PDA

Bekijk de volledige versie : Welke Scene heb je het meest gezien



Sander Meijer
16-07-2002, 13:49
Als subvraag op welke film het meest gezien de vraag .. welke scene heb je het meest gezien.

Zoals ik gereplyed heb op "Meeste keer gezien... dat ik vroeger dag in dag uit Flodder en amsterdamned heb zitten kijken. Maar dan sla je toch wel wat scenes over. En sommige scenes spoel je terug en kijk je nog een keer.

Wat is jullie top van Scenes gezien?

Sander Dubbeldam
16-07-2002, 13:52
de begin scene van gladiator absoluut op numero uno!

Luther Hartog
16-07-2002, 14:18
De lobby-scene in The Matrix heb ik toch echt .....héééllllll vaak gezien

BrianB
16-07-2002, 14:27
De strand-scene in Saving Private Ryan, niet omdat 'ie zo goed is (dat is hij wel) maar daarna had ik geen zin meer om de film af te kijken, dus haalde ik hem eruit en stopte ik een andere dvd erin, dus elke keer als ik SPR wilde kijken moest ik weer opnieuw beginnen, dus die heb ik nogal vaak gezien.

Lex v/d Moolen
16-07-2002, 17:21
De podrace in TPM heb ik vaak ff los bekeken, met lekker hard geluid aan.

Nathan Strik
16-07-2002, 17:23
Die scène in die stationshal uit Unbreakable, als Bruce Willis voor het eerst zijn krachten gaat uitproberen is echt geweldig, vooral die muziek bezorgt me kippenvel. Deze heb ik dus heel vaak op A-B repeat gezet.

Goeie tweede zijn denk ik de openingscredits van Fight Club. Geluid op 10 en genieten maar! :D :D

Sander Meijer
16-07-2002, 17:28
Vind de explosie/vuur scene in Daylight ook wel stoer ...

Mijn broertje heeft de installie van mijn ouders gesloopt met de Laser scene in ID4.

Louis Bouduin
16-07-2002, 17:42
Het aanleren van het frans volkslied in (wat anders) Napoleon. Langzaam eerst, woord voor woord, aarzelend en een beetje lacherig, maar dan komt de vlam er in, iedereen wordt meegesleept en kraait tenslotte uit volle borst mee. Grandioos.

De bruiloftsscene in The Godfather, waarin we een voor een alle hoofdpersonage's leren kennen en en passant woren ingewijd in maffia-rituelen.

In Amarcord zitten ze snachts op een bootje op zee te wachten op De Rex, een schip van het fascistische regime en ongelooflijk kwa sfeer, muziek en "banale" gesprekjes, tot dan plots, uit het niets, het schip in volle glorie komt opdagen.

Het ongelooflijk stukje mimiek van lord Ludd, vergezeld van twee dames tijdens het kaartspel in Barry Lyndon.

De ballroomscene in Beauty and The Beast. Vooral op het einde, als de muziek uitsterft en zij traagjes naar buiten, een nacht vol fonkelende sterren, inwandelen.

Maar zo zijn er nog honderden andere prachtige scenes...

kaptein Pikaard
16-07-2002, 19:00
De finale van once upon a time in the west heb ik ontelbaar vaak gezien echt alles is er mooi aan ,muziek camera noem maar op:cool:

JayLunar
16-07-2002, 19:01
De finale van once upon a time in the west heb ik ontelbaar vaak gezien echt alles is er mooi aan ,muziek camera noem maar op:cool: Die heb ik denk ik ook het vaakst gezien -> wat een briljante scène

Lex v/d Moolen
16-07-2002, 19:04
Die heb ik denk ik ook het vaakst gezien -> wat een briljante scène Inderdaad briljant. Ik schaam me eigenlijk voor dat ik hem niet op DVD of VHS heb.

kaptein Pikaard
16-07-2002, 19:16
hij is nog niet op dvd dacht ik maar op vhs wel in zo'n classic doosje op nieuw uitgebracht

Dane
16-07-2002, 19:41
De lobby scene uit The Matrix zeker weten denk ik;) :D

Elwood.

Anonymous
16-07-2002, 19:58
De laatste tijd toch wel de scene van American Pie 1 waarbij
die jongen moet gaan strippen voor de bloedmooie nadia :D

Raymond Vonk
16-07-2002, 20:03
top 5je

01. Lobby Scene uit the Matrix heeeel vaak met kei hard geluid aan.

02. Schietpartij op straat van Heat kan ik ook wel dromen.

03. Begin van Lethal Weapon 4 met die vlammenwerper ook voor geluid.

04. At my Signal Unleash Hell Gladiator. Het begin

05. de Vliegveld Scene van Face/off en daarbij ook de scene in het huis van die kale kerel

Philippe
16-07-2002, 20:04
1. Heat: schietscène op straat na de bankoverval (heerlijk vet geluid).
2. The Rock: achtervolging tussen Cage in Ferrari en Connery in Hummer in San Francisco.
3. The Matrix: lobby scène.
4. Speed: wanneer ze aan Keanu vertellen dat de snelweg niet af is en wanneer de bus dan volle snelheid richting onderbroken stuk gaat.
5. Beverly Hills Cop 2: de scène waarin Axel het voor elkaar krijgt een bouwvakkersploeg naar huis te sturen door hen wijs te maken dat de bouwplannen niet kloppen (dit is echt wel genieten!!).

Dave
16-07-2002, 20:42
1. Schietscene uit Heat.
2. Mr Blonde scene uit Reservoir Dogs.
3. Hubba Hubba (die met die 2 auto's in een steeg) scene uit Payback.
4. Revenge op zoon scene 1 uit the Patriot.
5. Eindscene Fight Club.

R. Schaap
16-07-2002, 21:49
tsja, erg veel scenes die hier al genoemd worden.

SPR het begin, GLADIATOR het begin.

maarook, mi2, de motorscene is super.

godfather begin tune heb ik wel 1000 x gehoord, echt schitterend.

matrix lobby

Hanna
16-07-2002, 21:50
'the elephant medley' uit moulin rouge...
wordt elke keer nog beter om naar te kijken en vooral luisteren!!!!

Louis Bouduin
17-07-2002, 02:13
Veel en graag geziene scenes uit komedies

Charlie Chaplin met zijn moersleutels in Modern Times, die nadat hij is dolgedraaid aan de lopende band alles wat vast en los zit nog een paar slagen wil bijdraaien, tot en met de knoopjes op de borsten van een bevallige dame.

De Music Box. Het olijke duo Laurel en Hardy die een piano gaan afleveren aan het huis van Professor von Schwarzenhoffen. Doe maar het hele filmpje.

Duck Soup. Rufus T. Firefly (Groucho Marx) die als president met zijn Freedoniaans leger ten oorlog trekt tegen buur Sylvania en er een absurde, krankzinnige puinhoop van maakt.

Het onvergetelijke dansnummer van Gene Kelly in Singin' in the Rain. Trouwens ook het nummer van Donald O'Connor, Make 'Em Laugh in dezelfde klassieker.

En natuurlijk het zoete einde van It's a Wonderful Life. Te vaak vertoond, te vaak gezien, maar ja...

Geert Jan Alsem
17-07-2002, 02:21
Charlie Chaplin met zijn moersleutels in Modern Times, die nadat hij is dolgedraaid aan de lopende band alles wat vast en los zit nog een paar slagen wil bijdraaien, tot en met de knoopjes op de borsten van een bevallige dame.
Ha dat filmpje kregen we gewoon in de klas te zien toen ik nog op de middelbare school zat. Beetje zo van dat het entertaining en leerzaam is ofzo.
Vind ik wel goede zaak dat ze film gebruiken bij het onderwijs. Ik ben dat filmpje in ieder geval nooit vergeten, ook al heb ik het sindsdien nooit meer gezien.


[B]En natuurlijk het zoete einde van It's a Wonderful Life. Te vaak vertoond, te vaak gezien, maar ja...
Supermooie film... Ik denk dat ik die volgense kerstmis maar eens zal aanschaffen op dvd. :)

boudewijn
17-07-2002, 09:19
scenes die erg vaak tevoorschijn komen in de laate uurtjes van de nacht:

- intro van desperado met steve buscemi
- mop van tarantino in desperado
- boogie nights: william h. macey die zijn vrouw betrapt
- austin powers intro (film blijft vervolgens 9 van de 10 keer aanstaan)
sinds kort: neersteekscene in chopper
- magnolia: met de dronken william h. macey in de bar...zo mooi

Matt D
17-07-2002, 10:41
super veel gezien :


- Braindead : stuk met priester op kerkhof, laatste deel met de grasmaaier

- Saving private ryan : landing in Normandië

- Pulp Fiction : bepaalde dialoog scènes (teveel om op te noemen)

- Matrix : lobby scène

- Mi 2 : wanneer tandie newton zichzelf inspuit met het virus, prachtige muziek op achtergrond

- Bound : guess what lol

- Fargo : bepaalde van de dialoog scènes vb steve buscemi en peter stormare in de auto

- Terminator 2 : Schwarzenegger die met een mini gun door raam alle auto's van de politie aan stukken knalt

- Hard Boiled : shootout in theehuis en in loods

- The killer : shoot out in de kerk

Daan de G.
17-07-2002, 10:44
The Thing heb ik al duizenden keren gezien , als ik zaterdag avond na het stappen thuis kom zet ik deze aan , en ben meteen nuchter :) vind het nog steeds een van de mooiste en engste films ooit!

Andere Scene's : Braveheart ,eerste echte slagveld en het einde
Matrix : Lobby :)
Lethal Weapon 2 : als Mel Gibson helemaal door het dolle heenraakt als zijn grietje vermoord word
Predator: Stukje in de Helicopter is toch zo wreed :)
Gladiator : Begin en de verschillende Arena gevechten

zo zijn er nog veel meer :)

Matt D
17-07-2002, 10:48
nog een paar :

- gladiator : begin en verschillende fights in arena

- face off : de shoot outs (John WOO is the god of action film making)

- Iron Monkey : de martial arts scène tussen Wong fei Hong die aangevallen wordt door de drie evil monikken + eindgevecht

- Meet the feebels : waneer heidi begint door te slaan

- Story of Ricky : - ricky die gewurgd wordt door de ingewanden van Oscar, Ricky die zijn spieren terug aan elkaar bindt lol, .....

- Eternal evil of asia : scène waarin een man , die een tovenaar heeft beledigd voor dickhead, omgetoverd wordt en een hoofd krijgt in de vorm van een penis lol

- The godfather : begin waneer hij aan bureau zit met zijn kat

- Apocalypse now : i love the smell of napalm in the morning

- gremlins : gremlins die in bar zitten , gremlins die in bios kijken naar sneeuwwitje

Matt D
17-07-2002, 10:57
kan mij weer nt inhouden lol:

- pantzerkruiser potemkin : odessa trappen scène

- dr strangelove : scène in de war room

- Leon : de aanval op het appartement van leon

- Rocky horror picture show : verschillende van de liedjes

- On her majesty's secret service: verschillende ski scènes, dialoog tussen lazenby en savalas

Maxster4th
17-07-2002, 11:16
lobby scene uit THE MATRIX.
vooral wanneer het geluid flink hard staat is het echt genieten!

Kaplan
17-07-2002, 11:20
Dankzij dvd

Omaha beach in Saving Private Ryan
Douche scene Psycho
Indianapolis scene Jaws
Laatste scene One flew over the cuckoo's nest

Glenn Smits
17-07-2002, 18:03
De goal van van der Vaart tegen Feyenoord dat ie zo langs Ferry de Haan rent en scoort en daarna voor het Feyenoord vak gaat juichen. Das echt zo mooi hahaha. Je moet hem eens stap voor stap kijken, die mensen op die tribune hahaha. Allemaal middelvingers en gewijs en geschreeuw enzo.
Verder natuurlijk de bloederige scenes van Maximus.
De scene waarin Qui Gon Jinn wordt vermoord en vervolgens Darth Maul.
Titanic, dat de boot zinkt.

Lex v/d Moolen
17-07-2002, 18:07
De goal van van der Vaart tegen Feyenoord dat ie zo langs Ferry de Haan rent en scoort en daarna voor het Feyenoord vak gaat juichen.Hehe, Glenn your my man:) Die heb ik idd ook een paar keer herhaalt. Die geworpen aansteker hebben ze volgens mij gecut.

OT: Sikora gaat niet naar Ajax, maar naar Fulham

Lex v/d Moolen
17-07-2002, 18:11
De Music Box. Het olijke duo Laurel en Hardy die een piano gaan afleveren aan het huis van Professor von Schwarzenhoffen. Doe maar het hele filmpje.
Oja, dat ze die trap opmoeten. Mijn opa had deze op VHS en ik heb hem daar ook vele keren bekeken. Echt helemaal dubbel gelegen. Het mooiste vind ik altijd het kijken van Oliver in de camera:D

Glenn Smits
17-07-2002, 18:22
Hehe, Glenn your my man:) Die heb ik idd ook een paar keer herhaalt. Die geworpen aansteker hebben ze volgens mij gecut.

OT: Sikora gaat niet naar Ajax, maar naar Fulham

lol, ja dat was moeilijk balen van Sikora. Ze hebben ook veel te spelers bij Ajax, er moet echt gauw wat geloosd worden.

Lex v/d Moolen
17-07-2002, 23:26
lol, ja dat was moeilijk balen van Sikora. Ze hebben ook veel te spelers bij Ajax, er moet echt gauw wat geloosd worden. Zal niet lukken de markt zit potdicht wordt gezegd

Goed ff weer ON-topic

Die eindscene van MIB vond ik wel heel mooi, dat er vanuit New York steeds verder wordt uitgezoomd, net zover dat ons heelal net zo groot lijkt als een knikker, waarmee gespeeld wordt door een of ander superwezen en daarna opgeborgen wordt in een zakje met nog 20 van die knikkers. Dan voel je je wel heel klein:D

Louis Bouduin
18-07-2002, 00:02
Onvergetelijk maar voordat ik ze toch vergeet:

Lawrence of Arabia die rechtsomkeer maakt in de woestijn om zijn verdwaalde of verloren gelopen helper te gaan zoeken. En natuurlijk het moment dat hij weer als een stipje aan de horizon verschijnt.

Joe Buck (John Voight) die met de bus zijn geboortegat verlaat en droomt van weleer op de muziek van Mockenbird. Nog in deze film als hij met zijn dode vriend in zijn armen zit.

Raging Bull. Het begin van de film. De eenzame bokser die met de kap over zijn hoofd in een mistige ring staat te schaduwboksen op het ritme van hemelse muziek.

In Millers Crossing van de Coens komen een paar hitmen naar het huis van de boss om hem om te leggen. Op de heerlijke tonen O Danny Boy schiet de boss zijn hele huis en vervolgens de auto van de gangsters aan flarden. Geweldadig, humoristisch en poetisch in een trek door.

Kagemusha. Het einde. De strijd is gestreden. Overal liggen doden en gewonden. Links en rechts wapperen nog een paar baniers. Paarden heffen in slow-motion nog eens hun poten op. De oude strompelt naar de zee: het is alsof hij naar een kant beweegt en de achtergrond naar de andere kant.

This is Spinal Tap. Tijdens het begin van een optreden zitten de leden van de groep in een soort doorschijnende cocoon. Bij de bassist wil die echter niet opengaan, waarna er vanalles hilarisch gebeurt om de man te bevrijden.
Maar ook hun bezoek aan het graf van Elvis is onvergetelijk...

Goodfellas. Gesprekje onder wiseguys tot Pesci plots wil weten waarom men hem "funny" vindt. Beangstigend psychopatische en krachtige kost.

Sleepless in Seattle. Hanks heeft net een (radio)gesprek gehad met dokter Marcia, een psychologe uit de een of ander emotie show. Nadat hij de telefoon heeft opgelegd komt er een verlichte boot het beeld binnengevaren op de prachtige tonen van As Time Goes By.