PDA

Bekijk de volledige versie : HK AVR 350 Vs. XBOX 360



Troyke
13-06-2009, 12:27
Hallo,

Sinds korte tijd geeft mijn AVR 350 van Harmon Kardon problemen in combinatie met de xbox 360. De xbox 360 is aangesloten met een hdmi kabel op hdmi 2 van de avr en daar gaat het met hdmi naar de tv. Zodra de xbox aangaat zoekt die regelmatig om de 20 seconden ofzo naar een andere surround mode. Dit betekend dat het zowel hel geluid als het beeld regelmatig voor een paar seconden uitgaat.

Ik kan bij de instellingen niets vinden dat hij op automatisch staat om verder te zoeken in surround mode. Het valt ook op dat hij zodra ik op pauze druk van de xbox als hij aan het zoeken is meteen weer stopt met zoeken en weer beeld en geluid geeft.

Dit werkt dus niet zo lekker met een spel :-P. Blu-ray via hdmi1 heeft dit ook heel soms, maar dan ook heel soms. Ik ga eens kijken of het wisselen van de kabels zin heeft. Andere suggesties (hopelijk in setup) zijn van harte welkom.

Alvast vriendelijke bedankt

Gerco Stuivenberg
14-06-2009, 13:44
Welkom op dit forum Troyke.

Waar dit probleem door veroorzaakt wordt weet ik niet. Het kan zijn door een breuk in de kabel of een defekt in de receiver of de Xbox. Om er achter te komen wat er aan de hand is, zou je experimenten uit kunnen voeren, zoals bvb het geluid via een optische kabel laten lopen, de instellingen van de receiver niet op "automatisch" zetten of een andere HDMI kabel proberen.

Dat het bij het kijken van een BD ook voor komt, staat hier volgens mij los van. Bij BD worden de receiver, de speler, de TV en de verbindingen maximaal gebruikt. Het beeld en geluid van BD stelt hogere eisen en het kan daarom zijn dat het niet altijd even goed werkt. :cool:

Daimler Freak
20-06-2009, 08:38
Hoi,
laat ik nu precies dezelfde receiver hebben :P Zelf heb ik een Sony blu-ray speler via HDMI aangesloten en ik heb hier nooit last van. Wat ik weet van HDMI is dat in tegenstelling tot een analoge aansluiting de receiver automatisch zelf naar een geluidsspoor gaat zoeken als er geen geluid wordt overgedragen. De nieuwe AVR 355 heeft hier ook last van, maar hiervoor is een firmware upgrade gekomen zodat hij langer wacht voordat de receiver opnieuw begint te zoeken.
Wel heb ik de nieuwste firmware op de receiver gezet (de firmware van de AVR 347, aangezien het binnenwerk identiek is aan de 350, maar deze niet apart op de site van Harman Kardon staat). Dit zou je zelf ook kunnen proberen, mits je een seriele kabel hebt en een dergelijke aansluiting op je computer. Het is tevens op eigen risico. Het zou wel je probleem op kunnen lossen.