PDA

Bekijk de volledige versie : philips ambilight audio out probleem..?



chili palmer
26-07-2009, 20:49
Geachte l.

Mijn buren hebben een probleempje waar ze niet uitkomen , net als ik.

Op hun tv zit een audio out (analoog) tulp stekker , l en r.
Deze sluit ik aan op een dvd speler/versterker in één. scart zit ook aangesloten.
Op de dvd speler selecteer ik TV , daar zitten de tulps op aan gesloten.

Op het moment dat ik de dvd speler aanzet is er dus wel geluid , maar geen beeld omdat de tv op ext1 springt , (door de scart ) als ik nu op de afstand bediening van de tv , tv selecteer krijg ik weer beeld maar is het geluid weg ..

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe ?

Alvast bedankt.

Chili.

Gerco Stuivenberg
27-07-2009, 13:44
Het beste is denk ik om geen scart-kabel te gebruiken tussen de dvd speler/versterker en de TV, maar een HDMI, component-, super- of composiet-video verbinding en deze evt. om te laten pluggen naar scart zodat deze op de TV aangesloten kan worden. Dit echter afhankelijk van de mogelijkheden van de TV en de dvd speler/versterker.

Bij het inschakelen van de DVD speler/versterker zou deze een verbinding moeten maken tussen de AV out en AV in van Ext 1 en op deze manier een lus moeten maken voor beeld en evt. geluid. Blijkbaar kan de dvd speler/versterker dit niet omdat de scart-aansluiting dezelfde mogelijkheden heeft als die van een DVD speler. Het geluid kun je horen omdat de TV automatisch de Ext 1 ingang heeft gekozen en daarom het geluid van de bij de TV ingebouwde tuner doorverbindt met de audio out van de TV.

Zet je de TV weer op de ingang TV dan gaat het geluid niet meer naar de audio out van de TV omdat deze waarschijnlijk intern verbonden is met de audio out van Ext 2. De Ext 2 is meestal een uitgang die het geluid van de gekozen bron uit stuurt en dit kan ook van Ext 1 zijn. Wanneer de TV door het schakel-signaal dat van de dvd speler/versterker komt, de Ext 1 ingang met de Ext 2 verbindt, hoor je geen geluid meer.

Het probleem wordt dus veroorzaakt door de werking van beide toestellen. :(