PDA

Bekijk de volledige versie : Bestellen vanuit HongKong



Yi-Long
17-07-2002, 20:12
Ik ben van plan vanuit HongKong dvd's te bestellen...ik wou er om te beginnen een stuk of 4-5 bestellen, maar ik heb nog wat vragen;
-is DDDhouse.com betrouwbaar en heeft iemand (jaylunar? Goblin?) er ervaring mee?
-Hoe zit het met de douane!? komt het er meestal ongeschonden door of moet je belasting betalen? zo ja, hoeveel?

alvast bedankt :)

JayLunar
17-07-2002, 20:18
Yesss -> my area of expertise :rolleyes:

Ik plaats al mijn (kleine) orders bij DDDhouse. Het beste is om 3 of 4 tegelijk te bestellen (ik zou sowieso onder de HK $ 300,- incl. P&P blijven) en tijdens de checkout is het verstandig een comment te plaatsen dat je het pakketje als een gift declared wil hebben, om zodoende de douane te omzeilen. Op deze manier heb ik al menig bestelling geplaatst, en nooit douane-problemen gehad.

DDDhouse is erg betrouwbaar, en heeft een goede service (returns weet ik niet, maar schijnt af en toe wel een probleem te zijn). Levertijd (vanaf bestelling) is ongeveer anderhalve week, en de pakketjes worden verstuurd via registered mail.

Zo duidelijk? <-> Nog meer vragen? Stel ze gerust...

Matt D
17-07-2002, 20:42
ik ben zelf erg tevreden over zowel hivizone als dddhouse

ik bestel meestal wel redelijk kleine hoeveelheden, bij mij ging het soms al mis bij de douane toen ik 2 dvds per keer bestelde (zelfs was de totale waarde onder de 22 euro) maar je de Belgische douane is een verhaal appart

nederland lijkt me geen probleem te zijn
ga er maar bestellen met gerust hart, ze zijn beiden dik in orde

Yi-Long
17-07-2002, 20:53
Beide bedankt, ik denk dat ik dan maar binnenkort ff ga uittesten hoe het gaat :)

nog tips van hk-releases die qua kwaliteit erg goed zyn?
Ik ben in ieder geval alvast van plan om Friend te bestellen.

Michael Law
17-07-2002, 23:35
Jongens, weten jullie dat de prijzen bij de door jullie genoemde sites nogal aan de hoge kant liggen?
Check eens deze site: www.dvdshelf.com. De dvd's worden door UPC bezorgd. Levertijd is, indien de bestelde dvd's op voorraad zijn, ongeveer 1 week.De verzendkosten worden hier berekend per 5 verstuurde dvd's. Dus of je nu 5 bestel of slechts 1, je betaal voor 5 verstuurde dvd's. Dit moet geen probleem zijn, toch? Het is gemakkelijk zo 5 dvd's uit het enorme voorraad te kiezen, want behalve Chinese, Koreaanse en Japanse dvd's, hebben ze ook een heleboel Amerikaanse films op voorraad.
En met de douane heb ik tot nu toe slechts twee keer te maken gehad, wat niet veel is als je bedenk dat ik al sinds een jaar of 3 al m'n Chinese en sommige Amerikaanse dvd's op deze site bestel. En dat is niet zo weinig. Tot nu toe heb ik al een stuk of 225 dvd's van deze site afgenomen.

Matt D
18-07-2002, 08:37
ik ken natuurlijk ook wel dvdshelf maar ik gebruik ze nt om problemen met doaune te vermijden, ik vind trouwens nt dat dvdshelf zoveel goedkoper (als het al goedkoper is) is dan hivizone of dddhouse

maar het is inderdaad ook een optie ;-)

JayLunar
18-07-2002, 09:48
www.dvdshelf.com. Ik bestel hier ook regelmatig, maar het is alleen interessant als je 20 of meer DVD's wilt. Alleen dan is het voordeliger dan bv. DDD. Bovendien hebben ze nooit ook maar iets op voorraad, dus levertijd duurt denk ik zo rond de 2 wkn ipv 1. Verder ben ik bij al m'n dvdshelf-bestellingen door de douane te grazen genomen :(

Matt D
18-07-2002, 09:53
nice to see that jay agrees with me :-)

Chris Howitt
18-07-2002, 10:07
en wat dachten jullie van Mr.Kwang (http://www.mrkwang.com) dan.

Heeft hele mooie special edition dvd's die niet te krijgen zijn bij DDDhouse, de films zelf zijn wel te krijgen bij oa. DDDhouse maar dan alleen de 1 disc versie etc.

Mr.Kwang heeft zeer mooie dvd's try out MUSA of SHIRI special editions allebei zeer de moeite waard.

Ik heb nu al meer dan 5x bij Mr.Kwang besteld en praat ook via MSN wel eens met hem en het is een zeer geschikte en eerlijke vent.

Matt D
18-07-2002, 10:08
ik heb ook al bij Mr Kwang besteld, met chris als tussenpersoon om douane problemen te vermijden :-), altijd dik in orde, soms iets duurder maar heeft wel zeer mooie Koreaanse edities!

Matt D
18-07-2002, 10:11
chris ik zie trouwens net in je profiler dat je de tin hebt van my sassy girl, i am jealous ;-)

Chris Howitt
18-07-2002, 10:17
He Evilgoblin,

Het is niet de Tin Edition :( , maar heeft wel de zelfde streepjes code als de Tin Box. Ik zie nu ook net dat hij TIN edition aangeeft in Profiler.

Hij heeft wel precies dezelfde extra's als de TIN edition, alleen dus niet de TIN BOX eromheen, maar ik moet zeggen hij ziet er weer voor een Korean Release erg leuk uit.

Matt D
18-07-2002, 10:22
ah ok toch nog cool dan , behalve de suckie ondertitels blijkbaar , die de naam weergeven van het personage die ze uitspreekt en zelfs in bepaalde scènes de gemoedstoestand van acteurs of iets in die stijl ?????

Chris Howitt
18-07-2002, 10:23
Ik moet toegeven, dat ik hem nog steeds niet gekeken heb. Ik heb nog zoveel films liggen die ik nog moet zien, dat ik er gewoon niet aan toe kom. :confused:

Michael Law
18-07-2002, 22:11
Ik bestel hier ook regelmatig, maar het is alleen interessant als je 20 of meer DVD's wilt. Alleen dan is het voordeliger dan bv. DDD. Bovendien hebben ze nooit ook maar iets op voorraad, dus levertijd duurt denk ik zo rond de 2 wkn ipv 1. Verder ben ik bij al m'n dvdshelf-bestellingen door de douane te grazen genomen :(

Huh??!!Heb nooit problemen met de levertijd gehad. 't Is slechts 1 keer voorgekomen dat ik 10 dagen op m'n bestelling had moeten wachten, voor de rest had ik de bestellingen al binnen 1 week. En effe afkloppen....van die shit douane had ik ook maar 2 keer last gehad.