PDA

Bekijk de volledige versie : Kan ik hier wat mee?



Michael Hamers
30-05-2009, 10:25
Hoi allen,

ik kon zo snel geen soortgelijk topic vinden dus excuses als het al eerder is besproken, maar.....

Ik heb een maandje terug Planet Earth UK bluray box besteld bij CDwow. Nu is deze vandaag eindelijk aangekomen. Echter is de doos compleet beschadigd door de heren ********ken van de douane.

Ze hebben gewoon simpelweg een mes in het doosje gezet en de boel opengesneden met het gevolg dat er een groot gekrast kruis op het doosje staat.

Kan ik hier iets mee? Bij wie moet ik hiervoor zijn?

Bas Hokke
30-05-2009, 10:33
Volgens mij gewoon een klacht indienen bij de douane. Ze mogen de inhoud wel controleren, maar dan zonder te beschadigen.

Patrick van den Hul
30-05-2009, 13:23
Je kunt zowel de winkel (al zijn die niets verplicht) als de douane (als haalt dat waarschijnlijk niets uit) proberen.
De belangrijkste vraag is misschien wel: Zijn de pakketjes van CDwow verzekerd of niet?

Uit de FAQ:

Damaged or Defective Items

In the unlikely event that you receive a damaged or defective product, we will exchange or refund the product price via the original method of payment only. If you request a replacement, we will despatch your replacement item (subject to availability) once we receive the return.
In order to return the product, please refer to the Returns Policy section.
You must return defective or damaged goods within 60 days of our original shipment date to you. Please refer to the date shown on your “Despatch Information” email to confirm this date.
If a product is later deemed to be faulty, normal warranty conditions for that product apply as set by the manufacturer. We recommend you review the warranty prior to contacting CD WOW!


Lijkt er dus op dat je terug mag sturen en geld terugkrijgt, maar ik zou eerst wachten op een bevestiging hiervan voordat je iets opstuurt.

Richard B.
30-05-2009, 14:05
Controleert de douane ook verzendingen uit de Groot Brittanniƫ? Ik dacht dat ze dat alleen deden met verzendingen van buiten de EU?

Michael Hamers
30-05-2009, 14:40
Controleert de douane ook verzendingen uit de Groot Brittanniƫ? Ik dacht dat ze dat alleen deden met verzendingen van buiten de EU?

Deze pakketjes worden verstuurd vanuit Zurich, Zwitserland. Ik weet ook niet waarom ze het hebben gecheckt. Wellicht komen ze niet rechtstreeks uit GB. Ik heb net een klacht ingediend bij de douane. Nu maar afwachten.

Nu is het gelukkig alleen de sleeve en had ik em al extreem goedkoop, maar toch. Is gewoon belachelijk hoe ze met andermans spullen omgaan.

Fulgore
30-05-2009, 19:13
dat is wel balen zeg...

al had ik wel in mijn broek gepist van het lachen als ze nog een rekening hadden gestuurd ook :)

maargoed hopelijk krijg je het vergoed.

Michael Hamers
31-05-2009, 08:39
dat is wel balen zeg...

al had ik wel in mijn broek gepist van het lachen als ze nog een rekening hadden gestuurd ook :)

maargoed hopelijk krijg je het vergoed.

Ja dat is nu nog ff afwachten of ze geen naheffing gaan sturen. Maar ja, zien we dan wel weer. Ik ben gisteren aan de gang gegaan met dunne doorzichtige plakband om wat beschadigingen 'in te dammen' met anders woorden, dat ze niet erger worden.

Ach ja, het is maar een documentaire. Als zoiets met mijn LotR Trilogie was gebeurd dan had ik em al retour gestuurd...