PDA

Bekijk de volledige versie : Aliens [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:02
Aliens [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=67)

Luther Hartog
29-11-2001, 19:36
Ik snap niet dat deze film zo'n hoog cijfer krijgt van jullie

eisbaer
29-11-2001, 20:01
Tja dat heb je met smaak. Ik snap niet hoe iemand die film laag kan waarderen.

eisbaer

Glenn Smits
16-12-2001, 14:51
hij bedoelt het waarschijnlijk anders, de film is waarschijnlijk niet slecht maar hij staat veel te hoog gewaardeerd. Er zijn wel betere films voor die positie te bedenken zoals The patriot.

Nathan Strik
16-12-2001, 15:47
Kom op mensen, Aliens is een klassieker en nog steeds een van James Cameron´s beste films (of houden jullie meer van Titanic?!?)
De DVD is goed... okee, had beter gekund, maar het is zeker een film met een zekere status. Dat kun je van het (minder succesvolle) The Patriot niet echt zeggen.
Begrijp me niet verkeerd, The Patriot is een goede film, ik wil alleen zeggen dat ik best begrijp waarom Aliens zo hoog gewaardeerd wordt. It´s a classic, ladies and gents!!!

moes
17-12-2001, 16:47
Aliens is nog steeds een van m'n favoriete sf films en voor mij zeker de beste film die Cameron ooit heeft gemaakt.

De manier waarop de spanning wordt opgebouwd en resulteert in een geweldig spannende finale is echt schitterend.

Natuurlijk kan het nu allemaal nog veel mooier met de huidige computertechnieken. Maar de charme van deze film zit hem juist in de sfeer die ik mis in zoveel moderne sf films.
Tegenwoordig heb ik soms het idee dat ik naar een computerspelletje zit te kijken i.p.v. naar een speelfilm.

Voor mij nog steeds een top film.

Johan.

Luther Hartog
17-12-2001, 17:16
Tegenwoordig heb ik soms het idee dat ik naar een computerspelletje zit te kijken i.p.v. naar een speelfilm.

Johan.

Wat is daar mis mee?:D

Glenn Smits
17-12-2001, 17:20
hmm ik vind titanic inderdaad de beste van james cameron maar dat komt omdat ik een passie heb voor dat schip dus dan is de film sowieso al goed.

moes
17-12-2001, 21:22
Wat is daar mis mee?:D

Zolang computer graphics gebruikt worden in dienst van de film is daar niks mis mee. Helaas is vaak het omgekeerde waar en dat maakt een film voor mij niet echt interessant.

Luther Hartog
17-12-2001, 21:48
Zolang computer graphics gebruikt worden in dienst van de film is daar niks mis mee. Helaas is vaak het omgekeerde waar en dat maakt een film voor mij niet echt interessant.

Dus Toy Story, A Bug's Life, Antz en Final Fantasy vindt jij allemaal niks? Jammer, je mist echt wat

moes
17-12-2001, 22:12
Dus Toy Story, A Bug's Life, Antz en Final Fantasy vindt jij allemaal niks? Jammer, je mist echt wat

Fout. Dat zijn nou juist goede voorbeelden van films waarbij computer graphics de film dienen en niet andersom. Wat maakt deze films zo goed? Toch echt niet alleen de graphics.

Wat ik bedoel zijn films als Armageddon die voornamelijk bestaan uit special effects maar verder geen inhoud hebben.

Overigens, Final Fantasy heeft ook flink "geleend" van Aliens.

Luther Hartog
17-12-2001, 22:41
Fout. Dat zijn nou juist goede voorbeelden van films waarbij computer graphics de film dienen en niet andersom. Wat maakt deze films zo goed? Toch echt niet alleen de graphics.


Dan heb ik je verkeerd begrepen.... vriendjes?:rolleyes:

Alex van den Berg
17-12-2001, 23:43
O.k.... Tot zover off-topic over CGI... Verder met Aliens... :D

moes
18-12-2001, 00:12
Dan heb ik je verkeerd begrepen.... vriendjes?:rolleyes:

Tuurlijk :)

JW v.Veen
15-02-2002, 13:59
Tja, Aliens?, wat zal ik erover zeggen!. Het verhaal is een kwestie van smaak maar kwaliteit van beeld en geluid is toch meer meetbaar en daarin vind ik Aliens gewoon goed. De gedateerde beeld- en geluidskwaliteiten uit 1986 zijn toch heel netjes opgewaardeerd, vind ik. De extra's vallen echter tegen daarom van mij niet meer dan een 7. ;)

R. Schaap
11-05-2002, 23:43
Is deze film ergens goedkoop te vinden? Hij is alleen maar 30 euro, zelfs bij de MM kost hij nog 27!

Luther Hartog
12-05-2002, 00:08
Is deze film ergens goedkoop te vinden? Hij is alleen maar 30 euro, zelfs bij de MM kost hij nog 27! De hele box heb ik voor 66€ bij de MM gekocht, niet duur dacht ik

R. Schaap
12-05-2002, 00:33
het gaat me niet om de box, ik heb deel 1,3 en4 al, het gaat me alleen om de prijs van de losse deel 2: ALIENS

Luther Hartog
12-05-2002, 00:40
het gaat me niet om de box, ik heb deel 1,3 en4 al, het gaat me alleen om de prijs van de losse deel 2: ALIENS Dan zou ik hem ook los aanschaafen, of de 3 delen die je al hebt los verkopen en de box kopen:)

R. Schaap
12-05-2002, 00:45
Dan zou ik hem ook los aanschaafen, of de 3 delen die je al hebt los verkopen en de box kopen:)

Dan kies ik toch voor los kopen. Hij komt vast wel een keer bij de frs. Ik baal enorm dat ze die nu niet in hun assortiment hebben. He, daar ga ik ze eens over mailen...ik laat nog van me horen hierover.

R. Schaap
16-06-2002, 23:44
Ik heb hem inmiddels in mijn collectie en bekeken. Ik vind het echt een topfilm!!! Zeker de beste van de vier.

Lex v/d Moolen
16-06-2002, 23:50
Ik heb hem inmiddels in mijn collectie en bekeken. Ik vind het echt een topfilm!!! Zeker de beste van de vier. Ik twijfel al twee jaar aan deel 1 en deel 2. Deel 1 is spannend en origineel, maar een beetje traag.
Deel 2 lekker veel actie en wat humor met Bill Paxton. Ik ben er nog steeds niet uit

Anonymous
17-06-2002, 21:10
Blijft een topper idd, heb hem eergister nog eens gekeken :D

ron
17-06-2002, 21:13
Ik twijfel al twee jaar aan deel 1 en deel 2. Deel 1 is spannend en origineel, maar een beetje traag.
Deel 2 lekker veel actie en wat humor met Bill Paxton. Ik ben er nog steeds niet uit Beiden zijn goed, maar het slot van Alien is net iets beter vind ik.

Lex v/d Moolen
17-06-2002, 21:21
Beiden zijn goed, maar het slot van Alien is net iets beter vind ik. Ik vond die van Aliens ook wel goed. Maar in Alien zit wat meer suspense, zeker als je hem voor de eerste keer ziet.
Maar toch ben ik er zelf nog niet uit. Even goed, maar op een andere manier.

ron
17-06-2002, 21:26
Ik vond die van Aliens ook wel goed. Maar in Alien zit wat meer suspense, zeker als je hem voor de eerste keer ziet.
Maar toch ben ik er zelf nog niet uit. Even goed, maar op een andere manier. Aliens is idd spectaculairder, Alien is qua spanningsopbouw weer beter. Mijn keus blijft toch Alien.

Daan de G.
17-07-2002, 10:50
Ik heb deze vorig jaar voor slechts 25(!) gulden gekocht , op een markt. Aliens is nog steeds een van mijn favoriete films en jammer dat in de recencie niet de helderheid van het beeld genoemt word ( vergelijk de scene waarin de squad voor het eerst met de Aliens te maken krijgt met VHS die's veel donkerder)

Superb movie

Jan-Jelle de Meijer
18-07-2002, 14:01
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by A.W. van der Moolen
Ik twijfel al twee jaar aan deel 1 en deel 2. Deel 1 is spannend en origineel, maar een beetje traag.
Deel 2 lekker veel actie en wat humor met Bill Paxton. Ik ben er nog steeds niet uit
--------------------------------------------------------------------------------

Die traagheid van deel 1 is nou juist zo lekker (deel 2 is trouwens ook niet echt snel, het duurt wel een uur voor dat er iets gebeurt). De films van tegenwoordig zijn vaak veel te snel en worden soms zelfs afgeraffeld. Alleen films als "Lord of the Rings" en "Star Wars EP II" zijn nog lekker lang. Voor de rest zitten we vaak opgescheept met die prullen van 1,5 uur!

Lex v/d Moolen
18-07-2002, 17:51
Die traagheid van deel 1 is nou juist zo lekker (deel 2 is trouwens ook niet echt snel, het duurt wel een uur voor dat er iets gebeurt). De films van tegenwoordig zijn vaak veel te snel en worden soms zelfs afgeraffeld. Alleen films als "Lord of the Rings" en "Star Wars EP II" zijn nog lekker lang. Voor de rest zitten we vaak opgescheept met die prullen van 1,5 uur! Vind ik wel meevallen, er zijn echt nog wel goede films die langer zijn dan twee uur. Heat, Gladiator, Apocalypse Now, en dan vergeet ik er nog een heleboel

Xin
19-07-2002, 10:14
Aliens is gewoon de beste actie film ooit gemaakt.

Dick van Drie
30-11-2002, 22:57
Aliens is nog steeds een van mijn favoriete films en jammer dat in de recencie niet de helderheid van het beeld genoemt word ( vergelijk de scene waarin de squad voor het eerst met de Aliens te maken krijgt met VHS die's veel donkerder)

Superb movie
Daardoor gaat ook heel de dreigende sfeer van spanning zelfs naar de knoppen. De spanning die ik kende van de VHS versie is nagenoeg weg. Het beeld op dvd laat ook te wensen over, of heb ik soms een andere versie??? (Aliens SE). In bepaalde scenes (laadruimte met robots) zit er ook een kleurverloop naar de linkerkant toe. Een tijd geleden ook Alien (deel 1) op dvd gezien, deze is zelfs ouder dan Aliens en daarvan was het beeld vele malen beter. Toch jammer, van deze mooie film.

Gerben van der Leun
22-12-2002, 22:35
brrr.... dat was spannend, zeker na de introductie van Alien.
Wat een geluid! Wat een film!

Erg genoten, dit is een prima vervolg. Ik heb vernomen dat deel 3 en 4 eigelijk niet de moeite waard zijn. Logisch want wie kan hier nog tegen op?

Johan van den D.
22-12-2002, 23:00
Erg genoten, dit is een prima vervolg. Ik heb vernomen dat deel 3 en 4 eigelijk niet de moeite waard zijn? klop en dan met name deel 4

Lex v/d Moolen
22-12-2002, 23:10
brrr.... dat was spannend, zeker na de introductie van Alien.
Wat een geluid! Wat een film!

Erg genoten, dit is een prima vervolg. Ik heb vernomen dat deel 3 en 4 eigelijk niet de moeite waard zijn. Logisch want wie kan hier nog tegen op? Niet echt nee. Maar deel 3 is heel donker en spannend, geregiseerd door David Fincher. Doet meer denken aan deel 1, omdat er maar 1 alien is.
Deel 4 vind ik met afstand de minste, maar Sigourney en Winona maken het nog wel aardig. Maar heeft nooit de sfeer van de vorige drie.

Richard B.
23-12-2002, 20:29
Deel 4 vind ik met afstand de minste, maar Sigourney en Winona maken het nog wel aardig. Maar heeft nooit de sfeer van de vorige drie.

Ik vindt 4 nog steeds wel een geinige film. Duidelijk minder als de eerste 3 maar toch ook nog wel amusant.

Btw: net zoals bij de eerste drie delen is het met de regisseur van 4 natuurlijk wel weer heel prettig afgelopen. Dat was namelijk Jean-Pierre Jeunet die daarna Amelie zou regisseren. :)

Surya
11-01-2003, 14:01
hij bedoelt het waarschijnlijk anders, de film is waarschijnlijk niet slecht maar hij staat veel te hoog gewaardeerd. Er zijn wel betere films voor die positie te bedenken zoals The patriot.
Yeah right! The Patriot is een flauw patriotistisch, melig, voorspelbaar afkooksel van Braveheart. Ik vond 'm gewoon ronduit flauw en heb me moeten inhouden om hem niet af te zetten. Aliens darentegen is een doorlopende adrenalinerush van 2u30. Een van de betere van Cameron die zo goed als alleen toppers heeft!

RNTfuture
19-03-2003, 21:41
Naar mijn mening de beste uit de serie, maar om dit deel goed te begrijpen raad ik iedereen wel aan eerst even Alien te bekijken. 8)

The Scratcher
27-03-2003, 22:48
Heb hem me voor een maand of 4-5 terug ergens uit een koopjes bak gegrabbeld voor €10,- Weet echter bij god niet meer waar want er lagen nog meer pareltjes voor een meer dan schappelijke prijs! Maar goed, heb de dvd echter nog steeds niet bekeken (alleen de extra`s wat ik niks bijzonders vond voor een SE) SHAME ON ME dus.

En het is idd een klassieker die nooit gaat vervelen. Of het Camerons beste is durf ik niet te zeggen daar de man alleen maar toppers gemaakt heeft tot nu toe, ja incl. Titanic wat mij beterft!

Tjalling Weldring
30-03-2003, 10:21
:?
Aliens, dus deel 2, vind ik de minste omdat ik me erg stoor aan de matig in beeld gebrachte special effects, m.n. waar ze de grot uit rijden, waar zowel het voertuig, als de rotswand bewegen als karton.
Wellicht is dit op een bioscoopdoek minder irritant, maar op mijn breedbeeld TV, haalt die scene me helemaal uit de film. Jammer.
Deel 3 vind ik helemaal top. Deel 4 iets minder, maar toch goed. Deel 1 heb ik alleen op videoband. Daarvan was het geluid tegenvallend. Wie weet of dat op DVD beter is? Als film is het een zenuwkraker van de eerste orde! Indertijd hield ik het in de bioscoop nauwelijks uit!

Philippe
30-03-2003, 10:49
Aliens vind ik de beste uit de reeks, zowel qua actie als qua spanning.

Coen Vermeer
01-04-2003, 11:16
hij bedoelt het waarschijnlijk anders, de film is waarschijnlijk niet slecht maar hij staat veel te hoog gewaardeerd. Er zijn wel betere films voor die positie te bedenken zoals The patriot.
Yeah right! The Patriot is een flauw patriotistisch, melig, voorspelbaar afkooksel van Braveheart. Ik vond 'm gewoon ronduit flauw en heb me moeten inhouden om hem niet af te zetten. Aliens darentegen is een doorlopende adrenalinerush van 2u30. Een van de betere van Cameron die zo goed als alleen toppers heeft!

Helemaal mee eens!!!!!!!!! Behalve dat van Cameron zo goed als alleen maar toppers heeft.

Keyser Söze
19-05-2003, 15:57
Surya schreef:
Glenn Smits schreef:

hij bedoelt het waarschijnlijk anders, de film is waarschijnlijk niet slecht maar hij staat veel te hoog gewaardeerd. Er zijn wel betere films voor die positie te bedenken zoals The patriot.

Yeah right! The Patriot is een flauw patriotistisch, melig, voorspelbaar afkooksel van Braveheart. Ik vond 'm gewoon ronduit flauw en heb me moeten inhouden om hem niet af te zetten. Aliens darentegen is een doorlopende adrenalinerush van 2u30. Een van de betere van Cameron die zo goed als alleen toppers heeft!


Helemaal mee eens!!!!!!!!! Behalve dat van Cameron zo goed als alleen maar toppers heeft.

Ook ik sluit me hier bij aan! The Patriot (de naam alleen al :x ) wil ik gewoon niet eens bekijken, want ik weet nu al dat het de grootste stront is die zelfs 12 dinosauriërs bij elkaar nog niet gelegd krijgen!

Tom L.
04-10-2003, 10:28
Echt topper!
Naar mijn mening dus veel beter dan deel 1, omdat er meer spanning en actie inzit. Vermakelijke film!

chimera01
04-10-2003, 21:11
Mr. Cameron bewees met deze film dat een sequel minstens zo goed kan zijn als zijn voorganger, en niet hetzelfde hoeft te zijn. Het zijn beiden films met Ripley als hoofdpersonage en met de Alien als de Baddie, maar beide zijn toch heel anders.
Ik ben blij met de extra 17 minuten die geven de film iets meer diepgang.
(Cameron heeft 2x een sequel gemaakt die het kan meten met zijn voortganger, Terminator 1 & 2. Weinig regisseurs zullen hem dit na doen)

The Scratcher
05-10-2003, 12:19
Heb hem me voor een maand of 4-5 terug ergens uit een koopjes bak gegrabbeld voor €10,- Weet echter bij god niet meer waar want er lagen nog meer pareltjes voor een meer dan schappelijke prijs! Maar goed, heb de dvd echter nog steeds niet bekeken (alleen de extra`s wat ik niks bijzonders vond voor een SE) SHAME ON ME dus.


Heb hem in de tijd die sinds bovenstaande post verstreken is natuurlijk gekeken. Allicht als SF liefhebber zijnde kende ik de film natuurlijk al. Deze uitgave is best te pruimen, het beeld en geluid zijn best goed te noemen en de extra scenes die zijn toegevoegd vind ik zeer zeker een grote plus. Echter waar ik wel ontzettend in teleurgesteld ben in deze zgn SE zijn de extra`s, in zoverre je dit extra`s kunt noemen dan. Maar ja deze dvd release stamt ook alweer uit 2000 dus waar hebben we het over? Schijnbaar had men toen nog andere ideeen over een SE dan vandaag de dag. :wink: Maar het zou me niks verbazen als vandaag of morgen een nieuwe uitgave verschijnt...

Jeroen vS
27-10-2003, 11:26
Heb hem in de tijd die sinds bovenstaande post verstreken is natuurlijk gekeken. Allicht als SF liefhebber zijnde kende ik de film natuurlijk al. Deze uitgave is best te pruimen, het beeld en geluid zijn best goed te noemen en de extra scenes die zijn toegevoegd vind ik zeer zeker een grote plus. Echter waar ik wel ontzettend in teleurgesteld ben in deze zgn SE zijn de extra`s, in zoverre je dit extra`s kunt noemen dan. Maar ja deze dvd release stamt ook alweer uit 2000 dus waar hebben we het over? Schijnbaar had men toen nog andere ideeen over een SE dan vandaag de dag. :wink: Maar het zou me niks verbazen als vandaag of morgen een nieuwe uitgave verschijnt...

En dat antwoord hebben we intussen gekregen. Nog iets meer dan een maandje wachten en dan komt de Quadrilogy uit.

Feak
04-11-2003, 13:52
Ik vind Aliens het beste deel uit de serie, gevolgd door deel 1.
Alien 4 is ook niet slecht hoor, zolang je de film maar een kwartier voor het einde uitzet. Dat gele alien-geval. Bwargh!

Maar goed. Ik vind Aliens een erg goede film, en over de DVD heb ik ook niks te klagen.

AlperCino
09-05-2004, 09:59
Heb aliens gisteren gekocht naast ook nog twee andere dvd's, 3 halen 2 betalen. er was maar eentje over haahah ik ging ernaar rennen voordat iemand anders het zou pakken.... :lol: maar ik moet nog kijken..... :)