopen zaterdag gehuurd heb. Ik had er eerlijk gezegd vooraf niet zo`n heel goed gevoel bij maar omdat ik verder weinig anders van m`n gading vond viel m`n keuze op deze. Heb nog eens ouwerwets gelachen en genoten van deze film! Vooral toen S. Jackson [spoiler:86cf7e6de0]die skinheads van die "schijtpillen" had gegeven[/spoiler:86cf7e6de0] liepen me de tranen van het lachen over de wangen. Dat waren sowieso een paar sukkels die het telkens zwaar te verduren kregen :D Ik vond het al met al een erg vermakelijke film en heb behoorlijk genoten. (y)

Roland1
21-01-2003, 12:56
Deze heb ik echt LANG geleden gekeken... ik zal 't nog even nazoeken... maar hij is werkelijk geweldig :)
Die muziek in de disco is ook erg aanstekelijk :D

[edit]'t was juli vorig jaar.... klopt dus wel :)

Gabriel B.
21-01-2003, 21:46
Best een leuke zaterdagavondfilm, hoewel je af en toe merkt van waar de makers de mosterd haalden.

rkrijger
03-10-2004, 14:42
Best een leuke zaterdagavondfilm, hoewel je af en toe merkt van waar de makers de mosterd haalden.

Heb de film in de kast liggen, maar nog niet gezien. Zat in een movie-box...

Wizz-Art
03-10-2004, 15:06
Heerlijk filmpje, heb hem dan ook al een tijdje op dvd :wink: