PDA

Bekijk de volledige versie : Dombo DVD???



(Disney)Tom Houben
14-09-2001, 16:27
heeft iemand Dombo al gekocht? Volgens mij staat de niet gerestaureerde film op de DVD, tenminste wat ik ervan heb gezien zag er niet gerestaureerd uit...in de USA komt over 2 maanden de WEL gerestaureerde film op DVD uit!!!

Kan iemand die de DVD al heeft mij vertellen of de film wel of niet gerestaureerd is???

(Disney)Tom Houben
15-09-2001, 23:08
Heeft nog steeds niemand hem???

Martien
17-09-2001, 19:55
Hoi Tom,

Gisteren de DVD gekocht, maar ik kan je helaas nog niets vertellen want mijn DVD speler wordt momenteel regio vrij gemaakt. Dan kan ik eindelijk de special editions van A bugs life and Dinosaur bekijken die ik geimporteerd heb vanuit regio 1.

Als Dombo inderdaad niet de nieuwe versie is denk ik erover om ook de versie uit regio 1 aan te schaffen. Helaas ben ik wel genoodzaakt om ook de nederlandse aan te schaffen omdat mijn dochtertje nog geen engels verstaat.

Zijn er hier meer mensen die ook de regio 1 special editions aanschaffen en bij wie koop je ze dan. Ik koop meestal bij www.play247.com.

Sneeuwwitje is al besteld.

HeiHo

Martien

(Disney)Tom Houben
17-09-2001, 20:58
Oh, het zou echt ontzettend fijn zijn als je me dat kunt vertellen! En als hij niet gerestaureerd is en je inderdaad de regio 1 aanschaft, kun je meteen vertellen of die echt superveel mooier is :), dan ga ik ook eens denken over regiovrij maken!
Alvast bedankt!

Alexander de Mol
20-09-2001, 11:08
Het lijkt erop dat we te maken hebben met een gerestaureerde versie, Tom!
Op DVDBreakdown.com (http://www.dvdbreakdown.com) staat een review van de nieuwe Dombo (http://www.dvdbreakdown.com/titles/dumbo.html).
Hierbij een fragment uit die review:
A '60th Anniversary Edition' DVD is scheduled for release in Region 1 on October 23, 2001. The Region 2 edition for The Netherlands, Belgium and France is missing a few of the extras from this release carries the same restored transfer and new sound mix, and is already widely available in Europe. This release, which served as a basis for this review, replaces the earlier bare-bones DVD that was distributed by Warner Home Video before going out of print some time ago. Als je voor nog meer extras gaat, wacht dan op de R1 release anders is de R2 release, zo lijkt het, een goede keus!

(Disney)Tom Houben
20-09-2001, 13:10
Het lijkt erop dat we te maken hebben met een gerestaureerde versie, Tom!


WOW! Dat is heel goed nieuws!!! Ik mocht bij Van Leest een stukje kijken, maar hij zag er nog steeds oud uit, maar het was wel een heel erg klein mini schermpje...Ik ga morgen eens in een andere winkel zeuren of ik mag kijken :D

Heel erg bedankt voor dit bericht!!!!!

Martien
20-09-2001, 18:41
Tom,

Laat je het ons dan horen. Ik heb mijn dvd speler nog niet terug dus kan je nog niets vertellen, maar ben wel benieuwd

Heiho,

Martien

(Disney)Tom Houben
21-09-2001, 15:50
Ik heb vandaag en bij Van Leest en bij Free Record Shop stukjes gezien en ik kan jullie vertellen, het is zeker weten NIET de gerestaureerde versie!!! Maar ik denk er toch nog over om hem te kopen, vanwege de extra's........

Martien
21-09-2001, 22:21
Als je hier zeker van bent kun je volgens mij beter op de regio 1 DVD wachten. Heb je nog iets meer extra's ook

(Disney)Tom Houben
22-09-2001, 12:59
Helemaal zeker ben ik nu ook weer niet, want ik zag dat de film wel de originele RKO aankondiging had, ipv de Buena Vista aankondiging....ik heb geen regiovrije DVD speler, dus ga ik hem vanmiddag maar gewon kopen, en dan eigenlijk alleen om de extra's.....
Ik laat wel weten of hij nou wel of niet een beetje aangepast is. Supermooi is hij in elk geval niet, dat zag ik zo al!!!

(Disney)Tom Houben
22-09-2001, 21:18
Dombo vanmiddag toch maar gekocht. De film is dus 100% zeker weten niet gerestaureerd, maar heeft wel de originele RKO aankondiging. De extra's zijn echter om van te smullen!!! Twee Sylli Symphonies, fotogallerij (super voor de fans), 2 sing along songs, videoclip van een of andere man, uitleg Dombo 2 (ik heb geen hoge pet op van Disney sequels, maar deze belooft echt superleuk te worden (oftewl dit keer geen zoon of dochter voor Dombo:D)), making of, verhalenboek. De menu's zijn echt super geanimeerd. Er is 1 nadeel, ze zijn bij Buena Vista weer eens slordig geweest en ook nu is het weer niet mogelijk om van hoofdstuk te wisselen tijdens de film, tenzij je ze 1 voor 1 skipt...). Ook is de TV introductie van Walt Disney plotseling van de disc verdwenen, terwijl hij wel was aangekondigd voor regio 2...

Iedere fan die de oude versie heeft zou ik zeker aanraden om deze nieuwe uitgave te kopen! De film is er geen haar beter op geworden, maar de DVD in zijn totaal is toch zeker weten het kopen waard!!!

(Disney)Tom Houben
23-09-2001, 15:59
Ik snap er nu helemaal niks meer van. Bij de Roze olifanten parade zijn de krassen op de film weggehaald, maar is b.v. een zwart stukje wel weer heel slecht geworden en ziet een grote roze olifant er heel gepixeld uit, terwijl dat op de oude DVD weer niet zo is...... Sommige dingen van de oude en nieuwe DVD komen dus niet overeen, maar toch is de film op de nieuwe DVD nog erg slecht...
Ik snap er nu niks meer van. Het zijn dus duidelijk niet dezelfde mastertapes bij de oude en nieuwe DVD, maar ik kan me niet voorstellen dat ze de nieuwe DVD kunnen verkopen als "opgeknapte film", want hij ziet er nog steeds slecht uit.......

Weet iemand er misschien meer over???

(Disney)Tom Houben
25-09-2001, 14:53
Ik heb gistermiddag even voor 'Dombo-detective' gespeeld:D en ik kom tot de conclusie dat ze hem wel een heel klein beetje hebben opgeknapt. hiermee bedoel ik dus dat ze hem niet hebben her-ingekleurd als bv Pinokkio, maar dat ze krassen en vlekken verwijderd hebben. De film zelf ziet er dus nog steeds erg oud en 'gepixeld' uit, maar de vlekken zijn wel weg.

Nu ben ik alleen nog benieuwd of ze hem in de USA nu wel herkleurd hebben......

Martien
25-09-2001, 19:39
Tom,

Ik heb contact gezocht met de mensen van DVD-Home.nl. Zij hadden de DVD zelf nog niet bekeken, maar wisten wel te vertellen dat ook de nederlandse DVD's in de VS gemaakt worden, dus hoogstwaarschijnlijk hebben we hier dus te maken met de opgeknapte versie.

Heiho,

Martien

Peter Gloudemans
29-09-2001, 22:22
Ook ik heb Dombo een paar weken terug aangeschaft, na een weekje ergernis omdat de release was vertraagd, maar over de beeld/geluidskwaliteit ben ik wel tevreden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb want ik heb de 'oude' release niet gezien. Wat mij wel erg stoort is dat wanneer ik in het hoofdmenu de film selecteer, dan speelt hij alleen maar twee previews van andere disneyfilms af (een is atlantis, andere weet ik zo niet meer..) en keert weer terug naar het hoofdmenu... de hoofdfilm wordt dus niet eens gestart?!?
Ik kan dus alleen maar in de hoofdfilm komen door 'hoofdstukselectie' te selecteren!!

Errug vervelend allemaal, hebben jullie dit probleem ook of ligt het aan mijn DVD/speler???

Ons dochtertje vindt Dombo op het moment helemaal te gek!!!

Groeten Peter

Martien
30-09-2001, 09:52
Ik heb hier geen last van. Ik ben in het bezit van een Sony 7700.

Ligt dus waarschijnlijk aan je DVD speler. Heb mijn DVD speler weer terug en is nu regio vrij. Al een stukje kunnen kijken van de specail editions van A bugs life en Dinosaur. Zijn geweldig en voor elke disney liefhebber ishet aan te raden.

Heiho,

Martien

Overigens vind ik Dombo best aardig van kwaliteit en is volgens mij nu dus ook de gerestaureerde versie. Waar zitten de slechte stukken volgens jou Tom?