PDA

Bekijk de volledige versie : JVC Home Cinema Set / TV geluid



johan_579
30-07-2009, 11:59
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een JVC Home Cinema Set gekocht op de marktplaats. Hij doet het prima, alleen valt het geluid van de tv weg wanneer ik een dvd draai. Je hoort het geluid dan alleen nog via de boxen en de versterker. Op zich helemaal niets mis mee. Maar toch wil ik ook het geluid van de tv erbij hebben, vooral wanneer ik het surround-geluid licht op de achtergrond wil hebben. Is er misschien een mogelijkheid om dit te bewerkstelligen?

Graag een reactie a.u.b.
Vriendelijk bedankt! (y)


Johan

DVDProfilersFilmgek
30-07-2009, 23:48
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een JVC Home Cinema Set gekocht op de marktplaats. Hij doet het prima, alleen valt het geluid van de tv weg wanneer ik een dvd draai. Je hoort het geluid dan alleen nog via de boxen en de versterker. Op zich helemaal niets mis mee. Maar toch wil ik ook het geluid van de tv erbij hebben, vooral wanneer ik het surround-geluid licht op de achtergrond wil hebben. Is er misschien een mogelijkheid om dit te bewerkstelligen?

Graag een reactie a.u.b.
Vriendelijk bedankt! (y)


Johan


Te kort gegevens, mis modelnr van de JVC en je TV en de manier waarop je het nu hebt aangesloten.

In sommige gevallen is het niet mogelijk om ook het geluid over je TV te krijgen als je HDMI met bepaalde instellingen gebruikt, of je draait over component en je hebt vergeten een audioverbinding te maken, ......etc etc etc

Gerco Stuivenberg
02-08-2009, 15:21
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen een JVC Home Cinema Set gekocht op de marktplaats. Hij doet het prima, alleen valt het geluid van de tv weg wanneer ik een dvd draai. Je hoort het geluid dan alleen nog via de boxen en de versterker. Op zich helemaal niets mis mee. Maar toch wil ik ook het geluid van de tv erbij hebben, vooral wanneer ik het surround-geluid licht op de achtergrond wil hebben. Is er misschien een mogelijkheid om dit te bewerkstelligen?

Graag een reactie a.u.b.
Vriendelijk bedankt! (y)


Johan

Welkom op dit forum Johan.

Bij het weergave van geluid via een Home Cinema Set is het niet de bedoeling dat dit ook via de luidsprekers van de TV gebeurt. Het geluidsbeeld van een TV is anders dan van een Home Cinema set. Ze kunnen elkaar dus niet aan gaan vullen. Vandaar dat je het geluid van een DVD alleen via de luidsprekers van de H(ome)C(inema)S(et) moet laten weergeven.

Wat je wel kunt doen is kijken of de instellingen van de HCS goed zijn of dat je deze aan kan/moet passen aan de luidsprekers die je nu gebruikt.

Heeft die set geen kanalen voor surround en/of centre dan worden de geluiden voor surround en/of centre via de fronts weergegeven.

Zijn de kanalen voor surround defekt, dan zou je kunnen kijken of je deze uit kan schakelen in het menu van de HCS of het geluid in stereo laten weergeven. :?